Jag och mina mig Postad 9 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 Det är inte ok att göra 200bb-misstag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 9 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 1 timme sedan, säger hampulito : Du behöver inte ge upp för att du checkar turn. Han släpper ju alla par under q utan att blinka på river om det går check check på turn. Det blir en ganska stor portion av hans range på river om handen går så. Orkar inte räkna fram exakt antal kombos just nu men en bet på 36kr på river behöver funka 34% av gångerna för att det ska vara bra. Tror han har någon form av par under q här tillräckligt ofta för att det ska vara bra. Kommer bli synad av massa A höga floats som checkat bak turn men det borde inte vara tillräckligt många för att det ska bli dåligt att beta. Jamen, vadå, ska jag checksyna turn? Hur ofta betar han inte checked to på turn? Jag säger ju bokstavligen att jag inte har ett A, för alla A skulle ju beta och om jag inte har A där så har jag ju pretty much airball. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 9 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 Att jag går på minrejsen och clickbacken pre wäääh spyr. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 9 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 Med vår dynamik blir jag nog alltid betad där. Gah, va fan håller jag på med lol orka. Aja, ska ta ciggpaus. Lökar så jävla mkt, måste nog duscha för tredje gången. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 9 Juni , 2018 Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 1 minut sedan, säger Jag och mina mig : Jamen, vadå, ska jag checksyna turn? Hur ofta betar han inte checked to på turn? Jag säger ju bokstavligen att jag inte har ett A, för alla A skulle ju beta och om jag inte har A där så har jag ju pretty much airball. Nej du ska inte checksyna turn i så fall. Folk checkar ju A på turn rätt ofta där i dina skor. Det ringer i alla fall en varningsklocka för mig när 3betaren inte skjuter andra tunnan när det kommer ett ess på en låg bräda. Det skriker ju sd värde. Ett alternativt sätt att spela handen är det ju, men när man bryter ner det blir det ändå en del som talar för att det inte skulle vara så dumt. Önskar verkligen facit av Gbåten, brusig eller någon annan som är ganska säker på sin sak. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 9 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 4 minuter sedan, säger hampulito : Nej du ska inte checksyna turn i så fall. Folk checkar ju A på turn rätt ofta där i dina skor. Det ringer i alla fall en varningsklocka för mig när 3betaren inte skjuter andra tunnan när det kommer ett ess på en låg bräda. Det skriker ju sd värde. Ett alternativt sätt att spela handen är det ju, men när man bryter ner det blir det ändå en del som talar för att det inte skulle vara så dumt. Önskar verkligen facit av Gbåten, brusig eller någon annan som är ganska säker på sin sak. Jaja, förstår din poäng nu lol. Va upptagen med att bli tilt på att jag spelar dåligt lol. Javisst är det ett alternativ och det är nog bättre. Tänkte mest i stridens hetta att jag bara ville ta ner det där och då. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 9 Juni , 2018 Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 (redigerade) 14 minuter sedan, säger Jag och mina mig : Med vår dynamik blir jag nog alltid betad där. Gah, va fan håller jag på med lol orka. Aja, ska ta ciggpaus. Lökar så jävla mkt, måste nog duscha för tredje gången. Han kan ju inte sitta och beta TT, 88 eller dylikt. Ska han bestämma sig på turn för att gå turn och river som bluff med alla enpar under A här så överbluffar han något enormt. Varför ska han beta ett par på turn? Du kommer ha massor av tt-kk och endel Axs. Du foldar i princip aldrig någonting bättre än TT på turn om du checkar till honom och du kommer mycket sällan syna med någonting sämre. Allt talar väl för att han checkar bak sina par på turn väldigt ofta. Du har ju fler ess så du kommer beta ofta här men KQ är förmodligen en hand som inte kommer särskilt högt i rangordningen för vilken luft som ska betas här. Redigerad 9 Juni , 2018 av hampulito Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 9 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 Ja, jag ger mig. ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 9 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 (redigerade) Tror jag skiter i å spela mer för idag. Orkar verkligen inte mer. Ska läsa resten av kvällen nya tag imorrn. Fyra sessioner ska spelas å 10 jobb ska sökas. Redigerad 9 Juni , 2018 av Jag och mina mig Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 9 Juni , 2018 Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 (redigerade) 9 minuter sedan, säger hampulito : Han kan ju inte sitta och beta TT, 88 eller dylikt. Ska han bestämma sig på turn för att gå turn och river som bluff med alla enpar under A här så överbluffar han något enormt. Varför ska han beta ett par på turn? Du kommer ha massor av tt-kk och endel Axs. Du foldar i princip aldrig någonting bättre än TT på turn om du checkar till honom och du kommer mycket sällan syna med någonting sämre. Allt talar väl för att han checkar bak sina par på turn väldigt ofta. Du har ju fler ess så du kommer beta ofta här men KQ är förmodligen en hand som inte kommer särskilt högt i rangordningen för vilken luft som ska betas här. Sen får du en prisvärd bluff på river om han foldar alla par under q mot halvpot. Eller så 2,5x stoppar du river för att du har lite nötter kvar men han är capad när han checkar turn och kommer ha jävligt svårt att syna med någonting. Redigerad 9 Juni , 2018 av hampulito 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 9 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 Du har övertalat mig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 9 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 Funka ju! @hampulito HANDINFORMATION Hand: 55366407.hand.715 Session ID: TBL_857301 Speltyp: Texas Hold'em No Limit Kontantspel: Anna Turbo 58 Handen påbörjades: 2018/06/09 20:53:24 Handen avslutades: 2018/06/09 20:54:18 Blinds: 0.50 / 1.00 SEK Pott: 52.55 Satsa: 26.50 Vinst/förlust: +26.05 SPELARINFORMATION Plats 1 : Carina256 (207.66) Plats 2 : poker kung (272.09) Är givare Plats 3 : Hjälte (194.00) Plats 6 : sneaker_1 (60.30) BLINDS Hjälte > LM 0.50 sneaker_1 > SM 1.00 GIV Hjälte KSQS sneaker_1 BKBK Carina256 BKBK poker kung BKBK INSATSRUNDA 1 Carina256 > Höj 4.50 poker kung > Lägger sig Hjälte > Höj 13.00 sneaker_1 > Lägger sig Carina256 > Syna 13.00 FLOPP Sammanlagt 26.28 Huvud 26.28 Rake 0.72 8C6D6H INSATSRUNDA 2 Hjälte > Satsa 13.50 Carina256 > Syna 13.50 TURN Sammanlagt 52.55 Huvud 52.55 Rake 1.45 8C6D6HAS INSATSRUNDA 3 Hjälte > Passa Carina256 > Passa RIVER Sammanlagt 52.55 Huvud 52.55 Rake 1.45 8C6D6HAS5C INSATSRUNDA 4 Hjälte > Satsa 25.00 Carina256 > Lägger sig Hjälte > justerades för all-in 0.00 VISNING Sammanlagt 52.55 Huvud 52.55 Rake 1.45 Hjälte BKBKBKBKBK Kasta Vinst: 52.55 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VakuumspelarN Postad 9 Juni , 2018 Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 3 timmar sedan, säger Jag och mina mig : Synar ni den här? Backstoryn är att FloWerAces aldrig viker mot mig. HANDINFORMATION Hand: 55366928.hand.44 Session ID: TBL_857818 Regulator ID: TCSH_11646626 Speltyp: Texas Hold'em No Limit Kontantspel: Anna 1391 Handen påbörjades: 2018/06/09 17:20:29 Handen avslutades: 2018/06/09 17:22:23 Blinds: 0.50 / 1.00 SEK Pott: 149.84 Satsa: 74.50 Vinst/förlust: -74.50 SPELARINFORMATION Plats 1 : Dajmat (196.72) Plats 2 : Carina256 (109.69) Plats 3 : FloWerAces (198.50) Är givare Plats 4 : berra08 (150.24) Plats 5 : Hjälte (270.26) BLINDS berra08 > LM 0.50 Hjälte > SM 1.00 GIV berra08 BKBK Hjälte QDKC Dajmat BKBK Carina256 BKBK FloWerAces BKBK INSATSRUNDA 1 Dajmat > Lägger sig Carina256 > Syna 1.00 FloWerAces > Höj 4.00 berra08 > Syna 4.00 Hjälte > Höj 16.00 Carina256 > Lägger sig FloWerAces > Syna 16.00 berra08 > Lägger sig FLOPP Sammanlagt 36.00 Huvud 36.00 Rake 1.00 3C5D9C INSATSRUNDA 2 Hjälte > Satsa 18.50 FloWerAces > Syna 18.50 TURN Sammanlagt 72.00 Huvud 72.00 Rake 2.00 3C5D9CAS INSATSRUNDA 3 Hjälte > Satsa 40.00 FloWerAces > Syna 40.00 RIVER Sammanlagt 149.84 Huvud 149.84 Rake 4.16 3C5D9CASQH INSATSRUNDA 4 Hjälte > Passa FloWerAces > All-in 124.00 Hjälte > Lägger sig FloWerAces > justerades för all-in 0.00 VISNING Sammanlagt 149.84 Huvud 149.84 Rake 4.16 FloWerAces BKBKBKBKBK Kasta Vinst: 149.84 Är ju antagligen en bluff alltså för tror inte han jamar typ AJ och sånt, skulle antagligen bara checka ner det. Jaja, du vann 70 kr då. Finns en hel del grejer som man kan tänka på denna turn. En check av fi kan ses som att du alltid har showdown value som ex TT-KK då de flesta spelare alltid checkar dessa händer på A turn och har du en abc spelare på knappen som checkar tillbaka alla underpar+ ett ess eller två så kan du printa genom att checka turn och stabba river med en sizing som inte behöver vara så stor. Tror ABC spelaren kan tänka att du hade bettat alla bluffar på ett A och därför har du alltid value på river och han kommer förmodligen folda 66-QQ. O andra sidan så är en stor del av hans range som kommer hamna i en svår spot vs en bet på A turn. Satte ihop 2 rimliga ranges på Mina mig och Floweraces och enligt pio så föredrar den att betta nästan hela rangen på turn fast 33% pot istället för 50% pot som OOP. Satte dock IP på en hyfsat wide range. Men tror som Hampus sa att checka turn på dessa nivåer är den playen som du kommer tjäna mest på. Du kan också slänga in dina lägre ess på turn som ett check för att balansera. 2 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 9 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 (redigerade) 3 minuter sedan, säger VakuumspelarN : Finns en hel del grejer som man kan tänka på denna turn. En check av fi kan ses som att du alltid har showdown value som ex TT-KK då de flesta spelare alltid checkar dessa händer på A turn och har du en abc spelare på knappen som checkar tillbaka alla underpar+ ett ess eller två så kan du printa genom att checka turn och stabba river med en sizing som inte behöver vara så stor. Tror ABC spelaren kan tänka att du hade bettat alla bluffar på ett A och därför har du alltid value på river och han kommer förmodligen folda 66-QQ. O andra sidan så är en stor del av hans range som kommer hamna i en svår spot vs en bet på A turn. Satte ihop 2 rimliga ranges på Mina mig och Floweraces och enligt pio så föredrar den att betta nästan hela rangen på turn fast 33% pot istället för 50% pot som OOP. Satte dock IP på en hyfsat wide range. Men tror som Hampus sa att checka turn på dessa nivåer är den playen som du kommer tjäna mest på. Du kan också slänga in dina lägre ess på turn som ett check för att balansera. Intressant, tack för input! Och ja, håller med Hampus. ? Redigerad 9 Juni , 2018 av Jag och mina mig Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hampulito Postad 9 Juni , 2018 Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 När du säger nästan hela rangen. Vad betar man inte, är det någon luft som ska checkas enligt pia? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 9 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 Bleh, spela en till session ändå, hitta 50 riksdaler lol orka. Va wp denna gång, men går så jefla segt, torska JJ mot spewfisk som jama 88 lol å blev flush över flushad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 9 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 Kan man ha bakpulver i te? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GTOBåten Postad 9 Juni , 2018 Rapport Share Postad 9 Juni , 2018 Flat pre. Ger upp flop oftast. Kc är svinkasst kort att ha för att syna river. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GTOBåten Postad 10 Juni , 2018 Rapport Share Postad 10 Juni , 2018 (redigerade) 5 timmar sedan, säger GTOBåten : Flat pre. Ger upp flop oftast. Kc är svinkasst kort att ha för att syna river. Turn är långt från en autobet, vi har inte särskilt mycke Ax här. KQ är en fine check. Vet inte ens om jag läste HHn rätt pga värdelösa formatet. fwiw föredrar jag check flop, delay cbet, jam river Redigerad 10 Juni , 2018 av GTOBåten Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 10 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 10 Juni , 2018 Postar handen här igen och försöker göra den lite mer läsvänlig. Inga memes/gifs denna gång dock haha. Mycket möjligt att handen är färdigdiskuterad dock, men aja då får det väl va. Tack för den input jag har fått i alla fall. Denna hand var intressantare än vad jag trodde när jag bara autoplotade mig igenom den vid borden. berra08 > LM 0.50 Hjälte > SM 1.00 berra08 BKBKHjälte Dajmat BKBK Carina256 BKBKFloWerAces BKBK Dajmat > Lägger sigCarina256 > Syna 1.00 FloWerAces > Höj 4.00berra08 > Syna 4.00Hjälte > Höj 16.00Carina256 > Lägger sig FloWerAces > Syna 16.00 berra08 > Lägger sig Hjälte > Satsa 18.50 FloWerAces > Syna 18.50 Hjälte > Satsa 40.00 FloWerAces > Syna 40.00 FloWerAces > All-in 124.00Hjälte > Lägger sig Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 10 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 10 Juni , 2018 20 timmar sedan, säger Jag och mina mig : Kan man ha bakpulver i te? Svar: nej. I alla fall inte om man vill att det ska bli sött. Oklart vad jag förväntade mig. Känns som detta ä nån sorts metafor för mitt liv - jag gör någonting som jag tänker ska bli bra och sen blir det dåligt. Kuken då. Försökte kompensera upp med att ha vit blockchoklad för matlagning som snubben jag hyr läggan av tydligen inte kände ett behov att ta med sig. Den smälte liksom inte. Trodde den skulle smälta på direkten, men blev bara kvar i botten av koppen i sin ursprungliga form, fast slemmig typ, såg nästan ut som nån saggat i botten av mitt te. Jaja. Idag har jag lirat fyra sessioner som planerat. Två var wp, de första två kände jag fortfarande mitt gejm va lite off som det var igår. Liksom bitcoin verkar jag också ha dippat lite över helgen. Det var skönt att få spela två bra sessioner nu på slutet i alla fall. I dagens första session kände jag mig så jävla off, tänkte typ "hm, ska jag öppna detta pre" och "bör jag cbeta här" vilket utmynnade i att jag spelade både mina bluffar å valuehänder typ halvhjärtat vilket bara blev pannkaka obv. Aja, här är resultat för andra veckan i juni. Ska kila iväg å köpa cigg å skriva resten av dagen. 10 jobb sökta [x] Heja mig bra jobbat idag! 2 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 11 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 11 Juni , 2018 (redigerade) Gått till barberare å vitrockare idag vid lunchtid typ. Saknar min barberare vid Värnhem som bara kostar 70 spänn och dessutom ger gratislektioner i arabiska under tiden. Pröjsa 150 spänn för att fixa till linjerna å shit här i Lund hfhf. Hos vitrockaren var jag denna gång för å kolla upp min ena stortå som inte har gått å böja på ett år. "Vad sa du att du gjorde?" "Jag hoppade över ett staket." "Jaha." "Ja, försökte springa från poliser." "Du försökte heh haha springa från poliser?" "Ja." *vitrockare fortsätter fnittra* "Du måste haft ganska ont i tån ett tag va?" "Jajo, det hade jag." "Men det gör inte ont nu?" "Nä." Tydligen hade jag brutit tån och den hade läkt ihop snett. Om den skulle fixas behövde den opereras. Tyckte inte det behövdes nu, eftersom jag inte har ont. Lirat en session nyss. Va wp förutom en onödig 5b bluff på nitigt bord. Försöker stå emot å shoppa cryptos lol, tkr det är så tillfredställande hah, men behöver fan alla sek jag kan få till rullen. Inte förrän jag ligger på 15-20k å bekvämt spelar /2 ska jag göra ngt sånt. Om man bara kunde få ett satan jobb ... Aja, ska käka. Redigerad 11 Juni , 2018 av Jag och mina mig 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 11 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 11 Juni , 2018 Fått in två sessioner till. Totalt hittat tre bajs in idag. Känns lite slappt å bara lira tre sessioner, men jag måste fan få in nåra h skrivande före sängen. Mest vitrockaren å barberarens "fel" att jag inte hann me fyra sessioner. Fått mkt irl-shit gjort idag ändå. Laters! 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 12 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 12 Juni , 2018 Bleh, gick totalt anus i första sessionen. Typ varannan hand såg ut såhär. HANDINFORMATION Hand: 55372760.hand.54 Session ID: TBL_863620 Speltyp: Texas Hold'em No Limit Kontantspel: Anna Turbo 104 Handen påbörjades: 2018/06/12 14:03:31 Handen avslutades: 2018/06/12 14:05:04 Blinds: 0.50 / 1.00 SEK Pott: 405.08 Satsa: 199.00 Vinst/förlust: -199.00 SPELARINFORMATION Plats 1 : YouLost (199.00) Plats 2 : arpi (193.89) Plats 3 : Pungspark (239.82) Är givare Plats 4 : Hjälte (202.41) Plats 5 : Die (114.09) Plats 6 : -LucjyMan- (201.18) BLINDS Hjälte > LM 0.50 Die > SM 1.00 GIV Hjälte 8D7D Die BKBK -LucjyMan- BKBK YouLost BKBK arpi BKBK Pungspark BKBK INSATSRUNDA 1 -LucjyMan- > Lägger sig YouLost > Höj 3.50 arpi > Syna 3.50 Pungspark > Lägger sig Hjälte > Syna 3.50 Die > Syna 3.50 FLOPP Sammanlagt 13.63 Huvud 13.63 Rake 0.37 JSQDKD INSATSRUNDA 2 Hjälte > Passa Die > Passa YouLost > Satsa 11.33 arpi > Syna 11.33 Hjälte > Syna 11.33 Die > Lägger sig TURN Sammanlagt 46.70 Huvud 46.70 Rake 1.29 JSQDKD2D INSATSRUNDA 3 Hjälte > Passa YouLost > Satsa 27.79 arpi > Lägger sig Hjälte > Höj 65.00 YouLost > Syna 65.00 RIVER Sammanlagt 173.18 Huvud 173.18 Rake 4.81 JSQDKD2DJH INSATSRUNDA 4 Hjälte > Passa YouLost > All-in 119.17 Hjälte > Syna 119.17 VISNING Sammanlagt 405.08 Huvud 405.08 Rake 11.25 YouLost JDJHJSQDQS Kåk Knekt och Dam Vinst: 405.08 Hjälte BKBKBKBKBK Kasta Vinst: 0.00 Egentligen tänkte jag beta river men jag råkade komma åt foldknappen och när man kommer åt folkdknappen får man sen bara alternativen att checka eller folda lol vrf? Fattar inte varför i helvete snubben synar min rejs med tvåpar, när det finns stegar och färger ... Aja, ska käka nu. Tydligen har jag gått med på å dricka vin med en väninna idag, så blir kanske inte så många sessioner som jag vill spela. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jag och mina mig Postad 12 Juni , 2018 Författare Rapport Share Postad 12 Juni , 2018 Kanske ska va så nitig att man viker river eftersom fisk sällan gör sådär med annat än nöten. Iofs kan väl fisk tro att stege/triss är nöten. Aja, tilten har lagt sig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts