Gå till innehåll

Business is going well! Send more money.


Jag och mina mig

Recommended Posts

Åh fifan va dåligt jag spelar. Är fortfarande tilt och spelar med noll koncentration och tålamod. Tar väl en jävla ciggpaus till och försöker igen. Borde vart upp den här sessionen då en stack donerades till mig tidigt, men sen bara losa jag varenda hand och började klicka syn på allt. AAAAAH jag hatar mig själv. Typ ner en tusenlapp för dagen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, lira lite mer. Tilten va borta iaf å detta va första godkända sessionen. Blev för synfiskig i nåra spots. Kul grej med att cb litet å shit är också att folk gör en jävla massa min raises och sen ger upp lol. Pepp på mer grind fan. Blev lite mer tänkande när jag håller på att trixa med saker jag inte vanligtvis gör också, vilket kan ha bidragit till att gejmet överlag ordnade upp sig lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

Håller med om de sista två punkterna, men förstår inte den första riktig

Jag är tycker nog att punkt 1 är det viktigaste fundamentet att bygga ett grundspel på -  bettar man för mycket så finns risk att man övervärderar sin hands värde , så att du själv hamnar på -EV och bettar du för lågt så kan du ge +EV för en syn från motspelaren. Storleken på ens satsning borde eftersträva rätt balans så att du får +EV och motspelaren hamnar på -EV.

Redigerad av Probiotika
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh, lirat lite mer. Va stabilt. Jävlar va jag har grindat idag lol. Blev rustocko iaf methinks. Funtar på om jag ska följa med polers på klubb, men det känns som att det som talar för det är väldigt mkt fomo lol. Ska iaf chilla lite från borden nu. Synd att jag va tvungen å dampa å tilta å ha mig i de första sessionerna. Jaja, ingen poäng å gråta över spilld mjölk. Får göra bättre ifrån mig imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har stoppat in stålar på kraken med jämna mellanrum å börjar få ihop lite coins i Exodus nu. :) Har även 14,7 QTUM lol, men vill bli av med dem. Köpte för typ $13-18, så skulle gå back om jag gjorde nåt med dem. Avvaktar nog bara.

4v0q6p.png

Vill ha neo för $40 samt mer btc och eth innan allt vänder/om det vänder lol.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte gått bra med QQ idag alltså. Samt, fifan va mkt jag donerat bort. Är väl knappt ens stuck som igår, men va fan sitta å spela 6h/dag å gå b/e är inge kul heller, men det är ju jag som spelar som en åsna. Kortare sessioner imorgon å högre kvalité bitte. Gjort så mkt dumt de senaste två dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Lira en session. Förutom att jag gjorde en väldigt slaskig å antagligen dålig calldown mot anderslol, så vare wp.

Handinformation

Hand: 55243570.hand.304 
Britta 858 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 492.48
Insats: 252.58
Vinst/förlust 239.90/0.00
Handen påbörjades: 2018/04/08 12:38:32
Spelarinformation

Plats 1: Midship(397.39) 
Plats 2: anderslol(252.58) 
Plats 3: Trykline(392.12) 
Plats 4: Moronic(267.17) 
Plats 5: Hjälte(429.51) är Giv
Mörkar

LM: Midship post 1.00 
SM: anderslol post 2.00 
Deal

Midship [X, X] 
anderslol [X, X] 
Trykline [X, X] 
Moronic [X, X] 
Hjälte [AS, 7H] 
Insatsrunda 1

Trykline Lägg dig
Moronic Lägg dig
Hjälte Höj till 6.00
Midship Lägg dig
anderslol Syna 6.00
Flopp (bord):

[8C, AC, 3H] 
Sammanlagd pott 12.65
Rake: 0.35
Huvudpott: 12.65
Insatsrunda 2

anderslol Passa
Hjälte Insats 6.00
anderslol Höj till 20.50
Hjälte Syna 20.50
Turn (bord):

[8C, AC, 3H, 5D] 
Sammanlagd pott 52.55
Rake: 1.45
Huvudpott: 52.55
Insatsrunda 3

anderslol Insats 48.50
Hjälte Syna 48.50
River (bord):

[8C, AC, 3H, 5D, KS] 
Sammanlagd pott 146.92
Rake: 4.08
Huvudpott: 146.92
Insatsrunda 4

anderslol All-in 177.58
Hjälte Syna 177.58
Visning

Sammanlagd pott 492.48
Rake: 13.68
Huvudpott: 492.48
anderslol [KC, KS, AC, 8C, 7C] Par i kung Vinst 0.00
Hjälte [AC, AS, KS, 8C, 7H] Par i ess Vinst 492.48
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/04/08 12:39:12

Vafan gör vi på den där rivern? Checksynar vi eller checkfoldar vi? Eller betar vi litet lol? JT/JJ/99 + lite färger och lägre set slår oss. 88/99 kanske betar checked to? Får värde av de få QJ/AT/nån AJ. Visste inte va jag skulle göra lol. Men antar checksyn? Ska lura lite på den här ...

Handinformation

Hand: 55243715.hand.110 
Britta 869 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 162.98
Insats: 83.25
Vinst/förlust 79.73/0.00
Handen påbörjades: 2018/04/08 13:06:45
Spelarinformation

Plats 1: Trykline(455.91) 
Plats 2: anderslol(305.32) 
Plats 3: D�dsKass(397.00) är Giv
Plats 4: bullen35(94.47) 
Plats 5: Hjälte(635.30) 
Mörkar

LM: bullen35 post 1.00 
SM: Hjälte post 2.00 
Deal

bullen35 [X, X] 
Hjälte [QS, QD] 
Trykline [X, X] 
anderslol [X, X] 
D�dsKass [X, X] 
Insatsrunda 1

Trykline Lägg dig
anderslol Lägg dig
D�dsKass Höj till 5.75
bullen35 Lägg dig
Hjälte Höj till 19.25
D�dsKass Syna 19.25
Flopp (bord):

[5S, TC, 9C] 
Sammanlagd pott 38.44
Rake: 1.06
Huvudpott: 38.44
Insatsrunda 2

Hjälte Insats 20.00
D�dsKass Syna 20.00
Turn (bord):

[5S, TC, 9C, 4H] 
Sammanlagd pott 77.36
Rake: 2.14
Huvudpott: 77.36
Insatsrunda 3

Hjälte Insats 44.00
D�dsKass Syna 44.00
River (bord):

[5S, TC, 9C, 4H, JC] 
Sammanlagd pott 162.98
Rake: 4.52
Huvudpott: 162.98
Insatsrunda 4

Hjälte Passa
D�dsKass Passa
Visning

Sammanlagd pott 162.98
Rake: 4.52
Huvudpott: 162.98
Hjälte [QD, QS, JC, TC, 9C] Par i dam Vinst 162.98
D�dsKass [X, X, X, X, X] Kasta Vinst 0.00
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/04/08 13:07:49

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte slå fler combos än du vinner mot för att syna. Potodds, bettar han pot betalar du 1pot för att vinna 1pot + 1pot. Dvs du behöver vinna 33% av gångerna vs en pot bet för att breka even. 25% vs 1/2 pot osv osv. 

För att värdebetta ska du få syn av sämre >50% av gångerna. 

Redigerad av GTOBåten
  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Lol vafan, det ä inte måndag idag. Det ä på måndag jag ska träffa kollektiven. Kom på precis när jag närmade mig första kollektivets ytterdörr haha. Tur att jag kom på det! Jag gjorde bort mig riktigt jävla rejält förra kollektivet jag va på för typ nån månad sen. Vågade inte ens ta upp det i db:n här för jag skäms typ fortfarande haha. Inte så pinsamt egentligen. Kanske. Påminner lite om min bensorövarhistoria som jag förtäljde i Hampulitos db. Jag va iaf inte naken och jag mordhotade inte nån. Kanske kan bli folk av mig också till slut.

I alla fall jag kommer in till det där kollektivet. Morsar på dem som är där. Jag känner direkt igen att snubben som har plejset lyssnar på Chet Baker. Så jag ba "Åh, fan, bra smak." Visade sig att han studerade musikteori och vi tögga lite om jazz. Han höll även på att tradea valutor och jag bubblade om cryptos. Kände mig som ett socialt geni och att detta kommer ju gå vägen. Under hela dagen har jag chattat massa med polers som jag ä nerkärad i och jag lajvrapporterar lite till henne om hur det går och så. När tjommen sen ska gå igenom reglerna för stället säger han att jag ej får spika upp saker i väggarna eller ha fester, men middagar är okej. "Jaja, det är inga problem. Jag håller inte på med festande längre." Direkt när jag kommer ut ifrån stället skickar jag ett mess till polers som lyder Lol "inget festande". Det är bara det att jag har förväxlat polers nummer med snubbens nummer. Så typ 20 sekunder efter att jag gått därifrån och vi har kommit jättebra överens och jag ba "jaja, inga fester" så skickar jag ett meddelande till HONOM med lol "inget festande". Liksom vem fan tror jag att jag är lol. Jag blockade hans nummer så fort jag kunde och kutade iväg till bussen. "Lalala ingenting har hänt."

Förhoppningsvis går det bättre imorrn.

Lira en session nu. Nöjd med liret. Började såå jävla trögt och vann fan inte en enda pott på 15 min, men sen vände det. Sjukt bra bord, borde kanske spela mer egentligen men ä nog för trött så lika bra att skita i det.

Svåraste handen va denna. Jag har plockat ett bajs in av FI när bordet va fullt, så FI kan möjligtvis va lite tilt. Singlade typ slant om jag skulle syna river eller ej, men bet sajsningen fick mig å skita i det. Vet inte om det va bra eller ej lol.

Handinformation

Hand: 55244203.hand.266 
Britta Turbo 182 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 142.06
Insats: 73.00
Vinst/förlust 0.00/73.00
Handen påbörjades: 2018/04/08 21:14:24
Spelarinformation

Plats 1: SirLion(389.95) är Giv
Plats 2: (Tom)
Plats 3: (Tom)
Plats 4: Hjälte(809.39) 
Plats 5: (Tom)
Plats 6: (Tom)
Mörkar

LM: SirLion post 1.00 
SM: Hjälte post 2.00 
Deal

Hjälte [KH, KD] 
SirLion [X, X] 
Insatsrunda 1

SirLion Höj till 5.00
Hjälte Höj till 15.00
SirLion Syna 15.00
Flopp (bord):

[QC, 2S, 3C] 
Sammanlagd pott 29.19
Rake: 0.81
Huvudpott: 29.19
Insatsrunda 2

Hjälte Insats 18.00
SirLion Syna 18.00
Turn (bord):

[QC, 2S, 3C, 6S] 
Sammanlagd pott 64.22
Rake: 1.78
Huvudpott: 64.22
Insatsrunda 3

Hjälte Insats 40.00
SirLion Syna 40.00
River (bord):

[QC, 2S, 3C, 6S, TC] 
Sammanlagd pott 142.06
Rake: 3.94
Huvudpott: 142.06
Insatsrunda 4

Hjälte Passa
SirLion Insats 112.00
Hjälte [KH, KD] 
Hjälte Lägg dig
SirLion justerades för all-in 0.00
Visning

Sammanlagd pott 142.06
Rake: 3.94
Huvudpott: 142.06
SirLion [X, X, X, X, X] Kasta Vinst 142.06
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/04/08 21:15:57

Va egentligen nåt mer jag skulle skriva åsså. Aja, kmr kanske på det imorrn. Så jävla trött nu. Ska sova.

Första veckan i april. Spelade som ett mongo fredag och lördag, därav det pissiga resultatet.

2143yc5.png

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

Fuuck, jag som va inställd på att shoppa neo idag, så har skiten hoppat upp 16%. Nuvarande pris ger ju dock fortfarande möjlighet till > 3x. Najs att se eth springa iväg. :) Shoppade det mesta nere i avgrunden för ~$350. Vänder det nu?

Nope lol. Aja, najs, då kan man shoppa mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Bara hunnit med två korta sessioner idag. Va wp. +1,2k. Har förberett för resan. Imorgon drar jag å nerkärad polers iväg lol. Jag har gjort ett schema på alla saker jag ska visa henne haha. Hon hänger bara med lowlifeknarkare, så nu ska hon få lite kultur och bildning i sitt liv. Tydligen hade nerkärad polers frågat annan polers om jag va intresserad å annan polers hade sagt "duh, ja" varpå nerkärad polers sagt "jaha". Tror detta kmr komma upp och jag måste nog utveckla lite varför jag är så konstig/har betett mig så konstigt. Jag har väldigt svårt för känslor och brukar för det mesta inte utagera sådana hfhf pga min barndom jada jada buhu etc. Va kanske därför hon ville ta en promenad med mig i lördags? Men jag tvärvägrade pga va sur pga tilt å spelat dålig pokerus lol och fatta inte poängen med att ta en promenad.

Åh, btw! Hur fan ska jag göra för att kunna grinda i Italien? På svs då? Vpn? Eller går det ens? :S Kanske får göra insättning på PS annars.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

Åh, btw! Hur fan ska jag göra för att kunna grinda i Italien? På svs då? Vpn? Eller går det ens? :S Kanske får göra insättning på PS annars.

Körde från Gran Canaria i januari, från hotellets wifi - fungerade klockrent mot svs! Ingen VPN eller VPS. Finns det regions spärrar brukar man kunna komma runt det genom att använda mobilens data/4g  men det blir dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...