Gå till innehåll

Business is going well! Send more money.


Jag och mina mig

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jävla bögsession. Losa set över set mot megafisk 3-way. Va fan glad över att få in det med 66 på AK6 i single raisad flopp, men så lätt skulle det inte va. Efter det va jag fortfarande typ plös ett BI, men spela stor pott där jag 3b QQ i sb mot popofferfiskbög på knappen som hade AA och gjorde en tarp, jag beta 50%/60%/75% och han syna ner. Sen 3b jag mkt med AK/AQ och floppade ingenting, utan blev nersynad av typ JTo som binka tretal på river och snapade av min overbet å skit. Buhu buhu. Backa nog allt jag vann i förra sessionen. :( Tror inte jag spelade dåligt. Kaaanske lite för aggressivt på slutet, men sprang bara röven. Ska smoga å sen lira lite mer.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va ute å promenera me päronen på morgonen. Hägern som bor utanför deras hem stod på ett isflak och fiskade fisk. Jag skrev en dikt i huvudet, men kom bara ihåg slutet när jag kom hem lol.

det som fanns före ljuset

finns kvar bakom ljuset

i dig i mig i allt

vibrerande

Får upptäcka en ny väg dit då antar jag, då jag inte kmr ihåg hur jag landade där, mer än att det har att göra med kosmisk bakgrundsstrålning. Noobigt att inte ha med sig anteckningsblock eller telefon ens. Jaja. Lira lite pokerus, plössa rätt mkt, spela stabilt. Enda misstaget va att jag kom åt en knapp när jag skulle sajsa 4b med AA, gjorde det 195 kr istället för 95 kr lol. Hindrade inte Snake från att jama AK iaf. Tror det vänder för cryptos snart, sitter bara å väntar på att de här jävla röda dagarna ska ta slut. Tänker ej missa btc sub 7k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, säger Snake911 :

Nh

Heh, ul. :( Tror dock du är upp mot mig. Drygt att spela mot de som kan lira 100bb bra och aggro.

Har grindat rätt mkt yt-videos om kryptos. Lol @ den intellektuella nivån på dem som gör dessa videos. Lyssnade på 30 min om nån snubbe som tugga om hur mind blown han blivit av Ayn Rand lulz. Nån som kan rekommendera nån som är lite vass? :) DataDash och Crypto Bobby är nog de enda som jag tyckt varit okej so far.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

Heh, ul. :( Tror dock du är upp mot mig. Drygt att spela mot de som kan lira 100bb bra och aggro.

Har grindat rätt mkt yt-videos om kryptos. Lol @ den intellektuella nivån på dem som gör dessa videos. Lyssnade på 30 min om nån snubbe som tugga om hur mind blown han blivit av Ayn Rand lulz. Nån som kan rekommendera nån som är lite vass? :) DataDash och Crypto Bobby är nog de enda som jag tyckt varit okej so far.

Det är vad det är. Kör hårt och lycka till med kryptos! :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh va fan så krånglar klienten igen. Jaja, ska va social. +7,5k i mars säger svs, inte säker på hur bra det stämmer, men känns inte helt orimligt. Lite missnöjd med resultat, mest på grund av de där -5k och -3k-dagarna jag hade där jag bara vägrade ge upp och klickade knappar och blödde mer än nödvändigt. Päron säger de ska hjälpa mig å köpa lägenhet om jag fixar kneg, så ska nog göra det trots allt. Tydligen ä det jättebra priser i Malmö å man kan landa på typ 4-5k/mån med lån och shit. Så det är ju lätt värt det. Behöver inte ha skitkneg för evigt eller så heller liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har det dinerats med päron, soppar (morfar) och syskon. Bror verkade må mkt bättre än sist å syrran har shoppat lägenhet i hufvudstaden. Kul att det går bra för dem. :) Lira lite mer sen å plössa typ 3 bajs in, rättar till månadsresultatet lite iaf. Ska smoga å eventuellt lira lite mer ändå. Liite för tidigt för läggdags och har fan inge bättre å göra anyway. Fifan va fet jag blivit under dessa dagar, ska bli skönt att åka "hem" igen å gå tillbaka till falafeldieten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä, lira till session. Va för synfiskig. Borde ha klivit tidigare, för jag tappa fokus efter ett tag. Blev b/e. Jaja, ska inte pluswhinea. Läggdags nu fan. Kunde vart bättre dag idag, men man ä inte på topp i varje session tyvärr. Måste hantera mitt gejm med å kliva vid rätt tillfällen bättre ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Blö, typ 10 ted talks senare och en äcklig falafelmacka så har tuff tuff-tåget äntligen kommit fram. Hunnit med en session, plössa typ 1½ bajs in. Tror jag spela ok.

Wp, eller bör jag sajsa river större? Går det att argumentera för att höja turn? Tror dock det är dåligt, då jag vill se en river ofc och Azulon gör det så billigt. Antar jag skulle lira exakt såhär med mina set/tvåpar/överpar också. Så jag antar Azulon blir value townad för det mesta här. QJ är typ enda draghanden jag kan ha.

Handinformation

Hand: 55229781.hand.404 
Britta 1236 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 372.65
Insats: 188.00
Vinst/förlust 0.00/188.00
Handen påbörjades: 2018/04/01 19:01:13
Spelarinformation

Plats 1: Azulon(379.79) 
Plats 2: Bill_Ivey(708.85) 
Plats 3: Hjälte(405.60) 
Plats 4: xevs(238.70) är Giv
Plats 5: baronen71(591.71) 
Mörkar

LM: baronen71 post 1.00 
SM: Azulon post 2.00 
Deal

baronen71 [X, X] 
Azulon [X, X] 
Bill_Ivey [X, X] 
Hjälte [QH, JS] 
xevs [X, X] 
Insatsrunda 1

Bill_Ivey Lägg dig
Hjälte Höj till 6.00
xevs Syna 6.00
baronen71 Lägg dig
Azulon Syna 6.00
Flopp (bord):

[9H, TS, 4C] 
Sammanlagd pott 18.49
Rake: 0.51
Huvudpott: 18.49
Insatsrunda 2

Azulon Passa
Hjälte Insats 14.00
xevs Lägg dig
Azulon Höj till 42.00
Hjälte Syna 42.00
Turn (bord):

[9H, TS, 4C, 5H] 
Sammanlagd pott 100.22
Rake: 2.78
Huvudpott: 100.22
Insatsrunda 3

Azulon Insats 40.00
Hjälte Syna 40.00
River (bord):

[9H, TS, 4C, 5H, 7D] 
Sammanlagd pott 178.06
Rake: 4.94
Huvudpott: 178.06
Insatsrunda 4

Azulon Passa
Hjälte Insats 100.00
Azulon Syna 100.00
Visning

Sammanlagd pott 372.65
Rake: 10.35
Huvudpott: 372.65
Hjälte [QH, JS, TS, 9H, 7D] Högsta kort dam Vinst 0.00
Azulon [TC, TS, AD, 9H, 7D] Par i tia Vinst 372.65
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/04/01 19:02:53


Blev så tiltad efter den här handen att jag tyckte det va dags att ta rökpaus. Om vi inte hade varit 400bb deep, utan bara 200 hade jag snapsynat. Kuken då.

Handinformation

Hand: 55229781.hand.447 
Britta 1236 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 445.50
Insats: 32.00
Vinst/förlust 0.00/32.00
Handen påbörjades: 2018/04/01 19:19:16
Spelarinformation

Plats 1: (Tom)
Plats 2: Bill_Ivey(856.52) 
Plats 3: Hjälte(714.20) 
Plats 4: NINI(446.73) är Giv
Plats 5: VICEGUY(211.75) 
Mörkar

LM: VICEGUY post 1.00 
SM: Bill_Ivey post 2.00 
Deal

VICEGUY [X, X] 
Bill_Ivey [X, X] 
Hjälte [KH, JH] 
NINI [X, X] 
Insatsrunda 1

Hjälte Höj till 6.00
NINI Lägg dig
VICEGUY Syna 6.00
Bill_Ivey Höj till 32.00
Hjälte Syna 32.00
VICEGUY Syna 32.00
Flopp (bord):

[TD, 5H, 7H] 
Sammanlagd pott 93.41
Rake: 2.59
Huvudpott: 93.41
Insatsrunda 2

VICEGUY Passa
Bill_Ivey All-in 824.52
Hjälte Lägg dig
VICEGUY All-in 179.75
Bill_Ivey justerades för all-in 179.75
Turn (bord):

[TD, 5H, 7H, KS] 
Sammanlagd pott 445.50
Rake: 10.00
Huvudpott: 445.50
River (bord):

[TD, 5H, 7H, KS, AD] 
Sammanlagd pott 445.50
Rake: 10.00
Huvudpott: 445.50
Visning

Sammanlagd pott 445.50
Rake: 10.00
Huvudpott: 445.50
Bill_Ivey [AD, KS, QH, TD, 9H] Högsta kort ess Vinst 445.50
VICEGUY [X, X, X, X, X] Kasta Vinst 0.00
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/04/01 19:19:54


Den här handen spela jag sämst. Tänkt på flopp, att fan denna ger jag upp redan nu, sen gjorde jag ett halvhjärtat försök att vinna handen lol. Hade ju vart mkt bättre att antingen bara ge upp eller bomba sönder handen. Tror dock inte det är särskilt bra bräda för min range, men man borde ju få Owly att vika det han hade iaf. Trodde fan han skulle vika det redan på turn. Gav sedan upp river då jag tänkte att det är en stor chans att jag bluffar nöten.
Handinformation

Hand: 55229581.hand.707 
Britta 1226 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 284.11
Insats: 144.00
Vinst/förlust 0.00/144.00
Handen påbörjades: 2018/04/01 19:15:52
Spelarinformation

Plats 1: Owly(443.03) 
Plats 2: Midship(502.84) är Giv
Plats 3: Hjälte(415.65) 
Plats 4: Bill_Ivey(596.96) 
Plats 5: wolf97(320.62) 
Mörkar

LM: Hjälte post 1.00 
SM: Bill_Ivey post 2.00 
Deal

Hjälte [AS, JD] 
Bill_Ivey [X, X] 
wolf97 [X, X] 
Owly [X, X] 
Midship [X, X] 
Insatsrunda 1

wolf97 Syna 2.00
Owly Höj till 9.00
Midship Lägg dig
Hjälte Höj till 31.00
Bill_Ivey Lägg dig
wolf97 Lägg dig
Owly Syna 31.00
Flopp (bord):

[8D, 6C, 5C] 
Sammanlagd pott 64.22
Rake: 1.78
Huvudpott: 64.22
Insatsrunda 2

Hjälte Insats 33.00
Owly Syna 33.00
Turn (bord):

[8D, 6C, 5C, 7D] 
Sammanlagd pott 128.44
Rake: 3.56
Huvudpott: 128.44
Insatsrunda 3

Hjälte Insats 80.00
Owly Syna 80.00
River (bord):

[8D, 6C, 5C, 7D, 5D] 
Sammanlagd pott 284.11
Rake: 7.89
Huvudpott: 284.11
Insatsrunda 4

Hjälte Passa
Owly Passa
Visning

Sammanlagd pott 284.11
Rake: 7.89
Huvudpott: 284.11
Hjälte [5C, 5D, AS, JD, 8D] Par i femma Vinst 0.00
Owly [TC, TS, 5C, 5D, 8D] Två par tia och femma Vinst 284.11
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/04/01 19:17:02

Sitter å glor på btc-grafen konstant lol. Ville shoppa sååå mkt idag, så bra priser. Såg dock den här gröna stapeln nyss. Hoppas alla rika människor chillar två dagar till lol. Det är nog lugnt egentligen. Glömt bort att det är annandag påsk imorrn också, så inga stålar förrän på lördag. Börjar kännas lite jävla långrandigt med påskshit nu.

2rp5fde.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lira en till session. Gjorde nån dum syn med 84s och färg på typ QQJAx där fisk donkjammade in 100bb på river. Eller det är nog kanske en syn ändå, för fisk kan väl ha Qx även om jag tror det för det mesta är "aaah my gaaawd hur ska jag göra för att få maximalt betalt med nöten - jag jamar!" lol. Torska två KK mot AA. Tror inte jag kmr ifrån nån. Kanske den första, typ 220bb deep. Jag 5b i bb mot btn och btn flattar och jag cbetar 1/3 på Qxxrb och FI degar in allt. Fi var mdz som jag fan inte minns så mkt om, mer än att an är fiskmarkerad lol och verkar jävligt nitig från det jag såg denna sessionen iaf. Liksom vad ska han ha?! Finns inga drag. AQ gör ju inte sådär. QQ gör inte sådär. Det enda som är kvar är ju typ AA. Om FI inte är helt pantad, vilket jag inte uteslöt i den där situationen då det va längesen jag lira mot han och han va fiskmarkerad. Aja, trots detta slutade jag upp typ 700 kr. :) Nu ska det plöggas lite italienska och sen äre sängen. Verkar som att bitcoin fått lite liv och håller sig på 6,9k nu. :( Jävla skitkukröda dagar. Satt å dreglade när btc låg på 6,4k på tåget. Aja, hoppas det inte vänder riktigt än. Tror inte det. Men maj vänder det nog definitivt i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blö, spela fan sämst i den där sessionen. Blev distraherad av fb å shit. Blev lillback typ. Såå fiskiga bord, helt sinnessjukt. Ska smoga å sen lira mer. Försöka ha lite bättre tålamod och inte bli synfiskig mot fiskarna. Det borde typ va omöjligt att ha förlorande sessioner när motståndet är såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Detta va desto bättre fajtat. Sprang dåligt, men slet på och det hela sluta typ med en femhunka mer än tidigare. :) Hungrig nu lol, men får vänta på att gratisfikat dukas fram. Ska plögga lite italienska och chilla ett tag. Kmr antagligen spela minst en session till. Najs att se att btc tappat lite å inte fastnat över 7k iaf. Hoppas man vaknar upp till låga 6k haha, sen får det gärna vara sista dippen efter det lol.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev kort session. Känner mig så jävla stissig av all energidryck lol. Fattar inte hur fan jag klarade av att vara skoad hela tiden å lira pokerus förut. Gjorde en dålig syn, men annars hann jag nog inte med att göra några stora misstag. Plössa ett drygt bajs in. Eller jo, den här handen va jag för mesig i. Det är ju helt sjukt att jag inte vinner en större pott där. Aaah, jag måste ju rejsa river. Antar jag rejsfoldar mot Azulon då jag har svårt att se honom 3b med sämre än båtar med en fisk med i potten, och sen rejssynar jag väl mot Lechiffre, kanske inte om han skulle jama dock. Huwah, hemskt att kolla på den där handen.

Handinformation

Hand: 55231716.hand.479 
Britta 1329 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 394.79
Insats: 135.25
Vinst/förlust 259.54/0.00
Handen påbörjades: 2018/04/02 19:27:29
Spelarinformation

Plats 1: Bstedt(112.81) 
Plats 2: Azulon(399.63) 
Plats 3: NINI(399.00) är Giv
Plats 4: Hjälte(392.50) 
Plats 5: Lechiiffre(416.19) 
Mörkar

LM: Hjälte post 1.00 
SM: Lechiiffre post 2.00 
Deal

Hjälte [AD, QD] 
Lechiiffre [X, X] 
Bstedt [X, X] 
Azulon [X, X] 
NINI [X, X] 
Insatsrunda 1

Bstedt Lägg dig
Azulon Höj till 5.75
NINI Lägg dig
Hjälte Höj till 19.25
Lechiiffre Syna 19.25
Azulon Syna 19.25
Flopp (bord):

[JD, TS, JC] 
Sammanlagd pott 56.19
Rake: 1.56
Huvudpott: 56.19
Insatsrunda 2

Hjälte Passa
Lechiiffre Passa
Azulon Passa
Turn (bord):

[JD, TS, JC, KS] 
Sammanlagd pott 56.19
Rake: 1.56
Huvudpott: 56.19
Insatsrunda 3

Hjälte Insats 30.00
Lechiiffre Syna 30.00
Azulon Syna 30.00
River (bord):

[JD, TS, JC, KS, 5C] 
Sammanlagd pott 143.76
Rake: 3.99
Huvudpott: 143.76
Insatsrunda 4

Hjälte Passa
Lechiiffre Insats 86.00
Azulon Syna 86.00
Hjälte Syna 86.00
Visning

Sammanlagd pott 394.79
Rake: 10.96
Huvudpott: 394.79
Lechiiffre [JC, JD, JS, KS, TS] Triss, knekt Vinst 0.00
Azulon [JC, JD, JH, AH, KS] Triss, knekt Vinst 0.00
Hjälte [AD, KS, QD, JC, TS] Stege till ess Vinst 394.79
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/04/02 19:28:55

Det får bli sista sessionen för idag. Jag får godkänt i betyg förutom dagens andra session, då jag satt å fejsbookade och glömde bort att typ kolla på korten lol. Ska öva mer italienska samt ragga fler recensionsex från tidningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

såå bra, 15-åriga anarkistmig blir verkligen glad över att höra sånt här

Gillar optimismen. Men hur har han tänkt sig ska kunna implementera den vision han har till praktik. Har haft samma synsätt när det kommer till kryptovalutor. Det är inte så att tekniken inte är nödvändig och helt fantastisk. Utan jag ser inte alternativet till att bankerna kommer lämna över den maktpositionen med en fri överföring möjlighet. Banker och stater är ju i beroendeställning till varandra så jag tror de flesta länder nog förr eller senare kommer att inte erkänna krytovalutorna som en möjlig transaktionstjänst. 

Om de inte heter Wallenbergcoin, Sachscoin eller Morgancoin. Då hade de nog inte varit några större problem att implementera :)    

Redigerad av HwardShore
keke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Jag och mina mig :

Blev kort session. Känner mig så jävla stissig av all energidryck lol. Fattar inte hur fan jag klarade av att vara skoad hela tiden å lira pokerus förut. Gjorde en dålig syn, men annars hann jag nog inte med att göra några stora misstag. Plössa ett drygt bajs in. Eller jo, den här handen va jag för mesig i. Det är ju helt sjukt att jag inte vinner en större pott där. Aaah, jag måste ju rejsa river. Antar jag rejsfoldar mot Azulon då jag har svårt att se honom 3b med sämre än båtar med en fisk med i potten, och sen rejssynar jag väl mot Lechiffre, kanske inte om han skulle jama dock. Huwah, hemskt att kolla på den där handen.

Handinformation

Hand: 55231716.hand.479 
Britta 1329 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 394.79
Insats: 135.25
Vinst/förlust 259.54/0.00
Handen påbörjades: 2018/04/02 19:27:29
Spelarinformation

Plats 1: Bstedt(112.81) 
Plats 2: Azulon(399.63) 
Plats 3: NINI(399.00) är Giv
Plats 4: Hjälte(392.50) 
Plats 5: Lechiiffre(416.19) 
Mörkar

LM: Hjälte post 1.00 
SM: Lechiiffre post 2.00 
Deal

Hjälte [AD, QD] 
Lechiiffre [X, X] 
Bstedt [X, X] 
Azulon [X, X] 
NINI [X, X] 
Insatsrunda 1

Bstedt Lägg dig
Azulon Höj till 5.75
NINI Lägg dig
Hjälte Höj till 19.25
Lechiiffre Syna 19.25
Azulon Syna 19.25
Flopp (bord):

[JD, TS, JC] 
Sammanlagd pott 56.19
Rake: 1.56
Huvudpott: 56.19
Insatsrunda 2

Hjälte Passa
Lechiiffre Passa
Azulon Passa
Turn (bord):

[JD, TS, JC, KS] 
Sammanlagd pott 56.19
Rake: 1.56
Huvudpott: 56.19
Insatsrunda 3

Hjälte Insats 30.00
Lechiiffre Syna 30.00
Azulon Syna 30.00
River (bord):

[JD, TS, JC, KS, 5C] 
Sammanlagd pott 143.76
Rake: 3.99
Huvudpott: 143.76
Insatsrunda 4

Hjälte Passa
Lechiiffre Insats 86.00
Azulon Syna 86.00
Hjälte Syna 86.00
Visning

Sammanlagd pott 394.79
Rake: 10.96
Huvudpott: 394.79
Lechiiffre [JC, JD, JS, KS, TS] Triss, knekt Vinst 0.00
Azulon [JC, JD, JH, AH, KS] Triss, knekt Vinst 0.00
Hjälte [AD, KS, QD, JC, TS] Stege till ess Vinst 394.79
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/04/02 19:28:55

Det får bli sista sessionen för idag. Jag får godkänt i betyg förutom dagens andra session, då jag satt å fejsbookade och glömde bort att typ kolla på korten lol. Ska öva mer italienska samt ragga fler recensionsex från tidningar.

Imo så tycker jag river spelades standard då du inte får value av något sämre om du raisar så länge Lechiiffre inte är storfisk(vilket han dock verkar vara9_9). Fast antar att man kan gå helt efter betsizes på denna nivå då de oftast sizar stort med båtar medans de sizar mindre desto sämre deras hand är.  Utan reads på dessa spelare skulle jag säga att du fick max value på river då du fick 40bb mera av den andra synen medans han borde ha foldat ifall du raisade. Förstår dock inte varför du inte c bettade på floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, säger HwardShore :

Gillar optimismen. Men hur har han tänkt sig ska kunna implementera den vision han har till praktik. Har haft samma synsätt när det kommer till kryptovalutor. Det är inte så att tekniken inte är nödvändig och helt fantastisk. Utan jag ser inte alternativet till att bankerna kommer lämna över den maktpositionen med en fri överföring möjlighet. Banker och stater är ju i beroendeställning till varandra så jag tror de flesta länder nog förr eller senare kommer att inte erkänna krytovalutorna som en möjlig transaktionstjänst. 

Om de inte heter Wallenbergcoin, Sachscoin eller Morgancoin. Då hade de nog inte varit några större problem att implementera :)    

Ja, gillar också ambitionen som fan! Mer sånt fan! Våga vara ambitiös och skapa en utopi! Men ja, att implementera det där i praktiken är såklart lite krångligare. Jag tror och hoppas att framtiden kommer se ut någonting i stil med det där. Att anamma teknologi tar ju lång tid. Att sedan ändra tankesätt kanske ännu längre tid. Å andra sidan, hur längesen var det inte då det inte ens kom på tanken att kvinnor skulle få rösta? Jag tänker att det bara måste till lite jävla aktivism. Det är nog många fler än vad man tror som har gått/går i sådana här tankar. Jag tror dessutom att en övergång kommer gå smidigare om några generationer. Såg den där föreläsningen Tom Lee hade, i vilken han gjorde en generationsanalys angående förtroende för staten och banker. Och vi millenials - nu minns jag ej exakt siffra - hade BY FAR det lägsta förtroendet för staten och banker. Sen är det klart att det alltid kommer finnas människor som är rika och/eller mäktiga och vill behålla den positionen genom att förtrycka/kontrollera övriga, men åt helvete med dem. Det är så jävla spännande tider vi lever i! Hoppas jag blir skitgammal, så jag hinner med att se vad det blir av vår värld haha. :)

6 minuter sedan, säger VakuumspelarN :

Imo så tycker jag river spelades standard då du inte får value av något sämre om du raisar så länge Lechiiffre inte är storfisk(vilket han dock verkar vara9_9). Fast antar att man kan gå helt efter betsizes på denna nivå då de oftast sizar stort med båtar medans de sizar mindre desto sämre deras hand är.  Utan reads på dessa spelare skulle jag säga att du fick max value på river då du fick 40bb mera av den andra synen medans han borde ha foldat ifall du raisade. Förstår dock inte varför du inte c bettade på floppen?

Hm, ja, du har nog kanske rätt! Ja, bet flopp är väl bäst också. Tror jag bara kände att de inte skulle vika och jag inte kände för att panga alla gator just den där gången. Eller att vara en jävla mes, som det heter i lite strängare ordalag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg också nu att du checkade river när du hade betting lead från turn. Finns inget positivt att checka river om du inte planerar att checka raisa och det är förmodlingen ingen bra play som jag förklarade ovan. Om du tänker efter så är det bättre att betta själv och välja en stor sizing så du får bra pay av en J och möjligtvis av en kung. Då det är 3 vägs pot samt att man sällan om inte aldrig ser bluffar här+ att nästan alla kungar kommer checkas tillbaka på river så tappar du enormt med ev när du checkar här. 

Om du jämför bet+ folda vs raise med att check syna så förlorar du i princip lika mycket vs kåk så om det förhindrar dig att betta ut på river så ser du verkligen handen på fel sätt vilket gör att du kommer tappa en massa value på grund av detta tankesätt.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...