Gyre Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Nyligen satt mig på bordet, inga reads eller stats i PT att tala om, anta att fi är en vanlig 1/2 SH lös tomte. Är ganska ny på SH se ge kritik på allt jag gör i handen, rätt som fel. Dealt to reackan [ Ad Td ] bowlerva folds. Hero raises [$2]. batterk calls [$2]. joe50222 folds. quikenuff calls [$1]. Given höjning med ATs från UTG+1 antar jag? Pott: 6.5 SB | ** Dealing Flop ** [ 8d, 7s, 3c ]v Floppen ger mig inte så mycket direkt, bakdörr till nötfärgen, svag bakdörr till stege och två överkort quikenuff bets [$1]. Hero raises [$2]. batterk folds. quikenuff calls [$1]. BB bettar ut och jag väljer att höja. Kan faktiskt inte motivera min höjning riktigt här. Jag får 7:1 i odds och sitter på kanske 6 outs vilket gör en syn marginelt +EV men jag vill vara den som bestämmer i potten och köper gärna knappen och höjer därför Pott: 5.25 BB |** Dealing Turn ** [ Th ] quikenuff bets [$2]. Hero raises [$4]. quikenuff calls [$2]. Turn ger mig TPTK och jag tror jag leder här, trotts hans donkbett, och höjer därför Pott: 9.25 BB |** Dealing River ** [ Jh ] quikenuff bets [$2]. Hero calls [$2]. När han återigen bettar ut på river anar jag oråd och synar Resultat kommer senare, något jag skulle spelat annorlunda? Citera
Hjort Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Nä, jag tycker du spelade bra handen igenom. Citera
Eddie88 Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Du har 2 överkort-backdoor flush-. Med en regnbågsflopp. Bra spelat- undrar vad han callade med. Citera
lumor_ Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Själv hade jag lagt mig på floppen men jag spelar enbart fullbord så jag vet inte riktigt hur stor skillnaden är vid SH. Om jag skulle gissa vad din motståndare sitter med tippar jag på att du vann mot 99 eller lägre PP. Citera
Papa Kubo Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 Lätt att vinna mot 99 på den brädan. Citera
Potz Postad 30 Juli , 2005 Rapport Postad 30 Juli , 2005 När han bettar in i dig på turn trots att du höjde floppen utan något uppenbart drag på brädet känns det som du kan lugna ner dig och bara calla. Jag gissar på JJ. Citera
lumor_ Postad 31 Juli , 2005 Rapport Postad 31 Juli , 2005 Lätt att vinna mot 99 på den brädan. Skrev först fel och såg det. Deletade men såg inte att rättandet gjorde saken än värre Nåja, jag gissar förstås på att han förlorade mot 99. Tror att han hade reraisat preflop om han hade haft JJ. Nå, vad hände? Citera
Gyre Postad 1 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2005 När han bettar in i dig på turn trots att du höjde floppen utan något uppenbart drag på brädet känns det som du kan lugna ner dig och bara calla. Jag gissar på JJ. Jag har svårt att respektera när någon bettar in i mig efter att jag har höjt på förra gatan, på dessa borden brukar det inte vara allt för starka händer så jag antog att jag ledde på turn när jag hittade paret. Resultat kommer när jag har kommit hem från jobbet att kan kolla hur det slutade, kommer faktiskt inte ihåg Det jag är mest osäker på själv i handen är floppspelet, fast en syn känns sämre och lägga mig här gillar jag inte heller. Citera
Potz Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Ja, sådana här flopsituationer är kluriga och tyvärr vanliga. Jag hade nog fegat ur och bara callat men jag tror en höjning är bäst här så länge din motståndare inte är allt för aggro. Bra chans att få potten HU+chans till frikort på turn om du vill. Blir man sen trebettad så kan man folda turn med gott samvete om den inte hjälper. Citera
Gyre Postad 1 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Jo, att lägga handen på floppen finns ju inte här tycker jag. Jag har ju direkta odds att dra om det räcker med ett par för att leda. Det som avgör om det är värt att höja är ju hur ofta man köper knappen och får chans till frikort. Så det är väll beroende på vem som sitter bakom helt enkelt. Citera
lethe Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Petitess: Det här är inte ett (tre...) donkbet. Det är en trippel stop-n-go. Jag kan dock inte ens gissa vad karln har. Citera
Gyre Postad 1 Augusti , 2005 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Vad exakt innebär donkbett och stop-n-go då? Jag har fått för mig att donkbett innebär att man bettar in i den som la in sista höjningen på förra gatan och att stop-n-go är att man bettar tills man bli höjd. Handen slutade för övrigt så här: quikenuff shows [ Jd, 8c ] two pairs, jacks and eights. reackan doesn't show [ Ad, Td ] a pair of tens. quikenuff wins $21.50 from the main pot with two pairs, jacks and eights. Citera
lethe Postad 1 Augusti , 2005 Rapport Postad 1 Augusti , 2005 Donkbet: Flop: Fi checker, du bettar, fi synar. Turn: Fi bettar... Stop'n'go: Flop Fi bettar, du höjer, fi synar. (Två hjärter på floppen säg.) Turn: Fi bettar... (Ingen hjärter på turn, fi bettar för att inte ge frikort.) Stop'n'go är ganska ofta en korrekt strategi, medan donkbettet väldigt sällan är korrekt strategi utan bara idioti. På floppen brukar man nog inte använda någondera termen, så mycket förändras i och med floppen. För att förvirra något så är stop'n'go en annan men snarlik sak i NLT turneringar. Säg att du har T1000 på bb, bb är 200. Det foldas till button som höjer till 500, låt oss säga att han har 2000 kvar efter det. Du har en hand värd att spela men där du egentligen hellre vill se fi folda än syna (AQo?)... Men en syn preflop och ett bet på floppen oavsett vad som kommer kan vara korrekt. Då får du den fold-equity som du inte har preflop. (Han kommer ovillkorligen syna din reraise om han är en skugga av en legitim hand preflop, men en hel massa floppar kan skrämma honom att släppa.) Citera
Recommended Posts