Gå till innehåll

juttis åker på


juttis

Recommended Posts

  • Svars 420
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför envisas folk att semi bluffa med drag när det blir bet raise på floppen, hur mycket FE har man egentligen där.

 

Jag tycker iofs inte att alla drag-semibluffar suger lika hårt som min senaste. Det är många gånger bra spel att semibluffa drag som inte är så himla uppenbara. Stegdrag är inte lika uppenbara som färgdrag.

 

Draget ovan sätter jag ju typ 1 gång av 3.2, vilket gör att allt inte handlar om FE. Han lär ju iofs syna oftare än 1 gång av 3 :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iofs inte att alla drag-semibluffar suger lika hårt som min senaste. Det är många gånger bra spel att semibluffa drag som inte är så himla uppenbara. Stegdrag är inte lika uppenbara som färgdrag.

 

Fast semibluffen ovan är ju lika mkt färgdrag för fi, eftersom 2 klöver ligger ute. Det är ju en riktig semibluffbräda med 87s ute, om man säger så, som lär minska FE:n rejält dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iofs inte att alla drag-semibluffar suger lika hårt som min senaste. Det är många gånger bra spel att semibluffa drag som inte är så himla uppenbara. Stegdrag är inte lika uppenbara som färgdrag.

 

Fast semibluffen ovan är ju lika mkt färgdrag för fi, eftersom 2 klöver ligger ute. Det är ju en riktig semibluffbräda med 87s ute, om man säger så, som lär minska FE:n rejält dessutom.

 

Precis, det är därför jag kategoriserar in den semibluffen under "suger".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfaan vilken pissig b2b-dag.

 

Inget (och jag menar INGET) drag har suttit. Inte mindre än 3 runner runner stegar har krossat mina överpar och set. ÅHHH, HATA B2B!!!

 

Jag har så sjukt många klonkar tillgodo på det jäkla nätverket så jag skulle kunna sitta en hel vecka och bara all in:a och dra ut hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har så sjukt många klonkar tillgodo på det jäkla nätverket så jag skulle kunna sitta en hel vecka och bara all in:a och dra ut hela tiden.

 

Alltså, allvarligt - vad fan är det med B2B? Jag har länge tänkt att börja spela lite där, men jag vågar fan snart inte längre efter allt erat snack. Vad fan händer där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är riggat :twisted:

 

Nej, men känslan är att man mycket oftare blir utdragen där. Jag får iaf den känslan, sen kan jag inte bevisa något. Men jag kan lova att jag åker på bra mycket mindre skit på crypto än B2B.

 

Inget vetenskapligt belagt inlägg från min sida men jag har också den känslan och då jämför jag med pokerstars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft massiva klonkproblem den senaste tiden. Så jävla frustrerande! Inga drag sitter men fiskarna klonkar till höger och vänster. Jag bara väntar på att det ska vända. Då jävlar!

 

Kom 25:a av 270 i en $10 tourney nyss hursomhelst. All in:ade i tidig position med AJs, fick syn av KQo. Floppen kommer 36Q med två kort i min färg. Turn K och ingen färgklonk på rivern (såklart!).

 

Faan vad trött jag börjar bli!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha avslutat dagens B2B-session på -900 € så tänkte jag att det kanske skulle funka lite bättre på Prima.

 

Jag hade inte spelat länge när detta inträffade (har ingen read eller vet inte vad som har hänt vid bordet tidigare):

 

** Game ID 622538138 starting - 2005-12-24 00:27:37

** Accord [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- styffe sitting in seat 1 with $205.72

- Lone_Wulf sitting in seat 2 with $383.15

- juttis sitting in seat 3 with $208.00 [Dealer]

- nicoline20 sitting in seat 4 with $110.15

- drsteinberg sitting in seat 5 with $410.40

- TwoFace_ sitting in seat 6 with $246.80

 

nicoline20 posted the small blind - $1.00

drsteinberg posted the big blind - $2.00

** Dealing card to juttis: :5c:, :5d:

TwoFace_ folded

styffe folded

Lone_Wulf raised - $4.00

juttis called - $4.00

nicoline20 called - $4.00

drsteinberg folded

 

** Dealing the flop: :Jd:, :9c:, :5h:

nicoline20 checked

Lone_Wulf went all-in - $379.15 <-- Ett litet överbett! Översettad?

juttis went all-in - $204.00 <-- Fuck it! Är tillräckligt tiltad för att syna här.

nicoline20 folded

Lone_Wulf shows: :2h:, :4h:<-- Ok, kanske inte riktigt vad jag trodde...

 

** Dealing the turn: :Ts:

 

** Dealing the river: :Ks:

 

juttis wins $419.00 from the main pot

 

 

Glädjen varade i typ 15 minuter,

 

** Game ID 622559170 starting - 2005-12-24 00:45:57

** Zen Art [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- cazzer sitting in seat 1 with $325.42 [Dealer]

- juttis sitting in seat 2 with $181.15

- dl-banh sitting in seat 3 with $175.90

- Dober1 sitting in seat 4 with $187.84

- JAMA1CA sitting in seat 5 with $78.10

- krappeni sitting in seat 6 with $237.12

 

juttis posted the small blind - $1.00

dl-banh posted the big blind - $2.00

** Dealing card to juttis: :Qh:, :Qd:

Dober1 folded

JAMA1CA folded

krappeni folded

cazzer folded

juttis raised - $7.00

dl-banh called - $7.00

 

** Dealing the flop: :9h:, :2s:, :9s:

juttis bet - $12.00

dl-banh raised - $24.00

juttis raised - $84.00

dl-banh went all-in - $146.90

juttis called - $170.90

dl-banh shows: :2s:, :2h:

 

** Dealing the turn: :Kd:

 

** Dealing the river: :Kc:

 

dl-banh wins $352.80 from the main pot

 

 

Edit: Kan ju tillägga att mbman spöade mig i NHL 2005 idag också, vilket gör att jag utnämner den här dagen till anus-dagen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mer eller mindre bestämt mig för att gå ner i nivå och grinda ut den här otursvågen. Är så sjukt frustrerad just nu. Glädjen är borta men jag har faan svårt att slita mig från borden iallafall. Skitskumt känsla!

 

Aja, god jul på er hursomhelst. Ska ge bort lite julklappar och se om min karma förbättras efter helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen: LOL! haha, fan var kommer alla jävla megaidioiter ifrån? Känns verkligen nödvändigt att gå all-in där och riskera hela stacken för de futtiga dollarsen i potten...bara att tacka och ta emot!

 

Andra handen: Jag antar att du är tiltad här, när han trycker efter din reraisa, vad slår du då? JJ+TT känns inte riktigt som de skulle spelas så hårt...spaderdrag möjligen..lite överspelad hand IMO!

 

Ta det lugnt och grinda på så vänder det snart ska du se. Men det kan nog vara en god idé att köra lite lägre tills självförtroendet är tillbaka, eller åtminstone mixa nivåer lite.

 

Känner igen känslan du har, man spelar utan glädje men samtidigt är man jävligt spelsugen...jäkligt skumt...

 

Nåväl - god jul på dig din firre så hoppas vi på bättre pokerlycka efter att karman ökats av julen! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mer eller mindre bestämt mig för att gå ner i nivå och grinda ut den här otursvågen. Är så sjukt frustrerad just nu. Glädjen är borta men jag har faan svårt att slita mig från borden iallafall. Skitskumt känsla!

 

Aja, god jul på er hursomhelst. Ska ge bort lite julklappar och se om min karma förbättras efter helgen.

Vet själv hur tungt det är :(

Men somsagt testa att gå ner i nivå och hitta vinnarkänslan i några dagar. Gjorde själv så när jag hade en nersving och tycker det funkade bra. Det är skönt att inte känna sig lika blödande och kunna ta en badbeat med en axelryckning. Hoppas det vänder..

God Jul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte försöka balansera dagboken en smula med ett positivt inlägg. Idag har jag floppat en drös set och inte mindre än två kåkar. Har följaktligen plussat en del, inte i proportion till de heta kort jag har fått men plus trots allt.

 

Känner att jag är på väg tillbaks. Har justerat en del detaljer i mitt spel som verkar ge utdelning.

 

För övrigt, pepparkakor med svart castello ost är grymt gott ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt med lite positiva ord från dig jutten!

 

Vilka justeringar har du gjort då?

 

Det är inga stora justeringar men generellt sätt så synar jag mindre och höjer mer. Har även kommit på att jag har övervärderat en del starthänder. Dessutom spelar jag inte fler än två bord åt gången, letar reads istället för att spela som en robot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...