Gå till innehåll

The well: gdaily


Ola Brandborn

Recommended Posts

* Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag? * Vilket är den näst senaste bok du läst, och när? * Vilket var den näst senaste konsert du var på, och när? * Vilket skulle du säga är din bästa skill relativt genomsnittssvensken? * Är du religiös, ateist eller agnostiker?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag? [B]Jag kommer rösta på Kristdemokraterna nästa val. Se även svaret på sista frågan för förvirring :ola: Därefter blir det troligen Borgelig Framtid[/B] [youtube]uIVYTlc779Q[/youtube] * Vilket är den näst senaste bok du läst, och när? [B]Jag läser tre böcker parallellt, så det är väl en av dom, om man ska gå på intentionen i din fråga:[/B] [url]http://www.adlibris.com/se/bok/axel-oxenstierna-makten-och-klokskapen-9789173536226[/url] * Vilket var den näst senaste konsert du var på, och när? [B]Jakob Hellman på Skansen, kanske fem år sedan?[/B] [youtube]eOSz-CJ8kOI[/youtube] * Vilket skulle du säga är din bästa skill relativt genomsnittssvensken? [B]Analysera skriftlig information, något som medelsvensson verkar ha förvånansvärt svårt för. För att balansera detta så skriver jag ibland som en kratta.[/B] * Är du religiös, ateist eller agnostiker? [B]Ateist[/B] eller ännu närmare antiteist. Vilket är lustigt eftersom min fru är ortodoxt troende och min bästa vän är präst...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Favoritdiktator (motivera)? Vilket land skulle du helst vilja vara diktator i? Vem bestämmer i det Brandbornska hushållet? Hur mycket anser du att du är värd för Sverige per år? Hur mycket anser du att du är värd för Pokerforum per år? Om du bara fick åka till ett semesterresmål resten av livet, vart skulle du åka? Om du fick tillgång till alla vörldens hemliga arkiv, men bara fick välja en fråga att få veta sanningen om, vilken skulle du välja?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Favoritdiktator (motivera)? [B]Ludvig II av Bayern[/B] Motivering: [IMG]http://www.schloesser.bayern.de/bilder/schloss/neuschwanstein450.jpg[/IMG] Vilket land skulle du helst vilja vara diktator i? [B]Kurrekurreduttön [/B] [url]https://sv.wikipedia.org/wiki/Tabar%C3%B6arna[/url] ... fanns det en svensk man vid namn Carl Emil Pettersson som år 1904 led skeppsbrott och flöt i land på en Söderhavsö där han gifte sig med kannibalhövdingens dotter och blev kung. Pettersson var kroppsligen en mycket stark man och hans äventyr omskrevs i många svenska dags- och veckotidningar på den tiden. Astrid Lindgren kan helt enkelt inte ha undgått att läsa om Petterson i spalterna, och låtit sig inspireras. Likheterna med Pippis pappa är för många. Vem bestämmer i det Brandbornska hushållet? [B]Det finns ett ukrainskt ordspråk som säger ungefär "Mannen är husets huvud men kvinnan är nacken". Det stämmer nog... Jag får bestämma de små (o)viktiga sakerna typ så jag håller mig glad...[/B] Hur mycket anser du att du är värd för Sverige per år? [B]1.4 mille[/B] Hur mycket anser du att du är värd för Pokerforum per år? [B]En femhunka?[/B] Om du bara fick åka till ett semesterresmål resten av livet, vart skulle du åka? [B]Australien[/B] Om du fick tillgång till alla världens hemliga arkiv, men bara fick välja en fråga att få veta sanningen om, vilken skulle du välja? [B]Får jag berätta sanningen för alla andra, och att de tror på den så att alla konspirationsfanatiker kan lägga ner sina alternativa teorier? I så fall singlar jag slant mellan 9/11 och Kennedymordet. Om bara jag får reda på sanningen så är svaret Palmemordet, det kittlar min nyfikenhet.[/B]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tio saker som skulle stå på din bucketlist om du hade en? Om du tvingades ta med dig fem svenska pokerprofiler och / eller pokerproffs (idag aktiva) och dela hus med i Kanada i ett år, vilka skulle det vara? Allt är betalt, och ni har tillgång till kock, chaufför, bil och städerska och gott om fickpengar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tio saker som skulle stå på din bucketlist om du hade en? [B]Spela Bermuda Bowl Resa till Nya Zeeland Resa till Brasilien (och lite andra sydamerikanska länder) Skaffa barn Flytta från Sverige Bli politiker Skaffa hund Skriva en bok (till) Jobba tills jag dör Uppfinna något som hjälper mänskligheten på något sätt[/B] Om du tvingades ta med dig fem svenska pokerprofiler och / eller pokerproffs (idag aktiva) och dela hus med i Kanada i ett år, vilka skulle det vara? Allt är betalt, och ni har tillgång till kock, chaufför, bil och städerska och gott om fickpengar. [B]Rullekung, Cháng Qīng Shù, De Knijff, Docke. Kastar in Mikael Westerlund som joker i leken, kan bli intressant dynamik så att säga, plus att vi får ihop fyra pers så vi kan spela kort på riktigt också. [/B]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken personlig pokerprestation är du gladast över? [B]Är inte stolt över att råkat vinna någon pokerturre (det är kul, ja, men inte en prestation, är ju trots allt ett turskicklighetsspel, ett nöje). Däremot var det väl en prestation att bygga upp forumet och poker.se till så stort det var under pokerns glansdagar, även om jag var långt ifrån ensam, och hade väldig tur med timeingen. Vi gjorde mycket kul saker på forumet för 10 år sedan, pokerseminariet på filmhuset på Gärdet är väl en av de roligare projekten.[/B] Vilken är din bästa investering (exklusive Stallhagen)? [B]Ett av de bolag jag varit mer och startat från grunden, ett callcenter[/B]. Sämsta affärer har också varit de bolag jag varit med att starta från grunden :ola: Hur stor summa skulle du vilja ha för att offra vänster lillfinger? [B]Hmmm, klurig fråga. Den har ju inget egenvärde, så rationellt borde den kunna gå för säg en månadslön. Å andra sidan behöver jag ingen månadslön extra, så det skulle krävas mycket pengar. Men langa över en mille så... Kan jag få återkomma om det blir sämre tider?[/B]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skulle ge mig tre råd för att bli en bättre pokerspelare vad skulle de vara? Nä dessa är ej godkända råd -spela mindre för att jag är så usel, eller -ta allt råd du kan få :D Vad är enligt dig de tre viktigaste skillsen för en livepokerspelare?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=Ola Brandborn;1866123]Rullekung,[B] Cháng Qīng Shù[/B], De Knijff, Docke. Kastar in Mikael Westerlund som joker i leken, kan bli intressant dynamik så att säga, plus att vi får ihop fyra pers så vi kan spela kort på riktigt också. [/quote] Du fick mig att googla, jäkla Ola
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du om 10 år? [B]Samma sak som nu. Beroende på avregleringen av spelmonopolet kanske jag jobbar för ett annat företag, men generellt så om Paf vill bli av med mig så får de skjuta mig, typ.[/B] Top 5 favoriter på pf.nu? [B]Hjort (överlägset). Nusseman. Heltok. Devalanteriel. Ängelen(?) [/B] 5 tips till en 15 år yngre Gdaily? [B]* Du har helt rätt i att onlinepokern snabbt kommer bli mycket sämre, så gör en lockdown i ett år kring 2005 och grinda utav bara helvete. * Kärleken kommer, var inte orolig * Det är rätt tillfälle att köpa en lägenhet i Sthlms innerstad, vänta inte * Köp ett par till, när du ändå håller på * Sluta dricka Coca-cola[/B] Vad gör QoS these days? [B]Jobbar med något med sociala interaktioner, tror jag, och är väl den enda i den branchen som inte har Facebook. Samt uppfostrar sina hundar och ungar och är väl allmänt nervös i vanlig ordning...[/B]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bedömer du sannolikheten att 1 BTC om 10 år är värd: * <1$: 5% * 1-100$: 50%, med stor övervikt i det lägre spannet, runt 1-10$ * 100-1000$: 30% * 1K-10k$: 10% * 10K-100K$: 5% * 100K-1M$: decimaler * >1M$: decimaler Samma fråga för 25ETH? * <1$: 25% * 1-100$: 25%, med stor övervikt i det lägre spannet * 100-1000$: 30% * 1K-10k$: 10% * 10K-100K$: 10% * 100K-1M$: decimaler * >1M$: decimaler Fast jag är låååååångt ifrån insatt. Med det sagt så är 70% av mina crypto i Ether, 30% i Bictoins, och lite växel i Monero
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=Ola Brandborn;1866184]Hur bedömer du sannolikheten att 1 BTC om 10 år är värd: * <1$: 5% * 1-100$: 50%, med stor övervikt i det lägre spannet, runt 1-10$ * 100-1000$: 30% * 1K-10k$: 10% * 10K-100K$: 5% * 100K-1M$: decimaler * >1M$: decimaler Samma fråga för [B]25ETH[/B]? * <1$: 25% * 1-100$: 25%, med stor övervikt i det lägre spannet * 100-1000$: 30% * 1K-10k$: 10% * 10K-100K$: 10% * 100K-1M$: decimaler * >1M$: decimaler Fast jag är låååååångt ifrån insatt. Med det sagt så är 70% av mina crypto i Ether, 30% i Bictoins, och lite växel i Monero[/quote] Bedömde du värdet för 1 ETH och inte 25 ETH som var frågan? Om inte, får du gärna utveckla. Also, sannolikhet beräknas alltid med decimaler :ola: Varför heter :ola: smileyn ola? Coincidence?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=valterego;1866194]Har du något i karriären du verkligen ångrar? (du får bortse från saker som inte är allmänt kända)[/quote] Sett retrospektivt så kanske man skulle gett tävlingspokrande en bra släng av sleven precis före pokerboomen, under pokerboomen så verkade vem som helst få "sponsring" bara man hade några Hendonmobresultat att skryta med och om man själv hävdade att man var bra...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bedömde du värdet för 1 ETH och inte 25 ETH som var frågan? Om inte, får du gärna utveckla. Also, sannolikhet beräknas alltid med decimaler :ola: [B]25 ETH är ju i dagsläget motsvarand en Bitcoin, så jag har väl gjort rätt? Alltså: Det är väldigt stor chans att både Bitcoins och ETH failar, och blir värda noll. Bitcoins kanske har kvar ett "nostalgivärde" då ändå... men jag tror som ni ser att det är väldigt stor chans att det hamnar runt 0$-10$. Uppsidan på de båda "valutorna" är likartade, men ETH har något större chans att lyckas, därför 5 respektive 10% chans att det blir värda väldigt mycket ($10k-$100k). Även om sannolikheten är väldigt stor att de blir värda "noll" så är det +EV ändå att äga dom för att den lilla chansen att de blir gigantiskt mycket värda trots allt finns där. [/B] Varför heter :ola: smileyn ola? Coincidence? [B]Dev la till den när jag som administratör för andra gången lyckades stänga av mitt eget konto...[/B]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

största vunna cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen största vunna cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen största förlorade cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen största förlorade cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen högsta spelet du spelat live/online? Du får möjligheten att betta på utfall av tärningskast, gissar du rätt nummer får du 10x pengarna. du vet på förhand att du får betta på 5 kast. hur stor procent av livsrullen spelas per kast?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...