Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

38 minuter sedan, säger Lundin89 :

Det är helt okej att både inte förstå allting och/eller tycka olika. Att bete sig nedtryckande bara för sakens skull är det inte.

Antingen höjer du nivån eller så åker du ut på heltid. Betrakta detta som din sista varning. Du kan reagera med din favoritreact om du vill att varningen sätts i bruk omgående.

/mod

Med all respekt moderator så var det väl ändå jag som blev kallad dryg fitta av massive när jag hade försökt förklarat en sak som han frågade? Förstår inte hur han inte kan varnas för ett sådant påhopp, vem som helst skulle väl bli sur av att bli kallad dryg fitta!? 

Jag hör vad du säger jag ska chilla framöver och hålla mig till mitt eget och höja nivån när jag interagerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Babushka1 :

❤️ ger vi oss bara tillfälle och tålamod så tror jag att vi kan bli bästaste vänner❤️

Så klart ❤️ Ingen som förhoppningsvis varit långsur på pf sen pokerns guldår.

 

Kom osökt att tänka på användaren ST Tropez igen och en detalj i PF:s kanske bästa inlägg någonsin. Bör aldrig glömmas bort. Det var alltså den tidens olivkvist.

 

[…]Kan nästan blunda och se Rooney, Sir_Shankly, CarlDenStore och nebbis stå i baren och shotta och skratta på Whiteroom 😃

Fast Sir_Shankly hade snabbt dragit efter shotsen så han slipper notan.

Poängen här är att vi borde lägga ner allt skit, snacka poker och försöka lära varandra något. Det enda man lär sig just nu är att nebbis inte tål att andra blir populära samt plussar mer häpnadsväckande än andra. Man lär sig att Sir_Shankly för sin ålder är en riktigt pinsam snubbe. Man lär sig att Rooney antaligen är en riktigt skön kille innerst inne som enbart sitter och tuggar skit för att det glädjer honom att han är hjärnan bakom intriger. Man lär sig att Conspiracy är ett av foruments största skämt hand i hand med boman.

Redigerad av Markus8000
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger HampusGabriel :

Precis hjärnan fungerar även bättre så att få skriva ner den vill göra så brukar ofta resultat spegla bättre,

Mental visualisering är superviktigt. Om inte Usain Bolt visualiserat sitt världsrekord skulle han alldrig kunnat göra det.

Historien om den engelska milen och den "omöjliga" gränsen på 4 minuter är ett annat bra exempel :) 

För mig personligen har det här varit A och O i massor av saker. Som exempel när jag jobbade med kultur/marknadsföring/klubbar/bokare, först som ett intresse, men där jag kom till en punkt där jag bestämde att "nu ska jag tjäna pengar på det här" och med den inställningen, visualiseringen av att skapa en inkomst av det, och inom ett år hade jag också min huvudsakliga inkomst ifrån just det. :) 

Intressant ämne!

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger KlonkSteve :

poängen är att spelet blir mer volatilt ju mer bbs man spelar om. 

Exakt det jag va ute efter att få bekräftat :)

3 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Om du spelar mot dåliga spelare vill du ha så många bbs på bordet som möjligt, då det innebär att du kan vinna mer från dem. 

Det jag vart inne på, och sagt, men med andra ord. 

 

Tack Steve!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Bryggkaffe!

Precis som vanligt är mitt minne som en trimmad tombola man kastar in en ärta i, men jag tror det är första posten här, oavsett, välkommen! Och tack för att du tog dig tid att svara, det är exakt såna här nördigheter min autism-hjärna älskar :) 

 

2 timmar sedan, säger Bryggkaffe :

Winrate är ett medelvärde. På statistikspråk säger standardavvikelsen bara hur stor spridning du har runt medelvärdet.

Din winrate stiger när du spelar djupt mot spelare som gör större misstag än du själv. För att det helt enkelt finns fler BB:s att förlora per misstag. 

Men eftersom det spelas för fler BB:s kommer även standardavvikelsen att öka. Det viktiga att förstå är dock att du kan ha en större standardavvikelse men ändå ha lägre chans att exempelvis ha en förlorande vecka. Det gör inget att det svänger lite om det svänger av anledningen att du skaffat dig en brantare WR att svänga runt, om du hänger med? 

Jag hänger med! Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Babushka1 :
3 timmar sedan, säger Markus8000 :

Härligt! Alldeles för länge sen det flög fittor på pf.

 

/Babuschka

❤️ ger vi oss bara tillfälle och tålamod så tror jag att vi kan bli bästaste vänner❤️

Ve älskar inte flygande fittor! :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Flamberadraket :

Med all respekt moderator så var det väl ändå jag som blev kallad dryg fitta av massive när jag hade försökt förklarat en sak som han frågade? Förstår inte hur han inte kan varnas för ett sådant påhopp, vem som helst skulle väl bli sur av att bli kallad dryg fitta!? 

Jag hör vad du säger jag ska chilla framöver och hålla mig till mitt eget och höja nivån när jag interagerar.

Återkommer imorgon. Ute på stan i Thailand. Som ensam moderator får ni ha lite förståelse för att jag inte alltid kan finnas till hands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt det här snacket om varians och såvidare beror såklart på att jag spånar på ett plan framåt med pokern.

 

Viktigt att poängtera här är att det kommer inte bli fråga om att dega in större pengar, det kommer i sak bli skottande oavsett i början, och nej, i det här läget kommer jag inte sitta å gneta 2 milliarder händer på 0.5 för att "sakta men säkert" bygga upp nått. Oavsett alla bra argument för det. Då skiter jag hellre i det.

Planen är att spela så lite 0.5 som det bara går. Redan nu har jag högre WR på 1 trots min senaste downswing B/E period.

Just nu förlorar jag pengar att spela 0.5 istället för 1. Enda argumentet för 0.5 är varians/BRM. Kommer försöka spela så mkt 1 det bara går, så fort det bara går.

 

Är väldigt inspirerad av Kelly Criterion för att skapa en mkt aggressiv men kontrollerad strategi med (förhållandevis) hög risk (10-15%) mot 2 för att landa där, för att sen försöka göra tvärtom och jobba mot så låg varians som möjligt. 

A method to the madness.

 

Vad är era tankar om Kelly, och vad tänker ni kring att använda Kelly som riktmärke/ramverk för kontrollerat skottande/användande av rullen?

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fHoZzwaxSGFB63E5P3Nm2hg-XQfetqs4npd5mv8IMdA/edit?gid=0#gid=0

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, säger Lundin89 :

Återkommer imorgon. Ute på stan i Thailand. Som ensam moderator får ni ha lite förståelse för att jag inte alltid kan finnas till hands.

Va? Vad har du för prioriteringar människa? Leva la vida loca i thailand istället för att tillrättavisa vuxna människor som beter sig mer barnsligt än min 6-åring här hemma? Hur tänker du? :D :D :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger Lundin89 :

Bara för dig massive, för att du är en av dom forumanvändarna jag uppskattar att läsa mest, keep it up

Men tack! Det värmer! :) 

 

Men nu när jag ändå har dig på tråden. Thailand? Poker eller? Blir nyfiken över din exil från Svea rike. Hur länge har du vart där?  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Kelly är överlägset, om det inte vore för att man alltid - alltid - överskattar sin edge.

Viktig detalj att påminna sig om :) Det torde vara universellt, framför allt bland pokerspelare, kanske en förutsättning. Undra vilken person som utan den överskattningen av sin egen förmåga skulle ge sig på poker.

 

Men följdfråga. Om man använder sig av den BB/100 man faktiskt har då? 

Jag tänker inte som en absolut sanning såklart, men att ha som en method to the madness. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka till spel igår kväll för ett riktigt gråsegt och tråkigt 5-timmars pass.

 

En sån där dag när man är glad över att bara backa ett inköp.

 

Spelade riktigt dåligt också då jag synar min4bet från spelare med frekvens 0,42 på 4-bet (!) och torskar hela stacken.

Gav bort ett inköp när jag bluffade rakt in i Galna Anlags 2-outade triss på river också. 

 

Sen lyckades jag med konststycket att missclicka run it twice med AA mot KK :D Klart han sätter K för splitt. 

 

Tänkte bli bättre på att posta händer, men jag hittar fan ingen intressant hand alls.

 

Gårdagens grind-låt:

 

 

Screenshot 2024-08-17 092223.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger massive :

Viktig detalj att påminna sig om :) Det torde vara universellt, framför allt bland pokerspelare, kanske en förutsättning. Undra vilken person som utan den överskattningen av sin egen förmåga skulle ge sig på poker.

 

Men följdfråga. Om man använder sig av den BB/100 man faktiskt har då? 

 

Frågan är intressant. Om man grindat på sajt X på nivå Y, så kan det nog varaett okej mått att använda sig av. Men man kan ju tro att motståndarna på högre nivåer är bättre (tills motsatsen bevisats) så man ska nog inte använda sig av det måttet rakt av om mat nänker sig att kliva upp. Samma sak om det handlar om att byta sajt.

Bettingspelare använder ibland half-Kelly för att bygga in en bromskloss mot felaktiga edgevärderingar. Kanske något liknande här? Du räknar på halva ditt BB/100 när du ska ta beslutet att kliva upp - antingen är du i så fall överrullad, vilket i sig inte är något dåligt, bara att du tagit lite mer hängslen och livremmar, eller så åker du inte på en käftsmäll direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk dig en gammal militärcykel utan växlar, en sån där man tror är byggd i massivt gjutjärn.

Sen visualiserar du en norrländsk grusväg. Raksträcka som aldrig tar slut. Spikrakt framåt mot ingenting.

Det ser ut att vara helt platt, men en svag svag lutning som sakta gör att den sakta men säkert förvandlas till ett mjölksyreframkallande helvette där du sakta gnetar framåt i motvind med milliarder mygg,knott och schviarn som dina enda kamrater.

Helt ljudlöst, och som från ingenting swishar 2 vältränade och solbrända personer förbi i spandexbyxor på ultralätta tävlingscyklar med el-motor. Dom ge mig ett colgate-flin tillochmed bredare än den övermogna bananen dom tryckt in mellan skinkorna för att slippa skavsåren.

Jag gnetar på. Och svagt i fjärran blir basen från EPA-dunk tydligare och tydligare och en stund senare kommer en raggarbil och lägger sig jämte mig. En illaluktande och ful raggare vevar ner rutan, och drar en välsugen general-bak rakt i bakhuvudet på mig innan dom drar plattan i botten, och lämnar mig i ett moln av sot och avgaser.

Men! Nuså! Nu börjar det plana ut! Då hör jag vrålet. En storjävla timmerbil med släp på 65 ton blåser förbi 20 centimeter från mig, och vinddraget kastar mig ner i ett snår av förkrympt gran.

Men jag kliver upp igen. tvingar ner en pedal i taget för jag vet att nånstans där framme finns det en väg där det alltid är nedförsbacke, en plats där solen alltid skiner, en nedförsbacke där man har en söt flicka på pakethållaren som skrattar åt alla ens dåliga skämt. 

Någonstans där framme finns den. Nedförsbacken. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min sambo är på jobbet. Vi brukar ha messenger uppe å snacka lite för hon har ett jobb med mkt dötid å bara sitta av tiden.

Lagar mat. Det plingar till, å jag går till datorn för å se vad hon har skrivit.

 

"Jag är såååååå himla sugen på prickikorv o varm choklad!!"

"Skulle du kunna knulla mig i röven och köpa prickikorv så skulle jag kunna kyssa dig i röven utan att du tvättat dig!!"

 

Det där är min kvinna det. Skulle aldrig kunnat fått nån bättre att dela livet med. :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 sega dagar där det äntligen fick lossna lite grand igår på kvällen då jag rövade tillbaks en del av guldet efter ett ras på ca 7 inköp.

Nu är varians-dansen inne på ca 15K händer och 35 timmar.

Hoppas fan det kan lossna snart.

Påt igen idag! :) 

Screenshot 2024-08-18 081529.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

denna är nog fold mot mig, är inte lika galen som er :(

 

iPoker - kr1 NL (5 max) - Holdem - 4 players
Hand converted by Holdem Manager 3

SB: SEK161.29 (161.3 bb)
Hero (BB): SEK200.00 (200 bb)
CO: SEK134.76 (134.8 bb)
BTN: SEK217.61 (217.6 bb)

SB posts SEK0.50, Hero posts BB SEK1.00

Pre Flop: (pot: SEK1.50) Hero has Qspade4.gif Aheart4.gif
CO raises to SEK2.00, fold, SB raises to SEK9.00, Hero raises to SEK26.00, fold, SB calls SEK17.00

Flop: (SEK54.00, 2 players) 8diamond4.gif Qclub4.gif 4heart4.gif
SB checks, Hero bets SEK16.20, SB calls SEK16.20

Turn: (SEK86.40, 2 players) 4club4.gif
SB checks, Hero bets SEK30.00, SB calls SEK30.00

River: (SEK146.40, 2 players) Qdiamond4.gif
SB checks, Hero bets SEK127.80, SB calls SEK89.09

Results: SEK324.58 pot (SEK10.00 rake)
Final Board: 8diamond4.gif Qclub4.gif 4heart4.gif 4club4.gif Qdiamond4.gif

SB shows Jspade4.gif Jheart4.gif: (Two Pair, Queens and Jacks)
(Pre 57%, Flop 10%, Turn 5%)

Hero shows Qspade4.gif Aheart4.gif: (Full House, Queens full of Fours)
(Pre 43%, Flop 90%, Turn 95%)

Hero wins SEK314.58
 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...