Gå till innehåll

Fortfarande har inte syndaren vaknat. Eller blivit bättre på poker.


massive

Recommended Posts

1 timme sedan, säger massive :

Jag försöker verkligen att inte hålla på å ranta här i dagboken över massa badbeat och dåligt spring, för jag förstår såklart att det är en del av spelet. Plus att det typ aldrig är roligt att läsa om. 

Det händer alla, "om inte fisken fick vinna ibland skulle det inte finnas nått spel" "det är bara att kämpa på" Det kommer vända. "sluta plusswhinea!" och bla blah fucking jävla blah blah blah

Men nu börjar det påverka både humöret och mitt spel.

Jag har alltså haft en (1) av dom senaste 11 sessionerna där det känts typ "ahmen idag rullar det på!" Inte att springa bra/sunrunna, utan man förlorar nån vinner nån, sätter dragen typ lika ofta som man ska. Man missar, man träffar osv. 

Nu istället så "alla" tunna värdebets synas ner med 1 steg bättre. träffar jag mumsmums så lägger dom sig 8/10. Pottkontrollerar jag så sätter dom sina mirakel, spelar jag aggro springer jag in i toppen. Floppar man set så kommer brädan blötare än 45+ Milfs som jagar 18-åringar på horkanoten. 

Om jag floppar drag blir min första tanke inte hur jag ska få max betalt om jag sätter den, min första tanke är "hur ska jag bluffa hem den här" för jag "vet" att den inte kommer. 

Vet inte hur många gånger jag har överpar där FI floppar set.

När jag får in det 55%-75% favvo så är första tanken "nej snälla inte nu igen"

Jag har torskat mot 4-tal (där dom dragit in den efter vi hamnat all-in) 4 gånger på 4 dagar.

Jag har till och med aktiverat run it twice för att ha nån chans överhuvudtaget.

Och sen är det saken som diskuteras tidigare här i dagboken. Tidpunkten. Sannolikhet. Slumpen. För det är fortfarande sjukt att det ska gå fittrövens jävla mamma bara för att nu har vi typ har första perioden på flera år där det faktiskt skulle va bra med några tusenlappar extra. Precis då ska man badbeatas sönder och samman på 2kr's och springa som en dubbelamputerad gnu generellt.

 

Blir bara så jävla trött

Screenshot 2024-08-08 141519.png

Screenshot 2024-08-08 141701.png

Screenshot 2024-08-08 141736.png

Screenshot 2024-08-08 141952.png

Screenshot 2024-08-08 142045.png

Screenshot 2024-08-08 142210.png

Ta några dagar off. Sen ska du se att det flyter på!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är sjukt på det sättet... När det känns som man har allt under kontroll och man spelar bra då kommer dom här perioderna som ett brev på posten... Det spelar ingen roll vad man gör, man får sämsta run out ever varje hand känns det som. Slår aldrig fel...

Det gäller dock att hålla ihop spelet och inte börja göra dåliga spel. Förmodligen är det bland det svåraste men även det som kanske potentielt höjer ens EV mest av allt, att kunna hålla en hög standard på sitt spel när detta händer.

Nu undrar jag dock varför du är uppe på 1-2 och snurrar, det är väl en ganska stor step up från 0.5-1 i form av bättre regs ? Har du sprungit så pass bra?

Och sen händerna postade ovan, Nu är det kanske lite otydligt vad din exakta position är och hur action gick ( limp , cold call osv )

A2o,A3o,QJ,J7s. A2o är nog knappt en complete på SB mot en limp, A3o kanske var du i BB iofs mot en Limp?

Men QJo beroende på om du blev 3 bettad så är ju det en fold iaf. Var det bara en call från SB är det ju tyvärr lite rigg.. 😕
J7s är garanterad en fold mot en 3b där pre. Absoluta Botten av din opening range från CO. Synar/raisar man den kommer man ju syna / 4betta hela sin range där...

Obs:Ber om ursäkt ifall jag är helt fel ute då det är väldigt otydligt med positioner och action i bilderna.

Nej spela mindre slaskigt och mer som @Pokergod1 stabilt tight och kontrollerat Pre! Specielt när det går halvknackigt då motståndarna oftast känner av sånt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger aml :

Det gäller dock att hålla ihop spelet och inte börja göra dåliga spel.

Och det är först nu, idag jag känner att den här flytande glidande nedförsbacken mot dåligt spel är märkbar. Framför allt blir jag mer passiv i bra lägen där man trycker på för värde annars. Sen missar jag många bra blufflägen för man e trött på att bli nedsynad 10/10 och skiter i det. 

1 timme sedan, säger aml :

Nu undrar jag dock varför du är uppe på 1-2 och snurrar,

2kr's är i princip 1 sittning när jag jagade megavärde uppåt. Även om utfallet blev negativt denna gång tycker jag det va ett bra beslut. Jag satte mig i ett skitbra läge att plussa ordentligt, men sprang röv. Inte mer med det :) 

Ang 1kr's så är det där jag har högst bb100/winrate sen nystarten. Därför jag lagt mest fokus där, och blandat in 0.5 när det är dåligt värde. Men nu kommer det bli mest 0.5 ett tag pga skit-spring + uttag.

1 timme sedan, säger aml :

Och sen händerna postade ova

Händerna ovan är mer exempel på pissriggen vi alla känner så väl :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger massive :

Och det är först nu, idag jag känner att den här flytande glidande nedförsbacken mot dåligt spel är märkbar. Framför allt blir jag mer passiv i bra lägen där man trycker på för värde annars. Sen missar jag många bra blufflägen för man e trött på att bli nedsynad 10/10 och skiter i det. 

Ahh otroligt svårt är det... Och alla reagerar ju olika när det går dåligt. Vissa blir passiva, andra bloatar potter och tar alla "high variance" lines i marginella situationer.

Jag själv när jag springer dåligt och märker att mitt spel påverkas negativt brukar då dra ner på antalet bord. Och när det går bra och man känner att man spelar på topp ökar antalet bord. Blir så lätt när det går dåligt annars och man inte spelar på topp att man låter sina instinkter ta över och man bara klickar utan å tänka igenom sina beslut. ( iaf för mig )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger aml :

och man inte spelar på topp att man låter sina instinkter ta över och man bara klickar utan å tänka igenom sina beslut.

Absolut inte bara för dig. Samma här.

Det är auto-klick-klick-klick som e problemet. Jag uppfattar dock inte att 4 eller 6 bord gör skillnad för mig. Det som gör skillnad är att jag spelar för snabbt, oavsett antal bord, så det jag försöker göra är att bara dra ner på tempot i beslutsfattandet. Men jag e dålig på det.

Samma sak med att gå ner i nivå för att få ner variansen i perioder av pissrigg. Där får jag IG alla dar i veckan. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Ola Brandborn :

Det är typ den enda person jag känner som inte är i spelvärlden.

I tought him well, han kom trea i en Blackjacktävling på Östersjön.

Världen är mkt mindre än vi tror :) 

Vi har inte umgåtts på sjukt länge sen vi flyttade 70 mil bort, men det kommer förhoppningsvis ändras när vi flyttar närmre sthlm.

Han är en speciell varelse den där Patrick :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påbörjar ett pass i förmiddags. 

Det har gått en kvart så har jag förlorat 2 AI potter där jag var 70%+ favvo i båda och 300 back.

Strax efter får jag in allt med nötstege på turn. Vad har han? Samma hand.

Några minuter senare. Får in det med nötstege igen på turn. Möter färgdrag. Kör den 2 gånger. Han sätter båda.

Sen orkade jag bara inget mer.

Kommer testa ett pass nu ikväll, går det rövkorv kommer jag fanimig ta en paus några dar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger massive :

Påbörjar ett pass i förmiddags. 

Det har gått en kvart så har jag förlorat 2 AI potter där jag var 70%+ favvo i båda och 300 back.

Strax efter får jag in allt med nötstege på turn. Vad har han? Samma hand.

Några minuter senare. Får in det med nötstege igen på turn. Möter färgdrag. Kör den 2 gånger. Han sätter båda.

Sen orkade jag bara inget mer.

Kommer testa ett pass nu ikväll, går det rövkorv kommer jag fanimig ta en paus några dar.

Kämpa gubben! Det kommer att vända. Du får in det bra. Mer kan man inte göra. Ta en god öl, sätt dig ute andas in friska sommarluften. Sen in och nacka fisk!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, säger Pokergod1 :

Kämpa gubben! Det kommer att vända. Du får in det bra. Mer kan man inte göra. Ta en god öl, sätt dig ute andas in friska sommarluften. Sen in och nacka fisk!

Tack för peppen! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

Ett tips är att zooma ut på chartet och kolla din bb/100 så ser du istället vad du tjänar i längden. Bara kämpa på så ser du att winraten speglar chartet över några dagar. Jag själv kollar bara chartet varje söndag för att slippa bli påverkad av resultat, då sover man bättre :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger massive :

Han är en speciell varelse den där Patrick :) 

Jotack, jag vet, jag hade "lite organisatoriska problem" (som man har med alla artister) när jag var exektuiv producent för hans platta Sådär. Men det blev ju bra till slut. Jag gissar att det var i Poetry G-B eran det här var tidsmässigt?

 

Redigerad av Ola Brandborn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Hampus! 

Om jag inte förvandlats till BlixtenSenil tror jag det e första posten i dagboken, oavsett så välkommen! :)

41 minuter sedan, säger HampusGabriel :

Jag själv kollar bara chartet varje söndag för att slippa bli påverkad av resultat, då sover man bättre

Under-rullad, mitt i en läro-proccess och omdaning av hela mitt spel , och med ett behov av att göra småuttag då och då så nej. :) 

En sund rulle, inget behov av uttag och spelet i balans, definitivt!

1 timme sedan, säger HampusGabriel :

zooma ut på chartet och kolla din bb/100 så ser du istället vad du tjänar i längden

Det gör jag redan, framför allt när man plussar stadigt en period så är det bara bb/100 och timpeng jag kollar. Jag bryr mig per se inte om badbeats och dåligt spring, det är själva tillfälligheten/slumpen att den här badbeat-rejset kommer precis när vi, för första gången på flera år skulle behöva några tusenlappar extra, det är det som stör.

Älskar förövrigt möjligheten att inte se balansen i klienten.

Är helt för att se det långsiktiga, men av anledningarna ovan blir det svårt.

 

Sen spelar det väl in att senast jag gömde balansen och bara kollade grafen då och då så tappade jag 26 inköp på 1kr's, där jag, om jag hade kollat, skulle gått ner i nivå ca 5000 händer tidigare :) 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, säger Ola Brandborn :

"lite organisatoriska problem"

Haha. igenkänningsfaktor :) 

43 minuter sedan, säger Ola Brandborn :

Jag gissar att det var i Poetry G-B eran det här var tidsmässigt?

Exakt. Vet dock inte årtal, men antagligen nångång 2007-2010

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2024-08-08 kl 15:04, säger massive :

Jag försöker verkligen att inte hålla på å ranta här i dagboken över massa badbeat och dåligt spring, för jag förstår såklart att det är en del av spelet. Plus att det typ aldrig är roligt att läsa om. 

Äsch, du kommer aldrig vara den som gnäller mest på pf i alla fall. Den titeln torde tillfalla mig. ;) Jag droppade också massa på /2 denna veckan. :( Men det var mer dåligt spel än oflyt.

Kämpa på, kamrat kompis! 😃

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger kukbajs :

Äsch, du kommer aldrig vara den som gnäller mest på pf i alla fall. Den titeln torde tillfalla mig

Haha. Jag är nog nöd å tvungen att hålla med ;) 

1 timme sedan, säger kukbajs :

Kämpa på, kamrat kompis

Tack! Det behövs. Gular om jag inte plussar ikväll. Så illa är det efter massa nödvändiga uttag.

 

vafan gjorde du uppe på 2kr's? :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger massive :

Haha. Jag är nog nöd å tvungen att hålla med ;) 

Tack! Det behövs. Gular om jag inte plussar ikväll. Så illa är det efter massa nödvändiga uttag.

 

vafan gjorde du uppe på 2kr's? :D 

Skottade! :D Vad annars?

Men ah, det suger fan att man måste pilla i sin rulle hela tiden. Nöten är ju att bara låta skiten växa sig stor under några månader, men det är väl inte möjligt för någon av oss. :(

PS. Kan annars reka att bli inlagd på psyket. Gratis mat och boende och så kan du spela hur mycket som helst! ;)

Redigerad av kukbajs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Hur tävlar man i Black Jack? Om alla följer tabellen över optimal strategi så borde det väl bli oavgjort?

Jag uttryckte mej oklart. Jag borde ha skrivit: "Om alla följer tabellen i Black Jack så finns det ingen skicklighetsfaktor. Black Jack blir ett turspel."

5 timmar sedan, säger Ola Brandborn :

Hur tävlar man i Poker? Om alla följer tabellen över optimal strategi så borde det väl bli oavgjort?

Finns det en exakt tabell över optimal strategi i poker? Om det funnes en sådan tabell skulle poker bli ett turspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Folke Rosvall :

Jag uttryckte mej oklart. Jag borde ha skrivit: "Om alla följer tabellen i Black Jack så finns det ingen skicklighetsfaktor. Black Jack blir ett turspel."

Du har fel. Det finns även tävlingar i Roulette, som du ju är relativt förtust i, som gör om det turspelet till ett spel med ett skicklighetsdel. 

Skickligheten ligger i hur du sköter dit bettande.

För övrigt vartredjepriset 20.000 kr i den tävlingen. Tomas Olsson kom tvåa (30.000) och förstapriset (100.000 kr). Min blyghet förhindrar mig att berätta vem som vann, men "vårt tremannateam" gjorde rent hus. De andra hade ingen chans att komma etta eller tvåa. Tredjeplatsen var up for grabs, men Patrick hade lite röta på slutet.

(Vi var nog de enda som hade lusläst reglerna)

 Ingen direkt bra video, men du kaske får enfeeling (varför man tex ska dra kort på 18 bland...)

 

Redigerad av Ola Brandborn
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...