massive Postad Torsdag kl 14:55 Författare Rapport Postad Torsdag kl 14:55 23 minuter sedan, säger ShipThat$$ : är det bara för mig pokerforum "laggar" nåt överjävligt? tar ett år att ladda oavsett om det är att kolla samtliga dagböcker eller bara byta sida i den befintliga man läser i, även posta detta inlägg kommer ta 30 sekunder minst. i förrgår var det också katastrof, och igår smidigt som det annars alltid är men idag är det misär igen Samma här. Från och till. 1 Citera
massive Postad Torsdag kl 18:20 Författare Rapport Postad Torsdag kl 18:20 Nu har den kommit till mig åxå. Men har nån vart med om att det inte är angivet dagsgräns utan bara veckovis? Citera
ShipThat$$ Postad Torsdag kl 18:53 Rapport Postad Torsdag kl 18:53 var tvungen att logga in och kolla, tur den inte poppade upp hos mig iaf haha får du upp nån ruta att du spelat för mycket idag? eller du kanske får testa pusha magiska 5h gränsen och se om den slår ifrån Citera
massive Postad Torsdag kl 19:07 Författare Rapport Postad Torsdag kl 19:07 12 minuter sedan, säger ShipThat$$ : var tvungen att logga in och kolla, tur den inte poppade upp hos mig iaf haha Skönt! 13 minuter sedan, säger ShipThat$$ : får du upp nån ruta att du spelat för mycket idag? Nää. Bara ett mail. 13 minuter sedan, säger ShipThat$$ : eller du kanske får testa pusha magiska 5h gränsen och se om den slår ifrån Får göra det Citera
KINGVON Postad Torsdag kl 20:26 Rapport Postad Torsdag kl 20:26 2 timmar sedan, säger massive : Nu har den kommit till mig åxå. Men har nån vart med om att det inte är angivet dagsgräns utan bara veckovis? Hur många timmar har du lirat för att få detta? vet att när jag fick det för över 1år sen nu påstod dom att jag hade spelat 369h senaste 30 dagarna (vilket obv inte alls stämde), då den trackar all tid man är "online" som tid man spelat. Så var noga med att logga ut när du inte spelar så klarar man sig nog lite längre. 1 Citera
PloSkeppet Postad Torsdag kl 20:28 Rapport Postad Torsdag kl 20:28 1 timme sedan, säger massive : Skönt! Nää. Bara ett mail. Får göra det Krävde dom något i mailet? Citera
afghan_balla Postad Torsdag kl 20:59 Rapport Postad Torsdag kl 20:59 2 timmar sedan, säger massive : Nu har den kommit till mig åxå. Men har nån vart med om att det inte är angivet dagsgräns utan bara veckovis? Hur länge har dom låst gränsen till 30 timmar i veckan på om alls? För mig låste dom i 6 månader. Citera
massive Postad Torsdag kl 21:23 Författare Rapport Postad Torsdag kl 21:23 56 minuter sedan, säger KINGVON : Hur många timmar har du lirat för att få detta? 265 timmar spelat på ca 70 dagar, men klienten har ju stått öppen dagarna i enda. sen 9 juli. 56 minuter sedan, säger KINGVON : då den trackar all tid man är "online" som tid man spelat. mailet besvarade snällt det Hur e läget med dig? Lirar du nått? Citera
massive Postad Torsdag kl 21:26 Författare Rapport Postad Torsdag kl 21:26 58 minuter sedan, säger PloSkeppet : Krävde dom något i mailet? Nej. Citera
massive Postad Torsdag kl 21:27 Författare Rapport Postad Torsdag kl 21:27 27 minuter sedan, säger afghan_balla : Hur länge har dom låst gränsen till 30 timmar i veckan på om alls? För mig låste dom i 6 månader. 1 år. Citera
afghan_balla Postad igår kl 02:23 Rapport Postad igår kl 02:23 4 timmar sedan, säger massive : 1 år. Trist att höra! Verkar väldigt random i hur långt man får och hur länge gränserna bestäms till... Citera
massive Postad igår kl 05:44 Författare Rapport Postad igår kl 05:44 3 timmar sedan, säger afghan_balla : Trist att höra! Verkar väldigt random i hur långt man får och hur länge gränserna bestäms till... Hmm. Det är helt klart faktumet att det verkar vara helt random. Och att det inte utgår ifrån verkligheten. Rent spelmässigt förändrar det ingenting för mig. jag spelar inte mer än 25-30 tim/vecka ändå. Det som ställer till det är att man inte kan ha klienten öppen. Framförallt fömifddagar har jag haft klienten öppen på sidoskärmen och kolla när gamsen drar igång. Eller att man glömmer att stänga ner klienten och inte kan spela pga det Allt blir bara krångligare och jobbigare. Citera
massive Postad igår kl 06:36 Författare Rapport Postad igår kl 06:36 Ni vet när man vet men att man på nått konstigt sätt glömmer bort eller inte tänker på det. Jag hade en sån nu imorse. Jag avslutar dagen igår med en dålig jävla känsla. "gresback" förlustdag. Inge roligt. Men. Min hjärna har inte hängt med nu när jag inte spelar 0.5 mer än nödvändigt, och försöker blanda in så mkt /2 som möjligt. Och att jag spelar 200 istället för 100bb inköp. Mitt "grisback" på /2 ser jag nu består av 400bb. Det är ju ingenting. 2-4 inköp beroende på hur man ser på det. Men jag ser pengarna och % av rullen. Det är ju som att svinga/torska 200kr på 50-öres. Nånting som händer hela tiden, och som man inte ens skänker en tanke. Så min backdag som blev grus i dojjan känslomässigt är egentligen 900-1000bb där EV säger att jag borde förlorat typ hälften. Perspektiv. Blir spelfritt idag, om jag inte har bra feiling inför fredagsvärdet ikväll Men nu på dan blir det annat! Fridens! Citera
ShipThat$$ Postad igår kl 07:50 Rapport Postad igår kl 07:50 10 timmar sedan, säger massive : 265 timmar spelat på ca 70 dagar, men klienten har ju stått öppen dagarna i enda. sen 9 juli. hur kan den ens stå på? jag loggas ur efter en timme om jag inte klickar "jag vill fortsätta spela" typ. sen har jag aldrig någonsin uppe varken klienten eller hemsidan om jag inte spelar, och spelar gör jag ju inte mycket har vi kommit fram till. kanske därför jag duckat problemet Citera
massive Postad igår kl 08:21 Författare Rapport Postad igår kl 08:21 30 minuter sedan, säger ShipThat$$ : hur kan den ens stå på? jag loggas ur efter en timme om jag inte klickar "jag vill fortsätta spela" typ. Vana och lathet. "jag ska ju ändå spela om en stund, orkar inte logga in igen" typ så 30 minuter sedan, säger ShipThat$$ : kanske därför jag duckat problemet Kanske. Men det är det här som blir problematiskt med dom här dumheterna. Bristen på transperens kring hur/varför/vad som styr dom här begränsningarna i speltid. Men inkomst och tid som klienten är öppen verkar ju vara 2 parametrar. Helt ovetenskapligt nu. Men jag har vart student nu med CSN flera år utan spärrar på kontot, för att sen skriva in mig som arbetssökande utan annan inkomst, och rätt så jäkla direkt efter kommer begränsningen. Jag spekulerar som sagt. Citera
massive Postad igår kl 08:31 Författare Rapport Postad igår kl 08:31 Jag tänker såhär. Student med CSN som har väldigt begränsad och sporadisk tid i klienten. Som helst plötsligt har klienten öppen 400 timmar på 70 dar och blir inskriven på AMS med ingen annan inkomst. Å så kommer spärren. Hmmm.... Citera
Lobo Postad igår kl 08:38 Rapport Postad igår kl 08:38 1 timme sedan, säger massive : Min hjärna har inte hängt med nu när jag inte spelar 0.5 mer än nödvändigt, och försöker blanda in så mkt /2 som möjligt. Och att jag spelar 200 istället för 100bb inköp. Mitt "grisback" på /2 ser jag nu består av 400bb. Det är ju ingenting. 2-4 inköp beroende på hur man ser på det. Men jag ser pengarna och % av rullen. Det är ju som att svinga/torska 200kr på 50-öres. Nånting som händer hela tiden, och som man inte ens skänker en tanke. Täcker din pokerrulle så att du skulle kunna spela /2 hela tiden? Att behärska money managmet är också en del av att vara en bra pokerspelare. Du verkar också tänka i blinds istället för kr. Det finns både för- och nackdelar med det när man mixar upp, men vad jag har läst tidigare verkar du ha koll på stakesen när du lirar? Citera
massive Postad igår kl 09:10 Författare Rapport Postad igår kl 09:10 19 minuter sedan, säger Lobo : Täcker din pokerrulle så att du skulle kunna spela /2 hela tiden? Enligt traditionell pokervisdom. Absolut inte. För mig handlar det om vilket mål man har. Vad rullen är till för. Nu är den ett verktyg för att så aggresivt som möjligt klättra i stakes. Att få så mkt hävstång å kraft i den lilla rulle jag har, utan att för den delen halka ner å behöva spela volym på 0.5. Jag har inget intresse av 45kr i timmen på 50-öres, med 100 inköp som nån form av emotionell snuttefilt jag kan känna mig trygg och gosa in mig i. Men det här förhållningsättet förutsätter att man på riktigt är ok med att 20-30% av rullen ryker på en eftermiddag. Vilket jag nu är. Och att man har koll på kosingen, och har förmågan att kliva ner i stakes om det behövs. Det finns noll och jävla ingen glädje,motivation eller driv att spela ytterligare några 100K händer på 0.5. Då skiter jag hellre i att spela. Nu e målet att slå /1 och /2 med en decent winrate över en hygglig sample. Å behöver jag spela så mkt som möjligt på dom nivåerna Citera
ShipThat$$ Postad 23 timmar sedan Rapport Postad 23 timmar sedan blev de nå morgonfika med the man the myth the ballbuster jedic imorse? Citera
massive Postad 22 timmar sedan Författare Rapport Postad 22 timmar sedan 41 minuter sedan, säger ShipThat$$ : blev de nå morgonfika med the man the myth the ballbuster jedic imorse? Nää. Jag har ledig dag idag. 1 Citera
massive Postad 22 timmar sedan Författare Rapport Postad 22 timmar sedan Ni som kollar solvers mkt. Jag har svårt att uppskatta hur mkt skillnaden i EV faktiskt betyder. Det här är SB mot BTN open. 0.04 låter ju skitlite? Var går nån form av gräns att man ska ta hänsyn till det? Alltså hur tänker man och förhåller sig till B/E och close EV-spots? Wiz säger call men raise har samma EV. (postflop playability?) Tänker jag rätt om jag kan mixa beroende på FI och dess stats? Alltså i mitt huvud blir det ju lite grovt och dåligt förklarat: "mixa hur du vill beroende på FI och situation/dynamik etc" Betyder det här att vi kan göra exakt vad vi vill? Att jag kan folda mot gubbe A, syna mot gubbe B, och raisa mot gubbe C och det "gör ingen skillnad" (grovt förenklat) Alltså om anledningen att solvern vill att vi ska raisa pure inte finns, så kan vi lika bra syna eller folda? Tänker jag rätt? Den här näven är bara ett exempel för att dne har 0 0 0. Men om vi av någon välgrundad anledning anser att det bästa är att folda den här handen pure så kan vi göra det? Citera
HampusGabriel Postad 21 timmar sedan Rapport Postad 21 timmar sedan 12 minuter sedan, säger massive : 0.04 låter ju skitlite? Var går nån form av gräns att man ska ta hänsyn till det? 0,04 är väldigt lite. Det är samma sak som 4bb/100. Så händer detta 1 gång per 1000 händer ökar du winraten med 0,4bb/100. 13 minuter sedan, säger massive : Wiz säger call men raise har samma EV. (postflop playability?) Solvern vill alltid hitta optimal plays etc men i detta läge vill den balansera nånting. Antingen tänker du att denna hand är 100% syn och kör en annan hand 100% 4b. Eller så använder du en rng och när du rullar 10% så 4b som exempel. 15 minuter sedan, säger massive : och det "gör ingen skillnad" (grovt förenklat) Ingen skillnad. Viktiga är att du får frekvensen. Vill vi 3b 14% så 3b vi 14% men gör ingen skillnad om vi tar J9 eller Q9 om båda är mix. Men om motståndaren gör ett misstag t.ex. över rfiar så kommer din 3b EV gå upp då du kan få fold equity. Under rfiar FI så kanske 3b EV är lägre eftersom du inte foldar hans 2 kort. Även samma sak, 3b du aldrig AJs som du visade så kommer automatiskt allas RFI EV gå upp eftersom dom får se floppen oftare 1 Citera
massive Postad 21 timmar sedan Författare Rapport Postad 21 timmar sedan 27 minuter sedan, säger HampusGabriel : 0,04 är väldigt lite. Det är samma sak som 4bb/100. Så händer detta 1 gång per 1000 händer ökar du winraten med 0,4bb/100. Ok! Och min spontana tanke blir, att där jag är, så har vi bra mkt mer "low hanging fruit" Dvs misstag (och + exploits) med bra mkt större betydelse. Med åtanke att många bäckar små... 27 minuter sedan, säger HampusGabriel : Antingen tänker du att denna hand är 100% syn och kör en annan hand 100% 4b. Eller så använder du en rng och när du rullar 10% så 4b som exempel. Jag förstår. Och jag har använt RNG förut. Men min tanke att anpassa beroende på FI då istället? Alltså om vår strategi inte är att balansera optimalt, utan att exploatera max? Alltså mot FI nr1 är raise optimalt av anledning X, mot FI nr2 är syn optimalt av anledning Y osv. Tar vi ett extremt exempel, men som ändå finns i poolen så har vi 6% PFR med 26% fold to 3bet. Då borde ju fold pure va bäst med typ K8s? Definitivt inte raise, och inte syn och spela OOP totaldominerad post. 27 minuter sedan, säger HampusGabriel : Ingen skillnad. Viktiga är att du får frekvensen. Om vi förenklar för diskutionens skull . Vi säger att mot 90% av poolen behöver vi inte balansera, vi kan mer eller mindre göra det vi vill med våran hand. Är det då inte bättre å bara max-exploita, och bara tänka och spela på detta sätt mot dom som faktiskt förstår/bryr sig och det finns en poäng? Alltså tänkande regs. (som jag redan gör) Citera
HampusGabriel Postad 21 timmar sedan Rapport Postad 21 timmar sedan 1 minut sedan, säger massive : "low hanging fruit" Yep, men varje exploit du hittar blir alltid högre bb/100. Men såklart kolla på 1 combo är inte speciellet mkt värt det för dig. 3 minuter sedan, säger massive : Då borde ju fold pure va bäst? Definitivt inte raise, och inte syn och spela OOP totaldominerad post. Jaa då viker du mycket preflop och är glad över att du kommer plocka ner BB oftare för att ingen öppnar. Och bluffar aldrig med 3b eftersom han är för stark. 4 minuter sedan, säger massive : Är det då inte bättre å bara max-exploita, och bara tänka och spela på detta sätt mot dom som faktiskt förstår/bryr sig och det finns en poäng? Alltså tänkande regs. (som jag redan gör) Jo, men en grej att tänka på. "max exploitar" du borde du lira 1KNL på svs, från vad jag upplevt studerar inte många så finns många leaks att hämta. Sen även viktigt att har man en exploit mot en regg så vill man inte döda kycklingen (exploiten) för då får man inga fler ägg (Pengar). Och sen du hittar främst exploitsen genom att förstå hur man ska spela en specific bräda för att se vad man kan göra skillnad., Citera
massive Postad 21 timmar sedan Författare Rapport Postad 21 timmar sedan 11 minuter sedan, säger HampusGabriel : Yep, men varje exploit du hittar blir alltid högre bb/100. Många bäckar små... 11 minuter sedan, säger HampusGabriel : Men såklart kolla på 1 combo är inte speciellet mkt värt det för dig. Jag tänker att typ alla 20bb misstag man gör kanske har lite större betydelse än 0.04 om man ska prioritera 11 minuter sedan, säger HampusGabriel : Jaa då viker du mycket preflop och är glad över att du kommer plocka ner BB oftare för att ingen öppnar. Och bluffar aldrig med 3b eftersom han är för stark. Då tänker jag i rätt banor. Det här sker automatiskt för mig vid borden, allt utgår ifrån FI/färgkod/stats av av vi har en så extremt diversifierad pool. 11 minuter sedan, säger HampusGabriel : Jo, men en grej att tänka på. "max exploitar" du borde du lira 1KNL på svs, från vad jag upplevt studerar inte många så finns många leaks att hämta. Jag kanske förklarar dåligt. För mig är max-exploit helt enkelt att försöka utnyttja FI's läckor så hårt det går. Basic exempel. limpfisk som aldrig lägger en hand pre. limpar han så ser han flopp. Här kan vi gå extremt stor size med värde, men mindre size annars. Om mister 4% RFI öppnar lägger vi A10 i SB, men mot FI nr2 kanske vi 3bettar stort pure osv osv osv . 11 minuter sedan, säger HampusGabriel : Och sen du hittar främst exploitsen genom att förstå hur man ska spela en specific bräda för att se vad man kan göra skillnad., Helt klart! Nu blev diskutionen mer vinklad mot preflop. Men post är där vi hittar dom stora läckorna, både hos FI och hos mig själv. Citera
Recommended Posts