mbman Postad 20 December , 2005 Författare Rapport Postad 20 December , 2005 Jutten: Onödigt att spela med nån som kan spela + att det direkt blir personligt, och det är farligt vid pokerbordet. Solle: Jag fattar det inte heller, lovar mig att aldrig spela där mest hela tiden, men så kommer nån bonus som är oemotståndlig och jag bryter mitt löfte....sen VILL man ju inte verkligen tro att det är riggat, men man börjar fanimej undra..
juttis Postad 20 December , 2005 Rapport Postad 20 December , 2005 Jutten: Onödigt att spela med nån som kan spela + att det direkt blir personligt, och det är farligt vid pokerbordet. Kalla det vad du vill. I call it fear! Muhahaha... Ps. tro det eller ej men jag har överlevt b2b:s 22:00-rigg
mbman Postad 20 December , 2005 Författare Rapport Postad 20 December , 2005 B2b e fan helt löjligt...Höjer i sen pos med J9s...träffar stegen på floppen med färgdrag ute (dock inte mitt färgdrag)...färgen kommer givetvis på turn och på rivern parar sig brädan och fi bettar stenhårt...ok om det hände ibland, men man blir fan uppgiven efter att det hänt 100 ggr...
juttis Postad 20 December , 2005 Rapport Postad 20 December , 2005 B2b e fan helt löjligt...Höjer i sen pos med J9s...träffar stegen på floppen med färgdrag ute...färgen kommer givetvis på turn och på rivern parar sig brädan och fi bettar stenhårt...ok om det hände ibland, men man blir fan uppgiven efter att det hänt 100 ggr... Testa att betta 160-170% av potten. Det gör jag ibland på b2b. Och ja, jag får syn ganska ofta. Visst, deras färg/stege/triss kanske sitter på turn eller rivern men dom har iaf fått betala för den.
mbman Postad 20 December , 2005 Författare Rapport Postad 20 December , 2005 Fan trist på b2b, man blir ju synad vad man än gör så det är ju i princip meningslöst att försöka sig på något annat än att invänta kort och spela nötter och då bli utdragen
P_kungen Postad 21 December , 2005 Rapport Postad 21 December , 2005 Vet hur det känns när inget funkar Vad heter du på b2b? Tänkte så jag inte råkar utöva mina sjuka utdragningsskills på dig
mbman Postad 21 December , 2005 Författare Rapport Postad 21 December , 2005 Hehe, lirade lite vid dina bord igår, inga intressanta bataljer oss emellan dock, BarreS heter jag på en av B2b-siterna..
Obscura Postad 21 December , 2005 Rapport Postad 21 December , 2005 B2b e fan helt löjligt...Höjer i sen pos med J9s...träffar stegen på floppen med färgdrag ute (dock inte mitt färgdrag)...färgen kommer givetvis på turn och på rivern parar sig brädan och fi bettar stenhårt...ok om det hände ibland, men man blir fan uppgiven efter att det hänt 100 ggr... Precis som alla säger är det verkligen märkligt att spela på B2B. De verkar onekligen använda en algoritm för att blanda korten som skiljer sig från andra. Jag har inte spelat där mycket men vågar knappt beta ens med triss eftersom man blir utdragen ändå.
mbman Postad 22 December , 2005 Författare Rapport Postad 22 December , 2005 Att raisa från knappen på detta bord var meningslöst så jag limpar en spekulativ rackare. klonkis har spelat rätt tight. Synar höjningen eftersom jag har position och kanske kan få lite stålar av klonken om jag träffar. På floppen synar jag bara för att se vad han gör på turn, tror inte jag kan få honom att folda ett ess här (b2b you know..) När han checkar turn tror jag att potten är min, så jag försöker sno den genom att beta lite halvförsiktigt som om jag vill att han ska syna. Han steker länge innan han pushar. Frågan är - borde jag tagit gratiskort istället? Bör jag riskera mer genom att betta hårdare när han checkar turn? Han borde ju inte ha ett ess när han checkar där, då borde han vilja skydda sitt par mot färgdraget tycker jag. Men vad fan trycker han med då? Sämre än ess? När han väl tryckt har jag inte odds att syna räknade jag ut, men blev så lack när mitt move misslyckades att jag syna ändå :-/ Givetvis ingen klonk... Game # 197344423 - Texas Hold'em No Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Southampton" Game ended 2005-12-22 20:04:55 GMT+01:00 Players: DSL_25 (EUR 522,45 in seat 1) Barania (EUR 152,35 in seat 2) klonkis (EUR 201,45 in seat 3) Takigawa (EUR 178,00 in seat 5) Chakotay (EUR 120,60 in seat 6) Dealer: Barania Small Blind: klonkis (1,00) Big Blind: Takigawa (2,00) Barania was dealt: 5d - 3d Chakotay Fold DSL_25 Fold Barania Call (2,00) klonkis Raise (8,75) Takigawa Call (7,75) Barania Call (7,75) Flop 7d - 6d - Ac klonkis Bet (26,00) Takigawa Fold Barania Call (26,00) Turn 7d - 6d - Ac - 9h klonkis Check Barania Bet (37,00) klonkis All-In (165,70) Barania All-In (79,60) klonkis Payback (49,10) River 7d - 6d - Ac - 9h - Th klonkis shows: Ad - Ks (a pair of aces) Barania shows: 5d - 3d (high card ace) klonkis wins: EUR 312,45 (with a pair of aces) Rake: EUR 2,00
mbman Postad 23 December , 2005 Författare Rapport Postad 23 December , 2005 Sjukt intresse för den sista handen ser jag! Jag som försökt vara lite rolig och bytt ut mig själv mot fi i handen, det är alltså jag som är klonkis i handen, hehe! Tänkte i princip att han inte borde ha limpat in med 77/66 först in från knappen, inte direkt någon draghand han synar flop med som får hjälp på turn (iofs. är väl 8T inte utesluten på b2b....) Satte honom alltså på svagare ess eller färgdraget! Jäkligt skönt att ha rätt och dessutom slippa åka på en klonk!
juttis Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 Prata inte skit om klonkare nu va! På vilket sätt klonkade mbman här? Han träffade ett A på floppen. Ingen vidare klonk om du frågar mig.
Djens Postad 23 December , 2005 Rapport Postad 23 December , 2005 Mbman sa: Jäkligt skönt att ha rätt och dessutom slippa åka på en klonk! vilket var den meningen jag refererade till.
mbman Postad 24 December , 2005 Författare Rapport Postad 24 December , 2005 God jul på er alla firrar och hajar som läser min dagbok!
Djens Postad 25 December , 2005 Rapport Postad 25 December , 2005 Haha..jag ahr gått om dig din jäkel! ...Igen
mbman Postad 26 December , 2005 Författare Rapport Postad 26 December , 2005 Jag trodde aldrig jag varit ikapp?! Dessutom spelar vi inte i samma liga, du grindar ju fanimej på 1/2£ och vinner stabilt, jag vinner inte stabilt någonstans och försöker sakta kämpa för att lira 1/2$! Men sparka på den som ligger bara, gör det!!
mbman Postad 27 December , 2005 Författare Rapport Postad 27 December , 2005 Synade just bort stacken med AA mot en triss på brädan med färgdrag då jag blev CR allin på flopp 472...en kille hade bråakt lite med mig innan, men detta var en annan...magkänslan var inte helt rätt vid synen, så jag grämmer mig lite....fan vad man alltid känner sig som en megafirre när man synar bort stacken med AA mot triss...blä!
mbman Postad 30 December , 2005 Författare Rapport Postad 30 December , 2005 Spelsugen som jag är börjar jag lira..hand 1: jag höjer med KQs och klonkar färg på turn..givetvis har en nisse gått med på A2s ur position i samma färg....lyckas rädda en del av stacken då brädan är parad iaf...men lite suck ändå!
Djens Postad 30 December , 2005 Rapport Postad 30 December , 2005 DU verkar inte ha flytet just nu Mbmannen, jag tror du behöver spela lite slaskigare!
mbman Postad 30 December , 2005 Författare Rapport Postad 30 December , 2005 Känner ändå att jag har lite halvflyt då och då, men tyvärr åker jag på en del skit också så resultatet 0:as...felet är att jag blir så j-vla feg och skraj när jag åker på skit, sitter och är nervig som fan när jag får AA och nån synar floppen....inte lätt att lira bra då..... behöver nog ha en riktigt skön flytdag när allt bara stämmer för att få mig i rätt sinnesstämning...
mbman Postad 30 December , 2005 Författare Rapport Postad 30 December , 2005 Suck det är så löjligt på b2b...höjer med AK från BB och träffar kungen...tänker att jag ska bli lite tricky och checka..givetvis drar två låga skitkort som synat raisen ut med tvåpar....visst, man ska inte slowplaya TPTK, men så tröttsamt när 5-outare ALLTID ska träffa för fi...
mbman Postad 30 December , 2005 Författare Rapport Postad 30 December , 2005 ...och där reraisar vi QQ preflop, underkort på floppen och en synare, bettar hela vägen och får syn, fi klonkar såklart trissen på rivern med sin TT, och där var vi ett inköp fattigare... det jag lackar så jävligt på är att jag läser fi så klockrent och har honom på just lägre överpar och kör hårt, fi spelar mig rakt i gapet och så jälva korkat, synar ner 2x potbets på låg flop när jag reraisat pre och så får han klonka...blir så jävla frustrerad alltså..
Recommended Posts