Gå till innehåll

Möta 3bet på Microstakes


Carloskar

Recommended Posts

Hej! Har lite funderingar kring spel då man blir 3betad av blindsen på microstakes.

 

Hur skulle ni spela följande situationer.

 

0.05/0.10

6max bord. Foldat fram till dig som sitter på knappen. Du höjder till 0.30. I samtliga exempel blir du höjd preflop av SB till 0.90

 

Du sitter på:

1. JJ

 

2. QKos

 

3. 56s

 

4. 79s

 

5. 33

 

6. A10s

 

7. AKs

 

Svara gärna om du gör skillnad på 100bb och 200bb djup i din och motståndarens stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som standard skulle jag 4beta JJ och AKs. Flattar övriga.

 

Jag är inne på samma spår, men såg en instruktionsvideo av en spelare som är betydligt bättre än mig och han foldade 56s och sa att det var EV- att syna.

 

JJ skulle jag nog bara synat med. Vad motiverar 4bet? =)

 

Angående att det beror på vem man möter: I exemplet vet vi inget om motståndaren, bara att han spelar microstakes :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda 56s mot 3bet när vi är garanterade att få spela i position resten av handen? Låter inte som en optimal strategi.

 

Sen får vi väl iaf ge standardmotståndaren på 10NL tillräckligt mkt cred att denne förstår att vi slår upp många händer från knapp när det är foldat till oss? Alltså kommer han antagligen 3beta mer än stål. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Har lite funderingar kring spel då man blir 3betad av blindsen på microstakes.

 

Hur skulle ni spela följande situationer.

 

0.05/0.10

6max bord. Foldat fram till dig som sitter på knappen. Du höjder till 0.30. I samtliga exempel blir du höjd preflop av SB till 0.90

 

Du sitter på:

1. JJ

 

2. QKos

 

3. 56s

 

4. 79s

 

5. 33

 

6. A10s

 

7. AKs

 

Svara gärna om du gör skillnad på 100bb och 200bb djup i din och motståndarens stack.

 

Jag synar allt 200bb djup, 3betstorleken gör att jag måste då jag får för bra odds.

100bb också bra odds. Överväger 4betsyn med AKs/JJ beroende på motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...