Albert Postad 20 Juli , 2005 Rapport Postad 20 Juli , 2005 Spelar på B2B €0.5/1 Hur spela KQo KJo samt KTo? Om möjlighet ges så raisar jag eller 3-bettar är detta ett bra eller dum spel? Jag raisar med dem oavsett om de är suited eller inte. Undrar även om samma spel med ATos är ett okej sätt. Citera
lethe Postad 20 Juli , 2005 Rapport Postad 20 Juli , 2005 Jag föreslår att du nogsamt läser preflopkapitlet i Small Stakes Hold'em. Ingen av händerna är värda en 3-bet. KQo är oftast värd en höjning. De övriga två muckas oftast, men kan vara värd en höjning i sen position för att stjäla blinds. Citera
vetgirig Postad 20 Juli , 2005 Rapport Postad 20 Juli , 2005 De är bra händer att limpa in med i sen position samt att stjäla blinden med. Så spelar jag dem på FL $1/2 Citera
eurythmech Postad 20 Juli , 2005 Rapport Postad 20 Juli , 2005 Tycker personligen att skillnaden mellan KQo och KTo är milsvid och de bör hamna i olika diskussioner. KJo är ingen hand jag gillar vidare mycket heller. Hellre QJs alla dagar. Citera
Albert Postad 21 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2005 Till saken hör även det att på de nivåerna jag spelar så synar folk med bottenparet till river. Ska inte säga att alla gör det men det finns en del. Att folda dem pre-flopp gjör jag nog inte men raisandet skall uteblivas, eller? Citera
Largo-Sama Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 Om någon har höjt innan dig så ska du i regel folda, om ingen har höjt: tidig/mellan pos: KQo: call KJo fold KTo fold att spela KJ o och KTo i tidig position är alldeles för löst, att höja eller 3-betta är katastrofalt dåligt. sen pos: KQo call / raise om du är först in KJo call / raise om du är först in KTo call Citera
thorn Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 NU måste jag säga att jag detta är de händer jag förlorar mest på i stort sett, utom KT0 för den spelar jag över huvud taget inte utanför blindarna. B2Bs FL är löjligt loose passive, värsta jag sett på internet. Överkort förlorar värde där, men även i allmänna FL spel så hade jag spelat så här. KQo: E: Limp M: Call 1+, Raise om du är först L: Samma som M KJo: E: Limp/Fold, beroende på hur ofta det höjs efter dig M: Limp L: Limp KTo: E: Fold M: Fold L: Fold eller raise först in. Citera
Recommended Posts