Gå till innehåll

ViktorH ångar på. Grafer och sånt!


ViktorH

Recommended Posts

Sorry om jag hijackar dagboken för lite offtopic mitt i träningsfasen, men finns mkt kompetent pokerfolk här och behöver vägledning.

 

Har lirat svs många år (/20 och nedåt) och vill starta upp ett konto på en extra sida (överväger starkt pokerstars). Vart gör jag detta bäst för att få ta del av de bästa rakebackdealsen och ev bonusar? Känns som en fråga en superfisk skulle ställa men har man aldrig reggat sig vid någon annan sajt så tycker åtminstone jag att det är det minst sagt är lite klurigt.

 

Tacksam för svar och guidning, svenska statens poker må ha sina brister, men den är iaf förbånkat enkel att signa upp på och förstå uttagningsregler rake osv. Blir helt vilse när jag googlar andra siter och diverse erbjudanden.

 

Mvh pokerpysen

 

Hej! Hade nog valt vilken annan site som helst utom pokerstars. Bonus och rakeback är knappt något som existerar längre på nivåer värda att leta efter. Svenska spel är ditt klart bästa val både rake och värdemässigt. Bättre koll än så har jag inte, då jag själv endast spelar svenska spel och sporadiskt pokerstars.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad (redigerade)

Två dagars slappande på gymmet gav en extra fin energiboost idag. Skulle bara köra rygg, baksida axlar och biceps egentligen, men kände jag kunde mer, så körde bröst, axlar och triceps med. Passade även på att öka i samtliga övningar 8-)

 

Krigare

 

 

122ya2o.jpg

 

 

Slutligen shoutout till en forumit som sa att min dagbok blivit extra läsvärd sedan träningsdagboken började :roll: alla håller säkert med i tystnad.

 

Edit: ser nu att axelpressen bara ska vara 3 set. Gjorde dock en clean ökning från 3x8x15 till 3x8x18 direkt vilket är grymt motiverande. Glömde även fylla i biceps hammercurls rep, som andra delen i superset. 3x8x27kg.

Redigerad av ViktorH
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O

Mindre träning, mer matbilder/poker/dekadens/filosofi!

 

Ah ja, jag var sarkastisk. Ingen gillar träningstugg utom Meta. Ska försöka posta lite outfit, poker, filosofi. Förmodligen ingen dekadens mtp deffen.

 

 

Edit: "kul grej" är att jag nästan inte når startposition i rodden längre. 75kg när jag väger drygt 77!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Nice, pokervärlden behöver fler bättre klädda män!

 

Härligt, då möts vi på den punkten. Jag måste erkänna att jag är extremt dålig på sommarkläder. Nöjd med hur det har sett ut senaste sommaren, mycket snygga kavajer och skor, men vill nu nog ha det enkelt, ljusa jeans, skor att vara barfota i (till synes iaf), en snygg tisha, grym fysik och ett par snygga brillor. Även nån trevlig jacka till sommarkvällarna. Jag känner mig verkligen inspirationslös. Någon här med vettig koll på sommarstil får väldigt gärna uttala sig! Har varit inne på lite mer posh igen och lite mer bohem, och trivs med det förstnämnda rätt bra och känner mig som en uteliggare i det sistnämnda (vilket jag dock också klär som ni som känner mig). Även total douchebag-stil funkar rätt bra blandat med surfstil.

 

Har svårt just på sommaren. Help needed! Och tips!!

 

 

 

Jeanstankar, bra eller anus och isåfall vilka?

 

2m5hxn8.jpg

 

 

Edit: den här gjorde succé förra sommaren

 

 

2hqqk1y.jpg

 

 

Allt konstruktivt välkomnas!

Redigerad av ViktorH
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rangordnar jeansen enligt följande: 2 > 3 >>>>>>1

Tjejen var enig och tyckte alternativ 1 såg ut som "något Samir från Paradise Hotel skulle ha på sig".

 

Tips på par trevliga byxor till sommaren:

http://jlindeberg.se/jlindeberg/pants/grant-8-broken-twill/50032925,sv_SE,pd.html?dwvar_50032925_colorPattern=50032925_Navy_006675

 

Tack!! Efter de jag visade häromdagen (zgander-brallorna) så måste jag nog fan erkänna att det där är skitsnyggt. Kommer nog klippa dem. Fler tips uppskattas!

 

Samt kommentar på kavajen jag editerade in i förra inlägget obv ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rangordnar jeansen enligt följande: 2 > 3 >>>>>>1

Tjejen var enig och tyckte alternativ 1 såg ut som "något Samir från Paradise Hotel skulle ha på sig".

 

Tips på par trevliga byxor till sommaren:

http://jlindeberg.se/jlindeberg/pants/grant-8-broken-twill/50032925,sv_SE,pd.html?dwvar_50032925_colorPattern=50032925_Navy_006675

 

Ska man på någon finare tillställning så visst. Men annars är "vanligare jeans" (superslim) NÖT:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för helvete

 

Här kommer filmrecensioner på de jag såg igår och idag (varning spoilers):

 

Big Hero 6

Mjeh, men lite cool. Tecknat ska dock vara bättre. 2 av 5 microbots.

 

Frozen

Let it gooo, let it goooo. Den gillade jag! Sjukt irrationellt agerat av päronen, och lite osjysst av trollen att inte förklara att kärlek var lösningen, men blev några skratt och glädjetårar ändå. 4 av 5 snöbollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar din kavaj, känns härligt annorlunda och somrig! Jag skulle nog ha svårt bära upp den, gillar mer klassiska färger för min egen del, men det verkar passa bra på dig. I övrigt håller jag med Thegrinder om att jag föredrar lite mer slim jeans än de du länkade, men håller inte med om att byxorna enbart passar för "finare" tillfällen. Fungerar utmärkt för en vanlig dag/kväll på stan tillsammans med en mer casual skjorta. Tipsar också om att en snygg väska hängandes på axeln kommer ge outfiten det lilla extra. Lite väl dyr, men exempel på vilken typ jag menar. Går hitta betydligt billigare. Alternativt en lite mindre variant som jag har, stor nog för få plats med en mindre laptop i. Hittar tyvärr ingen bild av den men jag har en liknande, det händer ofta att folk kommer fram och undrar var jag köpt den

 

https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/oscar-jacobson-leather-weekendbag-tan-.html

Redigerad av Osmanovski
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar din kavaj, känns härligt annorlunda och somrig! Jag skulle nog ha svårt bära upp den, gillar mer klassiska färger för min egen del, men det verkar passa bra på dig. I övrigt håller jag med Thegrinder om att jag föredrar lite mer slim jeans än de du länkade, men håller inte med om att byxorna enbart passar för "finare" tillfällen. Fungerar utmärkt för en vanlig dag/kväll på stan tillsammans med en mer casual skjorta. Tipsar också om att en snygg väska hängandes på axeln kommer ge outfiten det lilla extra. Lite väl dyr, men exempel på vilken typ jag menar. Går hitta betydligt billigare. Alternativt en lite mindre variant som jag har, stor nog för få plats med en mindre laptop i. Hittar tyvärr ingen bild av den men jag har en liknande, det händer ofta att folk kommer fram och undrar var jag köpt den

 

https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/oscar-jacobson-leather-weekendbag-tan-.html

 

Ah den var snygg, och håller med om klädseln, funkar till många tillfällen. Just den kavajen kom det fram sjukt många och sa att man var stiligast var man än var. Hugo Boss (fast ej sett i svenska sortiment). Gillar inte riktigt endast skjorta till byxorna du postade, vill hitta en lite mer "chill" lösning om det går, om du förstår? Vet inte om jag själv förstår. Skor+byxorna är jag, men endast vit skjorta till är inte jag.

 

Precis klippt läderväska med laptoputrymme för ~3k så mindre sugen på att dra en ny, även om den var rätt snygg (fast vill nog ha mer utrymme än den OJ-väskan)

 

 

 

Jeanstankar, bra eller anus och isåfall vilka?

 

2m5hxn8.jpg

 

 

Har du länk till de 2 understa jeansen? Ser sjukt gto ut och blev lite småsugen själv :)

 

Stayhard.se hittar du under jeans! Smidigt och lätt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kändes som ett nära perfekt benpass idag. Ökade i allt och la in en övning till (benpress). För första gången på länge ser jag fram emot en vilodag.

 

Pass

 

 

1412h3n.jpg

 

 

Edit: AHHHA haha därför det blev så jävla tungt. Skulle haft 2 min vila på RDL och DBSS men körde bara 1.5 min... haha. Gött, marginaler!

Redigerad av ViktorH
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ingen pokerpaus idag, men ska kliva pokern så fort jag känner fokus börjar svikta åtminstone! GL ViktorH!

 

Såg halva Up igår innan jag somnade. Verkar väldigt fin. Återkommer med recension.

Redigerad av ViktorH
Världens tråkigaste liv
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Idag nåddes många insikter på gymmet. Det hela började egentligen igår när jag fann mig själv 180 kcal från dagsmålet mat på min vilodag. Dilemmat var min hunger och att omeletten + ananas jag ville ha låg på ca 360 kcal. Jag frågade Metaddict den vise om jag borde köra en halvtimme cardio innan måltiden eller äta en halv omelett.

"Hel omme. Live a little.", blev svaret. Tänkte att det var ju en vettig poäng. Precis när jag bestämt mig för att äta slänger han ur sig:

"Ett ord. Periodiskfasta. Med det signar jag ut. Gn.". Jag var nu kluven över de paradoxala visheter jag mottagit. Jag valde det senare och landade på runt 1570 kcal för dagen.

 

Morgonen därpå visade uppmuntrande 77.7 kg och energin kändes ok. Avocado + proteinshake + espresso från starbucks, sen pushpass på gymmet. Körde några såna här avlastande övningar mellan bröstpress-seten, vilket kändes riktigt bra! Det kommer jag fortsätta med, speciellt när det är tungt och det känns som att axlarna börjar ta lite stryk.

Körde med kroppsvikt men funkade mycket bra imo.

 

Innan jag kom igång med passet körde jag lite powerwalk på löpbandet i vanlig ordning. Satt och skrev med vänner och helt plötsligt stannade maskinen. 90 minuter. Okej, jag kör 10 min till och sen sätter jag igång. Bröstpressen gick bra, ökning igen. Cable crossen var tung men ökade lite, formen inte perfekt dock. Därefter gick jag på obliqueserna och helt plötsligt kände jag hur all energi var som bortblåst. Jag hämta proteinshaken som egentligen är tillägnad nedvarvningen och fortsatte mitt pass. Slutade med att jag ökade lite båda i axelpress och triceps (rep) med oklar form på det sista; men sen var energin borta och jag fick kapa resten av passet.

 

Insikten av allt detta borde vara att jag på mina vilodagar åtminstone kör lite cardio en halvtimme eller så innan frukost, vilket tillåter mig äta den mängd jag känner jag behöver för att ha styrka på passet dagen efter. Mycket lärorikt.

 

Passet i sig blev såhär

 

 

sffdco.jpg

 

 

Lite post-push, tungt filtrerade urinoarbilder för den nyfikne!

 

 

2ni1d11.jpg

Gubbtutte, men bra sätt att hålla armen för att diskret framhäva biceps :roll:

 

 

 

5l2979.jpg

Ah det tar sig!

 

 

Redigerad av ViktorH
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonform 78.1 kg, [5] 8 veckor deff.

 

ortdw2.jpg

 

 

Happ! Jävla muskelvikt, känns inte som jag kommer lägre trots kaloriunderskottet, men börjar se bredare ut över bröst och axlar och ben igen. Glömde köpa avocado igår så gymmar på endast en proteinshake, en espresso, en cigg och en snus idag. Blir intressant att se hur fort jag kraschar detta gympasset. Gissar jag orkar rodd och lats och förhoppningsvis delts innan energin är i botten.

 

5 veckor avklarade av 8! Formen ok men fisarna luktar förjävligt. Tror det är proteinshakesen. Återkommer med rapport!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...