Gå till innehåll

ViktorH ångar på. Grafer och sånt!


ViktorH

Recommended Posts

gogogo =)

 

Spännande! Lycka till 8-)

 

Tack pojkar!

 

Lycka till på ditt äventyr! Semesterbantning är ett främmande koncept för mig men är man konstant på resande fot så kan det nog vara en bra idé.

 

Om du ändå tänkt att uppdatera så släng gärna in lite bilder och anekdoter för att blanda ut "idag stod vågen på 81,3kg, hoppsan! var hittar man kvarg i Thailand"-posterna med (=

 

Subtilt skrivet för att få se lite ViktorH-hud. Fret nåt, ska inte göra dig besviken. Unless riktigt dålig form gör sig besviken.

Ibland måste man semesterbanta. Målet är främst att sköta kostmålen, och gör jag det innan netto - innan brända träningskalorier räknas - så är det extra bra.

 

Nöjd med JV-nivån på svengelskan här.

 

Hahaha man kan inte gömma sig från asiaterna :lol::lol::lol: Jag har fått höra ett och annat när jag haft glasögon på offentligt i Bangkok :cry::cry::evil:

 

Vad sa dem till dig?

"Hey ViktorH you gained a few huh?"

"Wow ViktorH you look old now"

"I only tell you honestly because I am your friend"

 

Är med, men vid 75 börjar vi prata mina viktklasser så vettefan om det är bra. :-)

 

Du väger väl 70 utan fb-ballen. Jag har 10kg till din vikt då min balle är försumbar jämfört med MINA FENOMENALA KULOR.

 

Vad hände med end boss på 5-10, lagt ner det projektet?

 

Endboss på 10/20+ nu för tiden

 

GL med allt!

 

Jag spelar bara svenska spel for the lols så om ni ser mig slaska på /10 - /100 så in och skriv nåt i chatten så blir jag hafre klad hest.

 

Tack, och du med!

 

Burnade 180kcal igår på löpbandet. 6.5% lutning, 6.5 km/h. Väldigt skönt då man inte blir direkt trött i musklerna men kalorierna tickar iväg på bara 20 min.

20 min även idag med en blandning av crosstrainer, intervall-löpning, incline power walk och cykel. 190 kcal burn och gott om kalorimarginal för att nå dagens mål 8-)

Inget gym än då jag har nackspärr sedan 3 dagar. Massage om 1h för att få ordning på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vågen stod imorse på 78.9kg för första gången sedan 2007.

Inser att noobgains, muskelminne, vattenhållning och annat påverkar enormt på såhär små siffror, och räknar med att det är vettigare att kolla 2-veckorsprogress än dag för dag. Hursomhelst så var det motiverande!

 

Det positiva å andra sidan är att mitt kalori-intag beräknas på en normal 29åring som ska gå ner 0.5kg/vecka. Ca 2200 kcal som standardintag räknar de alltså med. Vad de inte vet är att jag som bonus brukar kränga chips, läsk, godis och pizza i mängder utan att vågen påverkas nämnvärt, och det är mer troligt att mitt standardintag ligger mellan 2500-2800 kcal. En ren bonus om jag egentligen ligger på upp mot -1kg/vecka-tempo men tänker att det är -0.5kg. Helt enkelt en vettig buffertzon i min favör!

Vad tror du Meta?

 

Provade gymma bröst, axlar och mage lätt idag trots nackspärren som vägrar ge sig och det gick ok. 4 dygn nu utan förbättring trots tigerbalsam, massage, ibumetin, varma duschar, halsduk och övningar. Hoppas skiten försvinner snart :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Avbryter lite i träningen och frågar lite om spel :)

 

Har förstått att du lirar heltid och enbart på svs?

Har du planer på annat eller känner du fortfarande kan leva det fria livet via poker ?

 

Du beskriver dig ofta som kass på poker, varför?

 

Mvh,

;-)

 

Hej,

Det går bra!

 

Jag lirar heltid och online är det bara svs som gäller, mest för att jag inte har rulle till mer. Jag har planer på att spela fler siter i framtiden, men framför allt mer livepoker. EPT barcelona, malta och prag hoppas jag kunnat beta av i år.

"Det fria livet" vet jag inte om jag vill kalla det, för mycket i livet får mig att känna mig fri, och mycket får mig att känna mig låst, inte nödvändigtvis kopplat till pokern.

 

Jag beskriver mig som kass på poker för att jag alltid vill att folk ska tro sämre om mig än jag själv tror. Det gäller alla aspekter i livet.

Att skriva detta tar alltså emot.

 

Tack för frågorna!

Igår mådde jag inte så bra, och tog en paus i min diet. Det bli bio. kung fu panda 3, och sen vin, drinkar och öl i gott sällskap. En relativt lugn kväll, men den sprang ändå iväg till 4000kcal, vilket får mig att fundera på hur högt det brukar vara när jag a) äter som jag brukar och b) dricker som jag brukar.

Känns som den tiden där man var ute tors-lör på karate måste lagt ett dagssnitt på 8000kcal. Och ändå stod vågen alltjämnt stilla. Underbara ungdom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det går bra!

 

Jag lirar heltid och online är det bara svs som gäller, mest för att jag inte har rulle till mer. .

 

Hej,

Kul med lite större livesatsningar ;)

 

Hur länge har du spelat heltid och när tog du steget dit? Hur har den resan varit efteråt?

Tänker på pokern då och nu, spelarna då och nu etc.

 

Hoppas det är ok att fråga lite ? ;-)

 

Tänkte även passa på att fråga dig!

-Pokertracker4 eller HEM ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat!

En öl 33cl innehåller 150-250 kcal beroende på hur stark den är och vilken sorts malt som använts.

Så har du druckit fett, gnuggat dig med pizza och injicerat chillicheese så får du ändå plats med 20 öl! Muy manligt.

 

Själv brukar jag hålla mig på 25% av intaget från öl när jag deffar. Approved by Meta

 

Edit: vin och sprit är mycket bang for the buck om man ser till fylla per kcal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat!

En öl 33cl innehåller 150-250 kcal beroende på hur stark den är och vilken sorts malt som använts.

Så har du druckit fett, gnuggat dig med pizza och injicerat chillicheese så får du ändå plats med 20 öl! Muy manligt.

 

Själv brukar jag hålla mig på 25% av intaget från öl när jag deffar. Approved by Meta

 

Edit: vin och sprit är mycket bang for the buck om man ser till fylla per kcal

 

Nu tar det vi det jäääääävligt lugnt här :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kul med lite större livesatsningar ;)

 

Hur länge har du spelat heltid och när tog du steget dit? Hur har den resan varit efteråt?

Tänker på pokern då och nu, spelarna då och nu etc.

 

Hoppas det är ok att fråga lite ? ;-)

 

Tänkte även passa på att fråga dig!

-Pokertracker4 eller HEM ?

Heltid ca 4.5 år. Steget från hobbyspelare till proffs motiverades av vänner som spelade. Slutade på heltidsjobb och kört poker sedan dess.

Resan varit upp och ned men haft väldigt roligt och bott med intressanta människor som blivit goda vänner och många minnen för livet.

Pokern nu.. spela onlineturrar, liveturrar eller live cash är nog framtiden. onlineskeppet sjunker. Går förstås fortfarande att printa på lägre nivåer, men gissar på något år till så kan en vanlig bot alla kommer åt kunna sitta och spela ut de flesta.

 

Hur många dagar körde du på dieten innan detta? 2-3? :mrgreen:

Detta var 3e dagen. Desperate times du vet. :-(

Kalorimål senaste 4 dagarna: 1660 *3 + 1500 = 6480 (sänkte till 1500 som mål 4e dagen)

Intagna kalorier: 8123

Netto efter träning: 8123 - 644 = 7479

Styrketräning ej inräknad.

 

Bara 1000 kcal efter trots utekvällen! Ger mig själv en klapp på axeln.

 

Snyggt jobbat!

En öl 33cl innehåller 150-250 kcal beroende på hur stark den är och vilken sorts malt som använts.

Så har du druckit fett, gnuggat dig med pizza och injicerat chillicheese så får du ändå plats med 20 öl! Muy manligt.

 

Själv brukar jag hålla mig på 25% av intaget från öl när jag deffar. Approved by Meta

 

Edit: vin och sprit är mycket bang for the buck om man ser till fylla per kcal

 

Tack, det blir inte många öl framöver ser det ut som. Beror på hur resten av livet går helt enkelt :/ kör skinny bitch i fortsättningen med vodka-vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Red Bullvatten???

 

Undrar hur många redbull vodka man hällt i sig under en livstid.

Blir ett lätt benpass idag! Inte missat något träningspass hittills, vilket känns bra.

Har en känsla av att just benen inte kommer kännas bra närmsta dagarna, och motionsdelen kommer lida en del kommande vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ViktorH: härmed utmanas du att köra mitt benpass jag genomled igår ;) Om du vägrar kommer du få leva i evig skam (ännu mer skam än vanligt).

 

Uppvärmning - 15 minuters rask cykling till gymmet.

 

Superset benspark/lårcurls, 3 set, 10-20 reps stegrande vikt, uppvärming-ish.

 

Benpress, 3 set, 15-20 reps olika fotposition, ganska brett för att få det mer knäböjslikt, stegrande vikt, uppvärmning-ish.

 

En massa set strikta böj (fokus TEKNIK), 5-6 reps, långsamt stegrande vikt.

 

Lätta/strikta good mornings, 2 set, 10 reps. Lätta/strikta raka marklyft, 3 set, 10 reps.

 

Utfallsstegspromenad, fram och tillbaka, andhämtning mellan...ca 18 steg per håll.

 

Glutemaskin, glute kick back-ish, 1 set, 11 reps per sida, strikt, 2 sekunders squeeze toppläge.

 

Stående leg curls, 2 set, 10 reps, tungt, explosiva kontraktioner.

 

Donkey raises i maskin, överlägset bästa maskin för vader/vadövning som finns. 3 set stegrande vikt upp till ett maxset. Lite vila, sen dropset med fyra drop av vikt, ända ner till partiella reps, ståendes på golvet.....

 

Benspark (annan maskin, lite annan vinkel). 1 set strikt med squeeze toppläge, följt av högre vikt och ett avslutningsset i tre delar med två rest/pauses mellan varje del där jag tog 5 andetags vila per paus.

 

8-)

 

Vader mår förvånansvärt bra, hamstrings mår inte bra, quads mår inte speciellt bra alls och gluteus (både maximus och medius) mår heeelt uruselt. Värt det? Tror det! Antagligen sista benpasset innan deff påbörjas och volym kommer vara tvungen att sänkas.

Redigerad av Metaddict
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tungt benpass

Jag tar skammen alla dagar i veckan! (Du behöver inte svara på den uppenbara underarmsserven)

 

In b4 metaddict berättar om sitt senaste gympass.

 

edit: too late

:roffe:

 

 

Riktigt nöjd med dagens pass! Målet är ju att cutta, och jag är lite kluven om jag ska lägga cardio före eller efter träningspasset.. vad tycker ni och varför? Nvm att cardio styrka inte går väl ihop.

Körde inclinepromenad i olika tempon 25 min på treadmillen, 198 kcal. Cykel olika intensitet 11 min, 105 kcal. Crosstrainer samma sak 15 min, 137 kcal. Låter som lite och är lite med endast 51 min cardio, men för mig är det STORT! Blev svårt att köra benpass efter dessvärre så lär få sljuta på det. Lite bulgarian split squats i smith utan vikt fick räcka och stretch.

Kosten har jag hållt bra idag med så är helnöjd med prestationen so far! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...