Gå till innehåll

ViktorH ångar på. Grafer och sånt!


ViktorH

Recommended Posts

Det var väl fan vad svårt det ska vara att fokusera på onlinespelet. Jävla liv. Tips när man inte har fokus att grinda, inte orkar gymma, inte orkar äta, inte vill leva osv?

Inte ens överbra sex får mig att må bra. Inte

Ens

Lakrits

.

 

Option 1 är alltid att tvinga sig själv till att träna. Det går fan inte att inte må bättre efter :)

 

Annars är svaret alltid "tid".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vill byta jobb och insett att jag inte fixar det när jag arbetar fulltid så hade någon lös tanke om att spela poker en månad och ordna nytt parallellt. Bara det att jag igår hade en timlön på ca -80:-, dvs ungefär som bio. Så nu funderar jag på om jag ska gå på bio istället. Vad tycker du?

 

Softaste sommarjobbet: Se filmpremiärer på bio - SF Bio AB

 

bästa lösningen då ju

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill byta jobb och insett att jag inte fixar det när jag arbetar fulltid så hade någon lös tanke om att spela poker en månad och ordna nytt parallellt. Bara det att jag igår hade en timlön på ca -80:-, dvs ungefär som bio. Så nu funderar jag på om jag ska gå på bio istället. Vad tycker du?

 

Jag vet inte om jag kan komma med något konstruktivt svar, men jag ska se på bio ikväll. Skulle se Mockingjay part 2 men fanns för lite platser kvar, så tog Burnt istället. Sannolikt ingen biovänlig film (var typ 4 säten reserverade i salongen), men tjejen gillar matlagning och vem gillar inte Bradley Cooper. Hoppas de här Svenska Spel-biobiljetterna man samlat på sig nu fungerar, annars bli det samtal till kundservice och nya biljetter.

 

Har en liten tanke på att hinna till gymmet innan jag ska möta upp tjejen efter hennes jobb, men tror knappt jag hinner då jag grindat i eftermiddags och sedan fick för mig att städa lite i lägenheten. Postar dagens session och grafer nedan. Kände mig lite rostig minst sagt och gjorde en del dumheter, men sessionen gick bra då några gamla VIPs var inne och donerade.

 

Idag 2015-11-21

 

2vmyhpi.jpg

 

 

Sedan 27 juli med striktare BRM

 

63u04z.jpg

 

 

Snart 10/20 ?

 

[ 55784 ]5/10 till 60k

 

 

Status för året

 

Gjorde en ny uträkning på var min breakeven-punkt för året ligger, alla sidor inräknade. Visade sig att när svenska spel-rullen når 65195 så är jag faktiskt break even på riktigt. #kvicksand

Närmar mig BE för året i onlinegrindaments! :mrgreen::roll::oops::shock::rolleyes:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort jävla grind idag. Trött efter gårdagens spontana utgång där vi vadade hem i snö, uppförsbacke, vind, blåst, utan vantar och mössa, ledandes en cykel i den där jävla kylan med 3 packe cigg i lungorna.

 

2ahw65k.jpg

kväll respektive morgon

 

Kvällen började bra med bio (Burnt var helt ok, men se den hemma) men spårade ut mot slutet som det mesta gjort på senaste tiden. Klarar inte av människor som är drama, det ska gudarna veta. Har sannolikt dragit på mig lunginflammation så väntar spänt på vad veckan har att erbjuda utöver grind.

 

64o3o1.jpg

+1436 SEK trots totalt värdelös hjärna idag, 2.5h spel

 

 

[ 57201 ]5/10 till 60k

 

 

Såg att jag totalt missat WCS Global Finals i starcraft och har nu några tiotal timmar material att gå igenom! :mrgreen: (på riktigt dagens höjdpunkt, kanske veckans :oops:) Ska fråga min penis vad han vill göra idag med visserligen vilket får ses som någon form av peak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens plan (kl är 12:30 på dagen nu)

Äta frukost

Gå till gym

Kanske gymma lite

Dusch etc

Ner i stan och ta en kaffe på EH i norra hamnen eller étoile

Vänta på att tjejen slutar (kl 15) och dra till Pålsjö skog och gå en promenad

Väla och hitta handskar?

Sexy time?

Grind?

 

Vi har tydligen lövtunn vägg in till våra grannar. Förstod inte när jag var bortrest, när min tjej klagade på att hon hörde grannarna ha sex. Idag fick jag själv uppleva spektaklet, men stannade inte för att uppleva klimax. Hursomhelst, låter som att de ligger i samma rum som jag själv, och jag började genast tänka på hur mycket de måste ha hört av mig och min tjej.

"var har du lagt telefonen" hörde jag tjejen säga till killen, lika klart som om hon stod bredvid. (pre coitus).

 

Fick mig att skämmas då jag mindes något min tjej berättade när jag var borta. Hon skulle lägga sig en kväll och grannarna satte igång med sexandet. Tjejen var trött och irriterad och valde att fejkstöna ashögt för att de skulle hålla käften. Svaret blev att killen istället kom av hennes stön, och ett stort bråk utbröt därefter de emellan. Är väl lite humor, men räknar med att de kommer hämnas förr eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mig att skämmas då jag mindes något min tjej berättade när jag var borta. Hon skulle lägga sig en kväll och grannarna satte igång med sexandet. Tjejen var trött och irriterad och valde att fejkstöna ashögt för att de skulle hålla käften. Svaret blev att killen istället kom av hennes stön, och ett stort bråk utbröt därefter de emellan. Är väl lite humor, men räknar med att de kommer hämnas förr eller senare.

 

Kul story:-D Passa så han inte hämnas med ett vrålrunk, kanske det ger en skjuts i rätt riktning hemmavid :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D

 

Blev gym!

Pass 14, 2015-11-23

Crosstrainer 50kcal uppvärmning

Hantelpress axlar sittandes 3x8x20kg

Cable cross baksida axlar 3x12x15kg

Axlar sida maskin 3x8x30kg

Mage crunches maskin 3x15x40kg

 

Kul story:-D Passa så han inte hämnas med ett vrålrunk, kanske det ger en skjuts i rätt riktning hemmavid :lol:

 

Om det är gf-trubbel måste jag säga att det är störigt att folk inte kompenserar för omgivningen. Det har blivit mörkt och skitkallt, semestern är en bit bort (och oftast kort), man har rent fysisk brist på det mesta... klart folk kommer känna sig naturligt tiltade.

 

Varit mycket livstilt på senaste. Har inget emot ett antiklimaktiskt vrålrunk i vintermörkret.

 

Var är den omtalade 50k downswingen?? Förstår inte.. :shock:

 

Syns inte i grafen då det inte var på svenska spel.

 

och sen var det i euros med.

 

 

Kollat gran torino med tjejen ikväll, inget spel idag men ska spela imorrn igen. GN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mihihihi.. kom precis på att det är löning. Jag såg ut precis som du tänkte dig när du läste meningen. Har nattat tjejen med och sjungt för henne :oops:

Postar en klassiker:

haHA!

det är löning idag, who knew! Postar checklistan baserad på tidigare löningshelger:

[ ]Dåligt värde

[X]Hybris

[ ]Skotta

[ ]Back 1000 kr

[ ]Back 4000 kr

[ ]Back 10000 kr

[ ]Back 20st 100bb-inköp eller mer

 

Hand från idag

Boss, $5/$10 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $4,285.15 (428.5 bb)

BB: $5,319.70 (532 bb)

MP: $953.39 (95.3 bb)

Hero (CO): $4,228.27 (422.8 bb)

BTN: $4,355.60 (435.6 bb)

 

Preflop: Hero is CO with XX

MP folds, Hero raises to $28.75, 2 folds, BB raises to $117.50, Hero calls $88.75

 

Flop: ($240) 8diamond4.gif 3heart4.gif 2club4.gif (2 players)

BB bets $120, Hero calls $120

 

Turn: ($480) 7diamond4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $640, BB calls $640

 

River: ($1,760) 2spade4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $3,350.77 and is all-in, BB folds

 

Results: $1,760.00 pot ($15 rake)

Final Board: 8diamond4.gif 3heart4.gif 2club4.gif 7diamond4.gif 2spade4.gif

BB mucked and lost (-$877.50 net)

Hero showed XX and won $1,745.00 ($867.50 net)

 

Rätt intressant men standard spot imo från dagens spel mot en duktig reg. Vi har alla set (nötter) och AA medan han står inför hjältesynen med överpar (JJ-AA) i stort sett alltid. Våra bluffar är ändå en del då jag på brädan spontant är sugen på att bluffa främst 78s (3st) och 89s (3st) som blockar set, men å andra sidan spelar det inte jättemycket roll när jag inte är uppe mot några. Vill jag gå på verkligen botten så har jag ibland 45s (vi säger 50% av gångerna, 2st) och åtminstone 56dd (1 st).

Hur jag vill göra med A4dd och A5dd är ännu oklart, men känns som sizen tillåter mig betta dem rent spontant. Ska överslags-spoilerräkna på det! Tråkiga med de händerna är att de kvarlämnar de AA-kombos som borde vara extra synglada.

 

 

pott: 1760

Värderange: 88 (3), 33 (3), 22(1), AA(6) = 13 komboz

Optimalez bluff-frelle med 3350 betsize: 3350 / (1760 + 3350 + 3350) =~ 0.4

Med 13 värdekombos får vi då: (13 / (1-0.4)) - 13 = 8.6 =~9 bluffkombosar

Det blir samtliga ovan nämnda kombos om vi släpper våra AdXd-händer. DÅLIGT ÖVERSLAGET VIKTORH.

 

Hur mycket ska BB syna då? Well, minsta fold equity vi behöver för att bluffa är 3350 / (1760 + 3350) =~66%.

Vad BB då måste syna "1-alpha" blir då 1 - 66% = 34%. Inte så möe eftersom vi slår på så stort. Kommer han till river med iaf QQ-AA (18 kombos).

6 av de synar han... så de blir väl........ AA och hälften av KK? Tänker kanske fel här. (Har han alla JJ med så blir det syn på alla AA och KK tänker jag.)

 

Har skrivit allt detta medan jag spelar 3 turbobord och 2 vanliga bord på svenska spel, så ber om ursäkt för eventuella misstag! Ber även om ursäkt till borden då jag agerat lite långsamt.

 

 

 

Peace! mattegeni89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar! Kritikern ser dock två problem:

1) Teoretisk: du gör en matematisk uträkning av ett spel som rimligen inte är naturligt matematiskt berättigat i grund och botten

2) Praktiskt: du är viktorh så praktiskt facit är antagligen att bara ha nöt där (eftersom vi synar)

 

Jag ska också spela lite löningspoker om jag orkar, brukar dock vara underskattat.

 

Kan någon förklara varför smartphone med sitt högst begränsade tangentbord har ♤♡♢♧? Jag gillar det men känns som en rätt perfekt konsument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknar, ligger och drar mig 1.5h med mobilen i handen. Nej, inte drar i mig, drar mig. Nån från 3 ringer och vill förlänga ett abonnemang och prata ny mobil, men efter samtalet vill jag bara byta till tele2 som åtminstone låter mig frysa mitt abonnemang när jag reser. Har sänkt 6000 SEK till 3 utan att ens haft simkortet i senaste 2 åren. Ligger och läser massa anti-vänster poster på bubb.la och njuter av hur mycket jag hatar identitetsvänstern och deras censur, rasism, triggers och safe spaces.

Because words

 

 

Sitter nu framför WCS-repriserna (2015 WCS Global Finals i Starcraft II) med nybryggt kaffe och nykokta ägg. Är redan vid semifinalerna, så tre stora matcher kvar. Kommer nog dra till gymmet sedan, eller någon "lyxloppis" där de säljer jimmy choo och valentino och jag är mycket kluven till benämningen lyxloppis. Låter skatterelaterat.

 

Kan hursomhelst hända att jag både går till gymmet och går på detta. Skulle skicka en shout out till någon som tydligen läser dagboken och går till samma frisör som jag (T.I.D.H), så är du här och läser så skicka ett PM eller skriv här i tråden.

 

Uppdateringen från gårdagen blir följande

haHA!

det är löning idag, who knew! Postar checklistan baserad på tidigare löningshelger:

[X]Dåligt värde

[X]Hybris

[ ]Skotta

[X]Back 1000 kr

[ ]Back 4000 kr

[ ]Back 10000 kr

[ ]Back 20st 100bb-inköp eller mer

Backade 2k ca i en mycket svängig session där jag var alldeles för trött på slutet. "Kasst värde" när jag satt på 3 bord med grodlår, mrhitch och handsome5 och skickade potter till höger och vänster. Hursomhelst rätt trevligt!

 

 

 

Gillar! Kritikern ser dock två problem:

1) Teoretisk: du gör en matematisk uträkning av ett spel som rimligen inte är naturligt matematiskt berättigat i grund och botten

2) Praktiskt: du är viktorh så praktiskt facit är antagligen att bara ha nöt där (eftersom vi synar)

 

Jag ska också spela lite löningspoker om jag orkar, brukar dock vara underskattat.

 

Kan någon förklara varför smartphone med sitt högst begränsade tangentbord har ♤♡♢♧? Jag gillar det men känns som en rätt perfekt konsument.

 

Köper din kritik fullt ut! :-D Har inget svar på din fråga dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mihihihi.. kom precis på att det är löning. Jag såg ut precis som du tänkte dig när du läste meningen. Har nattat tjejen med och sjungt för henne :oops:

Postar en klassiker:

 

 

Hand från idag

Boss, $5/$10 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $4,285.15 (428.5 bb)

BB: $5,319.70 (532 bb)

MP: $953.39 (95.3 bb)

Hero (CO): $4,228.27 (422.8 bb)

BTN: $4,355.60 (435.6 bb)

 

Preflop: Hero is CO with XX

MP folds, Hero raises to $28.75, 2 folds, BB raises to $117.50, Hero calls $88.75

 

Flop: ($240) 8diamond4.gif 3heart4.gif 2club4.gif (2 players)

BB bets $120, Hero calls $120

 

Turn: ($480) 7diamond4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $640, BB calls $640

 

River: ($1,760) 2spade4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $3,350.77 and is all-in, BB folds

 

Results: $1,760.00 pot ($15 rake)

Final Board: 8diamond4.gif 3heart4.gif 2club4.gif 7diamond4.gif 2spade4.gif

BB mucked and lost (-$877.50 net)

Hero showed XX and won $1,745.00 ($867.50 net)

 

Rätt intressant men standard spot imo från dagens spel mot en duktig reg. Vi har alla set (nötter) och AA medan han står inför hjältesynen med överpar (JJ-AA) i stort sett alltid. Våra bluffar är ändå en del då jag på brädan spontant är sugen på att bluffa främst 78s (3st) och 89s (3st) som blockar set, men å andra sidan spelar det inte jättemycket roll när jag inte är uppe mot några. Vill jag gå på verkligen botten så har jag ibland 45s (vi säger 50% av gångerna, 2st) och åtminstone 56dd (1 st).

Hur jag vill göra med A4dd och A5dd är ännu oklart, men känns som sizen tillåter mig betta dem rent spontant. Ska överslags-spoilerräkna på det! Tråkiga med de händerna är att de kvarlämnar de AA-kombos som borde vara extra synglada.

 

 

pott: 1760

Värderange: 88 (3), 33 (3), 22(1), AA(6) = 13 komboz

Optimalez bluff-frelle med 3350 betsize: 3350 / (1760 + 3350 + 3350) =~ 0.4

Med 13 värdekombos får vi då: (13 / (1-0.4)) - 13 = 8.6 =~9 bluffkombosar

Det blir samtliga ovan nämnda kombos om vi släpper våra AdXd-händer. DÅLIGT ÖVERSLAGET VIKTORH.

 

Hur mycket ska BB syna då? Well, minsta fold equity vi behöver för att bluffa är 3350 / (1760 + 3350) =~66%.

Vad BB då måste syna "1-alpha" blir då 1 - 66% = 34%. Inte så möe eftersom vi slår på så stort. Kommer han till river med iaf QQ-AA (18 kombos).

6 av de synar han... så de blir väl........ AA och hälften av KK? Tänker kanske fel här. (Har han alla JJ med så blir det syn på alla AA och KK tänker jag.)

 

Har skrivit allt detta medan jag spelar 3 turbobord och 2 vanliga bord på svenska spel, så ber om ursäkt för eventuella misstag! Ber även om ursäkt till borden då jag agerat lite långsamt.

 

 

 

Peace! mattegeni89

 

Diskuterat denna med några duktiga pokerspelare som anser att EVcheck är högre än EVbet på turn med alla 8or-träffar, och jag håller med, för mycket showdownvalue helt enkelt.

Bättre vända Ad4d och Ad5d till bluffar som dessutom blockar motståndarens AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant känner jag att vi inte vill blocka ruter här öht när vi bluffar river. Jag hade nog själv valt att syna av med händer som inte innehåller ruter. Men har inte funderat särskilt noga.

 

Håller dock med att 8x nog ska checkas ner.

 

Edit:

 

"Tråkiga med de händerna är att de kvarlämnar de AA-kombos som borde vara extra synglada."

 

Såg att du redan påpekat det nu. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träningsrutin

Cigg

Gympass

Stealthy smelly selfie i badrumsspegeln på gymmet

Cigg

Kebabrulle(m. stark+vitlök) + fanta

Cigg

Skriva av mig på PF

 

Pass 15, 2015-11-26

crosstrainer 100kcal à 7min uppvärmning (nej Meta jag vägrar mellanrum mellan siffra och operator/enhet... kan inte! :cry:)

Hantelpress 2x3x30kg

Cable cross superset high/low 3x8x20kg / 3x10x10kg

Mage crunches maskin 2x15x50kg

Bänkpress incline 3x5x50kg

Bröstpress maskin 3x6x40kg

 

Stealthy smelly selfie

[X]tagen efter träningspass

[X]bra vinkel

[X]löjligt bra ljus

[X]skuggförstärkande filter

20gh53p.jpg

Welcome back to Sweden - bitchtits

Min egen pose.

Täcker alla dåliga delar och låter mig spänna biceps lite samtidigt genom att trycka mot armbågen.

 

 

 

 

 

 

Ska dumpa 3 nu till förmån för tele2. Mest för att jag automagiskt sparar 3000/år på de 6 månader jag faktiskt inte ens använder simkortet då jag är utomlands. Tele2 låter mig frysa det om jag reser. Det räcker typ som argument även om det mesta verkar bättre där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

That hair though. Gör att jag vill se mer!!

 

Lägger bra många timmar på SC streams i veckan utan att någonsin spelat själv. Är grymt sugen då och då att börja. Vet dock att jag aldrig kommer kunna nöja mig att casual spela. Och jag har verkligen inte tiden över som krävs.

 

Var på riktigt arg när fallout 4 släpptes här nyligen. Ett spel jag sett fram emot i flera år. Är inte precis lättare att få in volym på pokerborden atm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...