Gå till innehåll

Nu blir det åka av!


beardman77

Recommended Posts

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Liten dags-uppdatering!

 

Istället för att 3/4-"borda" så har jag endast kör 2 idag och fokuserat mer. Och i vanlig ordning så gick det käpprätt åt skogen i början, men gnuggade på och knatade sedan upp för plusberget, och stannar på +60 bagis.

 

Har inte så mycket vettigt att komma med, så smeker upp dagens graf, samt största, och vackraste pott vunnen.

 

Fortsatt trevlig kväll! :lol:

 

3qIbQpM.png

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

Hero (SB): 124.36 BB

BB: 137.64 BB (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: -, Hands: 2)

UTG: 35.62 BB (VPIP: 65.48, PFR: 1.19, 3Bet Preflop: 2.70, Hands: 90)

CO: 211.92 BB (VPIP: 19.63, PFR: 17.38, 3Bet Preflop: 4.13, Hands: 512)

BTN: 116.38 BB (VPIP: 17.23, PFR: 15.13, 3Bet Preflop: 6.15, Hands: 248)

 

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 8:heart: 8:diamond:

 

UTG calls 1 BB, CO raises to 4.5 BB, fold, Hero calls 4 BB, fold, fold

 

Flop: (11 BB, 2 players) 8:club: J:diamond: 4:diamond:

Hero checks, CO bets 7 BB, Hero raises to 18 BB, CO calls 11 BB

 

Turn: (47 BB, 2 players) 4:club:

Hero bets 25 BB, CO raises to 189.42 BB and is all-in, Hero calls 76.86 BB and is all-in

 

River: (250.72 BB, 2 players) 4:heart:

 

Hero shows 8:heart: 8:diamond: (Full House, Eights full of Fours) (Pre 19%, Flop 92%, Turn 95%)

CO shows K:club: K:heart: (Full House, Fours full of Kings) (Pre 81%, Flop 8%, Turn 5%)

Hero wins 244.46 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten dags-update:

 

Skakat ihop 1322 händer so far, och som vanligt är det en förbaskad berg-o-dalbana som för tillfället går i botten.

 

Tänkte slänga upp grafen, samt en del händer. Mest för att visa hur kasst det kan gå i början och ja, hur kasst det kan gå annars också. Givetvis blir det mer poker ikväll eftersom det är fredag! Hoppas på att kunna rädda denna sjunkande skuta då. :roll:

 

Vd9GWfO.png

 

Börjar med den absolut största potten förlorad. Ja ni ser dimpen själva på grafen. Här skulle det vara kul med någon kommentar om de finns nå.

 

Tänkte själv bara att med tanke på statsen så verkar han inte vara så lös, och borde därmed vara ganska tight UTG. Typ, endast broadway och pocketpar av alla dess slag. På turn kände jag bara att det fanns inte ett skvatt i hans UTG-range som tog mig. INGET! IN MED DE BARA!

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: 189.24 BB (VPIP: 43.48, PFR: 21.74, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 25)

BTN: 188.6 BB (VPIP: 18.18, PFR: 14.05, 3Bet Preflop: 6.06, Hands: 123)

SB: 34.48 BB (VPIP: 64.71, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 17)

Hero (BB): 196.04 BB

UTG: 154.96 BB (VPIP: 18.80, PFR: 15.56, 3Bet Preflop: 4.49, Hands: 678)

 

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has T:spade: T:diamond:

 

UTG raises to 3.5 BB, fold, fold, SB calls 3 BB, Hero calls 2.5 BB

 

Flop: (10.5 BB, 3 players) 6:club: 4:heart: 3:spade:

SB checks, Hero checks, UTG bets 7.86 BB, fold, Hero calls 7.86 BB

 

Turn: (26.22 BB, 2 players) T:club:

Hero checks, UTG bets 19.66 BB, Hero raises to 50.32 BB, UTG raises to 142.98 BB, Hero raises to 184.68 BB and is all-in, UTG calls 0.62 BB and is all-in

 

River: (313.42 BB, 2 players) 9:diamond:

 

Hero shows T:spade: T:diamond: (Three of a Kind, Tens) (Pre 80%, Flop 3%, Turn 23%)

UTG shows 5:diamond: 7:diamond: (Straight, Seven High) (Pre 20%, Flop 97%, Turn 77%)

UTG wins 305.6 BB

 

Och nu tänkte jag slänga in lite plockgodis från dagens lir. Hua-hå va dåligt det alltid ska gå.

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: 243.92 BB (VPIP: 16.67, PFR: 7.74, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 174)

SB: 100.5 BB (VPIP: 20.00, PFR: 14.29, 3Bet Preflop: 7.14, Hands: 38)

BB: 104.08 BB (VPIP: 27.69, PFR: 15.13, 3Bet Preflop: 4.81, Hands: 685)

Hero (CO): 127.36 BB

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Q:diamond: Q:spade:

 

Hero raises to 3 BB, fold, fold, BB calls 2 BB

 

Flop: (6.5 BB, 2 players) 7:spade: K:diamond: Q:heart:

BB checks, Hero bets 2 BB, BB calls 2 BB

 

Turn: (10.5 BB, 2 players) J:spade:

BB checks, Hero bets 4 BB, BB raises to 13.24 BB, Hero calls 9.24 BB

 

River: (36.98 BB, 2 players) 8:diamond:

BB bets 18.48 BB, Hero calls 18.48 BB

 

BB shows T:heart: A:heart: (Straight, Ace High) (Pre 33%, Flop 16%, Turn 77%)

Hero mucks Q:diamond: Q:spade: (Three of a Kind, Queens) (Pre 67%, Flop 84%, Turn 23%)

BB wins 72.1 BB

 

Här kan man väl kanske säga att jag borde höjt pre eftersom man aldrig ska limpa (sägs det), men jag kände bara att med 3 andra så hamnar man alltid i skiten om jag inte sätter ett sett på flopp.

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: 46.04 BB (VPIP: 16.67, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 45)

CO: 56.7 BB (VPIP: 100.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 7)

BTN: 141.84 BB (VPIP: 48.24, PFR: 7.06, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 86)

Hero (SB): 125.74 BB

 

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has 8:diamond: 8:spade:

 

CO calls 1 BB, BTN calls 1 BB, Hero calls 0.5 BB, BB checks

 

Flop: (4 BB, 4 players) 7:heart: 9:diamond: 8:club:

Hero checks, BB checks, CO checks, BTN checks

 

Turn: (4 BB, 4 players) 9:heart:

Hero bets 2 BB, BB calls 2 BB, fold, fold

 

River: (8 BB, 2 players) 4:diamond:

Hero bets 6 BB, BB raises to 12 BB, Hero raises to 31 BB, BB calls 19 BB

 

BB shows 4:spade: 9:club: (Full House, Nines full of Fours) (Pre 28%, Flop 4%, Turn 16%)

Hero shows 8:diamond: 8:spade: (Full House, Eights full of Nines) (Pre 72%, Flop 96%, Turn 84%)

BB wins 68.26 BB

 

Här kommer den sista handen som jag vet att jag borde spelat annorlunda nu i efterhand, men vill bara dela med mig av min enda AA-hand än så länge.

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: 273.26 BB (VPIP: 17.80, PFR: 8.05, 3Bet Preflop: 1.33, Hands: 245)

BTN: 64.92 BB (VPIP: 59.57, PFR: 18.09, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 99)

SB: 85.78 BB (VPIP: 28.48, PFR: 15.82, 3Bet Preflop: 4.45, Hands: 823)

Hero (BB): 191.32 BB

UTG: 193.5 BB (VPIP: 34.87, PFR: 5.04, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 246)

 

SB posts SB 0.5 BB, Hero posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has A:diamond: A:spade:

 

fold, fold, BTN calls 1 BB, fold, Hero raises to 2 BB, BTN calls 1 BB

 

Flop: (4.5 BB, 2 players) 9:diamond: 6:diamond: 7:heart:

Hero checks, BTN bets 3 BB, Hero calls 3 BB

 

Turn: (10.5 BB, 2 players) 9:club:

Hero checks, BTN bets 9 BB, Hero calls 9 BB

 

River: (28.5 BB, 2 players) 5:club:

Hero bets 10 BB, BTN raises to 50.92 BB and is all-in, Hero calls 40.92 BB

 

BTN shows 5:heart: 9:heart: (Full House, Nines full of Fives) (Pre 19%, Flop 36%, Turn 95%)

Hero mucks A:diamond: A:spade: (Two Pair, Aces and Nines) (Pre 81%, Flop 64%, Turn 5%)

BTN wins 127.1 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TT: förstår inte hur en 16 % PFR kan ha 75s i sin range. Du kan ju kolla hur han spelar från just UTG, men jag ser inga problem med att trycka in tiorna där.

 

QQ: mer på flop. Vet inte riktigt hur jag vill spela turn och river. Det är så jobbigt när du lägger ut hans hand, min hjärna psykar ur :shock:

 

88: raisar pre, vill inte gärna spela mot 4 pers. Betar flop och får sen gärna in stacken mot vem som helst på turn eller river. Raisar du pre så blir du mest troligt av med 94.

 

AA: sluta höj till 2BB pre, upp till 4! Som spelad så check-foldar jag river. Kanske gråtsynar om han betar typ 1/3-pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TT: förstår inte hur en 16 % PFR kan ha 75s i sin range. Du kan ju kolla hur han spelar från just UTG, men jag ser inga problem med att trycka in tiorna där.

 

QQ: mer på flop. Vet inte riktigt hur jag vill spela turn och river. Det är så jobbigt när du lägger ut hans hand, min hjärna psykar ur :shock:

 

88: raisar pre, vill inte gärna spela mot 4 pers. Betar flop och får sen gärna in stacken mot vem som helst på turn eller river. Raisar du pre så blir du mest troligt av med 94.

 

AA: sluta höj till 2BB pre, upp till 4! Som spelad så check-foldar jag river. Kanske gråtsynar om han betar typ 1/3-pot.

 

 

+1

 

Större bet flopp med QQ, och betar större turn och synar. Synar även av river!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BOOM!

 

Sorry... Nej men jag ansåg inte riktigt att det va hög "gråt-faktor" över inlägget. För, jag måste väl få meddela när det går dåligt? ;)

 

Nåväl, ber om ursäkt.

 

TT: förstår inte hur en 16 % PFR kan ha 75s i sin range. Du kan ju kolla hur han spelar från just UTG, men jag ser inga problem med att trycka in tiorna där.

 

QQ: mer på flop. Vet inte riktigt hur jag vill spela turn och river. Det är så jobbigt när du lägger ut hans hand, min hjärna psykar ur :shock:

 

88: raisar pre, vill inte gärna spela mot 4 pers. Betar flop och får sen gärna in stacken mot vem som helst på turn eller river. Raisar du pre så blir du mest troligt av med 94.

 

AA: sluta höj till 2BB pre, upp till 4! Som spelad så check-foldar jag river. Kanske gråtsynar om han betar typ 1/3-pot.

 

TT, Jo precis, jag förstod ingenting när han visade 57, blev helt till mig.

 

QQ, Låter vettigt, har även hört från andra håll att jag borde kunna betta lite större i vissa spots. Sorry för de, har varit för lat för att kollat upp hur man gör sådana spaceade spoiler-funktioner! :/ (Läs svar till Kolle11)

 

88, Jo tänkte på det snabbt. Sen tänkte jag lite naivt att 2 framför har limpat, och bb är kvar, så om jag hade raise:at hade förmodligen minst 2 synat av. (Om jag inte raise:at till typ 10bb) Viss procent på micro limpar med i princip allt utom KK/AA, samt synar när de redan limpat. + De där med "set-mining"...Skulle jag inte träffa även mot en som synat hade jag förmodligen fått smaka...

 

Tack för svaret! :lol:

+1

 

Större bet flopp med QQ, och betar större turn och synar. Synar även av river!

 

Förstår absolut. Kan meddela (lite skämmandes) att detta var under lite tilt. Pott på pott där jag floppat stort och bettat strax över halv-pott foldade alla, och kände bara "nej han ska fan inte gå nånstans", vilket egentligen är jättedumt. :/ (Men låter "vettigt" under tilt.) Tack för svaret! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick det att vända på skutan? Nej.

 

Eller ja, inte idag iaf på några få händer, men den ska upp!!

 

Inte ikväll, inte imorgon, men på söndag. Då kan jag lova ut ett plus på dagen på minst 1 inköp, och minst 2k händer.

 

Läxa lärd idag: Betta större preflopp. Minst 5bb, för då börjar man sålla bort J6o och så vidare. "Vad nu?" Tänkte kanske vissa, men kan påminna om att jag gnuggar på /0.50kr, och där händer de mesta, med de flesta händerna.

 

Nåväl, hoppas ni alla får en trevlig kväll och morgondag. Vi hörs på söndag! :lol:

 

Cw8SADB.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle du inte vilja spela mot j6o och så vidare?

 

För de där med att ge sig på att "läsa" den andras hand finns inte på kartan. Om jag har AK, och floppen kommer ner 3-6-J, hur tänker man då? Jag vill iaf inte tänka att jag sitter emot ett tvåpar. Konstig förklaring men du kanske förstår? Precis detta skedde igår...

 

En annan sak som skedde igår va när jag satt på QJ på CO, floppar topppar på typ 2-9-Q bräda, turn blit sjua, och river en 3a. Med tanke på rivern så bettar jag fullt ut mot denna fisk, som så klart satte sitt Q3 på rivern. Visst så missar han oftast, men saken är att jag måste ju i princip vara rädd för alla kort som inte träffar mig, vilket innebär värdebett enbart = inga c-bets i princip.

 

Detta kan låta väldigt dumt men hoppas du/ni förstår.

 

EDIT: spelar man en 3/4-händig pott (sker mer än vad man tror/borde), känns det som ett lotteri när folk sitter på vad som helst. Mer lotto än vanligt alltså.

 

Vänlig hälsning

//amatör på /0.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För de där med att ge sig på att "läsa" den andras hand finns inte på kartan. Om jag har AK, och floppen kommer ner 3-6-J, hur tänker man då? Jag vill iaf inte tänka att jag sitter emot ett tvåpar. Konstig förklaring men du kanske förstår? Precis detta skedde igår...

 

En annan sak som skedde igår va när jag satt på QJ på CO, floppar topppar på typ 2-9-Q bräda, turn blit sjua, och river en 3a. Med tanke på rivern så bettar jag fullt ut mot denna fisk, som så klart satte sitt Q3 på rivern. Visst så missar han oftast, men saken är att jag måste ju i princip vara rädd för alla kort som inte träffar mig, vilket innebär värdebett enbart = inga c-bets i princip.

 

Detta kan låta väldigt dumt men hoppas du/ni förstår.

 

EDIT: spelar man en 3/4-händig pott (sker mer än vad man tror/borde), känns det som ett lotteri när folk sitter på vad som helst. Mer lotto än vanligt alltså.

 

Vänlig hälsning

//amatör på /0.5

 

Jag förstår precis vad du menar. Att sätta en motståndare på en viss range på SvS /0,5 är i princip omöjligt då många spelar även 9-3o. Men detta måste man försöka utnyttja till sin fördel. Söka fat value och betta hårt, vara väldigt försiktig med thin value och endast bluffa under de perfekta förutsättningarna.

Av de händer du lagt upp har jag fått en känsla av att du inte får ut tillräckligt med värde på riktigt bra händer. När du inte får ut bra värde på bra händer blir de potter du förlorar för kostsamma.

 

Jag testade en ny strategi så sent som igår som är allt annat än ABC poker. Jag struntade i avancerade drag preflop som att 3-bet bluffa 25% av mina 3-bets t.ex. Jag höjde i princip bara QQ+.

Resten spelade jag som den vanliga fisken: limpar in, synar oop, och utökade min range för att spela lösare. Dock inte till den extremen att jag synar pre med 9-3 osv, lite gränser måste man ha ;)

Tanken var att spela många händer och att potten ska vara SÅ LITEN SOM MÖJLIGT när vi kommer till floppen.

Utav den anledningen att det blir billigare att dra till nötfärgen, billigare att eventuellt bluffa och jag slipper förlora en stor pott för att tre spelare synar ett 3-bet från min KQ som missar floppen totalt och c-bet bluffen blir synad.

 

Min tanke var i princip: lös pre, tight post. För när fisken börjar satsa, då har man sällan en bättre hand. Och eftersom jag litar på att jag är starkare postflop, så är det lönsamt att spela fler händer och mindre potter. Mindre potter leder till större flexibilitet och enklare val.

Sedan! Var tjugonde sedd flopp ungefär, så sitter jag på en riktigt bra hand, och då är det bet, bet, bet. Minst 3/4 av potten, gärna 100% pott om det finns ett tydligt drag på brädan.

Och se på fan, jag hade en riktigt bra session. Potterna jag förlorade var små, jag vann några små potter, och när jag hade en riktigt bra hand så lyckades jag få upp storleken på potten eftersom de fan synar allt.

 

Detta fungerar såklart inte mot bättre motståndare, men då får jag anpassa mig efter det.

Anyway, ville bara dela med mig av en strategi jag testade igår. Ibland är det nog bra att spela som fisken för att förstå hur det fungerar.

 

Mvh ödmjuk spelare på flykt från microträsket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår precis vad du menar. Att sätta en motståndare på en viss range på SvS /0,5 är i princip omöjligt då många spelar även 9-3o. Men detta måste man försöka utnyttja till sin fördel. Söka fat value och betta hårt, vara väldigt försiktig med thin value och endast bluffa under de perfekta förutsättningarna.

Av de händer du lagt upp har jag fått en känsla av att du inte får ut tillräckligt med värde på riktigt bra händer. När du inte får ut bra värde på bra händer blir de potter du förlorar för kostsamma.

 

Jag testade en ny strategi så sent som igår som är allt annat än ABC poker. Jag struntade i avancerade drag preflop som att 3-bet bluffa 25% av mina 3-bets t.ex. Jag höjde i princip bara QQ+.

Resten spelade jag som den vanliga fisken: limpar in, synar oop, och utökade min range för att spela lösare. Dock inte till den extremen att jag synar pre med 9-3 osv, lite gränser måste man ha ;)

Tanken var att spela många händer och att potten ska vara SÅ LITEN SOM MÖJLIGT när vi kommer till floppen.

Utav den anledningen att det blir billigare att dra till nötfärgen, billigare att eventuellt bluffa och jag slipper förlora en stor pott för att tre spelare synar ett 3-bet från min KQ som missar floppen totalt och c-bet bluffen blir synad.

 

Min tanke var i princip: lös pre, tight post. För när fisken börjar satsa, då har man sällan en bättre hand. Och eftersom jag litar på att jag är starkare postflop, så är det lönsamt att spela fler händer och mindre potter. Mindre potter leder till större flexibilitet och enklare val.

Sedan! Var tjugonde sedd flopp ungefär, så sitter jag på en riktigt bra hand, och då är det bet, bet, bet. Minst 3/4 av potten, gärna 100% pott om det finns ett tydligt drag på brädan.

Och se på fan, jag hade en riktigt bra session. Potterna jag förlorade var små, jag vann några små potter, och när jag hade en riktigt bra hand så lyckades jag få upp storleken på potten eftersom de fan synar allt.

 

Detta fungerar såklart inte mot bättre motståndare, men då får jag anpassa mig efter det.

Anyway, ville bara dela med mig av en strategi jag testade igår. Ibland är det nog bra att spela som fisken för att förstå hur det fungerar.

 

Mvh ödmjuk spelare på flykt från microträsket.

 

Intressant svar! Första tanken att man känner sig lite äcklig som sjunker till deras nivå, samtidigt som idén låter inte allt för dum ibland.

 

Såvidare om jag prövar den eller ej imorgon återstår dock att se.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant svar! Första tanken att man känner sig lite äcklig som sjunker till deras nivå, samtidigt som idén låter inte allt för dum ibland.

 

Såvidare om jag prövar den eller ej imorgon återstår dock att se.. ;)

 

Såklart, tänk att om du spelar helt olikt, så kan fisken krossa dig med lite tur. Om du däremot spelar likadant, fast på en högre nivå, så bör du ha en stor edge. Jag tänkte exakt så, att jag ska testa spela på samma sätt som de andra, fast på ett lite bättre sätt.

Det var kul att testa och framgångsrikt som sagt :) Det är ju känt att du inte kan spela på en avancerad nivå mot spelare som inte tänker på ett avancerat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddag allesammans!

 

Tänkte bara köra en liten lunch-update/break, och dela några tankar.

 

Tankar och tankar, det har lite med ovanstående inlägg att göra, SAMT så undrar jag hur stor skillnad det är på /0.5 och /1 på Svs? Är det stor skillnad kan jag nästan tänka mig att smeka upp 2k till på rullen och försöka mig på det. Börjar lessna lite på micro-träsket...

 

Försökte mig på en liten annan taktik idag, lite baserat på ovanstående inlägg. I början gick det bra, men såklart finns det en del läckor med det som är lite halvsvåra att täppa igen. I början gick det bra, sedan gick det utför.... Något måste jag ändra, väl?

 

Är det någon som känner att "jag skulle kunna visa honom hur jag spelar", så hojta till. Vore väldigt kul att se hur ni andra spelar, och lärorikt!

 

Delar med mig av grafen än så länge, och 2 eller 3 händer. Av nån anledning så missade PT4 den sista handen jag spelar, så förklarar den istället.

 

rtk9Xxs.png

 

Den sista handen jag lirade nu innan lunch-breaket syns på grafen.

Jag plockar 88 på hand, och synar av en 3,5bb-raise från CO. Jag sitter på SB och BB synar också.

 

Flopp blir 7-8-9, och jag checkar. BB checkar, och CO bettar 2/3 ungefär. Jag slår om precis över min-raise. Fi jammar, och jag undrar om han verkligen floppade stegen. I tiltandet synar jag av skiten, då det va en stor jamm sett till pottstorleken och Fi verkade vara lite av en fisk. Turn blankar, Q på river, och Fi visar 99 på hand.

 

Här på nästa han känner jag bara: Skämtar du nu?

 

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: 127.62 BB (VPIP: 100.00, PFR: 50.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 2)

SB: 204.02 BB (VPIP: 70.00, PFR: 20.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 11)

BB: 103.44 BB (VPIP: 24.16, PFR: 16.85, 3Bet Preflop: 4.08, Hands: 180)

UTG: 125.82 BB (VPIP: 71.43, PFR: 4.76, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 21)

Hero (CO): 107.06 BB

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has K:diamond: A:diamond:

 

UTG calls 1 BB, Hero calls 1 BB, fold, SB calls 0.5 BB, BB checks

 

Flop: (4 BB, 4 players) K:heart: 8:spade: 6:diamond:

SB bets 4 BB, fold, fold, Hero raises to 10 BB, SB raises to 203.02 BB and is all-in, Hero calls 96.06 BB and is all-in

 

Turn: (216.12 BB, 2 players) 5:heart:

 

River: (216.12 BB, 2 players) Q:club:

 

SB shows 8:diamond: 6:club: (Two Pair, Eights and Sixes) (Pre 35%, Flop 71%, Turn 82%)

Hero mucks K:diamond: A:diamond: (One Pair, Kings) (Pre 65%, Flop 29%, Turn 18%)

SB wins 210.72 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma nivå på /1 som /0.5. Men slår du inte /0.5 så slår du inte /1.

Fisk-mentalitet att gå upp i nivå för att spelarna "är för dåliga".

 

AKo handen ovanför är ju inte direkt snyggt spelad. Ger dig ett råd, limpa inte.

 

okejokej, då måste jag ändra nå drastiskt på mitt spel verkar det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser inte alls bra ut Beardis.

Helt ärligt tycker jag du följer mitt tips jag gav dig i PM, tills du vinner där.

 

Det är inte vettigt att spela förrän dess.

 

I all välmening.

 

ViktorH

 

Nej det ser fan för djävligt ut. Och förstår inte riktigt varför. Visst så är jag inte 100%, men de få gångerna jag fått någon form utan "sweat" har det inte varit så stora grejer de har klankats ner på.

 

Om jag bara lirar på Snowie, hur många händer borde jag spela där då innan jag spelar "på riktigt" igen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det ser fan för djävligt ut. Och förstår inte riktigt varför. Visst så är jag inte 100%, men de få gångerna jag fått någon form utan "sweat" har det inte varit så stora grejer de har klankats ner på.

 

Om jag bara lirar på Snowie, hur många händer borde jag spela där då innan jag spelar "på riktigt" igen då?

 

Trial är 30 dagar, så känner du inte att du kan "förutspå" de rekommenderade dragen och kan slå boten, så får det bli 30 dagars spel utan onlinelir.

 

Tidigare om du konsekvent slår den.

 

Du kan spela 5-max precis som på svs.

 

Gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trial är 30 dagar, så känner du inte att du kan "förutspå" de rekommenderade dragen och kan slå boten, så får det bli 30 dagars spel utan onlinelir.

 

Tidigare om du konsekvent slår den.

 

Du kan spela 5-max precis som på svs.

 

Gl!

 

Lyssnar absolut på det du säger. Kollade faktiskt in programmet dagen efter du tipsade om det i PM. Känns bara väldigt tråkigt att spela mot en bott.

 

Det jag kommer göra nu är att spela vidare på /0.5 fram tills fredag. Går det ej bra, så blir det Snowie. Så jag spelade tidigare idag kommer jag ej göra om, även fast tanken var god "itsnotgambling".

 

Fick någon uppenbarelse eller något om att jag verkligen spelat som ett as, och förstår ej varför. Har synat av på tok för mycket osv. Samt varit för passiv och bettat för litet.

 

Fick precis in KK! Mot AA...

 

Foldar nu mer mot drag som ser ut att sitta osv, även fast jag har något. Foldar dock inte om jag floppat topp-par på J-3-4 bräda. (Va en kille som synade in 4bb med 34o nyss.)

 

Nu krigar vi på!

 

Är någon intresserad över hur det ser ut när jag spelar så ska det nog gå att ordna. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej! Spelar på samma nivå som dig och tycker spelet är bland det softaste du hittar inom poker. Lite tid nu, men kan kanske dra ett pm framöver om lite tips. itsnotgambling skrev många bra saker, hint :lol:

Nån som hoppar mellan 0,5/1kr som kan säga nått om motståndet? varit upp en del och inte märkt nån stor skillnad, men det är skillnad!!

Kommer nog gå upp snart (skulle gjorts för minst 100 inköp sen) och försöka bita mig fast! ! ! Men vill inte riktigt släppa nivån som folk kastar pengar på en. En annan sak om du inte redan gör det, markera folk och ta notes! tableselecta är bland det viktigaste.

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...