Gå till innehåll

Nu blir det åka av!


beardman77

Recommended Posts

Helvette va tur vissa ska ha ibland...

 

På turn får jag triss i 8-or, inga steg eller flush-drag möjliga, på rivern kommer en 9a, fortfarande inge stege eller färgdrag möjliga, men han sitter på 9-9. Synade hans re-raise... Back nån dollar på det. Menmen, känner mig ganska stabil, +1dollar på andra bordet så fortsätter som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förlorar dagens första stora pott, får till mig ett topp-par med färgdrag samt backdoor-stegdrag, bettar lite över halva potten, han höjer, jag höjer ganska stort, han går all-in, jag synar. Han sitter med 2-par och får kåk på turn.... Pokerstars försökte trösta mig med en 6a på rivern så jag fick tvåpar men, ingen nytta... -2,5 dollar på det!

 

I skirvande stund kan jag förlora triss i 8or mot färg.... Nix! Han foldar och visar mittenpar. Nåväl, fortsatt trevlig söndag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite upp, lite ner, lite upp, lite ner... och slutar lite upp.

 

2 NL5$-bord som vanligt, 345 händer och slutar circa 2,5$ +. Nöjd? Ja! Känner att jag blir mer och mer nöjd med mina beslut vilket är väldigt skönt. Samt att förut (typ 2 veckor sedan) så sket jag nästan på mig när jag blev 3-bettad och gjorde det väldigt sällan själv. Väldigt väldigt sällan... Nu har jag inga större problem med att 3-betta eller att syna någon höjning.

 

Har även bestämt att under Juli månad ska jag försöka spela varje dag. Inte alltid 5 timmar då jag jobbar 07-16 varje dag, men 1 timme ska man väl hinna med. Under Juli ska jag då även föra statistik över varje dag. Alltså hur många händer spelar jag, + eller -, och sånt. Ser väldigt mycket fram emot Juli, både personligt-vis och poker-vis!

 

GÖTEBORGARE KOLLA HIT! Lilla beardman77 söker boende i götet den 7e Augusti. Möjligvis med en vän, eller mellan 7e till 9onde. Förmodligen bara 7e Augusti, med endast mig själv. Soffa kan även tas emot som säng under natten. Självklart får ni rimligt betalt. Förutom att ni får en ung man som sover på soffan över natten så kan ni få en hel del pokersnack och spel om ni vill det. Skulle vara förbaskat roligt! Ni själva kanske vill/ska se Hozier bland annat på "WOW"? Har ni en soffa eller något som ni kan tänka er "hyra" ut över natten och vill spela poker eller inte alls spela poker utan bara hålla mun och sova så, skicka iväg ett meddelande eller skriv här!

Tack på förhand!

 

Må poker-gudarna vara på er sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför, varför, varför......skulle jag ställa in knektar mot ett 4-bet? Tänkte att killen på knappen bara ville sno höjningarna, eller att han kanske hade AK eller AQ, men icke sa nicke... Möter såklart AA, och bordet blir nått i stil med 7-Q-K-K-10. Aja tror jag lärde mig en läxa där.

 

Förutom 5 dollar minus på det gick jag "+" 1,32 dollar. Så blir minus 3,68 för dagen. Samtidigt som det gnager mig är jag lite glad för jag ändå lärde mig något.

 

Juli blir spännande! Ska spela minst 1 timme varje vardag, och minst 6 timmar sammanlagt på helgen. Ska även skriva ner hur det går. Antalet händer, +/- osv, så blir kul att se hur det slutar!

 

Beställde även hem Mathematics of Poker i Söndags, och förhoppningsvis kommer den imorgon. Nu blir det gym, tack å hej för idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den boken är riktigt avancerad, jobbig att ta sig igenom men troligtvis lärorik också. Applications of No-Limit Hold'em av Matthew Janda är mer lättsmält.

 

Jo har hört så, och tycker lite att det är så det ska vara. Någon gång ska man lära sig det!

Tack för tipset, men vad är det för innehåll i den? Mycket matte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Bad news never had good timing"

 

Helt rätt John Mayer. Känns som alltid när oturen slår in så är det i fel läge, inne i dom sista 3-4 minutrarna av dagens timme så händer detta...

 

Jag sitter på UTG+1 med AJ-sutt, CO synar min 3bb-höjning. Floppen kommer ner till 2,10,J rainbow. "Topp-par, kalas" tänker jag och bettar in 4bb. Får omslag till runt 10bb, men jag känner bara "nej din jävel" och slår om igen. Kommer ej ihåg till hur mycket - men han ställer.

Okej tänker jag. 10-10 på hand? Njea känns dumt att slå om då. Samma sak med J-J, samt att chansen att han sitter på både resterande knektarna är väldigt liten. Det blir en syn.

 

Han visar J-8sutt. En viss lättnad sjunker inom mig, men vara bara i nån halv sekund tills 8-an dyker upp på turn. K på river, och jag torskar handen som jag låg före i med cirka 85 mot 15%.

 

Nåväl, kan "tacka" för att jag iaf inte kan grubbla över att jag mötte typ AA eller något sådan. Samt att jag gick plus 1 dollar trots det. Blev bara 111 händer på 2 bord på en timme. Boken har ej kommit idag, och börjar bli sjuk... Situationen kunde varit bättre, men trevlig onsdag på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo har hört så, och tycker lite att det är så det ska vara. Någon gång ska man lära sig det!

Tack för tipset, men vad är det för innehåll i den? Mycket matte?

Japp lär också ut teoretisk poker. MoP är väl mer grundlig, innehåller flera matematiskt minilekar för att man ska lära sig de bakomliggande principerna i poker, medan Janda's bok mer härleder formlerna och ger handexempel.

 

Om du inte spelat så mycket poker så är Sklansky's Theory of Poker kanske att rekommendera i förstahand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MIN FÖRSTA ROYAL FLUSH!!!

 

Har under en viss tid funderat på när min första Royal Flush skulle komma, och idag kom den, alldeles nyss! Tog ett foto på den så klart.

 

MEN det som SUGER RIKTIG JÄVLA HÅRT är att jag hamnade i stortrubbel 7-8 händer efter det... Jag får J-Q på knappen, synanar snubben som höjer 2bb UTG+1, på floppen blir det 5-J-Q rainbow, kanon tänker jag. Han bettar, jag slår om, han synar. På floppen kommer 10, inte det bästa. Fick direkt tanken om att "sitter den där jullen på AK bara för det?". Han bettar litet, jag slår om, han slår om, går all-in, han synar. Med AK. Borde förstått att PS ville kompensera för min RSF....

 

EDIT: Såg mörkt ut efter jag mötte AK, men spelade bra, gjorde ett par bra synar och omslag och slutar efter dagens timme på +1,24 Dollar vilket jag ändå är nöjd med pga omständigheterna!

 

5n4vf5.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort, kort update...

 

+1,12 dollar plus idag och som vanligt vid 2 stycken 0,02/0,05-bord NLH-bord.

 

PS. Adlibris... Ni kan fara åt skogen. Får jag ej min bok på måndag kan ni fara ännu längre in i skogen.

 

EDIT: Fan, nu med ny sida kanske folk missar min Royal Straight Flush....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN FÖR I HELVETE!!!!!!!!!!!! Vad vill Pokerstars mig idag??

 

Jag får KK ännu en gång, typ 5e gången på ca. 80 händer, bara det är lite "odd" om du frågar mig.

 

Jag får hur som helst det, sen börjar 3,4,5-betskriget.... Mot samma lirare som fick färg på rivern mot min KK tidigare...

Slutar med all-in från min sida med syn. Q-8 sutt möter jag.

 

NI TROR INTE HAN FLOPPAR 2-PAR!? Pricken över i:et var fanemej när han tröck in en kåk på rivern... Hugeda mig säger jag bara.

 

Runt minus 7 för tillfället.... minus 10 på den jävla idioten. PatrickS24 eller nått sånt, någon som känner igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att träffa brädan...

 

Inte riktigt gått min väg idag när det kommer till att träffa brädan. Alla suitade hålkort behöver jag inte ens spela, och när jag får KK eller top-par så är brädan helt i spader, när man inte sitter på en enda jävla spader själv.. Eller så blir det Q-9-8-7-6 och så bettar motståndaren halva potten...

 

Minus 5-dollar för sessionen. Typ 13 dollar back för idiot-dagen.

 

I skrivande stund blir jag körd i skitan. Fan.

Började helt okej med 2-3 dollar plus.. Sen torskat man stor-pott tack vare "lägre överpar"... Fan jävla skithelvette. NÄR KOMMER MIN TUR?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att vissa spelare spelar för skojjs skull, så de kanske spelar lite halvtaskigt... Men vissa är ju totala stolpskott. Såg en fisk gå all-in pre-flopp utan någon action före lite tidigare, och han gjorde det en gång till med 50-60bb precis, UTG, och jag fick KK (ovanligt idag) och synar. Ser att jag står emot 5-3 off............? KK stod iaf emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit väldigt många inlägg idag men....

 

Vet ni vad som precis hände?! Förlorade en all-in mot A-8 tack vare A:et på turn... Ja, ni kan ju gissa vilken hand jag satt på.

 

Ja just precis, du gissade rätt. :Kc::Ks:

 

UPDATE EDIT: Kom igen.... vem fan synar 4bb höjning på 6-maxbord med Q-7 off när 3 innan har synat innan? Är det bara jag som tycker det är helt jävla konstigt?

 

Notis: Jag floppar top-par, lite bet-krig, slutar med att han vinner på 2-par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer spy. Jag kommer gråta. Jag kommer fan slå sönder något.

 

ÄR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD JUST NU! Helt jävla seriöst. Fattar fan inte detta... Kan någon säga till mig att jag drömmer? Herre min skapare... Nu blir det ett JÄVLIGT argt inlägg. Förlåt för ordvalen osv i förväg.

 

Men vad fan ska jag göra när ALLT går emot mig? Minus -16.51 på 0,02/0,05 bord?!?!? Snart ryker mobilen in i väggen.

 

Fick KK runt... 15 gånger på mina 956 händer jag spelat idag. Tror jag vann 3-4 av dom, var av 1-2 pre-flopp när alla folda. Jag hade gått med på minus 7-8 dollar, men det här är bara sjukt. INGET gick med mig. Om ni tänker "fan han är säkert sämst och har aldrig hört talas om pott-odds ens", så nej. Tänker mycket på det, implicita odds, combinationer och ja hur de spelar overall. Men fan. Jävlar i helvette... Det här är bara sjukt.

Är det här poker-gudarnas tecken på att jag borde lägga ner det här? Är nere på 102,5 dollar vilket är rekorddåligt.

 

Trodde Juli skulle bli en bra månad då jag börjar spela väldigt stabilt (låter ju helt sjukt just nu) och pluggat massor innan. Men nej, icke sa nicke. Jag har runt 100-150 händer att gå igenom imorgon. Och det ska jag fan göra. Upp runt 7-8 och kolla igenom vart enda jävel.

 

För er som har läst hela detta inlägg och läser detta, så vet ni nu att jag kommer inte skriva så mycket kommande dagarna. Dels för jag skrivit detta väldigt långt, och kommer komma med ett jävligt långt inlägg imorgon om händerna jag spelade.

 

Vore väldigt kul med feedback på dom sedan...

 

Trevlig helg på er allesammans. Nu blir det dusch, cashewnötter och gråta sig till sömns....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer spy. Jag kommer gråta. Jag kommer fan slå sönder något.

 

ÄR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD JUST NU! Helt jävla seriöst. Fattar fan inte detta... Kan någon säga till mig att jag drömmer? Herre min skapare... Nu blir det ett JÄVLIGT argt inlägg. Förlåt för ordvalen osv i förväg.

 

Men vad fan ska jag göra när ALLT går emot mig? Minus -16.51 på 0,02/0,05 bord?!?!? Snart ryker mobilen in i väggen.

 

Fick KK runt... 15 gånger på mina 956 händer jag spelat idag. Tror jag vann 3-4 av dom, var av 1-2 pre-flopp när alla folda. Jag hade gått med på minus 7-8 dollar, men det här är bara sjukt. INGET gick med mig. Om ni tänker "fan han är säkert sämst och har aldrig hört talas om pott-odds ens", så nej. Tänker mycket på det, implicita odds, combinationer och ja hur de spelar overall. Men fan. Jävlar i helvette... Det här är bara sjukt.

Är det här poker-gudarnas tecken på att jag borde lägga ner det här? Är nere på 102,5 dollar vilket är rekorddåligt.

 

Trodde Juli skulle bli en bra månad då jag börjar spela väldigt stabilt (låter ju helt sjukt just nu) och pluggat massor innan. Men nej, icke sa nicke. Jag har runt 100-150 händer att gå igenom imorgon. Och det ska jag fan göra. Upp runt 7-8 och kolla igenom vart enda jävel.

 

För er som har läst hela detta inlägg och läser detta, så vet ni nu att jag kommer inte skriva så mycket kommande dagarna. Dels för jag skrivit detta väldigt långt, och kommer komma med ett jävligt långt inlägg imorgon om händerna jag spelade.

 

Vore väldigt kul med feedback på dom sedan...

 

Trevlig helg på er allesammans. Nu blir det dusch, cashewnötter och gråta sig till sömns....

 

låter som att du har lite problem med att hantera motgångar (som är en naturlig del av spelet).

 

Vet inte om jag förstod dig rätt ang. en sak: du sa att du backade drygt 3 100bb-inköp på ca 1000 händer idag?

eller har jag misstolkat något?

och inte på dåligt spel heller, utan på all ins med KK?

 

 

Jag vill vara konstruktiv, men det enda jag kommer fram till är att du inte förstår varians så bra ännu. Hade du gjort det så tror jag inte du hade ens ryckt på axlarna av drygt 300bb back på 1000 händer.

Googla lite "poker variance".

 

är problemet att själva summan känns stor så passa på att googla "scared money".

 

Efter du förstår de två koncepten bättre blir jag allvarligt förvånad om du gråter över backdagar under $50 förlust på 0,02/0,05.

 

Mvh

 

ViktorH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som att du har lite problem med att hantera motgångar (som är en naturlig del av spelet).

 

Vet inte om jag förstod dig rätt ang. en sak: du sa att du backade drygt 3 100bb-inköp på ca 1000 händer idag?

eller har jag misstolkat något?

och inte på dåligt spel heller, utan på all ins med KK?

 

 

Jag vill vara konstruktiv, men det enda jag kommer fram till är att du inte förstår varians så bra ännu. Hade du gjort det så tror jag inte du hade ens ryckt på axlarna av drygt 300bb back på 1000 händer.

Googla lite "poker variance".

 

är problemet att själva summan känns stor så passa på att googla "scared money".

 

Efter du förstår de två koncepten bättre blir jag allvarligt förvånad om du gråter över backdagar under $50 förlust på 0,02/0,05.

 

Mvh

 

ViktorH

 

Först och främst, stort tack för svaret!

 

Angående problem med att hantera förlusterna... Njeaa, möjligtvis lite. Men har blivit mycket mycket bättre. Då jag låg minus 7-8 idag och började på ny session va jag precis som jag hade gått +-0 eller så, det va mest i slutet det släppte... Men ja möjligtvis lite, kanske mest undermedvetet? Försöker hålla mig till "rätt spel".

 

Du förstod rätt, lite mer än 3 100-bb inköp på nästan 1k händer. Och ja jag skulle vilja säga att det mesta var pga mina KK-händer där jag visste att man ligger före i 95% av fallen, vilket jag gjorde också. Samt att jag haft bra hand men brädan varit väldigt våt så jag inte riktigt vågat syna nått större bett.

 

Kan mycket väl vara så att jag inte förstår mig på varians så bra som man egentligen borde kanske. Jag vet att ibland kan en jävla otur komma, allt på en gång, fast inte hur mycket, och hur stor förlust 3 100-bb inköp på 1k händer är. Skall absolut googla det för att få bättre koll på det! Tror jag reagerade ganska hårt nu med tanke på att jag aldrig gått back 16.5 dollar på en och samma dag. Och har heller aldrig varit nere på 102 dollar på bankrullen.... Känns för djävligt faktiskt.

 

Problemet är inte själva summan i sig så, samtidigt som det är det. 16 dollar i själva pengar-värde är enligt mig inget alls liksom om du förstår. Jag är inte rik men, ja, du hajjar. Men 16 dollar av 118 dollar känns ganska stort.... Är trotts allt runt 10-15% jag backat... Hur många buy-ins tycker du det räcker med på en rulle?

Än en gång, stort tack för svaret! Blev mer lättad nu :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst, stort tack för svaret!

 

Angående problem med att hantera förlusterna... Njeaa, möjligtvis lite. Men har blivit mycket mycket bättre. Då jag låg minus 7-8 idag och började på ny session va jag precis som jag hade gått +-0 eller så, det va mest i slutet det släppte... Men ja möjligtvis lite, kanske mest undermedvetet? Försöker hålla mig till "rätt spel".

 

Du förstod rätt, lite mer än 3 100-bb inköp på nästan 1k händer. Och ja jag skulle vilja säga att det mesta var pga mina KK-händer där jag visste att man ligger före i 95% av fallen, vilket jag gjorde också. Samt att jag haft bra hand men brädan varit väldigt våt så jag inte riktigt vågat syna nått större bett.

 

Kan mycket väl vara så att jag inte förstår mig på varians så bra som man egentligen borde kanske. Jag vet att ibland kan en jävla otur komma, allt på en gång, fast inte hur mycket, och hur stor förlust 3 100-bb inköp på 1k händer är. Skall absolut googla det för att få bättre koll på det! Tror jag reagerade ganska hårt nu med tanke på att jag aldrig gått back 16.5 dollar på en och samma dag. Och har heller aldrig varit nere på 102 dollar på bankrullen.... Känns för djävligt faktiskt.

 

Problemet är inte själva summan i sig så, samtidigt som det är det. 16 dollar i själva pengar-värde är enligt mig inget alls liksom om du förstår. Jag är inte rik men, ja, du hajjar. Men 16 dollar av 118 dollar känns ganska stort.... Är trotts allt runt 10-15% jag backat... Hur många buy-ins tycker du det räcker med på en rulle?

Än en gång, stort tack för svaret! Blev mer lättad nu :-)

 

Ordentligt värt att läsa på mer!

 

drygt 3 inköp på 1000 händer är inte mycket, och jag försökta i det fetstilta hinta i den förra posten var det kan börja bli jobbigt för en dag, men får många är tröskeln pga variansen ännu högre. (för mig bl.a.)

 

ca 30 inköp rekommenderas som minimum för nivån du spelar på.

Lite lägre på micronivåer är ok. för nivån 0,02/0,05 således minst $150 i BR. Kanske går $100 bra med.

 

Mvh

 

ViktorH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordentligt värt att läsa på mer!

 

drygt 3 inköp på 1000 händer är inte mycket, och jag försökta i det fetstilta hinta i den förra posten var det kan börja bli jobbigt för en dag, men får många är tröskeln pga variansen ännu högre. (för mig bl.a.)

 

ca 30 inköp rekommenderas som minimum för nivån du spelar på.

Lite lägre på micronivåer är ok. för nivån 0,02/0,05 således minst $150 i BR. Kanske går $100 bra med.

 

Mvh

 

ViktorH

 

Jo förstod det, men... Hur står det sig i relation till bankrulle? Skulle din gräns vara när du förlorat ca. halva rullen? Tänkte eftersom du hintade om 50 dollar för mig, när jag sitter på en 100-rulle i princip.

 

Okejokej, jajo jag har haft det lite svårt att börja ordentligt om man säger så. Satte in 50 dollar först, upp massa, och ner massa pga dålig bankroll-managment. Va nere på runt 24 då jag körde in 100 dollar till och tänkte inte heller då på hur jag skulle hantera rullen, så körde 1-2 nivåer för högt. Då kunde jag även knappt pott-odds osv. Eller förstod, men använde det inte alls... Var riktigt dålig måste jag säga. Tror jag började med hyfsat ordentlig bankmanagment runt 115 dollar fast ja var dålig ett tag då också, fast känner verkligen att det har ändrats nu! Lite onödig text där kanske men.

 

På tal om bankroll-managment. Min plan är att plugga och spela så mycket jag kan under Juli-Augusti och föra statistik, sedan kanske börja spelar riktigt seriöst i September. Alltså sätta in en lite större summa och med kanske 50-60 inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...