Gå till innehåll

Nu blir det åka av!


beardman77

Recommended Posts

Sätt en stoploss om du känner så.

 

Aldrig hört talas om "stoploss", men känns som det kan vara någon gräns man sätter då man slutar spela (eller något i stilen) när man uppnått den summan?

 

Sådan fall så är den summan på 0 dollar just nu. Även fast jag gått in med den rullen jag har och tänkt "det här kan jag förlora nu, för jag vet att jag är processen av att lära mig" (vilket man iofs typ alltid kommer vara, vem man än är) så är det tråkigt att förlora....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Goddag allesammans!

 

Skulle vilja ha lite hjälp, eller mer ett "godkännande" från er... Efter gårdagen sitter jag och räknar lite (jävligt mycket, men långsamt) och håller på med den sista stora handen jag lirade, då jag fick triss i K på Rivern, men slogs av kåk. Tänkte räkna om det va +EV som man säger, och tänkte kolla om ni tycker att jag räknat på rätt vis. Jag börjar med handen lite simpelt...

 

Beardman på CO höjer 0,15$ (3bb) med :Ac::Kh:

SB synar.

 

Pott:~0,35$

Flop: :Tc::4d::3c:

SB checkar, Bearman gör lika så. (I efterhand kanske man slängt iväg 2/3-pottbett kanske?)

 

Pott:~0,35$

Turn: :Ks:

SB bettar 0,25$ (5bb), Beardman Synar. (I efterhand kanske en höjning här skulle "göra jobbet" då om han sikta på färg kanske han folda?)

 

Pott:~0,85$

River: :Kd:

SB bettar 1.60$ (32bb), Beardman tänker ***cket möjligt att han sitter på någon K av något slag. KT blir jag körd i röven av, men T-K+ sitter han nog på." Så Beardman raisear till 4.60$ och är all-in. Jag får syn.

 

Vet ej hur man gör sån där schysst spoiler-rad, så skriver här nu att han SB satt på :Th::Td: .

 

Och nu kommer en tsunami av siffror... Ungefär såhär såg det ut när jag räknade ut EV:t. Då jag inte är 100% på mattematiken, så räknade jag inte ens med att han bluffade. Jag bara räknade hur det skulle bli om jag fick syn. Vissa decimaler är inte precis,precis...

 

EQ against-----Wins Pott------Loses the R-bet

|

V

TT-0% ______________________________________EV-4,60

AT-95%______0.95*10=9.5____0.05*4,60=0.23____EV+9.27

KT-7%_______0.07*10=0.7____0.93*4.60=4.28____EV-3.58

AK-50%______0.50*10=5_____0.50*4.60=2,3______EV+2,7

QK-93%______0.93*10=9,3____0.07*4.60=0,322___EV+9

JK-93%______0.93*10=9,3____0.07*4.60=0,322____EV+9

AA-5% ______0.05*10=0,5____0.95*4,50=4,37_____EV-3,87

 

TT: 3comb

AT: 9comb

KT: 6comb

AK: 6comb

QK: 8comb

JK: 8comb

AA: 3comb

 

 

(3*0+95*9+7*6+50*6+93*8+93*8+5*3)/43 =

0 + 855 + 42 + 300 + 744 + 744 + 15 = 2700

 

2700/43 = 62,79

 

0.6279*10 = 6.28

0.3721*4,60 = 1.71

 

EV+4.57

 

Gjorde jag rätt som höjde all-in på Rivern? Enligt min mattematik här var det rätt men. Borde jag gjort på något annat vis? Var mattematiken ens rätt? Tack på förhand :) (Förstår om ni ej orkar läsa)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kontrollräknat dina ev-beräkningar, vad använder du för program? (de flesta kan man skriva in hela ranger i på en gång).

Tycker i vilket fall det är lite optimistiskt att räkna med att han synar din höjning på river med AT. Det kan såklart vara rimligt att han bluffar med vissa händer, men han lär inte syna med dessa.

Sen är mängden combos inte riktigt rätt, dvs det finns bara 3 KT resp. AK combos kvar, KJ och KQ stämmer inte heller.

 

Slutligen blir det mycket enklare att försöka hitta vad som är korrekt ifall du berättar lite om motståndaren (ifall det nu inte är första gången ni spelar mot varandra).

 

Edit: bättre skippa skriva ut resultatet helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TT: 3comb

AT: 9comb

KT: 6comb

AK: 6comb

QK: 8comb

JK: 8comb

AA: 3comb

 

 

(3*0+95*9+7*6+50*6+93*8+93*8+5*3)/43 =

0 + 855 + 42 + 300 + 744 + 744 + 15 = 2700

 

2700/43 = 62,79

 

0.6279*10 = 6.28

0.3721*4,60 = 1.71

 

EV+4.57

 

Hej Beardman,

 

Du har räknat ut din turnequity mot det du uppfattar som Fis range för överbet-call på river. Varför?

 

Med den range du satt upp för Fi har du 29 kombos som överbetar och sedan synar ditt ställ på riverenligt:

 

6 kombos med 0% equity (3KT, 3TT)

3 kombos med split (50%) (3AK)

20 kombos med 100% (3AA, 4 KJ, 4KQ, 9AT)

 

Detta ger dig en equity mot det du uppfattar som Fis överbetsrange på river på (6*0+3*0.5+20*1)/29 = 0.74137

 

Tycker dock dina antaganden är lite optimistiska. Fis range består förmodligen inte av så mycket tokbluffar och han håller nog AA-JJ för SD (om de inte 3betas pre). AT blockar förvisso en del AK/TT i ditt värde, men känns överdrivet att FI skulle kasta in 12 bluffkombos? Dessutom är det inte omöjligt att SB försvarar 33,44 för ytterligare 6 nötkombos.

 

Tycker du ska tänka igenom rangerna igen och varför du valt just 9AT och 3AA som bluffar, QT blockar också KQ / TT. Varför synar AT/AA ditt ställ? Hur brett behöver FI försvara sig? Varför är inte AA 3betad? Bluffratio samt hur jämvikt vid blockers fördelas är inte konsistent här. Tänk på att Nb = Nv(1-Eq).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte kontrollräknat dina ev-beräkningar, vad använder du för program? (de flesta kan man skriva in hela ranger i på en gång).

Tycker i vilket fall det är lite optimistiskt att räkna med att han synar din höjning på river med AT. Det kan såklart vara rimligt att han bluffar med vissa händer, men han lär inte syna med dessa.

Sen är mängden combos inte riktigt rätt, dvs det finns bara 3 KT resp. AK combos kvar, KJ och KQ stämmer inte heller.

 

Slutligen blir det mycket enklare att försöka hitta vad som är korrekt ifall du berättar lite om motståndaren (ifall det nu inte är första gången ni spelar mot varandra).

 

Edit: bättre skippa skriva ut resultatet helt.

 

Använder PokerStove, och räknade lite mer för jag var konstigt nog sugen på det, att tänka lite med kombinationer t.ex. (som jag uppenbarligen måste träna på.)

 

Hmm... Ja KT missade jag på såg jag nu. Eller vänta. Nu kom jag på varför vi tycker olika tror jag. Jag räknade ut hur jag låg till på Turn. Ber väldigt mycket om ursäkt för det, borde absolut ha berättat det.... De vill säga att jag låtsades som att jag inte visste att det skulle komma en kung så klart... Sorry igen. :-(

 

Kan mycket väl varit första gången jag spelat mot honom/henne. Hade inge noteringar, och spelar på Stars så är massor av spelare i rullning..

"Bättre skippa skriva ut resultatet helt."? Menar du att jag borde skippa skriva att han satt och höll på 10-10? Tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Beardman,

 

Du har räknat ut din turnequity mot det du uppfattar som Fis range för överbet-call på river. Varför?

 

Med den range du satt upp för Fi har du 29 kombos som överbetar och sedan synar ditt ställ på riverenligt:

 

6 kombos med 0% equity (3KT, 3TT)

3 kombos med split (50%) (3AK)

20 kombos med 100% (3AA, 4 KJ, 4KQ, 9AT)

 

Detta ger dig en equity mot det du uppfattar som Fis överbetsrange på river på (6*0+3*0.5*20*1)/29 = 0.74137

 

Tycker dock dina antaganden är lite optimistiska. Fis range består förmodligen inte av så mycket tokbluffar och han håller nog AA-JJ för SD (om de inte 3betas pre). AT blockar förvisso en del AK/TT i ditt värde, men känns överdrivet att FI skulle kasta in 12 bluffkombos? Dessutom är det inte omöjligt att SB försvarar 33,44 för ytterligare 6 nötkombos.

 

Tycker du ska tänka igenom rangerna igen och varför du valt just 9AT och 3AA som bluffar, QT blockar också KQ / TT. Varför synar AT/AA ditt ställ? Hur brett behöver FI försvara sig? Varför är inte AA 3betad? Bluffratio samt hur jämvikt vid blockers fördelas är inte konsistent här. Tänk på att Nb = Nv(1-Eq).

 

Samtidigt som jag är lite förvirrad just nu, så älskar jag detta.

 

Just precis, glömde som sagt säga att jag räknade för turn. Det där med "mot det du uppfattar som Fis range för överbet-call på river." förstår jag dock inte helt tror jag... Just överbet-call var det inte, utan mer vilka händer som jag kan tänka mig att han sitter på.

 

Hur menar du med 12bluffskombos? Jo visst kan det iofs vara så att han/hon försvarar 33,44 men antog i princip inte det. När man har sett så mycket konstiga saker på mikro-nivån så har man det alltid i bakhuvudet att folk kan spela hur som helst med de flesta korten och inte tänka på 3-bet med QQ+, försvara blindsen osv, men jo nu när du säger det finns chansen!

 

"Bluffratio samt hur jämvikt vid blockers fördelas är inte konsistent här. Tänk på att Nb = Nv(1-Eq)" Nu är jag helt bakom flötet...... Förklaring skulle uppskattas väldigt mycket! :-)

 

(Det är det här jag älskar med pokerforum. Känns som jag lär mig saker varje dag tack vare det här "placet".)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Text

 

 

Att du funderar och räknar över hans ranger på turn är oviktigt då du tar ditt beslut att stoppa in på river. Rent generellt skulle jag säga att när någon på lägre nivåer betar nästan 2x pott på river så är det väldigt ofta för värde med en väldigt bra hand. Det du behöver fundera på när du tar beslutet på river är:

 

1. Har han dig slagen?

 

2. Kommer han att syna ditt omslag med någon hand som du vinner emot?

 

Utifrån dessa 2 frågor ska du (imo) ta ditt beslut.

 

Jag tror att du väldigt sällan får syn av någonting du vinner emot här. Antingen så har han dig slagen och synar ditt omslag, eller så har du bäst hand och han lägger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du funderar och räknar över hans ranger på turn är oviktigt då du tar ditt beslut att stoppa in på river. Rent generellt skulle jag säga att när någon på lägre nivåer betar nästan 2x pott på river så är det väldigt ofta för värde med en väldigt bra hand. Det du behöver fundera på när du tar beslutet på river är:

 

1. Har han dig slagen?

 

2. Kommer han att syna ditt omslag med någon hand som du vinner emot?

 

Utifrån dessa 2 frågor ska du (imo) ta ditt beslut.

 

Jag tror att du väldigt sällan får syn av någonting du vinner emot här. Antingen så har han dig slagen och synar ditt omslag, eller så har du bäst hand och han lägger sig.

 

Jajo det är mer sånt där tänk jag måste få in i varje hand. Brukar tänka så, men på tok för sällan. Var likadant med pott-odds förut, då tänkte jag på det då och då bara, men nu varje hand... Så måste få in det där tänket i varje hand!

 

Tack för svaret! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadens "utmaning" går sådär... Sa att jag skulle spela 1h/dag på vardagar sen 3h/helg-dag, men spelade inget igår, och idag blev det endast 30min/77händer.

 

Varför?

Jag skyller på att igår blev det lite tjall med planeringen, och så studerade jag massa efter rekordförlusten på lördagen. Idag blev det bara 30 för jag har sån jävla huvudvärk... Har haft ont i huvudet titt som tätt nu senaste veckorna, börjar bli lite less på det :/

 

Gick +4,17 dollar idag iaf, i princip allt tack vare AA mot en extremt aggro lirare som satt på QQ med färgdrag.

 

Hoppas alla här mår bra! Solen skiner trots allt för... 3e gången i sommar typ :-)

 

EDIT: Fick mail idag om att min bok kommer imorgon... 1 vecka och 2 dagar, fan på tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter två dagars frånvarande av spelade, så är jag här igen.

 

Dock enbart 30min/115-händer idag... För planen nu är att fortsätta försöka förstå "Mathematics Of Poker". Har fått nån dille om att den ska iaf vara utläst innan Augusti/början av augusti. Visst så kommer jag inte förstå allt på en gång, men ska försöka lära mig i ett bra tempo.

 

På mina 30min/155-händer idag så blev det iaf +5,14$ vid 3 bord. Minus 1,5 på ena, sen plus ja, resten nästan delat på de andra två. Vinsten var mycket tack vare två AA-händer som man får tacka för. Ena fick jag in allt emot K9-sutt preflopp.

 

Någon som vill ha en plugg-kamrat? Typ antingen via någon chatt/skype eller träffas ett gäng kanske i Stockholm och diskutera händer osv? Ålder/"skills" spelar ingen större roll.

 

Fortsatt trevlig dag på er allesammans!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett till litet "nederlag" som sagt. "So far, so good"... Nä, tvärt om.

 

Back -$13,48 på 0,02/0,05-bord... 596 händer. Hade väl en del oflyt får jag väl skylla på, men har bara mig själv att skylla på när jag "råkade" ställa damer mot AA när det va ganska självklart egentligen att han hade KK/AA. Nåväl, gör förmodligen inte om det...

 

Kände att jag spelade ganska dåligt vissa händer också faktiskt... Men saken är att jag har verkligen ingen aning om vad jag ska göra i vissa situationer. Situationer som är svåra att googla fram ett bra svår på.

 

Kändes som jag hade nått mer att skriva... men kommer inte på något. Fortsatt trevlig lördag på er allesammans!

 

EDIT: Någon som är sugen att hjälpa/surra lite poker....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh herre min skapare....

 

Varför slutar man inte spela när man "springer" så sinnessjukt dåligt? Sluta spela för dagen och ta nya tag nästa dag låter som den bästa idén men, nejnej. Istället ska jag spela 251 händer till och gå back -$7.9 dollar på det men. Hade två all-in på dessa 251 händer... Ena sprang jag in i AK med knektar, och andra låg jag före på, men snubben färg.

 

Känns som att varje gång jag 3-bettar så 4-bettar någon annan och/eller har en fet hand... oftast "och".

 

Jag som hade kämpat upp rullen från 103 till 116 är nu nere på rekord-låga $92,8. Vad ska man göra? När kan/bör/rekommenderas det att skaffa coach? Känns som jag borde spela dåligt faktiskt, eller så swingar det till reält bara...

 

Visst så är det inte så många händer jag spelar, men ändå. 16 Augusti och framåt, då jävlar... minst 8h grind minst 5 dagar i veckan. Plugga, plugga, plugga tills dess.

 

EDIT: Jag är inte arg/tiltad... är bara spyfärdig just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du stats på ditt spel så posta gärna. På hm1 t.ex. den stora gula rutan du klickar upp på huden.

Kanske kan ge några tips då.

 

Har tyvärr inte något program ännu.. Ska dock precis tanka hem 30-dagarstrail, av antingen Holdem-manager, eller PokerTracker.

 

Vilket rekommenderas? De är väl väldigt lika varandra?

 

EDIT: Kör ner HM nu...

'

HJÄLP! Av någon anledning har jag fått in 255 händer... från Maj bara? Kan man nollställa HM på nå vis? Skäms över hur jag spelade i Maj, spelade så sjukt kasst, utan BRM...

EDIT 2.0 Man ska tydligen inte kunna göra det så lätt, så väljer att visa stats enbart för 0,02/0,05.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får hitta rätt mappar så allt importeras. Spelar du stars kanske du måste ställa in i klienten så handhistoriken sparas först.

 

Skitsamma om du har dåligt speladr händer, du ska ju vara ärlig mot dig själv. Du kan inte ignorera de gånger du spelat kasst.

 

Tror jag fixat till det nu. För jag måste väl inte välja någon specifik mapp som den synkas med? HM alltså.

 

Jajo det stämmer. Dock va det på en helt annan nivå. Det är lite som att analysera utvecklingskurvan på en SHL-spelare och ta med beräkningarna från när man va 8 år och spelade Björnligan. Jag spelade vet om att jag spelade sjukt kass, och att jag förlorade pengar pga just det. Slaskiga synar (väldigt slaskiga) osv... Visste ej vad pott-odds, ranges, eller något var då. Men förstår vad du säger!

 

Vart hittar man den informationen du bad om? Det är HM2 jag tankade ner, kanske är total-annorlunda? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma misstag idag igen...

 

Får KK på CO och höjjer till 3bb. Knappen synar, och SB höjjer till ca. 10bb.

Jag höjer till ca. 30bb. Knappen höjer till 50bb, och SB går all-in med ca. 100bb.

 

"Sitter någon på AA? Njeaa kan hända men vore för typiskt. ATs+ förmodligen... Samt JJ+." Tänkte jag lite halvdumt(iaf i efterhand)...

 

Synar den med ca. 100bb jag med, och knappen lika så.

 

Knappen visar A7s och SB visar AA. Tack å hej med om 100bbs...

 

En annan dum all-in...

 

Nu låter det som jag går all in hur som helst, när som helst. Men dessa två blev det på dagens 1h/290händer-session...

 

Satt på knappen med A9s, foldat fram till mig på 6-max så jag höjer med 3bb i vanlig ordning. SB synar, BB foldar.

 

Floppen kommer ner till :4s::Ad::7h: och jag bettar 3bb, och SB slår om till ca. 6-7bb. Jag slår om till ca. 25-30bb och SB går all-in.

 

Och nu är fan saken att, jag måste ha tänkt som en jävla plåtskalle märker jag i efterhand. Jag tänkte något i stil med att han kanske hade ett svagt A (varför inte ett A9+?) Samt tänkte att sannorlikheten att han satt på trips 44,eller 99 var hyfsat liten. Samma visa med 2-par.

 

Så..... Hur fan tänkte jag där när jag synade den?¨

 

Nu skäms jag. Minus $-7.13 på den sessionen tack vare dessa två händer.

De jag har märkt är att jag går i-princip enbart/absolut mest minus på händer som främst den först-nämnda. All-insituationer. Verkar vara fördjävla kass på att reda ut dom... Jag går i-princip alltid lite + när jag undviker dom, men vad ska jag göra när jag får kungar t.ex.? Kommer folda dom vääääldigt sällan pre-flopp.

 

EDIT HJÄLP! Går bannemig inte att importa händer till HM2... Har ställt in allt, och sen försöker jag manuellt eftersom inget hänt, men får bara error på allt... Någon som har/haft samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Floppen kommer ner till :4s::Ad::7h: och jag bettar 3bb, och SB slår om till ca. 6-7bb. Jag slår om till ca. 25-30bb och SB går all-in.

 

Varför?

Kom på någon hand som du tror SB kan ha som du slår som SB synar av din 3bet på flopp. Om du nu tror att SB bluffar varför isåfall göra om din hand till en bluff? Bättre att bara syna flopp mot hans omslag än att smeta in chipsen.

 

Att få in KK pre för 100bbs är inget snack. Det skall in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ställt in att händerna ska sparas från PS klienten? Options > Instant Hand History Options...

 

Ställ in att de ska sparas på engelska också.

 

Ja och nej. Ställde in att den skulle sparas direkt, samt vilken mapp osv, men dock inte på engelska... Tänkte på det först, att det kanske där felet var. Att den inte riktigt förstod sig på svenska.... Kan det vara det som är felet? Tack för svaret :)

 

Varför?

Kom på någon hand som du tror SB kan ha som du slår som SB synar av din 3bet på flopp. Om du nu tror att SB bluffar varför isåfall göra om din hand till en bluff? Bättre att bara syna flopp mot hans omslag än att smeta in chipsen.

 

Att få in KK pre för 100bbs är inget snack. Det skall in.

 

Tack för svaret, det är precis det här jag oftast glömmer bort att tänka på, även fast det är så viktigt. Brukar tänka snabbt på pott-odds, lite vad han kan ha för händer, dock INTE vad han kan göra med vissa händer osv... Måste banka in det i min skalle!!

 

Det är alltså så? Samtidigt som det känns självklart så kändes det liite risky när två efter synade och slog om och de... Nåväl, då ska jag sluta ha dåligt samvete för det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon slags "typ-halv-månads-rapport"...

 

Tänkte bara skriva ner lite hur det gått för mig senaste 15 dagarna av spelade, då jag efter varje session skrivit ner +/-, antalet händer och... ja typ de.

 

Pokerstats.PNG

 

Nöjd? Njeee... Samtidigt som det känns att jag utvecklat mitt spel lite, så känns det som något borde vara fel då jag "sprungit" (vet inte om jag vågar kalla det för de, kan ju bara vara jag som fan inte kan min sak) så jävla dåligt.

 

Vet inte riktigt om jag har något mer att skriva relaterat till detta... Kändes som jag hade det nyss, en del om dagens session men, kommer ej på något.

 

Va f*n.... Har nu fått auto-importen att fungera till HM2, men kan inte se några händer... När jag försöka importera manuellt så står det att alla händer bara har blivit dubbletter, tack HM2.

 

"OT" - Sååå mustigt att Martin Jacobsson är med på final-bordet!!!

 

EDIT OCH HJÄLP/VAD ÄR DET FÖR FEL?! Holdem Manager 2 gör inte direkt bra reklam för sig. Skulle fan kunna programmera bättre program själv (Rockar "G" i Programmering A)... Jag kan verkligen inte importera händer???? Jag kunde se händerna på "Active Session" medans jag spelade tidigare idag, men sen försvann dom... De har även försvunnit från mappen där jag har bett Pokerstars spara filerna med händerna. Går inte att klicka in dom manuellt heller.... Fan ta dig HM2!!!!

EDIT 2.0 - Fixat händerna nu... EDIT 3.0 - Trodde jag.......... Åt helvete med HM2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ska försöka kontakta HM-supporten för att få ordning på grejerna. Väldigt -EV att inte ha ordentliga grejer.

 

Ja precis, väldigt -EV..... Jag kontaktade supporten ganska fort då mitt temperament med tekniksaker som inte fungerar som de ska/logiskt är ganska kort.

Fick i svar att jag skulle uppdatera någon databas och göra ny, men står i princip kvar på samma ruta... :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det står att händeran redan är importerade, så kanske det är något filter eller fel datum du har inställt?

 

En annan sak jag märkt av i Hm2 är att den kan missa händer ibland, men att det åtgärdas ifall man inte använder sig av

"archive hand history files after importing", har för mig jag läst på flera ställen att folk har haft problem med att Hm2 missar händer vid auto-import från SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det står att händeran redan är importerade, så kanske det är något filter eller fel datum du har inställt?

 

En annan sak jag märkt av i Hm2 är att den kan missa händer ibland, men att det åtgärdas ifall man inte använder sig av

"archive hand history files after importing", har för mig jag läst på flera ställen att folk har haft problem med att Hm2 missar händer vid auto-import från SvS.

 

Jo känns som det kan vara nått med datumen som kan vara fel... Någonstans stod det att jag hade ca.900 händer importerade, vilket jag borde ha.

 

Okejokej, får ta bort det då! Konstigt... :/ Dock kör jag på PS, men kanske är samma skit där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...