Gå till innehåll

#Dennis


#Dennis

Recommended Posts

Fattar nada. Menar du turneringar? Isåfall är svaret att vi spelar turneringar och cashgames samtidigt. :)

 

Jasså, tävlingar alltså, det kan vara över tiotal spelare i en och samma tävling. som slåss om ett o samma prisplan.

Hur länge har ni spelat poker då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 332
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grattis till placeringen i steken! (=

 

Tyty! :)

 

Hade en jävla flyt med sex kvar när jag fick in TT vs QQ och AK och binkade in en tia på flopp. Gjorde en dålig syn trehandat som jag ångrar nu efteråt, men kan inte vara annat än nöjd med en tredjeplats och 21k. Hjälpte oss en bra bit på väg mot målet.

 

Stugan uppe 122k atm och med åtta dagar kvar innebär det en pace för ~160k.

 

Cg ~70k upp

Turrar ~52k upp

 

Grafer med turneringsvinster/förluster inlagda som bonusar. Min överst.

sqhyds.jpg

 

nlpxyu.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Railade dig på slutet och såg handen där du tappade. Tycker det är så uppenbart att du har ett ess där med din linje så att han skulle bluffa ser jag som i princip omöjligt. Däremot är det ju split väldigt ofta, vilket jag förmodar var anledningen till varför du inte vek? Skulle nog nästan säga att du kan skippa värdebeten på river där. Tror aldrig han synar med sämre. Någonsin. Dessutom hade du så pass mycket marker då jämfört med killen som låg 3a så det kändes lite meh att riskera något? Aja, klandrar dig kanske inte så mycket för synen, däremot skulle jag nog skippat värdebeten när du är så face up och aldrig kan ha bättre heller.

 

Stort grattis till 21k iaf (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Railade dig på slutet och såg handen där du tappade. Tycker det är så uppenbart att du har ett ess där med din linje så att han skulle bluffa ser jag som i princip omöjligt. Däremot är det ju split väldigt ofta, vilket jag förmodar var anledningen till varför du inte vek? Skulle nog nästan säga att du kan skippa värdebeten på river där. Tror aldrig han synar med sämre. Någonsin. Dessutom hade du så pass mycket marker då jämfört med killen som låg 3a så det kändes lite meh att riskera något? Aja, klandrar dig kanske inte så mycket för synen, däremot skulle jag nog skippat värdebeten när du är så face up och aldrig kan ha bättre heller.

 

Stort grattis till 21k iaf (=

 

Handen som diskuteras:

 

Boss No Limit Hold'em Tournament - t/t Blinds - 3 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: t112786 4,69bb

BB: t925118 38,54bb

Hero (BTN): t782096 32,58bb

 

Pre Flop: (t0) Hero is BTN with 6:diamond: A:club:

Hero raises to t48000, 1 fold, BB calls t48000

 

Flop: (t96000) 4:spade: 4:heart: 9:heart: (2 players)

BB checks, Hero checks

 

Turn: (t96000) A:diamond: (2 players)

BB bets t55800, Hero calls t55800

 

River: (t207600) 4:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets t99445, BB raises to t416012, Hero calls t316567

 

Final Pot: t1039624

BB shows 8:club: 4:club:

BB wins t1055224

 

Håller med dig i stora drag. Hatar inte vb, då jag tror att han kan hjältesyna en nia då och då även om jag har precis det jag borde ha. Men synen är värdelös. Finns inga anledningar att ta den risken när sb har under 5bb.

 

Ty! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen som diskuteras:

 

Boss No Limit Hold'em Tournament - t/t Blinds - 3 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: t112786 4,69bb

BB: t925118 38,54bb

Hero (BTN): t782096 32,58bb

 

Pre Flop: (t0) Hero is BTN with 6:diamond: A:club:

Hero raises to t48000, 1 fold, BB calls t48000

 

Flop: (t96000) 4:spade: 4:heart: 9:heart: (2 players)

BB checks, Hero checks

 

Turn: (t96000) A:diamond: (2 players)

BB bets t55800, Hero calls t55800

 

River: (t207600) 4:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets t99445, BB raises to t416012, Hero calls t316567

 

Final Pot: t1039624

BB shows 8:club: 4:club:

BB wins t1055224

 

Håller med dig i stora drag. Hatar inte vb, då jag tror att han kan hjältesyna en nia då och då även om jag har precis det jag borde ha. Men synen är värdelös. Finns inga anledningar att ta den risken när sb har under 5bb.

 

Ty! :)

 

Bet pre, beta på andra kortet på brädan, river borde du check syna..

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen som diskuteras:

 

Boss No Limit Hold'em Tournament - t/t Blinds - 3 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: t112786 4,69bb

BB: t925118 38,54bb

Hero (BTN): t782096 32,58bb

 

Pre Flop: (t0) Hero is BTN with 6:diamond: A:club:

Hero raises to t48000, 1 fold, BB calls t48000

 

Flop: (t96000) 4:spade: 4:heart: 9:heart: (2 players)

BB checks, Hero checks

 

Turn: (t96000) A:diamond: (2 players)

BB bets t55800, Hero calls t55800

 

River: (t207600) 4:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets t99445, BB raises to t416012, Hero calls t316567

 

Final Pot: t1039624

BB shows 8:club: 4:club:

BB wins t1055224

 

Håller med dig i stora drag. Hatar inte vb, då jag tror att han kan hjältesyna en nia då och då även om jag har precis det jag borde ha. Men synen är värdelös. Finns inga anledningar att ta den risken när sb har under 5bb.

 

Ty! :)

 

Det som talar för värdebet är väl att han kändes lite konstig? Dök upp med lite skumma händer osv, så han kan säkert, som du säger, hjältesyna en 9 ibland. Men är ändå skeptisk. Mot en bra spelare bör det inte finnas något värde alls i att beta. Är ju viktigt att kunna reppa en del bluffar när man vb, precis som man vill kunna reppa vb när man bluffar. Kan inte se att du har air här in a million years?

 

edit: Såg nu att Shuv_tard hann före med facit... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som talar för värdebet är väl att han kändes lite konstig? Dök upp med lite skumma händer osv, så han kan säkert, som du säger, hjältesyna en 9 ibland. Men är ändå skeptisk. Mot en bra spelare bör det inte finnas något värde alls i att beta. Är ju viktigt att kunna reppa en del bluffar när man vb, precis som man vill kunna reppa vb när man bluffar. Kan inte se att du har air här in a million years?

 

edit: Såg nu att Shuv_tard hann före med facit... :D

 

Japp.

 

edit: försöker mig på att registrera pokertävlingar på Full Tilt sidan, men lyckas inte komma med. Någon som vet hur detta går till?

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet pre, beta på andra kortet på brädan, river borde du check syna..

MVH

 

Hm. Jag bettade pre och resten är svårt med tanke på att jag sitter i pos.

 

Det som talar för värdebet är väl att han kändes lite konstig? Dök upp med lite skumma händer osv, så han kan säkert, som du säger, hjältesyna en 9 ibland. Men är ändå skeptisk. Mot en bra spelare bör det inte finnas något värde alls i att beta. Är ju viktigt att kunna reppa en del bluffar när man vb, precis som man vill kunna reppa vb när man bluffar. Kan inte se att du har air här in a million years?

 

edit: Såg nu att Shuv_tard hann före med facit... :D

 

Precis. Han dök upp med några märkliga händer men väl inne i potterna spelade han ganska straightforward och jag trodde aldrig att jag skulle få c/r mot mig på river. Jag är väl medveten om att jag måste vara balanserad mot bättre motstånd. Mot en bra spelare hade jag checkat ner då jag förväntar mig c/f eller c/r på river och jag kan, som du säger, inte ha något annat än ett A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stugan upp ~124k. Kör ett turreskott de sista 4 dagarna. Spelar det mesta av värde mellan $8+r - $109 på eu fr och ft. Och allt över 200kr på svs.

 

Kan länka våra p5-sidor om någon är intresserade av nick och resultat.

http://www.pocketfives.com/profiles/theno1seal/

http://www.pocketfives.com/profiles/paradoxinaz/

 

/Snart gul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stugan nere 11k på två turneringsdagar efter makalöst dåligt spring. Nästan sämre än Negraneu på hsp. Nya tag imorgon! Två dagar kvar och 37kkr för att klara målet. En klonk hade uppskattats.

 

/På god väg mot gul

 

Fan, otur! Hoppas det blir bättre framöver och att ni får springa lite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...