Gå till innehåll

Plox hittar klonken


Plox

Recommended Posts

  • Svars 476
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En hand ur Pokemon67's synvinkel (erbus), vad satt jag på tror ni?

 

Game # 132543267 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Orebro"

Game ended 2005-09-23 18:35:03 GMT+01:00

 

Players:

 

plox3 (EUR 64,88 in seat 6)

erbus (EUR 45,85 in seat 8)

 

Dealer: tilhopland

Small Blind: Justinas (0,25)

Big Blind: rickiman (0,50)

 

erbus was dealt: Ah - Qc

 

plox3 Raise (2,00)

erbus Call (2,00)

 

Flop 8c - 3c - Jc

 

plox3 Check

erbus Bet (2,00)

plox3 Raise (5,00)

erbus Call (3,00)

 

Turn 8c - 3c - Jc - 6c

 

plox3 Bet (6,00)

erbus Call (6,00)

 

River 8c - 3c - Jc - 6c - Jh

 

plox3 Check

erbus Check

 

Jag tänkte kommentera varför jag spelade denna hand som jag gjorde.

 

bakgrunden, jag sitter vid två bord och spelar, vid det ena bordet har jag Mr Plox och hade precis frågat om det var Plox från PF.

 

jag får AQo på andra bordet och bestämmer mig för att raisa den handen, innan mig höjer någon till 2 och jag ändrar mig till en syn, när jag synar upptäcker jag att det är Mr Tight (Plox) som har höjt.

 

floppen är väl inte den bästa jag sett, men jag bettar ut och får omslag.

 

hur tänkter jag här ? hade det varit någon annan spelare så hade jag troligen foldat, MEN nu är det Plox som på det andra bordet har spelat RIKTIGT tajt, så jag tror att han har AA, KK, QQ ev AKs.

jag tror inte att han fyllt klöver färgen (säker är jag INTE), men jag bestämmer mig för att spela handen färdigt om det inte blir för dyrt.

 

när jag fyller färgen på turn, så är jag fortfarande osäker på om jag leder eller inte, men det är ingen mening med att raisa Plox bett, bättre att vänta och se vad han gör på river. oavsett kort så kommer inte Plox att få en bättre färg än mig på nästa kort, den färgen är ju i så fall oxå redan klar, men kommer det A eller K :club: så blir min färg starkare, om än marginellt. när Plox checkar river så har det inte hjälp mig något, jag vet inte mer nu än vad jag redan visste efter floppen.

 

jag ser ingen annan utväg än att checka, för raisar jag och får ett mothugg, då måste jag folda, eftersom jag sätter Plox på ett högt PP alt AK.

 

Facit: Plox QQ , jag vann med Q :club:

 

nu vet jag att jag inte spelade denna hand överdrivet bra :shock:

men jag ansåg att den var värd att spela till river, men inte mot en större raise än vad jag fick emot mig.

 

men poängen är denna: Du spelar väl tight Plox och sitter det någon vid ditt bord som har lite koll på spelarna så är din spelstil för tydlig.

du raisar bara med bra händer (höga pp) och foldar det mesta, iallafall gjorde du det när jag spelade.

 

Plox ta detta för vad det är, lite konstruktiv kritik från mig, som iofs är en amatör på detta, men kan jag se att du spelar tight så kan andra.

 

i denna hand så hade jag en hel del flyt, men jag tror att du hade höjt mera om du hade suttit på A eller K :club: och då hade jag troligast foldat, för handen blir ju lite lustigt spelad när jag sätter färgen och inte bettar ut ordentligt, men jag vågar inte göra det pga att jag sätter Plox på högt PP, och att inte sitta med nötfärgen i detta läge är INTE roligt ;)

 

/A :heart: btw, alltid roligt att känna igen ett namn från PF, här läser jag ju en hel del. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant inlägg Pokemon67.

 

Att jag spelar tight är inget jag förnekar, kör oftast fyra bord samtidigt och har inte särkslit mycket tid till att variera mitt spel och spela mindre bra händer. De få gånger jag satt mig ner och försökt spela poker på endast ett bord har det allt som oftast slutat i katastrof (spelar då alldeles för många händer och slaskar något oerhört).

 

Ska jag vara ärlig så tror jag inte majoriteten av spelar på dessa låga bord har 100% koll på vilka som är supertighta och vilka som är tighta, tror nog att du är ett undantag i detta fall.

 

Så här tänkte jag när jag spelade min hand:

 

Tjohoo ett PP, höjer som vanligt 4 BB. Floppen är inte direkt rolig, men höjer ditt bet för att skaffa lite info. Hade känts ganska meningslöst att bara syna i det läget och med den hand jag sitter på. Sätter dig på antingen AQ eller AK, möjligen också AJ och med iaf minst ett klöver. Och bestämmer mig för att köra på och hoppas att inte ett fjärde klöver dyker upp.

 

När turn sen kommer med ytterligare ett klöver känns det ganska kört, men betar för att säkerställa att du verkligen har ett klöver (hade du inte haft ett så hade du med största säkerhet slängt här!?). Du blixt synar och jag vet att jag är körd.

 

Sen checken på river är kanske lite svag, men känns ganska onödigt att slänga in mer pengar i en pott som jag vet att jag kommer att förlora.

 

Alltid kul att spela mot en annan pf:are, nästa gång tar jag dig

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket intressant inlägg Pokemon67.

 

Tjohoo ett PP, höjer som vanligt 4 BB. Floppen är inte direkt rolig, men höjer ditt bet för att skaffa lite info. Hade känts ganska meningslöst att bara syna i det läget och med den hand jag sitter på. Sätter dig på antingen AQ eller AK, möjligen också AJ och med iaf minst ett klöver. Och bestämmer mig för att köra på och hoppas att inte ett fjärde klöver dyker upp.

 

När turn sen kommer med ytterligare ett klöver känns det ganska kört, men betar för att säkerställa att du verkligen har ett klöver (hade du inte haft ett så hade du med största säkerhet slängt här!?). Du blixt synar och jag vet att jag är körd.

 

Sen checken på river är kanske lite svag, men känns ganska onödigt att slänga in mer pengar i en pott som jag vet att jag kommer att förlora.

 

Alltid kul att spela mot en annan pf:are, nästa gång tar jag dig

:D

 

trevligt att du gillade mitt inlägg :D

 

ang din check på river, jag pratade igenom detta med TF (som är överallt med en massa OT på forumet :D ), jag tror vi är ganska nöjda båda två med denna hand, jag är nöjd med att vinna den och du med att inte förlora mera.

 

för hade du bettat på river, så hade jag nästan varit tvungen att syna upp till ett halvt pottbett kanske (efter en stunds funderande) jag var rätt säker på att du inte hade klöver, men jag hade inte bettat hela stacken på det. *hoppas jag* :D

 

intressant att jag blixtsynade, trodde inte jag gjorde det :oops: men där ser man.

 

iom att du spelar så många bord (vilket jag inte visste) så blir det ett mekaniskt spelande, alla PP och AK, vilket då gör att jag skulle ta fler chanser mot dig än mot de som slaskar mera.

jag är och rotar i en hel del potter, och jag vinner många små/medel potter på rena bluffar (alt semibluff), iom att jag spelar alla pp och väldigt många SC.

 

hoppas vi möts igen i fler dueller :D om jag förlorar så pratar vi inte om det :lol:

 

allvarligt, så är det intressant att se spelet från två olika vinklar, det tror jag vi och många med oss lär oss av.

 

ha´de gôtt

 

/A :club:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för lite summering av den gångna veckan. Har inte haft så mycket tid till poker de senaste dagarna, men tänkte i alla fall ta en session under kvällen idag. Första veckan efter "det stora raset" innebar +$175 plus, då har jag inte räknat med att jag "missade" bonusen på Empire under dag 1. Men jag får vara böjd med att jag vinner igen, även om det inte rört sig om några stora summor direkt. Har fortfarande som mål att plussa $600/månad, och första veckan gör ju inte det till någon omöjlighet denna månad. Kommer att göra det mesta för att cleara Heypokers signup erbjudande under denna vecka, vilket alltså nu står högst upp på ”saker att göra listan”.

 

vecka 1:

Dag 1: -$15 - 2h

Dag 2: +$43 - 2h

Dag 3: +$80 - 1,5h

Dag 4: +$11 - 3h

Dag 5: +$45 - 2h

Dag 6: +-0 - 0h

Dag 7:+$11 - 1h

 

Veckoresultat: +$175 under 11,5h = $15/h

 

Bankrulle 2005-09-27: $1175

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 135111070 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Nacka"

Game ended 2005-09-27 19:21:24 GMT+01:00

 

Players:

Dionisios (EUR 40,00 in seat 2)

Stewe (EUR 6,75 in seat 3)

Bel-garion (EUR 23,25 in seat 6)

plox3 (EUR 50,80 in seat 7)

 

Dealer: Dionisios

Small Blind: Stewe (0,25)

Big Blind: Bel-garion (0,50)

 

plox3 was dealt: 5s - 5h

 

plox3 Call (0,50)

Dionisios Call (0,50)

Stewe Call (0,25)

Bel-garion Check

 

Flop 5c - Qd - Jc

 

Stewe Bet (0,95)

Bel-garion Call (0,95)

plox3 Raise (1,90)

Dionisios Call (1,90)

Stewe Call (0,95)

Bel-garion Call (0,95)

 

Turn 5c - Qd - Jc - Qs

 

Stewe Check

Bel-garion Check

plox3 Bet (3,25)

Dionisios Raise (6,50)

Stewe All-In (4,35)

Bel-garion Fold

plox3 Call (3,25)

 

River 5c - Qd - Jc - Qs - 8s

 

plox3 Check

Dionisios Bet (9,00)

plox3 Call (9,00)

 

Dionisios shows: 2s - Qc (three of a kind, queens)

plox3 shows: 5s - 5h (a full house, fives full of queens)

 

plox3 wins: EUR 21,40 side pot (with a full house, fives full of queens)

Stewe shows: Qh - 4s (three of a kind, queens)

plox3 wins: EUR 21,55 main pot (with a full house, fives full of queens)

Rake: EUR 2,00

 

Skulle jag tryckt in på turn, hade en dålig känsla handen igenom och valde alltså att bara syna ner mina motståndare. Helt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 135233351 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Halmstad"

Game ended 2005-09-27 21:55:51 GMT+01:00

 

Players:

johan75 (EUR 124,50 in seat 1)

hejatesa3 (EUR 64,00 in seat 2)

ChristinAA (EUR 50,00 in seat 3)

tts (EUR 23,55 in seat 4)

misslullos (EUR 139,00 in seat 5)

plox3 (EUR 50,00 in seat 6)

moneylaund (EUR 109,60 in seat 8)

 

Dealer: johan75

Small Blind: hejatesa3 (0,25)

Big Blind: ChristinAA (0,50)

 

plox3 was dealt: 3h - 3c

 

tts Call (0,50)

misslullos Fold

plox3 Call (0,50)

moneylaund Call (0,50)

johan75 Raise (2,10)

hejatesa3 Fold

ChristinAA Fold

tts Fold

plox3 Call (1,60)

moneylaund Call (1,60)

 

Flop Ks - Qs - 3d

 

plox3 Check

moneylaund Bet (4,00)

johan75 Call (4,00)

plox3 Raise (17,00)

moneylaund Fold

johan75 Call (13,00)

 

Turn Ks - Qs - 3d - 9c

 

plox3 All-In (30,90)

johan75 Call (30,90)

 

River Ks - Qs - 3d - 9c - 8d

 

plox3 shows: 3h - 3c (three of a kind, threes)

johan75 shows: 9d - 9s (three of a kind, nines)

 

johan75 wins: EUR 104,35 (with three of a kind, nines)

Rake: EUR 3,00

 

Rätt att ställa in stacken på turn? Skulle jag gjoort det direkt på floppen? Det svider iaf fortfarande. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Rätt att ställa in stacken på turn? Skulle jag gjoort det direkt på floppen? Det svider iaf fortfarande. :?

 

Betala av säger jag bara. Vad fan sitter Johan och håller på med :lol:

 

Och som andra brukar säga: Är du inte beredd att köra in pengarna när du floppat set, ska du nog ta ne funderare över om du verkligen ska spela låga pps över huvud taget.Det svider men oj så mycket pengar han skänker bort genom sånt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Rätt att ställa in stacken på turn? Skulle jag gjoort det direkt på floppen? Det svider iaf fortfarande. :?

 

Betala av säger jag bara. Vad fan sitter Johan och håller på med :lol:

 

Och som andra brukar säga: Är du inte beredd att köra in pengarna när du floppat set, ska du nog ta ne funderare över om du verkligen ska spela låga pps över huvud taget.Det svider men oj så mycket pengar han skänker bort genom sånt spel.

 

Nä jag fattar verkligen inte vad fan han sysslar med när han synar min höjning. Får helt enkelt inte in det i min skalle. Sen att han har sjuka klonkarskills och sätter sin nia på turn är ju bara ofattbart sjukligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett par timmars spel både igår och idag. Gårdagen gick väl inte direkt lysande, tappade hela vinsten jag byggt upp under ett par timmar på mitt par i treor (läs HH lite längre upp). Och sen gick det mesta utför efter den handen och slutade dagen på minus. Idag gick det däremot bättre och jag hade klonkarskills utan dess like, rättvisan ha skipats. Var bla. Allin med AA mot Q9s, han sätter tvåparet på floppen, men på river kommer sen den andra trean och mitt tvåpar står högre.

 

Håller på att försöka cleara Heypokers PF-erbjudande fortfarande och har väl hälften av händerna kvar tills bonusen trillar in på kontot, ska bli jäkligt gött med lite extra cash där måste jag säga.

 

Det måste för övrigt att blivit något fel i någon uträkning av min rulle, då jag räknade in allt idag och rullen ligger på lite mer än vad jag angett tidigare, men det är ju alltid trevligt.

 

Vecka 1: +$175 11,5h

Vecka 2:

Dag 1: -$62 - 4h

Dag 2: +$92 - 2h

 

Bankrulle 2005-09-28: $1307

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Plox!

 

Jag funderar också på Heypokers erbjudande. Är det jobbigt/tar det lång tid att fixa den? Lirar du NL50 där och hur många bord samtidigt?

 

Jag lirar också NL50 och kör på 3-4 bord samtidigt. Ganska mycket "nybörjare" känns det som, det jobbigaste tycker jag är att det inte finns 10-bord utan jag får nöja mig med 8-bord, vilket jag inte känner mig riktigt hemma med.

 

Potten måste ju upp i €6, så det går väl relativt snabbt att fixa 2000 VIP poäng på NL50, men som sagt man ska nog köra flera bord samtidigt annars kan man nog sitta där en evighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå alla trevliga dagboksläsare. Äntligen fredag, så gött! Blev en hel del spel igår kväll, går tyvärr väldigt trögt med pokern på heypoker. Dels gillar jag inte alls att det inte finns fullring och dels tar det en jäkla tid att spela ihop dessa 2000VIP poäng. Har en spelat en herrans massa timmar och bara kommit upp i runt 1000VIP's, så jag får nog lira här ett tag till. Igår blev det dock inget plus utan ett par $ back efter 3-4 timmars spel.

 

Satt och är läste lite i min egen dagbok nu på morgonen och blir lite nostalgisk. Rullen växte och växte - sen kommer en djup svacka och rullen är förstörd, förbannats tungt. Men jag ska göra allt jag kan för att försöka få upp rullen mot $2000 igen. Känns dock som att jag skulle behöva en knuff i rätt riktning, en stor turneringsvinst eller något i den stilen, för att verkligen få suget tillbaka.

 

Tänkte för övrigt också tanka in mina Empire-pengar på någon annan sida där jag får bonus för att spela – för det känns ganska meningslös att spela på en sajt utan att få nåt tillbaka i dessa hårda dagar. Får se vilken sajt som har bästa erbjudande.

 

Igår introducerade jag också brodern i nätpoker världen, han har varit sugen länge nu men igår var det alltså dags för hans första framträdanden. Känns gytt att vara bättre än storebrorsan på något i alla fall haha.

 

Jag och en polare ska koppla upp ett nätverk hemma hos mig ikväll, så har du en bärbar dator och är sugen på poker - så är du välkommen hem till mig ikväll. Nu är det dags för morgonkaffet, ha en bra dag alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja igen!

 

Blir det lir på Heypoker i kväll då? Jag har precis signat hos dem och i kväll blir det en hel del lir är det tänkt. Hade varit ball att sitta på samma bord så får vi se vem som knäcker/vinner :D

 

Förresten, har du pokertracker eller pokeroffice? Känner att jagbehöver analysera mitt spel för att utveckla mig ytterligare. Rullen har i och för sig växt från 450$ till 1150$ på en månad, men ändå.

 

Kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadssummering september

 

Har förbannats lite att göra på jobb idag så jag satta och räknade lite på rullen, svängningen i september innebar egentligen inte så mycket. Jag startade månaden med $1000, plussade utan dess like fram till mitten av månaden. Sen kom krisen och hela vinsten från månaden gick åt. Så jag gick i stort sätt bara +-noll efter den enorma svängningen. Sen nu efter ”återkomsten” så har jag plussat ytterligare lite och när jag idag summerar månaden så blir den gröna siffror för september. Plockade dock också ut $250 för att kunna finansiera min Londonresa. Dessa $250 som jag tog ut, kommer att åka in i rullen igen när mina skattepengar kommer i början av december, så se det som ett lån.

 

Bankrulle vid start: $200

Juli: +$399

Augusti: +$399

September: + $545 (uttag/lån $250)

Bankrulle när vi går in i oktober: $1293

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja igen!

 

Blir det lir på Heypoker i kväll då? Jag har precis signat hos dem och i kväll blir det en hel del lir är det tänkt. Hade varit ball att sitta på samma bord så får vi se vem som knäcker/vinner :D

 

Förresten, har du pokertracker eller pokeroffice? Känner att jagbehöver analysera mitt spel för att utveckla mig ytterligare. Rullen har i och för sig växt från 450$ till 1150$ på en månad, men ändå.

 

Kör hårt!

 

Sorry MrAnton, missade detta inlägg helt.

 

Jodå, har lirat en stund nu, gick bra som fan. Blir lite käk och film nu sen får vi se om det blir mer spel inatt.

 

Kör varken med office eller tracker, funderar också lite på att skaffa något av dom, men jag får se hur det blir. Än så länge känner jag inte att jag har något jätte stort behov av det.

 

Kul att höra att det gått bra för dig, denna månad ska jag ta tag i pokern ordentligt - så förhoppningsvis blir det fina gröna siffror när vi summerar oktober. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag inte gillar AA, ska jag syna här?

 

Game # 137865884 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Huddinge"

Game ended 2005-10-01 23:18:09 GMT+01:00

 

Players:

plox3 (EUR 74,60 in seat 1)

lilagul (EUR 57,65 in seat 2)

XippeX (EUR 23,30 in seat 3)

lasange (EUR 44,65 in seat 4)

po-ska (EUR 50,00 in seat 5)

tipsmaster (EUR 55,10 in seat 7)

Bluffar (EUR 51,30 in seat 8)

 

Dealer: XippeX

Small Blind: lasange (0,25)

Big Blind: po-ska (0,50)

 

plox3 was dealt: Ad - Ah

 

tipsmaster Raise (1,00)

Bluffar Fold

plox3 Raise (3,00)

lilagul Fold

XippeX Fold

lasange Fold

po-ska Call (2,50)

tipsmaster Call (2,00)

 

Flop Jc - 8d - 3c

 

po-ska Bet (4,00)

tipsmaster Call (4,00)

plox3 Raise (15,00)

po-ska Fold

tipsmaster Call (11,00)

 

Turn Jc - 8d - 3c - 7s

 

tipsmaster All-In (37,10)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprang precis in i AK med QQ mot ett riktigt tiltande as. Foldade KK precis innan mot honom och på handen efter gör han alltså samma sak igen, går allin efter floppen. Jag ställde in med mina pocket Q och han visar upp AK och jag leder ganska kraftigt. Han klonkar givetvis in ett A på rivern och jag tappar ett inköp. Samtidigt på ett annat bord floppar jag set i 10 och ställer in efter höjning, japp då har han floppat set i J, så trött jag blir - får nog gå och lägga mig! :evil:

 

Varför har alla klonkarskills utom jag!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag inte gillar AA, ska jag syna här?

 

Game # 137865884 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Huddinge"

Game ended 2005-10-01 23:18:09 GMT+01:00

 

Players:

plox3 (EUR 74,60 in seat 1)

lilagul (EUR 57,65 in seat 2)

XippeX (EUR 23,30 in seat 3)

lasange (EUR 44,65 in seat 4)

po-ska (EUR 50,00 in seat 5)

tipsmaster (EUR 55,10 in seat 7)

Bluffar (EUR 51,30 in seat 8)

 

Dealer: XippeX

Small Blind: lasange (0,25)

Big Blind: po-ska (0,50)

 

plox3 was dealt: Ad - Ah

 

tipsmaster Raise (1,00)

Bluffar Fold

plox3 Raise (3,00)

lilagul Fold

XippeX Fold

lasange Fold

po-ska Call (2,50)

tipsmaster Call (2,00)

 

Flop Jc - 8d - 3c

 

po-ska Bet (4,00)

tipsmaster Call (4,00)

plox3 Raise (15,00)

po-ska Fold

tipsmaster Call (11,00)

 

Turn Jc - 8d - 3c - 7s

 

tipsmaster All-In (37,10)

 

 

Jag lirade lite mot Tipsmaster igår kväll också. Tror absolut att du är slagen av honom i detta läget. När han träffade på mitt bord så betade han ofta ganska hårt. Sen synar han ju två skilda höjningar på floppen. Luktar JJ el. 88 enligt mig.

 

Tipsmaster klonkade stenhårt när jag satt vid hans bord. Hade över 230 i stacken. Tyckte dock inte att han spelade speciellt bra, utan det var att han träffade konstant.

 

Fan vad bonusen på Heyoker är seg att fixa förresten. Har 400 VIP nu puh. Dock plus 130 på spelet så det är ok.

 

Hur gick handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag inte gillar AA, ska jag syna här?

 

Game # 137865884 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Huddinge"

Game ended 2005-10-01 23:18:09 GMT+01:00

 

Players:

plox3 (EUR 74,60 in seat 1)

lilagul (EUR 57,65 in seat 2)

XippeX (EUR 23,30 in seat 3)

lasange (EUR 44,65 in seat 4)

po-ska (EUR 50,00 in seat 5)

tipsmaster (EUR 55,10 in seat 7)

Bluffar (EUR 51,30 in seat 8)

 

Dealer: XippeX

Small Blind: lasange (0,25)

Big Blind: po-ska (0,50)

 

plox3 was dealt: Ad - Ah

 

tipsmaster Raise (1,00)

Bluffar Fold

plox3 Raise (3,00)

lilagul Fold

XippeX Fold

lasange Fold

po-ska Call (2,50)

tipsmaster Call (2,00)

 

Flop Jc - 8d - 3c

 

po-ska Bet (4,00)

tipsmaster Call (4,00)

plox3 Raise (15,00)

po-ska Fold

tipsmaster Call (11,00)

 

Turn Jc - 8d - 3c - 7s

 

tipsmaster All-In (37,10)

 

 

Jag lirade lite mot Tipsmaster igår kväll också. Tror absolut att du är slagen av honom i detta läget. När han träffade på mitt bord så betade han ofta ganska hårt. Sen synar han ju två skilda höjningar på floppen. Luktar JJ el. 88 enligt mig.

 

Tipsmaster klonkade stenhårt när jag satt vid hans bord. Hade över 230 i stacken. Tyckte dock inte att han spelade speciellt bra, utan det var att han träffade konstant.

 

Fan vad bonusen på Heyoker är seg att fixa förresten. Har 400 VIP nu puh. Dock plus 130 på spelet så det är ok.

 

Hur gick handen?

 

Jag foldade så jag vet inte vad han hade. :D

 

Jo bonusen är riktigt seg, har 1400 VIP poäng och jag har spelat sen den 20 september.

 

Skottade lite inatt och det gick som vanligt åt helsike, låg €300 plus men slutade med €100 back :( . Att man aldrig lär sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag inte gillar AA, ska jag syna här?

 

Game # 137865884 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Huddinge"

Game ended 2005-10-01 23:18:09 GMT+01:00

 

Players:

plox3 (EUR 74,60 in seat 1)

lilagul (EUR 57,65 in seat 2)

XippeX (EUR 23,30 in seat 3)

lasange (EUR 44,65 in seat 4)

po-ska (EUR 50,00 in seat 5)

tipsmaster (EUR 55,10 in seat 7)

Bluffar (EUR 51,30 in seat 8)

 

Dealer: XippeX

Small Blind: lasange (0,25)

Big Blind: po-ska (0,50)

 

plox3 was dealt: Ad - Ah

 

tipsmaster Raise (1,00)

Bluffar Fold

plox3 Raise (3,00)

lilagul Fold

XippeX Fold

lasange Fold

po-ska Call (2,50)

tipsmaster Call (2,00)

 

Flop Jc - 8d - 3c

 

po-ska Bet (4,00)

tipsmaster Call (4,00)

plox3 Raise (15,00)

po-ska Fold

tipsmaster Call (11,00)

 

Turn Jc - 8d - 3c - 7s

 

tipsmaster All-In (37,10)

 

 

Jag lirade lite mot Tipsmaster igår kväll också. Tror absolut att du är slagen av honom i detta läget. När han träffade på mitt bord så betade han ofta ganska hårt. Sen synar han ju två skilda höjningar på floppen. Luktar JJ el. 88 enligt mig.

 

Tipsmaster klonkade stenhårt när jag satt vid hans bord. Hade över 230 i stacken. Tyckte dock inte att han spelade speciellt bra, utan det var att han träffade konstant.

 

Fan vad bonusen på Heyoker är seg att fixa förresten. Har 400 VIP nu puh. Dock plus 130 på spelet så det är ok.

 

Hur gick handen?

 

Jag foldade så jag vet inte vad han hade. :D

 

Jo bonusen är riktigt seg, har 1400 VIP poäng och jag har spelat sen den 20 september.

 

Skottade lite inatt och det gick som vanligt åt helsike, låg €300 plus men slutade med €100 back :( . Att man aldrig lär sig!

 

Hehe, vilken nivå skottade du på?

 

Jag har bara varit uppe på NL100 och vevat några gånger. Förlorade ett inköp direkt men gick sammanlagt plus 8-)

 

Förresten, har du lirat någon livepoker på Casino Cosmopol eller Malmö pokerklubb? Jag är ursprungligen från skåne nämligen och lirade i slutet på augusti en 500 kr buy-in på Malmö pokerklubb. Sjukt kul och bra struktur på tävlingen. Åkte på 9:de plats av 48!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, vilken nivå skottade du på?

 

Jag har bara varit uppe på NL100 och vevat några gånger. Förlorade ett inköp direkt men gick sammanlagt plus Cool

 

Förresten, har du lirat någon livepoker på Casino Cosmopol eller Malmö pokerklubb? Jag är ursprungligen från skåne nämligen och lirade i slutet på augusti en 500 kr buy-in på Malmö pokerklubb. Sjukt kul och bra struktur på tävlingen. Åkte på 9:de plats av 48!

 

Försökte mig på NL100, gick som sagt inget vidare men det rasslade till rejält bland VIP-poängen.

 

Har tyvärr aldrig spelat live, men som jag sagt tidigare så börjar det verkligen bli dags att ta tag i live debuten snart. Funderar lite på att testa lyckan på CC och deras 500+100 Frezeout. Men när det blir låter jag vara osagt tillsvidare. Har också planer på att ta mig till klubben, men känner att ett besök på CC är på sin plats förre intåget på klubben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen har klubben både trevligare stämning och bättre struktur än CC. Sen vill jag ju klonka ut Dig också, kanske därför jag promotar :?

 

Jo stämningen är nog hundra gånger bättre på klubben, men motståndet är nog även det 100 gånger bättre.

 

Har inte riktigt fattat det här med blandningen av korten på klubben heller, hur fan går det till. Jag är ju urusel på att blanda snyggt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...