Gå till innehåll

Plox hittar klonken


Plox

Recommended Posts

Du är Dealer. Korten som användes i förra potten blandas av SB under tiden som du delar ut korten. När potten är klar får Du kupera korten SB blandade förra handen och det är nu han som är dealer. SB får korten från förra potten och blandar dessa .......etc.........etc........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 476
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Personligen har klubben både trevligare stämning och bättre struktur än CC. Sen vill jag ju klonka ut Dig också, kanske därför jag promotar :?

 

Jo stämningen är nog hundra gånger bättre på klubben, men motståndet är nog även det 100 gånger bättre.

 

Har inte riktigt fattat det här med blandningen av korten på klubben heller, hur fan går det till. Jag är ju urusel på att blanda snyggt!

 

Visst är motståndet helt ok på klubben men det är inte enormt vasst på något sätt. Jag lirade som sagt i slutet på augusti, vilket var min första tunering live och slutade 9:a av 48:a. Jag är idag en ganska mkt bättre spelare än vad jag var då, även om det bara gått 2 månader.

 

Apropå blandningen så är det inga problem alls, precis som busen säger. Stämningen var riktigt bra tyckte jag. Var dock lite nervös innan men det var grymt kul och spännande. Jag förlorade all-in preflop med AKs mot A9o, klonk på 9:an och jag åkte ut en placering innan finalbordet :evil:

 

Förresten busen, brukar du lira på klubben?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så mycket som hänt sen jag skottade bort nästa hela min vinst på Heypoker för några kvällar sedan. Har satt in lite nya cash på Multipoker igen då det hade sina ”ultra-mega” erbjudande även denna månad, ska iaf försöka cleara en av dom fem. Satte in €200 på Heypoker och det har verkligen svängt fram och tillbaka under mina dryga två veckor på klienten. Först ner på $130 för att några dagar senare vara uppe på €450. Men nu har jag runt €260 kvar och nästan 2000 VIP-poäng inspelade, får helt enkelt se om det blir mer spel där.

 

Var riktigt illa ute på multipoker i söndagsnatt, satte bara in $200 och tiltade nästa bort hela den insättningen under natten. Men satte mig ner och spelade stabilt under gårdagen och spelade upp rullen där till nästan precis $200 och dessutom nästan 1000 rakade händer på två sittningar, vilket man får vara nöjd med.

 

Var förresten på fotboll igår med fadern, 5-0 till Malmö FF, ganska dålig match och det var helt enkelt BOIS som gjorde Malmö mindre dåliga. 2-0 hade kanske speglat matchen lite bättre. Ha en bra dag.

 

EDIT: Måste ju bara nämna en härlig hand från gårdagen också. Satt med pocket tvåor, fi höjer upp till 4BB och får mig och en annan med sig till floppen. Floppen kommer 2 2 10, floppar ett fyrtal, det har jag nog aldrig gjort. Fick för en gångs skull lite utdelning för min fina träff också, då fi satt på högt PP. I love 22!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste spela mycket. Jag har lite över 500 VIP på Heypoker nu. Är +160 på själva spelandet där trots att jag tiltade lite igår kväll efter att ha blivit utdragen av samma tomte 2 ggr i rad :evil:

Jag ska också satsa på reload bonusen på multipoker. Frågan är bara om jag ska satsa på 200$ eller 300$. Men med tanke på att jag ska fixa Heypokers också, plus att skolan måste hinnas med så blir det nog bara 200-bonusen men det är inte så illa det. Rullen är snart uppe över 1500$ vilket får till följd att jag tar klivet upp på NL50 på heltid. Har varierat mellan NL25 och NL50 tidigare. Känns som att jag är en vinnande spelare även på NL50.

 

Har förresten skaffat pokertracker och lagt in ca 9000 händer från multi. Jäkligt intressant att titta på statistiken och analysera men det är nästan ett överflöd av information att ta till sig :?

Min BB/100 händer ligger på 8,6 vilket jag tror är ganska bra.

 

Vilken sida spelar du mest på annars?

 

Kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sida spelar du mest på annars?

 

Jag har horat runt efter bonusar ända sen jag började spela poker lite mer "seriöst", försöker som sagt bygga en rejäl rulle fortfarande.

 

Faktum är att Multipoker är den sida jag trivts bäst på hittills, kanske stor del för att det gick så jäkla bra där för ett tag sen. Började dock spela på Expekt och ska som sagt göra ett återbesök där nu dom kom med sitt nya bonuserbjudande.

 

Jag kommer nog att försöka spela upp mina VIP-poäng till 2300 poäng på heypoker för att få ut maximal bonus. + att jag inte är riktigt nöjd med att gå £60 plus efter allt slit. Ska försöka få upp rullen där till €300, då har jag i alla fall gjort en vinst på €300 på 2-3 veckors spel (bonusen inräknad), känns lite bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:club::diamond::heart::spade:

 

Blev 4-5 timmars poker igår kväll med blandad framgång. Heypoker sittningen var lika seg som vanligt och efter ett par saftiga potter så var jag iaf plus/minus noll (kanske något plus). Men får se om det blir mer spel hos Heypoker framöver, har spelat in 1900 VIP poäng och känner mig ganska nöjd med €160 i bonus + eventuell vinst.

 

Byte senare på kvällen till Multipoker och där gick det bättre. Hittade ett riktigt tomtebord där det bara var att vänta på en stark hand och trycka till, många callingstations. Fick AA säkert 4-5 gånger på 2 timmar, dock ytan någon större vinst då jag inte fick dessa händer på tomtebordet. Men jag plussade runt $70 totalt och antalet rakade händer uppgick sen till 1000 st. Kan jag plussa $70 till på mina sista 1000 händer så är jag mer än nöjd. Eventuell vinst hamnar då på runt $200-$250.

 

Jag kommer att summera ihop bankrullen när alla bonusar är i hamn, har för mycket pengar på diverse klienter för att ha hundra koll i dagsläget. Ha en härlig onsdag mina vänner!

 

EDIT: Fick en påhälsning av MrAnton under min Heypoker sittning, alltid kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Fick en påhälsning av MrAnton under min Heypoker sittning, alltid kul!

 

Hehe :lol: din träff med 77 var nice att se. Fint att sitta på kåken när andra har triss och annat kul Risken fanns i och för sig att någon satt med KQ men denna gången var det lugnt!

 

Jag tycker det är kul att lira på Heypoker och där finns en del tomtar faktiskt. Men framför allt funderar jag på att spela mer MTT:s då jag egentligen tycker det är roligare än cash games och på Multi finns det nästan inga schyssta MTT:s. Vet du förresten hur det är med MTT:s på Prima- och Cryptonätverken? Pokerstars vet jag är bra men vet inte om jag är redo för att lira där än då det skall vara hög klass på turneringsliret.

 

Klonka lugnt

 

Ps. Här blir det tentaplugg....seeegt! Du får lägga upp lite mer HH:s så vi kan diskutera. Vi lirar ju på samma (låga) nivå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en två timmars session på Heypoker när jag kom hem igår, trögt och svårspelat som vanligt. Plussade lite tack vare en storpot i slutet. Satt på 44, synar 4bb höjning preflop. Prickar setet på floppen och re-raisar, fi ställer in och jag blixtsynar. På turn sitter sen också fyrtalet, kan tänka mig att fi satt med AK eventuellt AA. Men det var i stort sett den enda intressanta hand jag fick spelat under två långa timmar. Spelade upp VIP-poängen till 2000, vilket innebär €170 i bonus + vinsten som nu ligger på €70.

 

Efter träningen bestämde jag mig för att köra en timme på Multipoker innan det var dags att söva. Och det var nog den härligaste sittningen på länge, plussade drygt $100 under denna timme. Träffade set minst 5-6 gånger och fick hyfsat betalt i flertalet av dessa. Ligger nu i alla fall plus runt $100 totalt och har bara 700 rakade händer kvar tills $100 bonusen trillar in på kontot. Får se om jag kör på fler av Multis bonusar denna månaden, kanske tar någon helt annan istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt, inte bara jag som förlorar med AA. Körde lite snack i chatten också, var jag för ljus med vad jag satt på?

 

***** Hand History for Game 2842910024 *****

$50 NL Texas Hold'em - Friday, October 07, 18:28:59 EDT 2005

Table Table 36572 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 4: Ploxx ( $51.60 )

Seat 10: seyff45 ( $79.40 )

Seat 5: gsoflyer ( $29.40 )

Seat 2: m54872 ( $34 )

Seat 7: sooHARD ( $58.08 )

Seat 9: playermulti ( $58.40 )

Seat 6: bluebucks ( $49.25 )

Seat 3: schuckout ( $61.80 )

Seat 8: aPhantomz ( $48.25 )

Seat 1: zebouth ( $28.20 )

m54872 posts small blind [$0.25].

schuckout posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Ploxx [ Qc Qs ]

Ploxx raises [$2].

gsoflyer folds.

bluebucks folds.

sooHARD folds.

>You have options at Table 37330 Table!.

aPhantomz calls [$2].

playermulti folds.

seyff45 folds.

zebouth folds.

m54872 folds.

>You have options at Table 37106 Table!.

schuckout folds.

** Dealing Flop ** [ 6s, Qh, 6d ]

Ploxx bets [$2].

aPhantomz raises [$5].

>You have options at Table 37285 Table!.

Ploxx: AQ?

Ploxx calls [$3].

** Dealing Turn ** [ 8s ]

Ploxx checks.

aPhantomz checks.

** Dealing River ** [ 2h ]

>You have options at Table 37106 Table!.

Ploxx: no?

>You have options at Table 37285 Table!.

Ploxx bets [$8].

aPhantomz raises [$16].

Ploxx is all-In [$36.60]

>You have options at Table 37330 Table!.

aPhantomz: QQ+ :)

aPhantomz: ?

Ploxx: AQ

aPhantomz: gg if it is

aPhantomz is all-In [$25.25]

aPhantomz shows [ Ac, Ad ] two pairs, aces and sixes.

Ploxx shows [ Qc, Qs ] a full house, Queens full of sixes.

Ploxx wins $3.35 from side pot #1 with a full house, Queens full of sixes.

Ploxx wins $94.25 from the main pot with a full house, Queens full of sixes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad gör killen? Bluff Allin eller? Måste ju sätta en femma för sin stege! Jag fattar iaf inget, men det var ju jäkligt trevligt. :D

 

***** Hand History for Game 2843094933 *****

$50 NL Texas Hold'em - Friday, October 07, 19:02:09 EDT 2005

Table Table 37106 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: thegMa ( $104.55 )

Seat 5: Ploxx ( $63.35 )

Seat 6: slim66 ( $58.96 )

Seat 4: HHAww ( $52.12 )

Seat 8: stevenquayBC ( $46.60 )

Seat 10: Jdean05 ( $39.90 )

Seat 1: charliewins ( $26.70 )

Seat 7: Rodolfouno ( $56.85 )

Seat 9: A4Offsuit555 ( $49.50 )

Seat 3: jaybird3131 ( $50 )

thegMa posts small blind [$0.25].

jaybird3131 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Ploxx [ 3s 3d ]

>You have options at Table 37285 Table!.

HHAww folds.

>You have options at Table 37285 Table!.

>You have options at Table 36572 Table!.

Ploxx calls [$0.50].

slim66 calls [$0.50].

Rodolfouno calls [$0.50].

>You have options at Table 37285 Table!.

stevenquayBC raises [$1].

A4Offsuit555 folds.

Jdean05 folds.

charliewins folds.

thegMa folds.

jaybird3131 calls [$0.50].

Ploxx calls [$0.50].

>You have options at Table 36572 Table!.

slim66 calls [$0.50].

Rodolfouno calls [$0.50].

** Dealing Flop ** [ 2h, 8d, 3c ]

jaybird3131 checks.

Ploxx checks.

>You have options at Table 37285 Table!.

slim66 bets [$1].

Rodolfouno calls [$1].

stevenquayBC raises [$45].

>You have options at Table 36572 Table!.

jaybird3131 folds.

Ploxx is all-In [$62.35]

slim66 folds.

Rodolfouno folds.

stevenquayBC is all-In [$0.60]

** Dealing Turn ** [ As ]

** Dealing River ** [ 6c ]

stevenquayBC shows [ Ac, 4c ] a pair of aces.

Ploxx shows [ 3s, 3d ] three of a kind, threes.

Ploxx wins $16.75 from side pot #1 with three of a kind, threes.

Ploxx wins $95.45 from the main pot with three of a kind, threes.

>You have options at Table 36572 Table!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:spade:Har gjort mitt på Multipoker! :spade:

 

Är nog dags för en liten kort uppdatering. En helg utan någon direkt framgång, blev precis innan helgen klar med $100 bonusen på Multipoker och cashade ut hela rullen därifrån igår. Tycker det är riktigt pissigt att inte meddela sina kunder om en så pass stor och viktig grej. Hade faktiskt tänkt att göra Multipoker till min ”standardsida” men nu kommer jag med största säkerhet inte sätta min fot där igen.

 

Detta innbär att jag för stunden bara spelar cashgames på Expekt, satte in lite pengar där för att cleara deras 50% bonus, som förövrigt verkar gå åt skogen. Ha tappat ¼ av insättningen och har knappt spelat några rakade händer överhuvudtaget. Spelat tre ”större” turneringar med inköp på $10 och uppåt. Har missat ITM i samtliga, var dock riktigt nära att få till det i går. Kom 23a av 155 på en $10 rebuy, men bara de 10 första fick cash, åkte med AK mot JJ så det känns helt okej.

 

Tänkte försöka få upp rullen till $2000 innan oktober är över och det ser relativt bra ut så här långt. Var jag kommer att lira framöver vet jag tyvärr inte, vilket känns lite lagom kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ingen på rak arm, kolla tom runt lite men fann inget. Det är lite annorlunda, att man ex. får en konsekvent summa efter ett antal rakade händer varje månad istället.

 

exempel:

CSP: $40 för 200 händer/månad samt sign.up på ytterligare $50. Förutom detta en schysst deal som vi inte snackar högt om och som kanske ej heller är så "scysst" på de lägsta nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 536418500 starting - 2005-10-12 00:21:46

 

** About Schmidt [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- abbo1965 sitting in seat 1 with $17.70

- aloh sitting in seat 2 with $20.30

- Plox sitting in seat 3 with $80.05

- tradestate sitting in seat 4 with $9.65 [Dealer]

- feliciaberk sitting in seat 5 with $16.70

- _Teddy__KGB_ sitting in seat 7 with $50.44

- imbecill sitting in seat 8 with $22.40

- LIF sitting in seat 9 with $49.00

- WilliamKidd sitting in seat 10 with $67.75

 

feliciaberk posted the small blind - $0.25

_Teddy__KGB_ posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Plox: 2 of Spades, 2 of Diamonds

 

imbecill folded

 

LIF folded

 

WilliamKidd folded

 

abbo1965 folded

 

aloh folded

 

Plox called - $0.50

 

tradestate called - $0.50

 

feliciaberk raised - $1.75

 

_Teddy__KGB_ raised - $3.00

 

Plox called - $3.00

 

tradestate called - $3.00

 

feliciaberk called - $3.00

 

 

 

** Dealing the flop: 5 of Clubs, Ace of Clubs, 2 of Clubs

 

feliciaberk went all-in - $13.95

 

_Teddy__KGB_ called - $13.95

 

Plox called - $13.95

 

tradestate folded

 

 

 

** Dealing the turn: 6 of Spades

 

_Teddy__KGB_ bet - $4.00

 

Plox called - $4.00

 

 

 

** Dealing the river: 7 of Diamonds

 

_Teddy__KGB_ bet - $11.50

 

Plox called - $11.50

 

_Teddy__KGB_ shows: Ace of Hearts, King of Diamonds

 

feliciaberk shows: King of Spades, Ace of Diamonds

 

Plox wins $51.16 from the main pot

 

Plox wins $81.85 from side pot 1

 

Spelade denna handen ganska uselt, men vann i alla fall den till slut. Spelat den på något annat sätt? Kanske fold preflop :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att man måste jobba så jäkla mycket, har inte tid till något annat för tillfället. Jobb, jobb och jobb, suck!

 

Har dock blivit en del kortare sessioner i veckan och plussat varje gång, vilket i alla fall är trevligt. Inga större pengar men det är, som alltid, skönt med gröna siffror i statistiken.

 

För stunden håller jag på att cleara Expekts 50% reload-bonus, vilket går ruskigt trögt. Började i söndags och behöver bara spela 1000 rakade händer. Har bara hunnit 400 händer så här långt. Slängde in $500 på Party också, ska ta deras reload-bonus efter jag är klar med Expekts.

 

Har också beställt två nya pokerböcker som bör komma idag, gött med lite kvällslektyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 536418500 starting - 2005-10-12 00:21:46

 

** About Schmidt [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- abbo1965 sitting in seat 1 with $17.70

- aloh sitting in seat 2 with $20.30

- Plox sitting in seat 3 with $80.05

- tradestate sitting in seat 4 with $9.65 [Dealer]

- feliciaberk sitting in seat 5 with $16.70

- _Teddy__KGB_ sitting in seat 7 with $50.44

- imbecill sitting in seat 8 with $22.40

- LIF sitting in seat 9 with $49.00

- WilliamKidd sitting in seat 10 with $67.75

 

feliciaberk posted the small blind - $0.25

_Teddy__KGB_ posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Plox: 2 of Spades, 2 of Diamonds

 

imbecill folded

 

LIF folded

 

WilliamKidd folded

 

abbo1965 folded

 

aloh folded

 

Plox called - $0.50

 

tradestate called - $0.50

 

feliciaberk raised - $1.75

 

_Teddy__KGB_ raised - $3.00

 

Plox called - $3.00

 

tradestate called - $3.00

 

feliciaberk called - $3.00

 

 

 

** Dealing the flop: 5 of Clubs, Ace of Clubs, 2 of Clubs

 

feliciaberk went all-in - $13.95

 

_Teddy__KGB_ called - $13.95

 

Plox called - $13.95

 

tradestate folded

 

 

 

** Dealing the turn: 6 of Spades

 

_Teddy__KGB_ bet - $4.00

 

Plox called - $4.00

 

 

 

** Dealing the river: 7 of Diamonds

 

_Teddy__KGB_ bet - $11.50

 

Plox called - $11.50

 

_Teddy__KGB_ shows: Ace of Hearts, King of Diamonds

 

feliciaberk shows: King of Spades, Ace of Diamonds

 

Plox wins $51.16 from the main pot

 

Plox wins $81.85 from side pot 1

 

Spelade denna handen ganska uselt, men vann i alla fall den till slut. Spelat den på något annat sätt? Kanske fold preflop :P

Jag hade nog tryckt på floppen. Har dom färg så får det vara så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man tillbaka på Party, tycker inte skillnaden är så stor som alla vill få den till. Okej det finns Blackjack att lira när man har tråkigt, men det påverkar ju inte pokern nämnvärt. Fick reload-erbjudandet och satte alltså in $500 för att få $100 efter 700(?) rakade händer. En bra deal i så fall, är alla Partys reload-erbjudande så trevliga?

 

Blev en kortare session igår kväll, tyvärr tar jobbet livet av mig denna vecka och jag svimmar redan framåt kl tolv. Annars brukar jag pressa dagarna åtminstone framåt halv två tiden. Alltså EV- att jobba heltid 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar en 11$ MTT på Party i skrivande stund och det går ganska bra. 590 från början och är nu nere på 85. Ligger ganska bra till med min stack, lite över avarage. De 60 främsta får cash, dags för mig att äntligen vinna en liten slant på en MTT? Återkommer med resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...