Gå till innehåll

Plox hittar klonken


Plox

Recommended Posts

”I´m back”

 

Två månader har nu gått utan att jag så mycket som rört en pokerklient. Semestern från pokern har varit otroligt skön, levt som en kung för min rulle… Men har nu stora funderingar på att återuppta spelandet. Har läst en hel del bra pokerböcker, mest om turneringspoker, under mitt uppehåll och känner mig taggad att fortsätta. Frågan är bara hur usel man är efter två pokerfria månader… återstår att se…

 

När jag valde att ta ett uppehåll var rullen på $1828, spelade NL 0,5-1, men i slutet blev det mest MTT och Sit&Go´s. För stunden vet jag dock inte hur mycket jag ska trycka in till den nya rullen, men jag skulle helst vilja trycka in $1828. Men jag börjar så smått med .25-.50 tills jag vet hur stor rulle jag kommer att ha. Tyvärr kommer det att ta några veckor till innan jag vet.

 

Hur som helst tänkte jag fortsätta med min dagbok, då jag kände att det var en bra sätt att hålla koll på rullen, dela med sig av sina missöden och framförallt få bra råd och tips.

Bankrulle 2006-01-10: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 476
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skylla mig själv för att jag inte ställer in tidigare? Trodde faktiskt att han satt på överpar, där damen dök upp kände jag på mig att det var kört. Men inte kan jag lägga mig på river?

 

***** Hand History for Game 3363914510 *****

0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Fri Jan 13 12:45:35 EST 2006

Table Table 69202 (Real Money) -- Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: DP144 ( $22.40)

Seat 2: Da__One ( $42.87)

Seat 3: bodiez121 ( $24.15)

Seat 4: plox2 ( $25)

Seat 5: rinkydinky3 ( $30.99)

Seat 6: RunsSteeple ( $3.95)

Seat 7: Aussiedog4 ( $24.15)

Seat 8: JJRawlings ( $43.80)

Seat 9: Neutric ( $32.50)

Seat 10: freddypp ( $25.70)

bodiez121 posts small blind (0.10)

plox2 posts big blind (0.25)

** Dealing down cards **

Dealt to plox2 [ 2s, Ah ]

rinkydinky3 folds.

RunsSteeple calls (0.25)

Aussiedog4 folds.

JJRawlings calls (0.25)

Neutric folds.

freddypp calls (0.25)

DP144 folds.

Da__One folds.

bodiez121 calls (0.15)

plox2 checks.

** Dealing Flop ** : [ 2d, Td, 2h ]

bodiez121 checks.

plox2 checks.

RunsSteeple bets (0.50)

JJRawlings raises (3) to 3

freddypp folds.

bodiez121 folds.

plox2 calls (3)

RunsSteeple folds.

** Dealing Turn ** : [ 9d ]

plox2 checks.

JJRawlings bets (7)

plox2 calls (7)

** Dealing River ** : [ Qc ]

plox2 checks.

JJRawlings bets (10)

plox2 calls (10)

** Summary **

Main Pot: $39.70 | Rake: $2.05

Board: [ 2d Td 2h 9d Qc ]

DP144 balance $22.40, didn't bet (folded)

Da__One balance $42.87, didn't bet (folded)

bodiez121 balance $23.90, lost $0.25 (folded)

plox2 balance $4.75, lost $20.25 [ 2s Ah ] [ three of a kind, twos -- Ah,Qc,2s,2d,2h ]

rinkydinky3 balance $30.99, didn't bet (folded)

RunsSteeple balance $3.20, lost $0.75 (folded)

Aussiedog4 balance $24.15, didn't bet (folded)

JJRawlings balance $63.25, bet $20.25, collected $39.70, net +$19.45 [ Qd Qh ] [ a full house, Queens full of twos -- Qd,Qh,Qc,2d,2h ]

Neutric balance $32.50, didn't bet (folded)

freddypp balance $25.45, lost $0.25 (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Smurfens andra comeback

 

Ganska länge sedan jag skrev här i min kära dagbok - efter uppehållet. Tyvärr så fick jag aldrig upp någon vidare rulle i januari, pokern fick därmed vänta. För något jag har lärt mig det är att det är mycket svårare att börja bygga rulle med 0 kr. Det är bättre att satsa en slant från början.

 

Hur som helst så satte jag för drygt tre veckor sedan in $400 på Partypoker. Min nya tanke är att spela turneringar till 90% och försöka strunta i alla diverse sega bonusar. Kan ju tillägga att jag clearade de flesta signup bonusar när jag byggde upp den förra rullen.

 

Tyvärr har turneringar aldrig varit min starka sida och jag backade ganska mycket i det stora hela. Samtidigt som jag plussade på cashgames borden som vilken annan robot som helst.

 

Resultatet i turneringarna, så här långt, på Party ser ut som följer;

 

  • 11-apr $33 Turnering 3/210 +$630
    11-apr $11 Turnering 16/432 +$25
    13-apr $11 Turnering 220/378 -$11
    17-apr $1 Turnering 2/669 +$100
    17-apr $33 Turnering 2/187 +$996
    17-apr $11 Turnering 128/404 -$11
     
    TOTALT +$1729

Jag måste få säga att jag själv är lite chokad av hur pass bra det har gått. Vet inte riktigt vad jag har förändrat i mitt spel - kanske har man blivit lite klokare med åren. Nu har jag hur som helst en större rulle än någonsin tidigare och en bra grund att bygga vidare på. Känns lite som att det fina resultatet har fått mig att inse att pokern kanske ändå hör hemma i mitt liv.

 

Självförtroendet återigen i topp och jag ser verkligen framemot att få spela poker igen. Hoppas ni tycker det ska bli intressant, jag tar tacksamt emot kritik och feedback.

 

Bankrulle 2006-04-19: $2129

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

robster80: Just nu har jag ju hela rullen på Party så det blir ju bara turneringar där. De högsta jag spelat är $33 - som ju har gått ganska bra dessutom. Men turneringar med större inköp kommer jag antagligen inte spela som det ser ut nu.

 

Spelade ytterligare en $12T Gtd. igår, gick inte så bra, åkte som 123/459. Sen blev det fyra $11 S&G - resulterade i en ynka tredjeplats.

 

Sen slaskande jag lite cashgame vid sidan om den stora turneringen, gick över förväntan och plussade $35. Så i det stora hela gick jag +/- noll igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag är en svag jäkel och inte kan motstå alla dessa härliga bonus erbjudnande så körde jag över $250 till betfred. 100% bonus efter 2500 raked hands - låter inte allt för svårt.

 

Körde en två timmars sittning igår och kom då upp i lite drygt 500 rakade händer, resultatet +/- noll får jag också vara nöjd med. Verkar vara härligt fiskigt ställe.

 

Hur som helst så kommer jag att försöka spela in den bonusen samtidigt som jag kör turneringsspel på Party.

 

Trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp...

 

Går ruskigt dåligt på betfred måste jag säga. Ligger cirkus $100 bak och har hittills bara spelat 1250 rakade händer, hälften kvar alltså.

 

Var dock nere på $170 minus för två timmar sen och har alltså lyckats "spela upp mig" till $100 minus. Men men det är bara att ta nya tag i morgon, ska i alla fall försöka ro hem bonusen innan jag gular på betfred.

 

Har blivit en del mindre turneringsspel i helgen också, inga större framgångar och har inte lyckats placera mig ITM i någon av de dryga fem jag spelat. Kan inte skylla på direkt otur utan det är en kombination av dåligt spel och brist på bra kort helt enkelt.

 

Allt för stunden, ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här var det livat...

 

Blivt en del spel på Betfred, ruggig swing under mina sittningar. Har också kommit fram till att 6-bord kanske mer är min greij när det gäller cashgame, har i alla fall gått mycket bättre sen jag byte.

 

Har tagit igen resultatet bra och ligger nu på +/i noll och har bara lite drygt 500 rakade händer kvar tills $250 trillar in på kontot.

 

  • De tre senaste dagarna;
     
    23-apr Betfred NL100 2H + $21
    24-apr Betfred NL100 2H + $26
    25-apr Betfred NL100 2H + $34

 

Aktuell bankrulle: $2241

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltade bort $100 på Betfred igår, bara 300 händer innan bonusen är i hamn. Eller tiltade och tiltade - spela uselt som fan under en timme skulle man också kunna sammanfatta det som.

 

Lyckades komma ITM i en mindre $6 MTT också, ingen jätte vinst men det är ju alltid kul att komma ITM - många bäckar små ni vet :D

 

Eftersom jag är mitt i en flytt nu så kommer pokerspelandet bli väldigt sporadiskt de närmsta veckorna, då jag inte ens har Internet hemma. Men lite spel då och då kommer det att bli, tänkte i alla fall spela in Betfred bonusen ikväll.

 

Nä dags för kaffe, ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte mycket till poker i helgen, men dock en tre timmars session i söndags. Försökte komma upp i mina 2500 rakade händer hos Betfred och lyckades, nästan. Plussade ganska bra och ligger nu exakt +/- noll med 200 rakade händer kvar att spela in. Kan jag hålla mig där så får jag vara ganska nöjd, för det har svängt rejält måste jag säga.

 

Blev en MTT på Party också. Än en gång prövade jag lyckan i en $33 buyin turnering och än en gång gick det hyfsat. Fick i stort drag ingen kanon hand under de tre timmarna jag var kvar men lyckades trots detta nästan ta mig till finalbordet. Men fick nöja mig med en 12e plats och +$35, åkte ut med K5 mot K4. 8-)

 

Har också insett att jag nog ska hålla mig ifrån S&G borden på Party, spelat cirkus 10 stycken nu utan att komma ITM i en enda, ganska uselt vill säga. Konstigt nog har jag kommit femma i sju av dessa, vad nu det betyder.

 

Sammanställning APRIL

 

Cashgame +$2

MTT +$1658

S&G -$155

Bonusar +$250

------------------------------

TOTALT APRIL $1755

 

Bankrulle 2006-05-02: $2405

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli gaaanska sugen på att lira lite poker nu, bor för stunden hemma hos modern innan jag får min nya lägenhet den 15e. Självklart är hos så pass omodern att hon ännu inte har insett det härliga med Internet.

 

Men jag har i alla fall fixat ett modem som jag ska försöka koppla ihop på fredag, så helgen är kanske räddad...

 

Tog förövrigt ut kosingen från betfred när bonusen var klar och letar nu efter en ny klient att hora på. MTT spelar ju för stunden endast på Party men har reggat mig på Pokerstars nu också, ska komma igång där när modemet är på plats tänkte jag.

 

Det var alles, pst det är inte förbjudet att lägga en och annan kommentar i denna dagbok :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick igång modemet i fredags, vilket innebar många timmars poker i helgen. Rullen från Betfred skickades med ilfart över till Pokerstars, då bonusen nu är i hamn. Spelat en hel del turneringar, lyckats komma ITM i en och med det så är jag i stort +/- på MTT under helgen.

 

Plussade ganska bra på Cashgamet dock, verkar vara ganska löst spel på både NL50 och NL100. Kommer dock att försöka hitta någon mer bra bonus där jag kan sitta och pressa cashgames, känns inte rätt att sitta och göra det utan bonus på stars. MTT kommer dock fortsatt att spelas på stars och som sen som tidigare också på party...

 

Hittills under maj: +$315

 

Bankrulle 2006-05-08: $2720

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra kväll på Stars igen, tredje kvällen i rad som jag plussar på cashgames - har nog aldrig hänt tidigare. Ska se om jag inte kan hittta nån fin sida med bra rb dock. Men om det forstätter så här på Stars cg bord så kanske jag stannar där ett tag till. I morgon ska jag över $3000 - det är mitt stora mål för stunden...

 

Hittills under maj: +$472

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har investerat i ett par nya böcker idag, först ut Pokerteori - Lär dig tänka som ett pokerproffs. En bok som jag redan har - fast på engelska. Nu finns den på svenska och det är ett givet köp. Sen beställde jag också No Limit Hold'em - Harringtons expertstrategier för turneringar, en bok jag har kollat på länge och nu när även den finns på svenska så slog jag till.

 

Beställde också HOLD'EM POKER FÖR AVANCERADE SPELARE och SPELA POKER SOM PROFFS förra veckan, den sistnämnda kanske inte var ett så bra köp? Hur som helst har inte dessa kommit än, men fyra böcker att plöja igenom under sommaren! Gött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänga checka eller höja hans bet på river?

 

*********** # 1 **************

PokerStars Game #4873376771: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2006/05/08 - 18:17:28 (ET)

Table 'Eduarda' 9-max Seat #7 is the button

Seat 2: The Plox ($124.55 in chips)

Seat 3: rstay24 ($38.85 in chips)

Seat 4: taso1 ($35.25 in chips)

Seat 5: darsha98 ($81.70 in chips)

Seat 6: slowher0 ($72.70 in chips)

Seat 7: GamblerBeck ($55.70 in chips)

Seat 8: fligan ($116.10 in chips)

Seat 9: siham&me99 ($38.30 in chips)

fligan: posts small blind $0.50

siham&me99: posts big blind $1

gismo2kr: sits out

*** HOLE CARDS ***

Dealt to The Plox [Ah 8h]

The Plox: calls $1

rstay24: raises $1 to $2

taso1: folds

darsha98: folds

slowher0: folds

GamblerBeck: folds

fligan: folds

siham&me99: calls $1

The Plox: calls $1

*** FLOP *** [7c 6h 5c]

siham&me99: checks

The Plox: bets $3

rstay24: calls $3

siham&me99: calls $3

*** TURN *** [7c 6h 5c] [4c]

siham&me99: checks

The Plox: bets $8

rstay24: calls $8

siham&me99: folds

*** RIVER *** [7c 6h 5c 4c] [4d]

The Plox: checks

rstay24: bets $10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre veckor sen någon kommenterade något i min gästbok, börjar bli lite sur... :(

 

Ah, verkar som våra lowlimitdagböcker bara är intressanta första dagarna ;) Dock ser man ju att det är mkt folk inne men inte många som skriver.

 

Angående A8s handen så måste du betala av de 10$ tycker jag. För mkt i potten för att folda, även om färgen är trolig. Att han skulle ha kåk är väl inte troligt, lite väl passiv isådantfall. Han kan likagärna sitta med typ A7 med A i klöver eller något.

 

EDIT: Angående handen, iof skulle han ju kunna ha 4 5 eller 4 6. Men du betalade ju så berätta! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjohoo en kommentar, tack Algebra.

 

Jo det verkar som att intresset för oss tomtar är som hetast precis i början, för det är ju då alla hajar sitter och hoppas på gulning. :D

 

Angående handen så har du delvis ganska rätt, han satt på Kc 3c och hade alltså satt färgen på turn. Men det är väl bara att betala av där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...