Gå till innehåll

Syna raise OOP, miss flop, ??


Namehere

Recommended Posts

Hej!

 

Har spelat en hel del Speed Poker NL5 på William Hill.

Ett problem som lätt får mig på tilt är när jag i, låt oss säga, BB synar en raise från BTN när jag har KQs eller någon random-hand.

 

När flopp kommer och jag missar totalt, så checkar jag, Villain bettar, och jag foldar.

 

Ett exempel kan vara såhär.

 

K:s: Q:s:

 

Flopp

 

3:d: 5:c: 10:s:

 

Villain bettar, jag foldar. Det finns inga drag ute och jag sitter på 2 överkort.

 

Jag ser att vissa följer med fast de inte har något, men varför? Och vilka brädor kan man göra detta på?

 

Även om jag synar hans bet på flopp och sedan missar turn så kommer en barrel till och jag foldar där istället.

 

Hjälp uppskattas!

 

Du har två överkort till brädan och backdoorfärg-och stegdrag. Folda dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fin hand att checkraisa med, vi kan med bra equity fortsätta betta på åtminstone alla 9, J, Q, K, A samt 7 spader vilket totalt innebär 25/47 kort, träffar vi ingen av dessa får vi besluta om vi tycker det är värt att skjuta vidare eller om vi vill ge upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta kommandot redan före floppen! Ställ motståndaren mot väggen med en 3-bet. Om han synar fortsättningsbetar du 3/4 av potten vare sig du träffar eller inte. Nu har du satt motståndaren i samma situation som du själv tyckte var jobbig, och det är vad poker i mångt och mycket handlar om.

 

Lycka till vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på fi så är väl det en ganska standard syn imo. Som roller sa har vi ganska mycket outs mot mycket. Kan vända på det så du får tänka själv, vad tror du han har som träffar bra på den här brädan? Om vi inte improvar turn så kan man ju eventuellt semibluffa. Vi kan ju reppa ett set och lite allt möjligt genom att bara syna flopp. Det är så sällan fi har något här (Om han inte är gristight;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fin hand att checkraisa med, vi kan med bra equity fortsätta betta på åtminstone alla 9, J, Q, K, A samt 7 spader vilket totalt innebär 25/47 kort, träffar vi ingen av dessa får vi besluta om vi tycker det är värt att skjuta vidare eller om vi vill ge upp.

 

Har faktist inte tänkt på det så. Backdoor straight/flush underskattar jag kanske totalt. Jag räknar i princip bara överkorten. Det är 6 outs. "Bara 6 outs har jag" tänker jag.

Tack så mycket för input!

 

Ta kommandot redan före floppen! Ställ motståndaren mot väggen med en 3-bet. Om han synar fortsättningsbetar du 3/4 av potten vare sig du träffar eller inte. Nu har du satt motståndaren i samma situation som du själv tyckte var jobbig, och det är vad poker i mångt och mycket handlar om.

 

Lycka till vid borden!

 

Tack, det är något jag ska tänka på! :) Hur reagerar vi mot en raise på flopp?

 

Beroende på fi så är väl det en ganska standard syn imo. Som roller sa har vi ganska mycket outs mot mycket. Kan vända på det så du får tänka själv, vad tror du han har som träffar bra på den här brädan? Om vi inte improvar turn så kan man ju eventuellt semibluffa. Vi kan ju reppa ett set och lite allt möjligt genom att bara syna flopp. Det är så sällan fi har något här (Om han inte är gristight;))

 

Jag sätter han ofta på ett par. Men det kan såklart vara överkort också.

 

Ska in och testa igen ett tag, och ska tänka på det ni alla sagt. Tack så mycket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största värdet i att syna här är att ifall en dam eller kung faller så kommer han nära alltid skjuta på den med sin air. Sen finns det även 10 kort som ger dig färgdrag, 6st kort som ger dig tp och 3 kort som ger dig en openender + en uppsjö av gutshots osv som kan uppstå.

 

Vet inte om du är oop eller ip här men gissar att du är oop om vi dömer från HHn.

 

Gillar flugans linje isf eftersom floats oop är lite trist då han kan checka tillbaka Ax, låga par osv som han sedan synar våran riverbet med. Med en raise så sätter vi tryck på en bred range samtidigt som vi kan skjuta turn med bra equity på nästan hälften av alla kort som trillar in på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Men är det bara jag eller har alla hjärnsläpp, Jag tycker att det står att han höjer från knapp med KQs och BB synar. På flopp blir han donkad?!?!, Tycker vi kan syna då vi kommer ligga före honom rätt ofta samt att om han fortsätter skjuta turn så finns det så många turns vi kan syna eller slå om igen, alla 9,J,K,Q,A. Dem flesta som donkar på micro micro stakes kommer i princip alldrig ha ett skit, för att få bort det skiten som ändå slår oss som mellanpar eller Ahög kan vi välja att slå om på flopp eller turn. detta beror såklart på Fi, Slå om är dåligt alternativ om vi möter en aggressiv synfisk. Slå om är bra alternativ om vi möter en nitfisk/regnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...