Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Tjena, I'm back.

 

giphy.gif

 

Har beslutat mig för öppna upp denna DB igen då sommaren är påväg med stormsteg. Sommaren för mig kommer innebära ett brutalt spelande av poker. Så vad passar bättre än att börja töla igen? Ingenting under 2k nävar/dag i snitt är godkänt. Känns som att jag sätter ribban lågt men jag börjar där.

 

Har i nuläget någon vecka kvar av skolan och jag pluggar så gott det går, sen är det på pokern.

 

Då jag inte hittade ett fast sommarjobb så får pokern bli min inkomst. Har som en preliminär lösning bestämt mig för att rulla mig själv till /2 för att sedan jobba uppåt.

 

Har ju dock tankarna på att lira /4 och kanske tar ett försöks-skott och söka stejkdeal till /4 trots min imponerande winrate på -1.62bb/100 över 90k händer. Får således hoppas på att min passion och mitt driv motiverar någon, och därmed bortse från nuvarande resultat, till att ge en liten micro-grinder som mig chansen att hoppa på /4 direkt vid sommarens start och börja trycka. Kommer förmodligen en post om detta lite senare.

 

Här hemma har vi även fixat en stor jekla altan (85kvm) med stor trapp ner till poolen, så det är upplagt för nöt-sommar om vädret tillåter. Har varit dödsvarmt senaste veckorna men nu är det lite kallt igen. Det vänder snart osv.

 

Nu ska jag tillbaka till ekonomistyrningen och hälla upp lite mer kaffe.

 

Frid ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade väl stejk och coach? gl i övrigt

 

Exakt, hade! Men hoppade nu då jag verkligen behöver maximera de profits (om blir profits) då närmar mig gulen. Allt eller inget sas. Tack man =) Kommer nog upp o harvar på dina nivåer snart!

 

 

GL igen :)

 

Kommer säkert mötas en del (tyvärr).

 

Tackar! Ja, tyvärr. Ge fan sätta dig IP på mig :D

 

Dagboksrigg osvosv.

 

 

1415pir.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, hade! Men hoppade nu då jag verkligen behöver maximera de profits (om blir profits) då närmar mig gulen. Allt eller inget sas. Tack man =) Kommer nog upp o harvar på dina nivåer snart!

 

 

 

 

Tackar! Ja, tyvärr. Ge fan sätta dig IP på mig :D

 

Dagboksrigg osvosv.

 

 

1415pir.jpg

 

Jag kmr säkerligen ner fortare än du hinner upp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grind.

 

Har nötat igenom Scrubs x antal ggr till grind, behöver något nytt.

Det ska vara grindvänligt, inte så att det tar uppmärksamheten från grinden utan bara en skön rail. Tipsarius?

 

Man missar mkt guld iofs men South Park kan man se om en massa gånger med. Magiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grind.

 

Har nötat igenom Scrubs x antal ggr till grind, behöver något nytt.

Det ska vara grindvänligt, inte så att det tar uppmärksamheten från grinden utan bara en skön rail. Tipsarius?

 

30 rock

modern family

 

22 minuters avsnitt som är precis lagom roliga till grinden. båda dessa finns i 5 säsonger :-P

 

edit: sett 2 avsnitt av scrubs men känns som jag sett alla. så sjukt tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tips, kan tänka mig SP o MF kam va riktigt nice. Ett kriterie är ju att man kan serien semi-bra så man slipper lägga 100% fokus på den. Därav jag kikar scrubs, är nog inne på 5e gången kollar igen serien.

 

Ska kika upp 30rock :)

 

Grinden gick fint, inledde förmiddag med 3 BI ner, rushade sedan upp dubbla antalet. Nådde /4 rulle o börjar därmed smaka på den nivån lite.

 

Kommer nog lägga upp någon hand! Sitter mobilen nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer vara kvickare än kvickast! Riskar lite extra med dessa rullekrav men extra noggrannhet på att inte överskrida riskernas gräns. Går jag ner till 6k rulle så slopas /4 direkt instant m.a.o.

 

 

Känner för att svepa in någon hr till, ögonen inte slocknat än. 6h avverkat idag redan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väl boka månaden =)

 

Är 3 BI ner @ /4 på 646 händer.

Är dryga 18 inköp upp @ /2 på 5,3k händer.

 

Vet inte hur mkt HEM2 strular men är upp 2.4K i lobbyn på svs på tot 6k nävar. Är ju bara tacka för den goda rushen!

 

Ska gräva ner mig i lite teori så man kan få lite kunskap och kunna spela /4 bättre. Märks att det är stor skillnad från /2 där man kommer undan med massor av skräp som /4-regsen plockar upp o smiskar en för direkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade lite fler kronor idag. Nu sitter jag här tröttare än tröttast och vill bara få ur mig något innan jag ska hit the sack.

 

Har moddat om HUDen också, bytte ut lite shit och la in Raise First In, samt FT3bet i olika pos. Rätt grötigt för tillfället och ALLT är i grönt, hur fan ändrar jag? Ska ta och googla och se om man hittar lösning på problemet.

 

Har ingen tuff hand att bjuda på tyvärr :(

 

Frid ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur mkt HEM2 strular men är upp 2.4K i lobbyn på svs på tot 6k nävar. Är ju bara tacka för den goda rushen!

 

Jag upptäckte att HM2 diffade en del, sen dess har jag laddad in händerna manuellt efter varje session. Ligger i HM2Archive-mappen. Fungerar perfekt för mig, när den laddar in händer automatiskt missar den typ 1 hand av 20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upptäckte att HM2 diffade en del, sen dess har jag laddad in händerna manuellt efter varje session. Ligger i HM2Archive-mappen. Fungerar perfekt för mig, när den laddar in händer automatiskt missar den typ 1 hand av 20.

 

Tack för tipset!

Var ~300 kr fel och det är ju ändå 1½ BI så gör ju skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pillat iordning HUDen lite. Har nu 9 fina rader i alla möjliga färger, känns lite som pride. Har fått lite tips o tricks av en krossare här på PF så detta ska nog bli bra :) Den är mkt mer specifik än min förra vilket jag gillar, nu gäller det bara vänja sig.

 

Blir förmodligen ingen grind ikväll, måste plugga o grejer. Räknar ner dagarnaaaaa

 

200_s.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prntscrn på HUD? :)

 

PM=)

 

 

Nu är det nära.. Ska läsa 60 sidor idag inför tentan imorgon. Sen har jag 1 komplettering och en uppgift på 1K ord som skall göras. Sen är det sommarpokarius som gäller!

 

Har fortsatt spela lite och fortsatt gått bra, väntar på downswing!

 

Helt brutalt euforisk av Coldplays Magic också:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista tentan gjord. Den var knepig men jag säger varken godis eller bajs än. Har 2 uppgifter sen heltidspoker, det kryper i mig!

 

Är trött i huvudet och ögonen faller ihop, samt inte ätit på 8 timmar. Ändå är jag på dödsbra humör och ska snart ut till en polares stuga för att grilla och softa ikv. Imorgon blir det utgång med något Justin Timberlake-tema så alla ska ha skjorta på sey.

 

Nu har jag ätit upp mina 3 ägg och ska bege mig iväg, treeevlig torsdag PF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...