Gå till innehåll

Bygger rulle - Svenska Spel!


Giftig

Recommended Posts

Absolut. Men du får ju räkna med de gångerna han foldar och vi plockar hem drygt 80bb.

 

Förövrigt tycker jag det känns vekt att vika turn. Hela handen blir så jävla kukigt när vi är OOP. Vill nästan hellre folda om du har tänkt att köra såhär passivt för verkar i princip som du vill checka ner brädan.

 

Jag steker, blundar, smetar och har champagnen redo imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 528
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Synar hellre fyrbet än synar sexbet om jag fembetar ;) Dvs om jag fembettar så degar jag mot sexbeten.

 

ps jag hatar att spela djupstackat :oops:

 

 

Ja som namehere säger så spelar väl vår image stor roll, tror inte en sådan reg som är nere på /5 går bort sig och betalar av med sämre. Som bäst får vi ju in det mot AK. Möjligtvis att han kan syna av med JJ/TT beroende på hur han ser på mig men känns tveksamt.

 

Är dock inte säker på detta, kanske bara har för mycket respekt... men låter vettigt i mina öron iaf. Mer inputs tas gladeligen emot!

 

***

 

Avslutar dagens lir nu efter att ha räddat upp nattens/morgonens misär. Det var skönt! Som vanligt har jag lättare för att trycka volym när jag är back. Ett av målen till 2014 kommer vara att fortsätta spela (om jag har ork) när det går bra också för att utnyttja rungooden till max! Känns som det kan vara en anledning till att jag relativt ofta har stora backdagar men sällan lika stora eller större plusdagar.

 

ev4yAW6.png

 

EDIT: Graf för dagen alltså, inte månaden, vet ej varför det står så. Och ja, jag var ner spikrakt ner 7k.

 

Bra kämpat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev det som om du smetar turn men antar du menar pre!?

 

Angående turnspelet så blev det den fega vägen ut ja, möjligtvis att det är vekt att folda turn men det är ju inget roligt kort samtidigt som alternativet är att syna turn + ett riverbet som i princip alltid kommer, vilket känns ännu vekare imo.

 

obv smeta pre.

 

Ser det absolut inte som att han kommer bluffa river speciellt ofta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viker nog JJ river som standard. Men att du kallar honom "aggroreg" gör det till en ledande fråga :P Så fine, syna du ;)

 

 

AT mot JJ ba flattar jag river. Kan kanske tänka mig gå in i c/S mode turn om han e så spewAggro spm du beskriver honom

 

Synar nog också bara men jag tror det är rätt close till deg mot sån lirare. Det som talar för syn är att dem ofta är väldigt polariserade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viker nog JJ river som standard. Men att du kallar honom "aggroreg" gör det till en ledande fråga :P Så fine, syna du ;)

 

 

 

 

Synar nog också bara men jag tror det är rätt close till deg mot sån lirare. Det som talar för syn är att dem ofta är väldigt polariserade.

 

Ja exakt, imo känns det inte ens marginellt dock. Vill typ aaalltid oftast bara slänga en syn här. Enda vi kan tänkas få syn av som vi slår är A3/A4 ,tycker jag.

Annars är det ju några set, stegen sitter på turn, andra stegen landar river. Missat FD också men bara bråkdel av antalet värdehänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja exakt, imo känns det inte ens marginellt dock. Vill typ aaalltid oftast bara slänga en syn här. Enda vi kan tänkas få syn av som vi slår är A3/A4 ,tycker jag.

Annars är det ju några set, stegen sitter på turn, andra stegen landar river. Missat FD också men bara bråkdel av antalet värdehänder.

 

anigif_enhanced-buzz-8200-1355940738-4.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, du viker river, men varför? Har han inte fler bluffar/missade drag än värdehänder?

 

Öhhhh vilka missade drag? Färgen sitter. Turnade hålpipor/doublegutters sitter. De enda bluffarna han har är i princip luft som han har floatat flop och turn med pågrund av allmänt spew.

 

Räkna lite hur ofta du behöver ha rätt. Känns knappast som +ev move.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol jaha. Jag pratar om hand 5. Dvs den på /15. Det var väl den meta syftade på? :D

 

Aha mybad!

Nackdel när det blir många händer och framförallt samma hålkort. Ingen aning om vilken hand meta snackar om. Men den handen synar jag nog också av river när ännu ett Q landar och dragen missar. Det är roligt att syna och är synen åt helvete kan man ju notea iallafall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men han är ju aggro så tyckte det var högst relevant att få med det, var inte för att försvara min syn på något sätt. =)

 

Tror han spelar mycket HU så det är väl rätt naturligt att då inte bli största niten bara för man spelar 5-manna, har för mig han spela 35/28/17 på bordet vi satt på.

 

Okej, du viker river, men varför? Har han inte fler bluffar/missade drag än värdehänder?

 

Close som sagt, inte som att jag hatar att syna ner eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WP och GL!

 

Ditt spel har :h:!

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from http://flopturnriver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (MP) ($998.07)

Button ($180.20)

SB ($1,334.04)

BB ($2,249.27)

UTG ($1,029.28)

 

Preflop: Hero is MP with A:spade:, Q:diamond:

1 fold, Hero raises $15, Button calls $15, SB calls $12.50, BB calls $10

 

Flop: ($60) 8:spade:, 9:heart:, 4:heart: (4 players)

SB checks, BB checks, Hero checks, Button checks

 

Turn: ($60) Q:spade: (4 players)

SB bets $30, BB calls $30, Hero raises $140, 1 fold, SB calls $110, BB raises $365, Hero folds, SB calls $255

 

River: ($990) 4:spade: (2 players)

SB checks, BB checks

 

Total pot: $990 | Rake: $15

 

Spoiler!

SB had 7:heart:, 3:heart: (one pair, fours).

BB had 8:heart:, 10:heart: (two pair, eights and fours).

Outcome: BB won $915

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...