Gå till innehåll

Bygger rulle - Svenska Spel!


Giftig

Recommended Posts

När vi skjuter tre gator tror jag inte fi betalar av med speciellt mycket samtidigt som river kan bli jobbig om det inte som i det här fallet landar en tredje tia.

 

Med en check/raise river kan han levla sig själv till en syn. Att det blir 200bb med den linjen ser jag bara som positivt då vi aldrig kommer ha sämre hand än fi såvida han inte prickat in fyrtalet, eftersom QQ+ 4betas preflop.

 

Tänker jag galet?

 

Han levlar sig själv in i syn med CRAI river 200bb men inte med tre gator 100bb. All logik i min hjärna talar emot det där. Tycker din borde göra desamma =)

 

Men du får ju gissa vad du vill om vad han tror, det är bättre att försöka se över sina linjeval och ranger istället för det här fina "jag vet att han vet att jag vet osv osv".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 528
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han levlar sig själv in i syn med CRAI river 200bb men inte med tre gator 100bb. All logik i min hjärna talar emot det där. Tycker din borde göra desamma =)

 

Men du får ju gissa vad du vill om vad han tror, det är bättre att försöka se över sina linjeval och ranger istället för det här fina "jag vet att han vet att jag vet osv osv".

 

håller med generellt, dock ser vi ju att fi med stor sannolikhet faktiskt levlade in sig här.

 

sen behöver man ju inte alltid ha bluffar i rangen bara för att man reppar det :P mvh exploitarnas exploitare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade följande hand och kom å tänka på en annan QQ jag la upp för ett tag sen, längst ner på sidan 28 närmare bestämt. Denna är väldigt lik. Fi är en bra reg, 5betet är minimalt och vi är ur pos. Han 3betar runt 9% från knappen.

 

Hero (CO): $997.36

BTN: $968.19

SB: $1163.99

BB: $1091.48

UTG: $1018.93

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is CO with Q :heart: Q :spade:

1 fold, Hero raises to $15, BTN raises to $52.50, 2 folds, Hero raises to $130, BTN raises to $207.50, Hero raises to $997.36, BTN calls $760.69 all in

 

Flop: ($1943.88) 8 :club: J :diamond: 9 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($1943.88) 7 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($1943.88) 6 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

 

Final Pot: $1943.88

Hero shows Q :heart: Q :spade:

BTN shows A :spade: A :heart:

BTN wins $1928.88

 

 

Den här gången struntade jag i syn utan följde istället minibiffs råd och stoppade in det. Tack för det minibiff!

 

Nej skämt åsido så är det väl en standard cooler. Men det jag funderar på är i vilken utsträckning man kan undvika dessa spots? Jag borde ju må bra av att få in det med lekens tredje bästa hand men ärligt talat känns det som väldigt få spelare (och i synnerhet när det gäller 200bb) får in sämre pre på 1/2 - 2.50/5, hur mycket man än vill det, för det skulle ju vara så mycket roligare spel.

 

Np!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill undvika ADHD-spel kan man med gott samvete spela syn med hela sin spelbara range här.

 

Yes, fast man kan ju även också om man vill modifiera sin range emot många spelare på ett sätt att man i denna spot synar Med QQ får in KKAA och lägger till rätt mängd bluffar

 

 

Tror även han pratar om att man kan 4beta men sedan syna 5bet med hela sin Continuerange, istället för att gå all in och på så vis få fi att folda hela sin bluffrange

 

Eftersom vi spelar 200bb betyder det inte automatiskt att 4b från våran sida att bästa spelet är att alltid dega över 5b, vi kan ju faktiskt syna 5b och spela därifrån, speciellt när fi bara mer eller mindre klickar över våran 4b

 

 

Sen finns det självklart många motståndare där man fistpumps får in det

 

Och 6betsfolda är ju bara waste of money! Det vill vi aldrig göra med QQ 200bb deep

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du göra då? :-)

Då jag igenom mitt 20åriga liv har rest betydligt mer än de flesta i min ålder så har jag väl lite olika förslag och kan dela med mig efter alla underbara tips jag har fått här.

 

Som du antagligen vet så är jag just nu i Australien som även är resmål för många i våran ålder. Men jag tillskillnad från många andra tycker att storstäder fascinerar mig mer än att resa runt och se saker för det har jag redan gjort så mycket i mitt liv.

 

Alternativ 1:

Men att dra östkusten i Australien kan jag nog reka. Alla jag har träffat här nere säger att det är helt underbart och jag kommer någon gång komma tillbaka hit och dra östkusten men då skall jag ha planerat i förhand tillskillnad från det jag gjorde när jag stack hit. Även ta ett besök till Fiji/NYZ

 

Tycker absolut att du skall ta dig till Fiji isåfall. Vi bodde på en riktig paradisö när vi var där för massa år sedan och var helt underbart vatten.

 

Har du inte tillräckligt stor kassa för det så kan du ju börja med att jobba ett par månader i Sydney och spara ihop!

 

Alternativ 2:

Annars kan du ju dra och backpacka i Asien. Det har jag inte gjort själv men har varit i flera olika länder i Asien på semester. Något du absolut inte får missa då är Bali. Det är hittills det bästa "landet" (Ja, jag vet att det inte är ett land utan tillhör Indonesien). Ett ställe jag vill till i sydostasien är Filippinerna och planerar även att besöka det någon dag.

 

Besöka: Bali, Thailand, Kina, Filippinerna, Malaysia

 

Alternativ 3:

Vill du inte dra någon långresa/backpacka så finns det ju även kortare resmål man kan dra. Då kan jag absolut reka NYC. Sedan jag var där i våras så blev jag extremt sugen på att bo i en storstad, även av anledningarna till att jag valde att bo i Sydney under vintern, i NYC finns det extremt mycket att göra och se och det är även roligt att känna igen sig från alla filmer och serier man har sett (iallafall jag). Nu var jag ju tyvärr bara 20 när jag besökte USA senast och nöten är ju självklart 21, men det fyller du väl iår?

 

Jag tog ju även tåget bort till Washington och även den staden hade sin charm på sitt sätt. Spendera en hel dag och att peka ut National Treasure-marks och se Capitol, Vita huset, Lincon/Jefferson monumenten, library of congress osv.

 

Så att ta 2-3 veckor i östkusten i USA och resa till NYC/Washington och kanske avsluta i Miami (där har jag inte varit tyvärr).

 

Alternativ 4:

Las vegas, självklart. Som det hade varit lite snack om i min db nu senaste dagarna så är det dit som jag har mitt sikte på nu. Självklart skall man vara 21 år och behöver väl inte skriva någon längre sammanfattning om varför man som pokerspelare skall besöka det.

 

Alternativ 5:

Resa västkusten i USA. Har inte varit på västkusten i USA om man nu inte räknar med Hawaii och skulle verkligen vilja resa där. Uppleva hela Kalifornien. Se Golden Gate bron, Hollywood och allt som finns där. Går väl att baka ihop med Las Vegas resan om man nu har råd =)

 

Sedan hade det varit intressant att resa runt i Sydamerika men det har jag inte gjort något utan endast varit i Mexico som närmast. Perfekt att timea in fotbollsvm nu i sommar och dra ner dit!

 

Har varit i Afrika flera gånger men en sak jag vill göra där är att dra till Sydafrika och dyka med vithaj!

 

Där har du ju lite tips iallafall! :-)

 

 

Personligen

Favoritstad: New York

Fräckaste: Klättra för Chichén Itzá i Mexico

Nästa resmål: Las Vegas sedan vill jag till Bali igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har tid och pengar så dra till Sydamerika. Nötkontinent att backpacka i. Om du inte kan spanska så flyg till Buenos Aires, gå en kurs där och lär känna lite folk. Ta dig sedan upp till Colombia via Chile, Bolivia och framförallt Peru (Vandra till Machu Picchu, testa sandboarding i öknen och spela poker i Lima).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes! Året innan det var jag runt i stora delar av Sydostasien. Så om du är sugen på en långresa kan jag ge en del tips.

 

Sydamerika:

+ Väldigt lätt att träffa skönt folk om man reser själv

+ Väldigt mycket sjuka saker att se/uppleva (Rio de janeiro, Buenos Aires, Machu Picchu, Galapagos osv)

+ Inte alls lika turistigt som Sydostasien

- Lite krångligare att resa runt

- Dyra flyg inom kontinenten och väldigt stora avstånd

 

Sydostasien:

+ Extremt slappt och härligt att bara dra runt mellan olika öar och njuta

+ Enkelt att resa runt, du behöver inte tänka på så mycket utan bara lösa en biljett dagen innan du ska någonstans

- Blir efter ett tag jobbigt att ständigt bli erbjuden något skit från locals

- Kan vara lite tråkigt att åka dit "alla andra" åker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En näve mot reg som spelar 25/19 över 400 händer, har ingen större koll än så. Känns ovanligt att bli raisad av en reg i den här spotten, vad fasen kan hans range vara?

 

BTN: $996.63

SB: $411.51

Hero (BB): $903.09

UTG: $800.00

CO: $613.97

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with A :spade: A :diamond:

UTG calls $4, CO calls $4, BTN raises to $22, 1 fold, Hero raises to $64, UTG calls $60, 1 fold, BTN calls $42

 

Flop: ($198.00) T :heart: 4 :club: J :spade:(3 players)

Hero bets $120.00, UTG folds, BTN raises to $300

 

Urk :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...