Gå till innehåll

Bygger rulle - Svenska Spel!


Giftig

Recommended Posts

Är det bara jag som har ett par tre st regs som ständigt synar ner en oavsett kort i princip?

 

Det låter ju trevligt kan man tycka men problemet är att jag inte kan vinna en pott mot ovan nämnda. Antingen synas man ner av typ fjärde paret oavsett bräda, eller så har man snäppet sämre hand, eller så blir man utdragen river. Jag brukar sällan whina i chatten men mot dessa kan jag inte undgå att tjura lite. Börjar ibland spela alldeles för mycket med känslorna istället för att bara ta vad som känns rätt beslut, vilket jag såklart är något jag vill och jobbar på att få bort.

 

Det känns som dom har ett psykologiskt övertag på mig redan från början sas. Borde jag bara byta bord så fort någon slår sig ner vid mitt? Grejen är ju att jag tycker dom spelar rätt dåligt och alldeles för löst, men det verkar ju aldrig betala av sig!

 

En av dessa finns förövrigt på PF, ska bli kul och se om man får något svar eller kanske nån kommentar vid borden. :twisted:

 

Ett bra exempel är följande:

 

 

BB: $395.96

UTG: $122.86

Hero (CO): $507.66

BTN: $116.92

SB: $989.15

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with A :spade: J :heart:

1 fold, Hero raises to $5.75, 1 fold, SB calls $4.75, 1 fold

 

Flop: ($13.50) J :club: 7 :spade: 9 :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $10.12, SB raises to $27, Hero calls $16.88

 

Turn: ($67.50) J :spade:(2 players)

SB bets $40.00, Hero raises to $88, SB calls $48

 

River: ($243.50) 8 :spade:(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Final Pot: $243.50

SB shows T :diamond: A :heart:

SB wins $237.42

 

 

Någon som känner igen sig? :roll:

 

Kallt av honom men din turnsize är ju inte direkt fantastisk heller ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 528
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mot 35/30/15 snubbe, 25,5 3bet från knappen.

 

BTN: $396.75

SB: $345.65

BB: $393.50

UTG: $558.22

Hero (CO): $405.96

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with 4 :heart: A :heart:

1 fold, Hero raises to $5.75, BTN raises to $20.25, 2 folds, Hero raises to $56, BTN calls $35.75

 

Flop: ($115.00) 4 :club: 3 :club: J :heart:(2 players)

Hero bets $65.00, BTN calls $65

 

Turn: ($245.00) 7 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN bets $126.00, Hero raises to $284.96

 

Gillar att bara dunka ål in turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tåls att tänkas på. Diggade inte bet på turn med så lite bakom men c/r kändes inte heller optimalt med tanke på stackarna. Att bara trycka in skiten direkt kan nog vara något!

 

Du vill ju ha så mycket fe som bara möjligt med din hand så att slamma lite över potsize är göttigt här imo =) c/r här är nog sämsta linjen tbh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot 35/30/15 snubbe, 25,5 3bet från knappen.

 

BTN: $396.75

SB: $345.65

BB: $393.50

UTG: $558.22

Hero (CO): $405.96

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with 4 :heart: A :heart:

1 fold, Hero raises to $5.75, BTN raises to $20.25, 2 folds, Hero raises to $56, BTN calls $35.75

 

Flop: ($115.00) 4 :club: 3 :club: J :heart:(2 players)

Hero bets $65.00, BTN calls $65

 

Turn: ($245.00) 7 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN bets $126.00, Hero raises to $284.96

 

 

Correction här, 4bet eller fold funkar :D

 

Det jimmy säger att C/R linjen förmodligen är det sämsta jag lite nyfiken på hur du menar! Är det för FI är kommitad? Eller vi reppar nada? Skulle ju kunna ta en sånhär värde-linje mot någon spewig FI som denna verkar vara, bara mina 2 cents. (såg nu vi i princip klicka honom, stööörre isåfall!)

 

Som spelad hade jag dock gått bet-bet-bet. Hade jag c/r hade jag gjort det till en c/deg =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot 35/30/15 snubbe, 25,5 3bet från knappen.

 

BTN: $396.75

SB: $345.65

BB: $393.50

UTG: $558.22

Hero (CO): $405.96

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with 4 :heart: A :heart:

1 fold, Hero raises to $5.75, BTN raises to $20.25, 2 folds, Hero raises to $56, BTN calls $35.75

 

Flop: ($115.00) 4 :club: 3 :club: J :heart:(2 players)

Hero bets $65.00, BTN calls $65

 

Turn: ($245.00) 7 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN bets $126.00, Hero raises to $284.96

 

knacksynar flop, pushar turn som spelat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att jag sällan pushar direkt på turn med värdehänder som top eller överpar, det kanske är något man bör mixa in lite då och då också? Känns dock som man tappar en del värde på det, men det är nog viktigt att noga välja "rätt" fi att göra det emot isf.

 

 

 

Förstår inte din correction, var den menad till mig? :-P

 

Min c/r är ju en push, trots att det bara är lite mer än ett klick. Det var därför jag tvekade lite på det alternativet!

 

Just här i denna spotten gillar jag att dunka turn med alla händer som har hyfsad equity. Blir en sjukt skum spot om han checkar bakom turn och det blankar eller fel suit landar etc.

 

 

Name skrev nåt i stil med att han inte gillar att 4beta OOP mot folk som abusar en från knappen :mrgreen: Sen ångrade han sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bet flop. bet turn (runt ½pot), synar vid omslag om fi är spewig. Push typ alla icke-clover rivers samt typ 5or och 6or imo. Om han synar väldigt light och är aggro så gillar jag även c/c flop samt c/push turn typ.

 

 

Det som e grejjen är att om vi smaskar på 1/2 pot turn har vi typ 160 kvar i en pott på 500 @ river :(

 

Vill i efterhand sizea flopp lite större så vi kan dega på turn typ. Sånt man ser i efterhand osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som e grejjen är att om vi smaskar på 1/2 pot turn har vi typ 160 kvar i en pott på 500 @ river :(

 

Vill i efterhand sizea flopp lite större så vi kan dega på turn typ. Sånt man ser i efterhand osv.

 

mjo det är sant det du säger nu när jag ser det. Jag hade 4bettat mindre pre, högst 50, samt bettat flop typ ½pot, då hade b/b/b varit en bättre linje då stacksen inte blir lika fucked up tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...