Gå till innehåll

Bygger rulle - Svenska Spel!


Giftig

Recommended Posts

Det här med att många svenskar känner sig tvungna att berätta hur dåliga dem tycker att andra är över nätet, någon som har en teori eller förklaring till varför det väldigt ofta är just svenskar som håller på så?

 

Ni som lirar något onlinespel vet troligtvis vad jag pratar om... detta "fenomen" finns väl vid pokerborden också men inte i lika stor utsträckning som inom vissa spel.

Men vad är det som får dig att tro vi svenskar är annorlunda än alla andra på just den punkten? Klart det haglar förolämpningar även på internationella sajter och från andra nationaliteter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 528
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men vad är det som får dig att tro vi svenskar är annorlunda än alla andra på just den punkten? Klart det haglar förolämpningar även på internationella sajter och från andra nationaliteter.

 

Håller med om att svenskar är överlägset självgodast. Tro du mig inte? Spela valfritt moba-spel i 3 timmar.

 

Vill nog påstå att moba-spel är det bästa exemplet faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

moba?

 

Förövrigt så stör jag mig på folk som säger "Usch svenskar är så xxxxx" på saker som är väääääldigt vanliga utomlands med.

 

Exempel på moba är Dota, Heroes of newerth och League of legends om du har spelat något av dem. Nog lite knepigt att förklara vad jag menar om man inte har spelat spelen själv. Men det som händer nästan varje game är att 5 pers sitter och kallar varandra för massor med ord och skriker i 30 minuter, börjar direkt när gamet startar oftast :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade definitivt 4-bettat pre, inte värt risken att försöka "trapa" han, vill inte bjuda in till 4-way pott. Hade varit mer okej om det endast var en tidigare i potten som inte synar 3-bets så ofta, men om FI nu var tiltad så känns det ju fortfarande bäst med 4-bet.

 

Som spelad hade jag gjort samma, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det kan bli lite pannkaka ibland när man vill ta annorlunda linjer. Detta är ju dock ett fint 4bets-läge och ska vi kunna bluffa måste ju vi ha en värderange också. Jag vill inte flatta in här och spela 4vägs med äggen tbh :( .. Är han tiltad så är det väl bara att vänta in 5betsjammen :D

 

Personligen tycker jag det hjälper lite att försöka fundera över händer i efterhand och sen fundera över hur man ska spela händerna i fortsättningen eller om man kan göra något annorlunda. Känns som man tänker lite "Bättre" eller hur man ska säga när man inte sitter mitt i en session. Man väljer ju bättre händer för spotsen ist för att bara slänga in lite halvdana combos också, sen så blir man lite tryggare också imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jajamen, håller med att en 4bet vore på sin plats eftersom det är fyrvägs. Känslan var dock att SB skulle vika, och greedy som man är skippade jag den, vilket återigen straffade sig. Min tankegång var att regs som är tiltade trots allt inte stoppar in det jättelight pre om dem annars inte heller gör det, däremot kanske det cbettas lite mer dumt osv.

 

Det där med att ha en bluffrange här, vill vi verkligen ha det mot 100bb spelare och hur skulle den isf kunna se ut? Jag har själv ingen aning, har inga argument varken för eller emot för tillfället men det vore intressant att höra om någon annan har lite tankar om det...

 

gorillai, nu är jag visserligen trött men förstod inte så mycket av den sista meningen du skrev. Du får gärna utveckla :)

 

Menade mer att det blir en skillnad om man vill ta en kreativ linje när man är förberedd så att säga. Lite det här att folk bluffar i bra spots, men de gör det med helt fel händer om du förstår. Personligen kan jag stirra mig blind på huden ibland när jag avviker ifrån standardspel för mycket och så börjar gå lös och slänga iväg ngn 5betsbluff bara för att någon 4bettar så otroligt mycket. Men ist för att göra det med någon vettig hand gör jag det med typ 72s (Inte exakt, men du förstår principen) .

 

Ja helt enkelt bluffa med händer med halvfin equity / blockers istället för att bara gå bananas med första bästa hand när situationen uppstår menade jag väl ungefär. Var lika trött när jag skrev den här kommentaren som förra så vet inte om något klarnar direkt! ;)

 

Dunno om man bör ha 4betsbluff-range vs 100bb men jag antar det? Spotten i sig kanske inte är så bra nu när jag ser att han har 100bb. Trodde ni satt 200bb djupt innan. I vilket fall har vi ju alltid ngn form av semibluffrange typ ev AQ, AK och sånt som vi inte riktigt 4bettar för värde men ändå mår helt ok mot en pushrange och har blockers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju förövrigt underbart att musikhjälpen har dragit igång den här veckan. Det slår ju inte eller ens är i närheten av JVM men är ändå en av vinterns höjdpunkter tycker jag. Hade inga större förhoppningar med detta årets programledare men tycker det börjat rätt så lovande trots allt.

 

Älskar snubbarna som står och tokdansar helt själva utanför buren mitt i natten. :)

 

+1 så grymmt:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I första handen bettar jag turn, checka river > checka turn imo. Tror en duktig spelare gör om händer till bluffar när du tar den här linjen. Det ser ju otroligt vekt ut att gå check turn sen betta litet river imo. Varför bettar du inte turn egentligen om man får fråga?

 

Tycker 4bettet är för stort ip, blir dyrt att bluffa med den sizingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menade mer att det blir en skillnad om man vill ta en kreativ linje när man är förberedd så att säga. Lite det här att folk bluffar i bra spots, men de gör det med helt fel händer om du förstår. Personligen kan jag stirra mig blind på huden ibland när jag avviker ifrån standardspel för mycket och så börjar gå lös och slänga iväg ngn 5betsbluff bara för att någon 4bettar så otroligt mycket. Men ist för att göra det med någon vettig hand gör jag det med typ 72s (Inte exakt, men du förstår principen) .

 

Ja helt enkelt bluffa med händer med halvfin equity / blockers istället för att bara gå bananas med första bästa hand när situationen uppstår menade jag väl ungefär. Var lika trött när jag skrev den här kommentaren som förra så vet inte om något klarnar direkt! ;)

 

Dunno om man bör ha 4betsbluff-range vs 100bb men jag antar det? Spotten i sig kanske inte är så bra nu när jag ser att han har 100bb. Trodde ni satt 200bb djupt innan. I vilket fall har vi ju alltid ngn form av semibluffrange typ ev AQ, AK och sånt som vi inte riktigt 4bettar för värde men ändå mår helt ok mot en pushrange och har blockers!

 

what? Obv har vi en 4betbluffrange med 100bb förövrigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

what? Obv har vi en 4betbluffrange med 100bb förövrigt

 

Ja asså, har alltid sett dem som någon form av semibluffar som ändå mår hyffsat mot en pushrange samt har fe? Inte så att jag hoppar av glädje när jag får in AQ 100bb djupt / AK 200bb djupt. 100bb djupt kanske man blir lite gladare av att få syn när man jammar AK. Är det fel tänkt eller vad man ska säga? Eller när jag jammar ak 200bb djupt är det ju inte för att jag förväntar mig att han ska syna med AQ eller samma med 100bb att jag inte tror man får syn av AJ.

 

Om man bara får syn när man 4bettar dessa nävar vet jag inte riktigt hur man mår, iaf på mina nivåer tycker jag folk dyker upp med så mycket olika/konstiga händer när de synar 4bets. AK 4bettat 200bb djupt tycker jag ändå man mår bra iaf, AQ 4bettar jag för sällan för att veta hur man mår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TheKaggy får gärna träda fram och berätta vilket slags fusk som används.

 

/tilt

 

Fan vad sjukt att du skriver detta:shock: spelat en session mot TheKaggy denna månad och jag är verkligen inte den som är misstänksam mot folk som är för bra men denna gången gick det till den punkt att jag tänkte "detta kan fan inte vara sant/legit" vilket väl skulle tillhöra första gången i min pokerkarriär jag tänker så. Han har aldrig gjort ett fel beslut under mina händer mot honom och synat ner 3rd barrel med sämre än mellanpar mer än en gång. Så fort man har något så blir det snapvik, hittar alltid rätt lägen att höja där man är svag and so on..

 

Det här var något jag la bakom mig så fort sessionen stängdes ner men nu vart man ju nyfiken. Någon som vet vart snubben kommer ifrån? Inte sett till honom tidigare. Förmodligen bara tillfälligheter men soulreads sitter han på iaf:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...