Gå till innehåll

Bygger rulle - Svenska Spel!


Giftig

Recommended Posts

  • Svars 528
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är 10k-backdagen på /10+? Förstår inte riktigt hur ni kan kalla det för monsterback. Har för mig att giftig suttit på /10-/20 iaf. Känns väl superstandard att backa 10k på en dag då? Speciellt om man reggar /2-/5 i vanliga fall. Vill inte uppfattas som dryg, men folk har ju sett värre dagar. Är 10k-backet på /2-/5 är det ju en annan femma.

 

Tycker månaden är väldigt wp :D, men dina swings är standard imo vill jag påstå dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viker första.

 

Betfoldar 175 andra.

 

Tredje hade varit skönare med lite grundare stackar :P Men det känns lite för sjukt att bara syna när han inte ska kunna ha KK. Samtidigt är det typ bara 99 den enda rimliga sämre handen som kan syna givet action. Skulle inte bara syna flop OOP på den dragiga brädan dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ingen hade någon åsikt om AK-handen här ovan så slänger jag in en annan AK så kanske man åtminstone får lite haters... :ola:

 

CO: $1644.38

BTN: $2188.11

SB: $723.59

Hero (BB): $1141.73

UTG: $1664.73

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BB with A :club: K :heart:

2 folds, BTN raises to $11.25, SB calls $8.75, Hero raises to $47.50, BTN calls $36.25, 1 fold

 

Flop: ($106.25) 7 :diamond: 2 :heart: 7 :spade:(2 players)

Hero bets $53.12, BTN calls $53.12

 

Turn: ($212.49) J :club:(2 players)

Hero checks, BTN bets $115.00, Hero raises to $280, BTN raises to $525, Hero raises to $1041.11, BTN folds

 

Final Pot: $1262.49

Hero shows A :club: K :heart:

Hero wins $731.38

Hero wins $516.11

 

Du har bollar mannen, dom är inte ens av stål...dom är hårdare än så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att som första alternativ tänka att byta site kommer inte förbättra något underliggande problem, om du har något dvs.

Det kommer bara att dölja det en stund för att sedan poppa upp igen vid motgång.

Jag har en del polare som också velat byta site när de sprungit dåligt på en annan. Det löser iiiiiingenting!

 

Gå igenom nävarna, hur spelade du dem? Var dem bra spelade? Kunde du gjort det bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller nog inte med faktiskt. Jag tycker det finns många regs som har problem i lite större potter och skulle säga att jag är en av dom som går bort sig lite för ofta. Tycker inte det känns som en slump att regsen man anser är i toppen på nivån väldigt sällan förlorar 400bb+ potter. :-P

 

Lol, håller helt klart med minibiff före det första. Detta kanske har mer att göra med vilka du definierar som dem bästa på nivån. Hur duktig du än är så blir du inte immun mot coolers/utdragningar.

 

Sen så är det inte direkt fair att snacka om hur ofta folk förlorar stora 400bb+ potter. Handlar till en viss del om sample size och hur folk springer osv, på svs muckas ju händerna osv. Folk kan bli utdragna / göra bra spel men bra in i topprangen. Att dra någon sån här slutsats genom att bara observera stora potter utan att höra folks tankegångar osv känns inte rättvist imo.

 

Jag tror iaf en sjukt stor del av dem stora potterna är coolers, även om folk givetvis kan bli utspelade där också. Känns lite marginellt att förbättra sina spel i potterna som är en sån liten del av spelet också. Vill du göra pengar långsiktigt så är det ju småpotter/medelstora potter det handlar om kan ju till och med jag säga.

 

Btw så testade jag själv lite 100bb när jag var lite halft br-nit och började spela /4 sen började jag gillade 100bb mer än 200bb. Tycker det är mycket roligare när man han har kommit in i det. Fast det beror väl på hur mycket man gillar varians också, är skönt att slippa sitta och ta 300bb-beslut lika ofta osv. 100bb är mycket enklare i teorin från vad jag har hört / kan säga själv.

 

Du kan ju ev mixa lite. Spela 200bb när det finns skäl till att göra det och utgå ifrån 100 som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt vad du menar med det fetade.

 

Nej, du kommer aldrig komma undan utdragningar hur bra du än är. Kanske är det så att man rentav blir utdragen mer ju duktigare man blir, då man kan tänka sig att en bra spelare får in det som favorit mer ofta.

 

Däremot upplever jag att bra spelare kanske lyckas komma undan billigare i så kallade "coolers", istället för medelmåttan som skickar in det och konstaterar att det bara var sånt som händer när han förlorade. Ungefär samma sak som att syna och ta en note om man förlorar handen, och då vara nöjd med noten liksom.

 

Men det beror väl på hur man definierar cooler också. En cooler enligt mig är ju inte direkt något som sker varje dag.

 

 

 

Tänker man ett steg längre så: Du förlorar 2-3 stora potter = du tappar liiiite fokus = du tar sämre beslut i mindre potter också. Sen är det ju i stora potterna som man verkligen sätts på prov och ofta tvingas ta tuffa beslut, vilket i sig gör att man utvecklas som spelare. Imo. Så jag skulle nog säga att stora potter är en rätt stor del av spelet också, och viktigt att inte göra för mycket misstag. I alla fall tror jag det är så för mig.

 

Du verkade tycka att de som var på toppen av nivån förlorade stora potter mer sällan än andra. Det jag indirekt sa var att du eventuellt tycker folk som springer bra = bra :D .. Ingen aning vilka du tycker är bäst, men har sett vissa här på pf skriva att folk är "bäst på nivån" som i själva verket läcker mot många andra, bara för att de sitter på monsterstackar dagligen blir de inte bra. Men det är inte relevant direkt. Tycker inte det är så intressant vilka du tycker är bäst.

 

Syna och ta en note är väl upp till dig att göra, kan ju vara huge ev+ i längden. Behöver inte alltid vara dåligt. Är ju inte så att man synar med helt orimliga händer heller oftast.

 

Ditt sista stycke håller jag inte med om något öht. En duktig spelare tappar inte fokus för att han förlorar 3 stora potter. Kolla på en spelare som t.ex MRJimmy. Tycker han är ett väldigt bra exempel. Vad jag har sett när jag har railat (railbird noob :() och hört ifrån andra så är han ett fan av varians och det smäller en hel del när han spelar. Tror du han tappar fokus bara för att han blir stackad 3 gånger, när han snittar 10/h om dagen i en hel månad och får in 200k händer? Det är nog snarare ett problem att du tappar fokus för att du förlorar några potter än att du förlorar potterna i sig. Känns som man ska vara extremt dålig postflop gentemot andra regs för att det ska vara ett större problem.

 

Jag kan inte relatera öht iaf, som sagt. Tycker inte av regsen jag har mött på mina nivåer att det är ngn som läcker mer än ngn annan. Om vi pratar om typ mittenskiktet +. Dem sämsta regsen på nivåerna läcker ju en hel del, vill inte nämna några namn. Är väl ingen av dem som skriver aktivt på pf ändå så ingen tar åt sig, men de kan eventuellt läsa här inne. Finns ju i vilket fall regs som reppar extremt tunt och tar konstiga sizingar när de bluffar. De läcker postflop i dessa potter imo, bland standard regsen är det ingen imo. Som sagt, tror du överskattar värdet av stora potter..

 

Hade varit kul att se ngt facit i stil med tordi eller liknande kommentera diskussionen :)

 

Inte för att jag är personen man borde lyssna på om man vill ha hög winrate och krossa någon nivå typ men :D Tycker inte mina resonemang känns helt off vad jag har hört ifrån andra och läst på diverse forum. Brukar vara väldigt vanligt att folk underskattar spelet i småpotter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Första sessionen på 2/4 på två veckor 8-)

 

donka river, kanon eller kalkon? Jag tyckte det såg bluffigt ut med alla drag som missar men är lite tveksam när jag kollar igenom handen nu eftersom vi foldar ut hans bluffar och många av hans värdehänder slår oss.

 

fi är förvisso en riktig donator och synar säkert med ett simpelt par här, så i just detta fallet kanske det funkar.

 

CO: $534.82

BTN: $274.71

SB: $433.11

Hero (BB): $400.18

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with J :club: K :heart:

CO calls $4, 1 fold, SB raises to $8, Hero calls $4, CO raises to $24, SB calls $16, Hero calls $16

 

Flop: ($72.00) 6 :heart: J :heart: 9 :spade:(3 players)

SB checks, Hero checks, CO bets $36.00, SB folds, Hero calls $36

 

Turn: ($144.00) 3 :diamond:(2 players)

Hero checks, CO bets $72.00, Hero calls $72

 

River: ($288.00) 4 :spade:(2 players)

Hero bets $268.18, CO calls $268.18

 

 

Final Pot: $824.36

CO shows 2 :spade: 5 :diamond:

Hero shows J :club: K :heart:

CO wins $809.36

 

Enorm kalkon imo. Lika kallt som Uniteds prestation under Moyes :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...