diazo Postad 25 Maj , 2013 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2013 Första gången jag lagar mat på 2 veckor, idag lagas det från höften: Kycklingfile fylld med hackat bacon, svamp, ost, tomat och kryddor, gjort en form i folie sen har vi gjort en grädd & spenatsås som vi täckt kycklingen med, tillagar i ugnen på 200¤ i 30min, ingen aning hur de kommer bli men de får vi la se! Citera
heltok Postad 11 Juni , 2013 Rapport Postad 11 Juni , 2013 mums! åt precis lite frittatas stek chorizo: i med paprika, lök, vitlök: i med babyspenat: stek tills spenaten går sönder: lägg på skivade tomater, häll på manchego+ägg+salt+peppar-visp, in i ugnen 25min på 170grader dekorera: serverade det med lite grekisk yoghurt och lite extra babyspenat. Citera
diazo Postad 12 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2013 Jag är på jakt efter en chipotle (stavning?) ju starkare ju bättre, hittade någon honung & chipotle på coop men den var inte alls så som jag ville ha den Citera
slowboy Postad 12 Juni , 2013 Rapport Postad 12 Juni , 2013 Jag är på jakt efter en chipotle (stavning?) ju starkare ju bättre, hittade någon honung & chipotle på coop men den var inte alls så som jag ville ha den http://www.grillhouse.se/se/search.php Citera
diazo Postad 12 Juni , 2013 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2013 http://www.grillhouse.se/se/search.php Sweet, fanns lite saker som inte finns på extremefood tror jag på tal om stark mat, har något gett sig på "The Source" på 7,1m scoville? löjligt sugen att prova den men vetifan om man vill lasta 700kr+ för att plåga kroppen, blir ju inte att köra den rent då det förmodligen är väldigt farligt för kroppen men att dra några droppar på lite potatismos borde kanske fungera? Samt till de som gillar att plåga kroppen, vad är det starkaste ni kört rent? Citera
minibiff Postad 12 Juni , 2013 Rapport Postad 12 Juni , 2013 Starkaste jag har ätit rent var en röd habanero! Låg helt avsvimmad i skolan efter de då jag tuggade sönder hela innan jag vågade svälja! Starkaste maten var i Thailand då jag varje dag bad om starkare mat och sista dagen fick in maten och en liten skål med genomskinlig vätska och massa chilifrukter... Med världens minsta sked! Man skulle tydligen ta pyttelite men jag vände upp och ner på hela över maten.. Typ 10-15cl? Servitrisen blev likblek, sprang och hämta kocken och 3 servitriser sprang fram och tillbaka med isvatten (ja vet att de inte hjälper men för studen hjälpte de) Skojade efter jag hade ätit upp att jG ville ha ännu starkare dagen efter! Då sa servitrisen "no no no no no no!!" Hade sån anusmagma den natten, skojar inte! Citera
diazo Postad 5 Juli , 2013 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2013 Första gången jag lagat något vettigt på länge, är ganska larmad just nu så blir ett kort recept med lite bilder: köp ett stort köttstycke och snitta till så de ser fint ut, stycka på mitten och fyll med fetaost och soltorkade tomaters piska skiten på ett stekjärn så de får lite färg Täck med bacon <3 smaska in det i ugnen 175-200 grados i dryga timmen sen stycka skiten like a baws servera med vad som helst Citera
Scaniac Postad 5 Juli , 2013 Rapport Postad 5 Juli , 2013 Första gången jag lagat något vettigt på länge, är ganska larmad just nu så blir ett kort recept med lite bilder: köp ett stort köttstycke och snitta till så de ser fint ut, stycka på mitten och fyll med fetaost och soltorkade tomaters piska skiten på ett stekjärn så de får lite färg Täck med bacon <3 smaska in det i ugnen 175-200 grados i dryga timmen sen stycka skiten like a baws servera med vad som helst marry me ? Citera
hubbahubba Postad 3 Augusti , 2013 Rapport Postad 3 Augusti , 2013 Dagens middag: En hink med 1kg nykokta kräftor. Varför de kallas nykokta när de svalnat är över mitt förstånd, men gott var det. Citera
Sladdafan Postad 29 Augusti , 2013 Rapport Postad 29 Augusti , 2013 Blev riktigt sugen på korvgryta igår (hur man nu kan bli det?!)Galet lätt och mycket gott 1 paket av scans kryddiga korvar Paprikor Röd lök Purjolök Färsk chili Mörötter Skärv ovanstående i valfria former. Innehållet kan variera till vad man tycker om, hade fungeringar på rödbetor som är gott att ha i men vit skjorta och rödbetor är NO GO. I med vatten i en gryta och valfri form av buljong, jag körde grönsaks, och i med ovanstående. Fyll på med en brusk krossade tomater. Krydda med Cayenne/Chiliflakes/Örtsalt och så hade jag i lite thailändsk curry. Låt koka en stund. Smaka av och öka dosen med chili och/eller jalapenos om det inte är starkt nog. Servera med en klick kvarg i skålen och njut! Citera
diazo Postad 15 November , 2013 Författare Rapport Postad 15 November , 2013 Bumpar här. Är ute efter att göra ett riktigt skrytbygge när det kommer till hamburgare. Vi inleder med köttet helt enkelt. Ryktas att dempan rekar 60% högrev 40% ryggbiff malet, är viltsvinsfärs eller hjortfärs aktuellt annars? (har ej köttkvarn) Det absolut svåraste är imo ost, normalt kör jag chevre men nu ska vi ha skrytbygge, vad kan man kasta in som är riktigt oväntat och häftigt? Tillbehör: Bacon: Ingelsta kalkonbacon, spik där va? Sallad: lite knivigt här, finns det något intressant på salladsväg man kan kasta in? bladspenat kan de vara ett alternativ? ruccola osv? Dressing och liknande: förslag på någon egen man kan göra? kanske något rökigt med chipotle och whisky? övriga tillbehör lämnas öppet för förslag, ju mer kul vi kan få i ju bättre! Får kosta vad de kostar vill. Citera
Sladdafan Postad 15 November , 2013 Rapport Postad 15 November , 2013 bladspenat > ruccola imo! Saltgurka til är ett lyft imo. Oftast serveras den ej i burgaren men bredvid är den mkt fin att ha. F.ö friterade lökringar? Ser bra ut till ett skrytbygge Citera
diazo Postad 15 November , 2013 Författare Rapport Postad 15 November , 2013 Saltgurka är riktigt fint, men var får man tag i färsk? På burk känns inte så roligt, påminner lite väl mycket om snabbmat då för min del iaf Citera
Basselito Postad 15 November , 2013 Rapport Postad 15 November , 2013 http://receptfavoriter.se/recept/hemgjord-saltgurka.html Citera
Mecklenburgare Postad 15 November , 2013 Rapport Postad 15 November , 2013 En burgare ska inte ha massa skit. Det ska vara kött och bröd. Godkända tillbehör är ost, bacon, dressing/sås. Eventuellt lök. Citera
diazo Postad 15 November , 2013 Författare Rapport Postad 15 November , 2013 En burgare ska inte ha massa skit. Det ska vara kött och bröd. Godkända tillbehör är ost, bacon, dressing/sås. Eventuellt lök. ahh men tycker sallad ska in med, dels för syns skull, ger lite färg till det hela Citera
Katt3n Postad 15 November , 2013 Rapport Postad 15 November , 2013 Saltgurka är riktigt fint, men var får man tag i färsk? På burk känns inte så roligt, påminner lite väl mycket om snabbmat då för min del iaf I välsorterade matbutiker brukar det finnas i lösvikt. Annan kul grej åt det ryska hållet man kan göra med knaprig saltgurka är att servera den hel och en skål flytande god honung och en skål yoghurt att doppa i. Honung först, sen yoghurt och sen in i munnen. Repeat. Citera
Metaddict Postad 15 November , 2013 Rapport Postad 15 November , 2013 Om man lägger pengar på att köpa fint kött så tycker jag inte man ska sabba det med massa tillbehör. Då tar det lätt över köttsmaken och då kan man lika gärna göra burgare på ICAs blandfärs. Citera
bluffsyn Postad 15 November , 2013 Rapport Postad 15 November , 2013 Vi inleder med köttet helt enkelt. Ryktas att dempan rekar 60% högrev 40% ryggbiff malet, är viltsvinsfärs eller hjortfärs aktuellt annars? (har ej köttkvarn) Högrev, shortrib och bringa/kalvbringa (lika delar) blir sjukt nice. Typ 80-90% högrev resten bacon funkar också mycket bra. Använd i alla fall nått fetare alternativ förutom högrev. Citera
Mecklenburgare Postad 15 November , 2013 Rapport Postad 15 November , 2013 ahh men tycker sallad ska in med, dels för syns skull, ger lite färg till det hela Ha det sidan om då, för guds skull! Citera
Starfitter Postad 15 November , 2013 Rapport Postad 15 November , 2013 Jag tkr om rostad lök i burgare Citera
mira Postad 15 November , 2013 Rapport Postad 15 November , 2013 Köttfärs på högrev brukar finnas i en hel del affärer. Citera
diazo Postad 16 November , 2013 Författare Rapport Postad 16 November , 2013 Köttet löste vi genom att ta ryggbiff 30% högrev 70% och be dem mala det i butiken, vi fick de för 89kr/kg vilket kändes löjligt billigt? Sen blev det chevreost, kalkonbacon, shitake svamp, saltgurka på sidan och lite mexican sauce dip till dem, var kanongott! Citera
JackVegas Postad 16 November , 2013 Rapport Postad 16 November , 2013 Köttet löste vi genom att ta ryggbiff 30% högrev 70% och be dem mala det i butiken, vi fick de för 89kr/kg vilket kändes löjligt billigt? Sen blev det chevreost, kalkonbacon, shitake svamp, saltgurka på sidan och lite mexican sauce dip till dem, var kanongott! Bilder?! Citera
diazo Postad 17 November , 2013 Författare Rapport Postad 17 November , 2013 Bilder?! Glömde bort, varit full fart hela veckan Citera
Recommended Posts