Gå till innehåll

Hybrisboken - oklart


minibiff

Recommended Posts

Nu har tydligen polaren sagt upp sig från sitt jobb i Norge och beslutat sig för att flytta hem!

Nu är bara frågan om vad man skall göra!

 

Jag är sjukt sugen på att starta något eget tillsammans med han och ytterligare

en vän. Frågan är bara vad man skall syssla med. Vi har runt 350k tillsammans att investera med!

 

Får sitta och brainstorma tillsammans med dom när han kommer hem!

Det är drömmen att ha något slags företag tillsammans med polare!

 

Går snart på mitt sista pass för denna tennisvecka! Har varit en grymt rolig vecka med roliga och sjuka människor! Imorgon är jag ledig sedan går jag på en hård elgigantenvecka där jag kommer ha hand om avdelningen då de "över mig" är på semester och andra mannen som skulle komma tillbaka tog en vecka semester till! Så nu skall jag sköta om allt, ha hand om annonserna, lära upp de nynställda, kolla mail, beställa varor osv.. Sjukt oskönt..

 

999e posten i dbn nu!! Får se vem som blir nr 1000! Den personen bjuder jag på en öl!

 

På måndag blir det CC har jag i princip bestämt! Då jag är ledig på tisdag och är sjukt sugen på livelir!

Du gjorde 1000e inlägget. Self high five?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

passa på att dra till cc på fredag istället ;D

Jobbar både fredag och lördag ://

 

Du gjorde 1000e inlägget. Self high five?

Haha vafan.. Gick efter hur många poster det står i "dbdelen" och antar att de räknar bort huvudinlägget!

 

Starta eget micke svårt.

Idè borde nog komma före beslut om starta.

Jadå! Vi har lite idéer atm men får spåna vidare!

Kan du inte lägga i en bild?

Que

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricksen var småkass så var tvungen att få något extra. Tycker inte det är mer än rätt.

 

 

HATA ELGIGANTEN. SUUUCK.

Efter denna jobbiga jobbvecka så kommer jag nu tillbaka till jobbet med endast 1 dag ledigt. Som jag har skrivit tidigare så är det kaos på jobbet då kollegan bara "Äsch jag förlänger min semester en vecka och ni får lösa någon som tar mina tider" när 2 andra på jobbet är på semester. Vi är 5 personer på avdelningen.

 

Men som tur var så lyckades de få in en som jobbar denna vecka och allt är lugnt och bra, harmoni i truppen! Men så går den jävla fanet och blir sjuk idag.

 

Detta resulterar i att det är ännu mer kaos i avdelningen, i princip alla som är lediga har semester och de som inte har semester jobbar redan. ´

 

Detta innebär även att mina 2 dagar jag har ledigt imorgon & onsdag så kommer jag antagligen bli inringd.

 

JAG HATAR MITT LIV JAG HATAR MITT JOBB JAG HATAR ALLT JAG VILL VARA LEDIG OCH SOVAAAAAAAA.

 

Jag som såg fram emot att vara boss denna vecka och sitta på kontoret och dricka varm oboy och låta den andra slita a lá min chef. Men nu får jag stå själv istället.

 

EDIT: Chansen finns ju att jag levererar bra kundhistorier idag. Jag har fått 3h sömn, jag hatar just nu allt och jag skiter i mitt jobb då jag inte orkar jobba här längre.

 

En dryg kund och jag kommer med största sannolikhet snetända och dumförklara personen så att han kryper till SIBA och handlar.

En dum jävla kund som ställer ytterliggare en dum jävla fråga om en dum jävla iPad kommer jag antagligen be dra åt helvete.

En dum jävla dryg kund som vill ha rabatt kommer jag antagligen kalla för ett pankt as och hänvisa till kvibergs marknad.

 

Avd. surbitterochtröttpålivetochhataralltochalla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dricksen var småkass så var tvungen att få något extra. Tycker inte det är mer än rätt.

 

 

HATA ELGIGANTEN. SUUUCK.

Efter denna jobbiga jobbvecka så kommer jag nu tillbaka till jobbet med endast 1 dag ledigt. Som jag har skrivit tidigare så är det kaos på jobbet då kollegan bara "Äsch jag förlänger min semester en vecka och ni får lösa någon som tar mina tider" när 2 andra på jobbet är på semester. Vi är 5 personer på avdelningen.

 

Men som tur var så lyckades de få in en som jobbar denna vecka och allt är lugnt och bra, harmoni i truppen! Men så går den jävla fanet och blir sjuk idag.

 

Detta resulterar i att det är ännu mer kaos i avdelningen, i princip alla som är lediga har semester och de som inte har semester jobbar redan. ´

 

Detta innebär även att mina 2 dagar jag har ledigt imorgon & onsdag så kommer jag antagligen bli inringd.

 

JAG HATAR MITT LIV JAG HATAR MITT JOBB JAG HATAR ALLT JAG VILL VARA LEDIG OCH SOVAAAAAAAA.

 

Jag som såg fram emot att vara boss denna vecka och sitta på kontoret och dricka varm oboy och låta den andra slita a lá min chef. Men nu får jag stå själv istället.

 

EDIT: Chansen finns ju att jag levererar bra kundhistorier idag. Jag har fått 3h sömn, jag hatar just nu allt och jag skiter i mitt jobb då jag inte orkar jobba här längre.

 

En dryg kund och jag kommer med största sannolikhet snetända och dumförklara personen så att han kryper till SIBA och handlar.

En dum jävla kund som ställer ytterliggare en dum jävla fråga om en dum jävla iPad kommer jag antagligen be dra åt helvete.

En dum jävla dryg kund som vill ha rabatt kommer jag antagligen kalla för ett pankt as och hänvisa till kvibergs marknad.

 

Avd. surbitterochtröttpålivetochhataralltochalla

 

med detta antar jag att du inte fick ligga i båstad... kunde inte viktorH styra upp någon villig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns gott om villiga, men svar nej blev inget ligga!

23åringen ville ju sova hos mig/oss men då vi slutade 3h efter stängning så sket det sig.

Sedan skrev en tjejkompis igår och fråga om jag var kvar i Båstad och hon kunde sova hos mig.

 

Efter ett 9-10h pass där man sluta 04-05 och var hemma 06 så är man inte så jävla sugen :mrgreen:

 

 

Första kunden var ett riktigt stolpskott, updatear när jag smyger in på kontoret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jävla rätt, kul att ses! Styr ihop stor pokerträff i Hbg snart!

 

Ah verkligen! :mrgreen: Tid och plats så dyker jag upp!

 

Kunden tidigare idag behövde hjälp mig att få sitt mobila bredband att fungera på hans dator. Tele2s mobila bredband är så jävla smidigt, de enda du behöver göra är att stoppa i USB-dongeln i datorn och sedan så ansluter den automatiskt. BAAAM, enkelt förklarat på 3 sekunder och jag kan återgå till mitt PFsurfande och oboydrickande.

 

Men nej, denna kunden ville att jag skulle demostrera och vi gick bort till en tom säljdisk och smackade upp hans dator. Självklart hade köpt den tröttaste datorn. Efter en hel del suckade så startade datorn och jag fick nu ta mina ord till handling och verkligen visa hur överdrivet lätt detta var.

 

Återigen börjar jag tacka kunden och drömma mig bort mot min 5e kopp oboy (detta var 15minuter efter att vi hade öppnat butiken) när han säger "Men jag har en till dator du kan visa på".

 

Jag förklarar då artigt att det fungerar på _EXAKT_ samma sätt på vilken dator han än har. Men han insiterar på att jag skall visa återigen. Denna datorn var dock ännu tröttare än den första datorn.

 

När jag efter dryga 10minuter hade demostrerat ännu en gång så har jag nu gett upp hoppet om att få avnjuta en varm kopp choklad och istället få dricka trött och sliskig kall choklad.

 

Jag reser mig upp för andra gången och innan jag har hunnit resa mig fullt så säger han "kan vi inte repetera på första datorn igen?" som vi förövrigt hade stängt av.

 

Totalt 40minuter spenderades på att visa en sak jag förklarade på 3sekunder, hate my life.

 

Grädden på moset var när kunden frågade efter mitt namn och sa lite snällt "Så kan ja komma förbi varje dag om jag får några problem med datorn".

Jag är nu osäker på om han förstod mitt ironiska "Klart du ska!"

 

Förövrigt så blev min Avdelningsledare "måstekommapånågotcooltnamnaláoleriest" sur på mig då jag ringde honom på semestern och frågade om en sak som HAN hade ställt till med.

Han ringde förövrigt mig under min "semester" förra veckan och la över 100x mer arbete än jag skall göra på mig men det var la tydligen okej. JAG HATAR HONOM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vädret på /4 verkar ju bra! Man kanske skulle skotta? Verkar vara fullt med openshovande fiskar!

 

$2/$4 No Limit Holdem

HoldemManager

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG oestgard ($499) 125bb

CO Pembleton ($1,769) 442bb

BTN minibiff ($536) 134bb

SB espa ($1,100) 275bb

BB GRINDER ($513) 128bb

 

Pre-Flop: ($6, 5 players) minibiff is BTN A:spade: A:club:

2 folds, minibiff raises to $8, 1 fold, GRINDER goes all-in $513, minibiff calls $505

 

Flop: K:club: 7:club: 4:club: ($1,028, 2 players, 1 all-in)

 

Turn: J:diamond: ($1,028, 2 players, 1 all-in)

 

River: 8:spade: ($1,028, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $1,028

GRINDER shows

7:heart: 3:heart:

minibiff shows

A:spade: A:club:

 

minibiff wins $1,013 (net +$500)

 

GRINDER lost $513

 

EDIT: Hmm inte jag som lirar handen utan la bara in via weaktight!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick brev från soc idag angående fyllecellen.

Vad händer om man skiter i att dyka upp? Känns rejält jävla menlöst.

 

Alternativt gå dit och levla sönder och spela in allting.

De kan aldrig tvinga dig. Dyker du upp är det frivilligt.

Ring och säg snällt att du inte vill delta i något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, pokerforum är ju detta så pressar nu in lite pokerrelaterad skit för att sedan återgå till menlös irl crap som ingen läser!

 

Började sessionen och gick semiok i början och sedan kom polaren hit! Han hade tydligen dragit med sig sjukaste doomswitchen och jag bara såg pengarna flyga bort i sann Syrene-anda!

 

20130717004856-83.183.119.139.png

 

BRACE YOURSELF! WHINE POST INCOMING

Dessa händer är inom loppet av 30 händer:

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2260708

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $432.45

BTN: $115.99

Hero (SB): $436.71

BB: $1218.41

UTG: $171.39

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 3 :heart: 3 :club:

1 fold, CO raises to $5.75, BTN calls $5.75, Hero calls $4.75, 1 fold

 

Flop: ($19.25) 8 :spade: 3 :spade: 5 :spade:(3 players)

Hero checks, CO bets $14.00, BTN calls $14, Hero calls $14

 

Turn: ($61.25) T :diamond:(3 players)

Hero checks, CO bets $40.00, BTN folds, Hero calls $40

 

River: ($141.25) 8 :heart:(2 players)

Hero checks, CO bets $372.70, Hero calls $372.70

 

Final Pot: $886.65

CO shows 8 :club: 8 :diamond:

CO wins $871.65

(Rake: $15.00)

 

____________________

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2260713

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $391.78

BTN: $200.18

SB: $126.21

Hero (BB): $241.67

UTG: $202.76

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with K :club: K :spade:

3 folds, SB raises to $8, Hero raises to $26, SB raises to $56, Hero raises to $241.67, SB calls $70.21 all in

 

Flop: ($252.42) 7 :club: 4 :spade: J :heart:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($252.42) Q :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($252.42) 2 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $252.42

SB shows A :spade: A :heart:

Hero shows K :club: K :spade:

SB wins $246.12

(Rake: $6.30)

 

____________________

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 3 players - View hand 2260710

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $390.97

BB: $338.00

Hero (BTN): $402.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with 5 :heart: 5 :spade:

Hero raises to $4, 1 fold, BB calls $2

 

Flop: ($9.00) 5 :club: A :heart: J :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $6.75, BB calls $6.75

 

Turn: ($22.50) K :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $16.87, BB raises to $33.74, Hero raises to $82, BB calls $48.26

 

River: ($186.50) 2 :club:(2 players)

BB bets $186.50, Hero raises to $309.25, BB calls $58.75 all in

 

Final Pot: $677.00

BB shows T :diamond: Q :spade:

Hero shows 5 :heart: 5 :spade:

BB wins $662.00

(Rake: $15.00)

 

 

____________________

 

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 2260711

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $328.41

Hero (SB): $220.00

BB: $119.14

CO: $881.57

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with A :diamond: K :heart:

CO raises to $7, 1 fold, Hero raises to $28, 1 fold, CO raises to $63, Hero raises to $220, CO calls $157

 

Flop: ($442.00) 3 :spade: 8 :spade: 9 :diamond:(2 players)

 

Turn: ($442.00) 9 :heart:(2 players)

 

River: ($442.00) 8 :club:(2 players)

 

Final Pot: $442.00

Hero shows A :diamond: K :heart:

CO shows Q :heart: Q :spade:

CO wins $430.96

(Rake: $11.04)

 

____________________

 

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 2260712

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN/SB: $201.52

Hero (BB): $250.28

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with A :spade: Q :spade:

BTN/SB raises to $4, Hero raises to $16, BTN/SB raises to $40, Hero raises to $250.28, BTN/SB calls $161.52 all in

 

Flop: ($403.04) K :club: 7 :heart: 3 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($403.04) 4 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($403.04) 7 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $403.04

BTN/SB shows K :diamond: A :diamond:

Hero shows A :spade: Q :spade:

BTN/SB wins $392.97

(Rake: $10.07)

 

____________________

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2260716

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $857.65

BB: $81.24

Hero (UTG): $397.00

CO: $1023.63

BTN: $607.20

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is UTG with A :club: A :diamond:

Hero raises to $7, 1 fold, BTN calls $7, SB raises to $28, BB raises to $81.24, Hero calls $74.24, 2 folds

 

Flop: ($197.48) 6 :spade: J :heart: 9 :spade:(2 players)

 

Turn: ($197.48) 7 :spade:(2 players)

 

River: ($197.48) Q :spade:(2 players)

 

Final Pot: $197.48

BB shows K :club: K :spade:

BB wins $192.55

(Rake: $4.93)

 

 

 

MEN! Jag lyckades tillslut vända på steken och hittade fint plus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledig idag! Njutit av Göteborgs underbara väder och raggat på Coca Cola tjejer! (Event där de delar ut gratis cola till folk! Nu under dam-em/Gothia).

 

Sedan stack jag och polaren, som fö bor hos mig nu när morsan är borta, förbi affären. Han erbjöd sig att betala men degen som jag är så ville jag att vi skulle klunsa om vem som betala... obv förlorade jag.

 

Tänkte pressa in lite volym nu! Fått tillbaka suget för pokern och lirar bra och inte lika mycket spew!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...