Gå till innehåll

Norse Energy Corp


Recommended Posts

Klart allting har gått åt helvete för att han inte skrivit i tråden på nio timmar.

 

Jag ser inte folk önska andra som spelar poker olycka eller önska dem gulning men jag finner det väldigt intressant att så många gör det när det istället handlar om aktier. Kan inte riktigt förstå varför.

 

Det är nog inte aktierna det handlar om utan att många blev sårade över mina åsikter i skattehärvan. :) det är helt lugnt för mig även fast jag tycker det är lite pubertalt över det.

 

Hade givetvis varit kul att få igång lite diskussion och intresse i tråden men det var mer svårflörtat än jag trodde.

 

Har tagit ett par kalla nu så ska sätta mig och läsa igenom dagens nyhetsflöde i ämnet i avväntan på energirapporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 277
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

USGS: Best Places in NY Southern Tier to Get Water for Fracking

 

 

The U.S. Geological Survey (USGS) has identified three large-scale groundwater supply sources along the Susquehanna River in Broome and Chenango counties (New York State) in an announcement about a newly completed study (full copy of the study is embedded below). The USGS says these three potential groundwater supply locations are in areas where there may be future shale gas drilling activities.

 

Essentially, the USGS has provided the drilling industry and regulators at the DEC and SRBC with a helpful “best places to get water for fracking” guide…

 

Gissa vem som äger marken där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vilken politisk teater vi har på andra sidan. Framställningen av energiplan flyttad bara timmar innan fastlagt datum som legat ute på sidan länge.

 

Många som säkrade upp sina vinster igår innan helgen.

Hoppas kunna få en chans att köpa in mer på måndag men det är nog stor risk att förväntningsrallyt fortsätter och den etablerar sig över 3. Jag hittar inga negativa artiklar mer än konspirationsteorier men allt är väldigt oklart.

 

Är helt övertygad att nästa vecka blir väldigt spännande med stora svängningar åt båda håll i kursen innan ett faktiskt uttalande kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart allting har gått åt helvete för att han inte skrivit i tråden på nio timmar.

 

 

 

 

 

Jag ser inte folk önska andra som spelar poker olycka eller önska dem gulning men jag finner det väldigt intressant att så många gör det när det istället handlar om aktier. Kan inte riktigt förstå varför.

 

Är det konstigt att jag undrar när hans rapporteringar gått från timmesintervaller till knäpptyst i 9h?

 

Nej då, har varit i skidbacken hela dagen. Backat runt 5% idag men pratar ju bara med mig själv här så är lite meningslöst.

 

Antar att jag får många att prata med om/när det går åt helvete... ;)

 

Jag tradade oxå med små skumma högriskbolag för typ 15 år sen när jag upptäckte att man kunde starta upp en depå på nätet och man slapp gå till banken själv för att fylla i köpordrar.

 

Har en väldigt rolig historia om när jag gick in i företaget A-FIL som jag utgick ifrån var i mejeribranchen. Visade sig att de höll på att utveckla en robotarm för automatisk tankning på bensinmackarna..:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok donner. Det verkar som du har moppemuschen kvar om du frågar mig men men...

 

Jag ligger 150% upp på denna aktien nu så du behöver inte jämföra med dina mejeriaktiet...

Tror jag drar mig tillbaka och återkommer när det gått åt helvete så ni iaf har lite grund i era påståenden.

De som hade läst på efter att jag postade tipset och investerat hade iaf tjänat minst 100% vid detta laget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste inte på men kastade in lite kaffepengar ändå för railens skull. 50% upp ungefär och ännu ett spänningsmoment i vardagen. Det är uppskattat!

 

Tycker dessutom du ska fortsätta posta, det är kul att läsa.

 

Mvh /Min första aktie

 

Kul att du köpte Snusarn! Vad är dina planer nu? Vinstsäkra eller kör du som mig loppet ut tills vi får ett definitivt besked?

 

Jag ska lägga upp ett par artiklar åt dig sen om du är sugen att läsa. Tror vi får en kul öppning på måndag som det ser ut nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vilken politisk teater vi har på andra sidan. Framställningen av energiplan flyttad bara timmar innan fastlagt datum som legat ute på sidan länge.

 

Många som säkrade upp sina vinster igår innan helgen.

Hoppas kunna få en ch,ans att köpa in mer på måndag men det är nog stor risk att förväntningsrallyt fortsätter och den etablerar sig över 3.

 

Men varför köpte du inte mer när den stod i 1,70 i förra veckan, som du nu verkar tycka är rena drömnivån att köpa på? Inget substantiellt har ju hänt sedan dess.

 

Pajas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norse Energy CEO Chris Steinhauser

----------------------------------------------------------------

 

"I think the governor is coming under some pressure to do something – an attorney I know in NY is representing a large coalition of landowners and is preparing to file suit against NYS under the legal premise that NYS’s failure to conclude SGEIS is a de facto constitutional taking of property. If such a suit could successfully advance through the courts and even prevail, the cost to the state will be staggering."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen spelar de dagliga rörelserna innan nya uttalanden ingen roll.

 

Dock är det kul att se på kontot nu när det står 160% plus. Ganska naturligt eller? Dessutom är det starkt att den håller sig kring 3kr nu innan ett uttalande och jag hoppas den kan etablera sig mellan 3-4 kr nu i veckan tils vi får ett beslut om SGEIS.

 

 

 

Med tanke på den negativa inställning och förkastande av mina tankar om aktien innan man ens läste en artikel i ämnet av de som svarade och hånade min post så är det tillfredsställande att se den uppgång som varit hittills.

 

 

 

Seriös fråga till dig: Klarar du att låta bli att följa de dagliga kursrörelserna i dina aktier?

Kan förstå att du klarar det om du bara har H&M och Statoil men lyckas du se bort från det i dina aktier med lite större risk/reward?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar på 3,02 och 7,5% upp.

 

Dagens artikel om förra veckans nyhet om att inga föroreningar av vatten kunde påvisas.

 

 

-----------------------------------------------------------------------

http://themarcellusshale.com/study-finds-shale-gas-production-isnt-wrecking-the-water/

 

March 18, 2013

 

Study Finds Shale Gas Production Isn’t Wrecking the Water

 

A new piece of research suggests that techniques such as hydraulic fracturing and horizontal drilling present some risk to surface-water quality but have not dramatically influenced contaminant levels in the Marcellus Shale region in Pennsylvania – one of the most compelling unconventional natural gas resources in the U.S.

 

The study, which was released in the Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) this week, looked at how shale gas wells affect nearby watersheds, as well as examined water downstream from treatment plants that have handled shale gas waste. Shale gas development in general – and fracking in particular – has been a divisive issue in Pennsylvania and neighboring New York, which instituted a ban on fracking in 2011.

-----------------------------------------------------------------------

 

 

Cuomo: Only science!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prata med din bank. det kan du byta till ganska lätt.. Du får då betala vinstskatt som vanligt på de 50% du är upp hittills och så kör du ISK vidare framåt. Nackdelen är att du inte kan dra av förlusten om det skulle gå åt helvete men det spelar ju inte så stor roll när det är relativt litet belopp som du satsat.

 

har du kontot via swedbank så skulle jag nästan tro att det är ett investeringssparkonto du har men kolla med din kontaktperson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...