Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som vanligt får man ju leverera ;)

 

Har tagit fram en snurra som ställer frågor om vilken equity en viss hand har mot en viss motståndares range på en viss bräda. Sen får man reda på hur mycket man var off.

T.ex hur stor equity har AdKsTc8d mot Top10% på floppen 4c8sTs

 

Frågehänderna har jag tagit ur min Topp15-range och just nu har motståndarna Topp 15, 10, 6 eller 2, 5%. Ska ta fram lite bredare situationer sen. Har knappt 3000 frågor nu och snurran slumpar fram situationen.

 

Känns som ett bra verktyg för att träna upp sin känsla för feeling :)

 

Jäklar vad produktiv du är. Får du den att fungera fint så är jag villig att lägga in liten slant för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den funkar finfint :)

Du kan få den gratis om du hjälper till med förslag på andra situationer som kan vara intressanta att drilla sig själv på.

 

Men hur fungerar den? Mer inriktad på typ pushrange på olika bräden när motståndaren har t.ex 3bet, eller var det top10% range för floppen i ditt exempel, alltså på den T8x, hans top10% var det top10% starthänder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var mer en fråga om hur det fungera.

 

Är lite trött idag så du får ursäkta fall jag skriver något du redan förklarat eller att jag beskriver exakt vad programmet gör. haha

 

Men skulle vara rätt roligt med någon av dessa:

 

1. Fi har 3betat där man kan skriva in hans 3bet%(förstår att man får avrunda lite till typ top5%,top10%,top15% och att det blir för krångligt att göra mer korrekta 3bet ranger istället för bara top%). Man skriver iaf in 3bet procenten och sen får man random floppar/egen starthand och sen får man gissa på hur den står sig mot Fi´s range.

 

2. Du får en random hand/flop tilldelad. Och sen får du gissa på hur din hand står sig mot en range hos Fi som får in det. (denna kan jag tänka mig är riktigt djävlig att få till)

 

edit: Inte ute efter något superavancerat program utan som du har skrivit innan få in lite feeling och se hur pass bra ryggradskänslan faktiskt är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Precis så den funkar idag. Fast du väljer inte vilken range Fi har, utan den är en del av paketet, det slumpas fram. I frågan får du din hand, en flop och fi:s range (där fi:s range varierar från fråga till fråga). Sen är det din uppgift att gissa hur din hand står sig på den floppen mot den rangen. Det är samma sak som du beskriver.

 

Jag har definierat mina ranger själv, dvs min Top 15% är inte de händer som är topp 15 enligt någon form av HU-matchning utan jag har definierat dom själv.

 

2. Tvåan är jag inte riktigt med på hur du menar, men det jag skrev ovan är väl rätt nära? Låt oss säga att potten är trebetad pre så skulle man väl kunna beskriva FI:s all-in-range som t.ex. Top 15% pre och minst ett par eller 6 nötouts på flop?

 

Nu ska jag bli full tänkte jag, så ni lär inte få nåt vettigt ur mig mer idag. Har lovat min son att titta på Let's Dance med honom :Ah:

 

Jag har definierat mina ranger själv, dvs min Top 15% är inte de händer som är topp 15 enligt någon form av HU-matchning utan jag har definierat dom själv.

 

+1

 

2:an var ungefär så jag menar. fast med nötouts fungerar inte riktigt på flushbrädor där han kommer få in t.ex nästnötflush också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...