Gå till innehåll

...


Katt3n

Recommended Posts

Homegame ikväll. Ett pro, jag och en till on spelare och två som spelar för andra gången ever.

Någrs tips mot proffset? Nlhe då, inte omaha för där är han fisk.

Tre-fyrbeta vad i position?

Vi spelar 10/10 blinds med 1500 marker per inköp. Man får först reloada när man är nollad.

 

Kan man bestämma hur man ska spela mot ett proffs i förväg? ;-)

Beror väl helt på vad för slags stil han kör med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

2 nät blåmusslor

3dl vitt vin, Schloss Vollrads (nr 5846) rekomenderas.

3dl grädde

50gr smör

2 vitlöksklyftor

3 schalottenlökar

2-3 morötter

1 fänkål

Färsk persilja

Dillfrö

olivolja

 

Tillvägagångsätt:

 

Finhacka schalottenlökarna, slanta morötterna relativt tunt, hacka fänkålen. fräs dessa i olja i en stor, het gryta. Tillsätt musslor och vin och på med lock 2-3 minuter.

Sila av fonden i en ny kastrull och plocka ut alla musslor. Släng dem oöppnade och lägg de öppna musslorna åt sidan. Koka nu upp fonden med grädden, smöret, grönsakerna från första uppkoket(dessa är inte ett måste, men jag gillar att ha med dem då det fortfarande finns mer smak att hämta, och det ser trevligt ut med slantade morötter i den färdiga grytan/soppan) samt ett par stjälkar från persiljan. Fyll en te-sil med dillfrö och låt denna koka med i 8-10 minuter.

 

Smaka av fonden med salt och ev. vitpeppar. Lyft ur silen och persiljestjälkarna. I med blåmusslorna och servera med massor av hackad persilja, grekiskt lantbröd & en flaska vitt eller 3.

 

Smaklig spis!

 

edit: Ska du laga musslorna till dig själv och frugan, och inte har något emot att plocka bort oöppnade musslor direkt vid bordet kan dessa tillsättas till den redan nedkokta fonden precis i slutet strax innan du smakar av med salt/peppar.

Då slipper du en massa disk, och blir av med ett tidsödande moment i att plocka ur och sortera varma musslor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

komigenleeenaaaaaa...

 

Sizing på turnbet f/u?

Vill jag syna bort 200bb på river där?

 

CO: $107.63 (215.3 bb)

BTN: $327.82 (655.6 bb)

SB: $119.19 (238.4 bb)

BB: $164.57 (329.1 bb)

Hero (MP): $148.21 (296.4 bb)

 

Preflop: Hero is MP with T:club: A:club: 2:spade: Q:spade:

Hero raises to $1.75, CO calls $1.75, BTN calls $1.75, 2 folds

 

Flop: ($6) 8:diamond: 7:club: 4:club: (3 players)

Hero bets $3, CO folds, BTN raises to $9, Hero calls $6

 

Turn: ($24) J:club: (2 players)

Hero checks, BTN bets $12, Hero raises to $48, BTN calls $36

 

River: ($120) 4:diamond: (2 players)

Hero checks, BTN bets $90, Hero????

 

Jag foldar oftast river där. Svårt att se att han skulle syna turnraisen med en sämre flush/stege och göra om den till bluff river.

På flop foldar jag mot raise också. Dina outs är inga kort som du kommer få särskilt mycket värde på och eftersom hans hand inte är cappad till enbart stege kan du inte bluffa på parande kort eller högre stegar. Gör hellre en mindre 3bet på flop än synar hans raise men ser gärna att jag har en GS till bättre stege då också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ännu inte fått tummen ur och fixat sous vide kittet så jag kikade runt lite på färdiga paket. En fritös som ska hålla olja vid 180 grader kostar 400 spänn, en sous vide som ska se till att vatten håller 55 grader kostar 4000. Känns som om någon tjänar pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...