Gå till innehåll

Falk & R3D gular tillsammans


Pkr_Falk

Recommended Posts

Maj börjar riktigt tungt!

 

Betting: 6k

Poker: 6k

Vikt: typ 5kg

3-betta mer än felstav: nej :roll:

 

etczs8.png

 

Mot standard reg, Finns det någon här på pf som orkar folda?

 

Boss No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

SB ($614.29)

BB ($1,078.49)

UTG ($622.60)

Hero (MP) ($1,271.52)

Button ($1,102.60)

 

Preflop: Hero is MP with 8club.gif, 8heart.gif

1 fold, Hero bets $14.37, 1 fold, SB calls $11.87, BB raises $52.48, Hero calls $43.11, 1 fold

 

Flop: ($129.33) Jspade.gif, 10spade.gif, 8spade.gif(2 players)

BB bets $96.99, Hero calls $96.99

 

Turn: ($323.31) Kdiamond.gif(2 players)

BB checks, Hero checks

 

River: ($323.31) Kspade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $175, BB raises $511.65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Först skule jag aldrig folda men ju mer jag tänker pa handen finns det inget utom en ren bluff du kan slå. Att han sitter på TT, JJ eller KK är mest troligt. "Misstaget" från din sida var att betta rivern.

 

Den enda hand du kan hoppas han har är AK med spader esset.

 

Hur gick det tillslut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka turn med någon värdehand känns ju rent kriminellt från hans sida.

 

Antar du checkar för han sällan går x/c och nästan alltid x/f eller x/r vilket är otrevligt?

 

Synar men är en station och intalar mig själv att han är värdelös nog att göra detta med Asxx och att vi underreppat oss då vi checkar turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer mig väldigt frågandes till våran turncheck. När vi nu har checkat turn kommer vi ju aldrig ha en bättre näve än 88 här. Sen hurvida Fi inser detta eller ej är väl en annan femma. Men känns "sådär" om vi ska sitta och betfolda 100% på river.

 

Beror väl på fi men har vi checkat turn på något vänster så känns de ju lagom sjukt att betfolda river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställer mig väldigt frågandes till våran turncheck. När vi nu har checkat turn kommer vi ju aldrig ha en bättre näve än 88 här. Sen hurvida Fi inser detta eller ej är väl en annan femma. Men känns "sådär" om vi ska sitta och betfolda 100% på river.

 

Beror väl på fi men har vi checkat turn på något vänster så känns de ju lagom sjukt att betfolda river.

 

jo jag håller med och det gör säkert TS också. Jag tror nog att TS checkar turn för att han är rädd för att bli raisad eller shovad där men även det är nog bättre än att bet/folda på river eftersom att vi ligger bra till mot eventuella AsX. Och även om fi har klonkat färg så har vi godtyckliga outs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har kåk. Kåk är bra. Kåk är bättre än många andra händer. Du vill få syn av många andra händer. Därför bettar man med kåk.

 

Questions?

 

Enligt mig får han aldrig syn på rivern av något sämre än en bättre kåk där. Möjligtvis färg med ess men tveksamt. Eftersom han har lägsta kåken möjligtvis på den brädan så förlorar han mot allt utom bluff. Att 3betta preflop med TT+ från bb är väldigt troligt.

 

Han har showdown value med inte stark nog att syna en c/r. Därav misstaget att betta rivern och därmed låta villan raise:a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte sedan laserturken har så många klockrena oneliners levererats av samma person på så kort tid.

 

Det är en sak att inte hålla med om vad jag säger men förklara gärna varför man ska betta river här.

 

För att hoppas att du spelar mot nån som inte tänker och synar med 77 bara för att? Så spelar inte jag iaf.

 

Och nej jag anser inte att du ska betta (mer än 1/2 pott) om du redan innan vet att du foldar om du blir raisead.

 

Det är enligt mig som att säga du ska alltd bluffa, oavsett!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en sak att inte hålla med om vad jag säger men förklara gärna varför man ska betta river här.

 

För att hoppas att du spelar mot nån som inte tänker och synar med 77 bara för att? Så spelar inte jag iaf.

 

Och nej jag anser inte att du ska betta (mer än 1/2 pott) om du redan innan vet att du foldar om du blir raisead.

 

Det är enligt mig som att säga du ska alltd bluffa, oavsett!

 

Man bettar river för det finns otroligt många händer och combos vi kan få värde av.

 

Alla färger med eller utan Ax, Kx, AA och QQ bla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss säga att du ska betta halvpott de gånger du tänker betfolda. Men istället bettar 70% de gånger som du kommer betsyna. Tror du inte att en observant motståndare kommer snappa upp detta ganska fort?

 

För att vara så lite otrevlig jag bara kan så är du väldigt off i din resonemang på flera plan och jag råder dig att försöka studera lite djupare. Hitta de postare som faktiskt fortsätter posta vettiga saker och försök förstå varför de vill göra som de gör samtidigt som du frågar varför i olika lägen istället för att säga "så spelar inte jag iallafall".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en sak att inte hålla med om vad jag säger men förklara gärna varför man ska betta river här.

 

För att hoppas att du spelar mot nån som inte tänker och synar med 77 bara för att? Så spelar inte jag iaf.

 

Och nej jag anser inte att du ska betta (mer än 1/2 pott) om du redan innan vet att du foldar om du blir raisead.

 

Det är enligt mig som att säga du ska alltd bluffa, oavsett!

 

Tordis andra stycke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kass uppdatering! Håller på att bli beachvolleybollproffs så har inte fått in någon vidare volym. ;-) Har iaf fått lite coachning av Bobby som krossar /4 och /5 och det har lett till att jag har förbättrat min redline. Gjort några andra små justeringar i mitt spel som jag hoppas kommer leda till en högre winrate.

 

Försöker även att inte vara så nivåorienterad utan spelar allt mellan /4-/20 där det finns värde att hämta.

 

Månaden hittills:

 

alsxes.png

 

Största vinst:

 

Boss No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.se

 

UTG ($4,602.82)

Hero (MP) ($2,292.52)

Button ($2,940.13)

SB ($1,479.04)

BB ($1,744.59)

 

Preflop: Hero is MP with Kclub.gif, Aclub.gif

1 fold, Hero bets $28.75, Button calls $28.75, 2 folds

 

Flop: ($72.50) 4heart.gif, 9spade.gif, 6diamond.gif(2 players)

Hero bets $40, Button raises $80, Hero raises $214.37, Button calls $174.37

 

Turn: ($581.24) Adiamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $435.93, Hero raises $950, Button calls $514.07

 

River: ($2,481.24) 3club.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $1,707.01 (All-In), Hero calls $1,059.40 (All-In)

 

Total pot: $4,600.04

 

Results below:

 

Button had 7diamond.gif, 3diamond.gif (one pair, threes).

Hero had Kclub.gif, Aclub.gif (one pair, Aces).

Outcome: Hero won $4,585.04

 

 

Största förlust: Väldigt kallt..

 

Boss No-Limit Hold'em, $15.00 BB (5 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.se

 

Hero (MP) ($3,000)

Button ($3,261.02)

SB ($732.56)

BB ($1,751.14)

UTG ($2,977.50)

 

Preflop: Hero is MP with Jheart.gif, Jspade.gif

UTG bets $43.12, Hero raises $124.67, 3 folds, UTG raises $280.88, Hero calls $199.33

 

Flop: ($670.50) 9spade.gif, 3heart.gif, 7spade.gif(2 players)

UTG bets $344, Hero calls $344

 

Turn: ($1,358.50) 5spade.gif(2 players)

UTG bets $678, Hero raises $2,332 (All-In), UTG calls $1,631.50 (All-In)

 

River: ($5,977.50) 9club.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $5,977.50

 

Results below:

 

UTG had 6diamond.gif, 4diamond.gif (straight, seven high).

Hero had Jheart.gif, Jspade.gif (two pair, Jacks and nines).

Outcome: UTG won $5,962.50

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krigar vidare! Blev utgång igår så tyvärr fick jag inte ta del av lönefredagsvärdet. Man vet att man springer +EV när blackjack-markerna betalar hela ens utekväll. :-)

 

 

Maj:

 

Händer: 48 000

 

Resultat:+32k(1k turrar)

 

Graf senaste veckan:

 

34dplr6.png

---------------------------------

 

 

Ikväll nalkas det CL final! Själv tror jag stenhårt på Bayern. De lär vara grymt besvikna från förra årets miserabla förlust och lär gå in och stänga igen matchen direkt. Bayern Múnchen (-2) (pengarna tillbaka vid 2 målseger) spelas till fina 5.85 i odds. Om du sitter inne på ett riktigt gottespel får du gärna dela med dig då jag vill lasta på ett lite säkrare spel också! Funderar även på att spela över i hörnspelet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...