Gå till innehåll

Falk & R3D gular tillsammans


Pkr_Falk

Recommended Posts

7-4 soot is the magic hand

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Boss

Hero ($1,000)

BB ($2,147)

UTG ($850)

CO ($775)

BTN ($1,059)

 

Dealt to Hero 5:club: Q:diamond:

 

UTG raises to $10, CO calls $10, BTN calls $10, fold, BB raises to $50, UTG calls $40, fold, fold

 

FLOP ($122) 5:diamond: Q:club: 2:spade:

 

BB bets $80, UTG raises to $160, BB raises to $335, UTG calls $175

 

TURN ($792) 5:diamond: Q:club: 2:spade: 9:heart:

 

BB bets $1,762 (AI), UTG calls $465 (AI)

 

RIVER ($1,723) 5:diamond: Q:club: 2:spade: 9:heart: T:heart:

 

BB shows 7:diamond: 4:diamond:

 

BB wins $1,708

 

Det där kan nog vara den konstigaste hh jag har sett.. haha wtf liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

7-4 soot is the magic hand

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Boss

Hero ($1,000)

BB ($2,147)

UTG ($850)

CO ($775)

BTN ($1,059)

 

Dealt to Hero 5:club: Q:diamond:

 

UTG raises to $10, CO calls $10, BTN calls $10, fold, BB raises to $50, UTG calls $40, fold, fold

 

FLOP ($122) 5:diamond: Q:club: 2:spade:

 

BB bets $80, UTG raises to $160, BB raises to $335, UTG calls $175

 

TURN ($792) 5:diamond: Q:club: 2:spade: 9:heart:

 

BB bets $1,762 (AI), UTG calls $465 (AI)

 

RIVER ($1,723) 5:diamond: Q:club: 2:spade: 9:heart: T:heart:

 

BB shows 7:diamond: 4:diamond:

 

BB wins $1,708

 

Haha sick! Kan det möjligtvis vara en liten tiltad 3-4 i UTGs range ;-)

Segt att du inte höll hela vägen igår! Jag och några andra grinders hade railstuga igår och vi höll på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bockar Mars på 34 000:-. Nöjd med mitt spel då jag inte fått tilt-hybris och gått upp och vevat. De flesta av alla händer är från /4 och /5. Jag har inte heller hamnat i någon djup downswing utan det har bara varit och grinda på.

 

Det blev även volymrekord med ynka 56 245 händer. Känner mig som en riktig rookie när man får höra vad alla andra trycker per månad. :rolleyes:

 

Graf: (-5k turneringar och -5k från en väns dator.)

 

2qd1v84.png

 

Månadens största förlust på /5:

 

Boss No-Limit Hold'em, $5.00 BB (4 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

UTG ($542.13)

Button ($2,780.88)

Hero (SB) ($1,229.31)

BB ($276.50)

 

Preflop: Hero is SB with Adiamond.gif, Aclub.gif

1 fold, Button bets $14.37, Hero raises $37.17, 1 fold, Button raises $88.55, Hero raises $221.38, Button raises $456.26, Hero raises $968.26 (All-In), Button calls $670.13

 

Flop: ($2,463.62) 8diamond.gif, Jclub.gif, 9spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: ($2,463.62) 2spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($2,463.62) 9heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $2,463.62

 

Results below:

 

Button had Jspade.gif, Jdiamond.gif (full house, Jacks over nines).

Hero had Adiamond.gif, Aclub.gif (two pair, Aces and nines).

Outcome: Button won $2,448.62

 

 

-------------------------

 

Månadens största vinst på /5:

 

Boss No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

Button ($1,218.10)

Hero (SB) ($1,105.22)

BB ($511.94)

UTG ($239.37)

MP ($1,111)

 

Preflop: Hero is SB with Qspade.gif, 10spade.gif

1 fold, MP bets $14.37, 1 fold, Hero calls $11.87, BB raises $53.74, MP calls $44.37, Hero calls $44.37

 

Flop: ($176.22) Jheart.gif, 6spade.gif, 9diamond.gif(3 players)

Hero checks, BB bets $132.16, MP calls $132.16, Hero raises $418.51, BB raises $321.04 (All-In), MP calls $321.04, Hero calls $34.69

 

Turn: ($1,535.82) 8diamond.gif(3 players, 1 all-in)

Hero bets $593.28 (All-In), MP calls $593.28

 

River: ($2,722.38) Kclub.gif(3 players, 2 all-in)

 

Total pot: $2,722.38

 

Results below:

 

Hero had Qspade.gif, 10spade.gif (straight, King high).

BB didn't show

MP didn't show

Outcome: Hero won $2,707.38

 

Blir att fortsätta på /4 och /5 även nästa månad och hoppas på ett liknande resultat, innan jag försöker ta klivet tillbaka upp på /10 igen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rly? :shock:

 

2mer88g.png

 

Är snubben ens lite mänsklig? Eller är det bara jag som är lat?

 

Hur många händer trycker ni andra in per månad? :-)

----------------

 

Ikväll blir det att raila Champions leauge och som sann Liverpool supporter så är det lika tungt varje år de inte är med och krigar i denna prestigefyllda turnering. :rolleyes: Jag tror stenhårt på en målsnål match i Paris ikväll. Så lägger något k på under -2.5 mål till 2.0x pengarna. Dock kommer det väl bli målkalas nu eftersom mina tipp brukar leda till motsatt resultat. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte springa över EV på högskoleprovet imorgon. Någon som har gjort/ ska göra som kan dela med sig av lite tips? Kommer det hjälpa att träna på lite ord nu en dag innan eller är det bara att hoppas på klonk?

 

Ska upp vid 07:00 imorgon och så tidigt har jag nog inte gått upp på 2 år. Dygnsrytmen ser ungefär ut 04:00 - 13:00 :roll: Blir skoj att se hur detta kmr gå! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte springa över EV på högskoleprovet imorgon. Någon som har gjort/ ska göra som kan dela med sig av lite tips? Kommer det hjälpa att träna på lite ord nu en dag innan eller är det bara att hoppas på klonk?

 

Ska upp vid 07:00 imorgon och så tidigt har jag nog inte gått upp på 2 år. Dygnsrytmen ser ungefär ut 04:00 - 13:00 :roll: Blir skoj att se hur detta kmr gå! :-)

 

GL! Missade att anmäla mig till HP med 1 dag. FML

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om mitt PM kom fram och om det gjorde det kanske det missuppfattades. Jag vill bara förtydliga att allt är lugnt och att shit happens!

 

Du verkar vara en hyvens grabb och jag önskar dig god lycka i framtiden!

 

Skönt att höra för du verkar också riktigt trevlig! Klart jag förstår att du blir frustrerad när jag spelar handen så otroligt dåligt och ändå lyckas dra ut.. Ikväll gick det väl iaf rätt bra för dig? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mamma tyckte att jag iaf skulle snegla över diverse prefix som jag förmodligen skulle ha nytta av imorgon.

 

pre = före, post = efter.

 

Preflopp och postflopp. Yes, det stämmer! Efter det fick det vara nog.. Pokersuget var för brutalt och jag hade ingen vidare lust att gå miste om fredagsvärdet!

 

Trenden att vara trögstartad höll i sig. Började med att tokbacka och var ner 3.5k:- på några ynka händer. Kvällssessionen slutade dock på grönt tillslut. En hel tjuga! Vilket gör att månaden nu ligger på 5184:-

 

Nu blir det att ställa klockan på 07:00 för att gå upp och skriva ett prov i +8h. Dessutom frivilligt.. :shock:

 

Tänkte länka handen jag drog ut "Staash" på men HEM verkar ha sorterat bort den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mamma tyckte att jag iaf skulle snegla över diverse prefix som jag förmodligen skulle ha nytta av imorgon.

 

pre = före, post = efter.

 

Preflopp och postflopp. Yes, det stämmer! Efter det fick det vara nog.. Pokersuget var för brutalt och jag hade ingen vidare lust att gå miste om fredagsvärdet!

 

Trenden att vara trögstartad höll i sig. Började med att tokbacka och var ner 3.5k:- på några ynka händer. Kvällssessionen slutade dock på grönt tillslut. En hel tjuga! Vilket gör att månaden nu ligger på 5184:-

 

Nu blir det att ställa klockan på 07:00 för att gå upp och skriva ett prov i +8h. Dessutom frivilligt.. :shock:

 

Tänkte länka handen jag drog ut "Staash" på men HEM verkar ha sorterat bort den..

 

Jag tycker fwiw nog inte att det är så jävla dåligt spelat för ditt resonemang funkar rätt bra imo. Har haft en ganska kall period där mina händer nästan aldrig fått stå och var väl lite less. Brukar inte reagera som en liten bebis! :oops:

 

Ja, ikväll har det gått helt okej. Håller på att stänga ner nu, för det är fotboll imorgon vid 11.15 :(

 

Om du vill så kan jag länka den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till imorgon! Spika 2.0 och jag bjuder på öl :lol:

Vi får nog ta och satsa på den där guacamole idén. :rolleyes: Sov 3h den natten och det var som att sitta och fylla i en lottokupong. Därför blev jag också klar 30minuter före alla andra per delprov. Självklart fick man inte lämna salen så satt och antecknade /4 och /5 regs på kladdpappret istället. :-D

 

Jag tycker fwiw nog inte att det är så jävla dåligt spelat för ditt resonemang funkar rätt bra imo. Har haft en ganska kall period där mina händer nästan aldrig fått stå och var väl lite less. Brukar inte reagera som en liten bebis! :oops:

 

Ja, ikväll har det gått helt okej. Håller på att stänga ner nu, för det är fotboll imorgon vid 11.15 :(

 

Om du vill så kan jag länka den?

Äh, det är inget måste! Men gör att om du känner för det. Fotboll 11.15? Är det korpen jag hör? :-)

 

 

Ikväll ska det tryckas volym! Man blev ju måttligt avundsjuk när man såg MRJIMMY i dybban flyttar in. Hade inte tackat nej till den lägenheten och framförallt inte till det biorummet! ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det börjar bli lite väl många Villa supportar på PF nu så kände att det var på tiden att jag vägleder er genom att visa er något vackert. ;-)

 

 

 

haha håller på milan åxå så tror jag skippar kolla på den där:lol:

Dock så har ju baros spelat i pool så du får godkänt i vilket lag du håller på (g-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte visa hur det kan se ut när man spelar, samtidigt som man har en tjej i knäet som vill göra någon annan aktivitet. :twisted:

 

Inga konstigheter på denna va?

 

Boss No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

SB ($921.07)

Hero (BB) ($1,139.69)

UTG ($483.92)

MP ($931.24)

Button ($790)

 

Preflop: Hero is BB with 10heart.gif, Jheart.gif

1 fold, MP bets $14, Button raises $48, 1 fold, Hero raises $130, 1 fold, Button raises $228, Hero calls $142

 

Flop: ($568) 6diamond.gif, 10club.gif, Aheart.gif(2 players)

Hero bets $863.69 (All-In), Button calls $514 (All-In)

 

Turn: ($1,596) 2diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($1,596) 4heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $1,596

 

Results below:

 

Button had Aspade.gif, Adiamond.gif (three of a kind, Aces).

Hero had 10heart.gif, Jheart.gif (one pair, tens).

Outcome: Button won $1,581

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...