Gå till innehåll

Falk & R3D gular tillsammans


Pkr_Falk

Recommended Posts

Tror jag är utg i AQ-handen om jag inte minns fel... Nu har jag verkligen inte anpassat mig till svs än men han kommer väl dyka upp med AK/KK/QQ och såklart lite JJ/TT kanske t.om 99? Har inte särskilt många händer på några men har för mig att fi är reg va?

 

Kan vara helt åt helvete tänk men det är iaf min uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror jag är utg i AQ-handen om jag inte minns fel... Nu har jag verkligen inte anpassat mig till svs än men han kommer väl dyka upp med AK/KK/QQ och såklart lite JJ/TT kanske t.om 99? Har inte särskilt många händer på några men har för mig att fi är reg va?

 

Kan vara helt åt helvete tänk men det är iaf min uppfattning.

Vet ju inte statsen på FI men hur ofta flatar man egentligen med AK/KK/QQ? Man skulle väl såfall hellre flata AA då det finns mindre jobbiga floppar? Men i flesta av fallen så orkar man inte ens hålla på att flata, girigheten tar över.

 

Känns som han reppar det han har om han vet att du 3-bettar mycket, 77-JJ. Kan säkert lägga till nån suited connector också om han kan spazza, hinner inte kolla upp i pokerstove om man får korrekta pottodds mot den rangen, men kan väl inte vara allt för dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värde 3bettar man 100bb så stoppar man väl (nästan) alltid in?!

Vad tusan hade du då simpason, jj ? ;)

 

Grymma resultat btw sponsor! Pma gärna nick!

 

vet inte om du tror att jag 3betade men det gjorde jag inte. kommer inte ihåg och sitter på jobbet så kan inte kolla men jag flattade väl med random junk som vanligt som den station man är:-P inte vant mig vid svs än så hinner ju aldrig fyrbeta som jag vill så blir alltid en "hinner-inte-4beta-så-jag-flattar-och-foldar-alla-floppar"-grej, hatar verkligen klienten :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va lökigt! Själv har jag tagit semester alla klämdagar som kommer nu, 2-3 maj, 10 maj och 7:e juni. Kör nog 8h pass poker då också.

 

Jo ganska lökigt. Men tänkte böra studera snart så har inte motivationen till att söka ett heltidsarbete. :)

 

Tror jag är utg i AQ-handen om jag inte minns fel... Nu har jag verkligen inte anpassat mig till svs än men han kommer väl dyka upp med AK/KK/QQ och såklart lite JJ/TT kanske t.om 99? Har inte särskilt många händer på några men har för mig att fi är reg va?

 

 

Kan vara helt åt helvete tänk men det är iaf min uppfattning.

 

Mtp att fi är reg och bara går på syn pre ur pos för att sedan slå om, antar jag att han tycker min 3bets range på knappen är väldigt bred. Jag anar att det uppstår en "Meh" spot och att han därför väljer att dega in det och hoppas på flippen eller att jag viker. När även fisken i UTG väljer att gå på syn så tycker han väl att det är ett ypperligt tillfälle att skjuta bort honom och ta flippen mot mig. Han är även bara 100bb djup. Sätter fi på 99/1010 så kändes som en ganska enkel syn. :-)

Värde 3bettar man 100bb så stoppar man väl (nästan) alltid in?!

Vad tusan hade du då simpason, jj ? ;)

 

Grymma resultat btw sponsor! Pma gärna nick!

 

Tack! Du har pm :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat brutalt dålig poker nu i två dagar och varit allmänt grinig. Stört vad man tappar mycket koncentration när man spelar bakis. Lyckas iaf fortsätta på den fina streaken tack vare PLO hu donatorerna som kommer in och pottar för kung och fosterland. :-D.

 

Lillplus efter helgens bravader:

 

34q04mv.png

NLHE har däremot gått åt pipsvängen. Jag har spelat som en avdankad-åsna.:shock:

 

 

Bjuder på några mindre genomtänkta händer för att visa hur lite jag har innanför pannbenen ibland:

Boss No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

MP ($800)

Button ($871.32)

SB ($1,111.82)

Hero (BB) ($800)

UTG ($2,627.84)

 

Preflop: Hero is BB with 6spade.gif, 4spade.gif

3 folds, SB bets $10, Hero raises $32, SB calls $24

 

Flop: ($72) 6club.gif, 10diamond.gif, 7diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $40, SB calls $40

 

Turn: ($152) 5heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $114, SB raises $288, Hero calls $174

 

River: ($728) Kdiamond.gif(2 players)

SB bets $111, Hero raises $436 (All-In), SB calls $325

 

Total pot: $1,600

 

Results below:

 

SB had 10club.gif, Qclub.gif (one pair, tens).

Hero had 6spade.gif, 4spade.gif (one pair, sixes).

Outcome: SB won $1,585

 

 

Boss No-Limit Hold'em, $5.00 BB (2 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

Hero (SB) ($1,198.06)

BB ($669.07)

 

Preflop: Hero is SB with 6heart.gif, 5heart.gif

Hero bets $12.50, BB raises $32.50, Hero calls $22.50

 

Flop: ($75) 2spade.gif, 3heart.gif, 3club.gif(2 players)

BB bets $37.50, Hero calls $37.50

 

Turn: ($150) Jclub.gif(2 players)

BB bets $75, Hero raises $180, BB calls $105

 

River: ($510) Jheart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $943.06 (All-In), BB calls $414.07 (All-In)

 

Total pot: $1,338.14

 

Results below:

 

Hero had 6heart.gif, 5heart.gif (two pair, Jacks and threes).

BB had 10diamond.gif, 10spade.gif (two pair, Jacks and tens).

Outcome: BB won $1,323.14

 

 

Boss No-Limit Hold'em, $5.00 BB (3 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

SB ($795.69)

BB ($265.25)

Hero (Button) ($982.50)

 

Preflop: Hero is Button with 8heart.gif, Aspade.gif

Hero bets $14.37, SB calls $11.87, 1 fold

 

Flop: ($33.74) 10spade.gif, 5spade.gif, 5heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $20, SB raises $40, Hero raises $100, SB calls $80

 

Turn: ($273.74) 7club.gif(2 players)

SB bets $75, Hero raises $200, SB calls $125

 

River: ($673.74) 2club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $505.30, SB calls $461.32 (All-In)

 

Total pot: $1,596.38

 

Results below:

 

Hero had 8heart.gif, Aspade.gif (one pair, fives).

SB had Jheart.gif, 10diamond.gif (two pair, tens and fives).

Outcome: SB won $1,581.38

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turbowiggen

Tvåhundringen

Ministeken

Söndagssteken

Superkvalet

Långsöndag

Ministacken

Djupet

Andra chansen

 

Riktigt sugen på dessa ikv! Får se hur många det blir :-).

Någon annan som ska grinda turneringar ikv som man kan raila efter man bustat efter 30min?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser riktigt härligt ut! Gillar "grindhörnan" du fixat på jobbet, hade inte varit helt fel att ha! Tror det är bra att du sätter upp lite schema på hur du ska spela samtidigt som strö spel kan vara bra också.

Riktigt starkt att det är grönt så mycket som det är även att du åkte på ganska många händer där igår eller iförgår! Tycker du trycker in ganska bra med volym då jag spelar runt 1-2 k händer om dagen på /1 och har fått in 5 gröna dagar irad också men ingen som ligger på över 1k :( Keep grinding och du kan ju ge mig lite tipps om du har tid någon gång =)

Blir ministeken och Djupet för mig idag tror jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:(

 

Haha förlåt! Tänkte att det skulle låta mer ironiskt än vad det gjorde. Då du skrev att du var UTG. :-D

 

Edit: +att om han sätter mig på en väldigt vid range, och du bara synar min 3bet så är det ett ganska intressant läge för honom att skjuta hem potten med sina 88-1010. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha förlåt! Tänkte att det skulle låta mer ironiskt än vad det gjorde. Då du skrev att du var UTG. :-D

 

Edit: +att om han sätter mig på en väldigt vid range, och du bara synar min 3bet så är det ett ganska intressant läge för honom att skjuta hem potten med sina 88-1010. :)

 

haha lugnt! har spazzat sönder sen jag började testa svs så fisk är nog ändå rätt så här långt ;D vet inte vad det är men svs tar fram det absolut sämsta i mig:-(

 

ang handen så stämmer det säkert. vet bara att nl100 på cake (där jag lirar 99% av mina händer) så är det sjukt populärt att flatta AA-QQ och sen jamma över squeeze, antar att det går lite olika "trender" på olika sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trenden är bruten! 17 raka gröna dagar är nu till ända. :rolleyes: Gårdagen blev däremot lika grön som San Marino spelarnas shorts efter 0-8 mot England.

 

30ucr3l.png

 

Mot söt pf-reg som lirar 18/15/6 över 5k händer. Lite chockartat att du dök upp med den handen. Men blamear inte ditt spel, då det är kul när det vevas på borden. :-D

 

Boss No-Limit Hold'em, $5.00 BB (3 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

Hero (BB) ($997.50)

Button ($197.26)

SB ($1,004.76)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, Kheart.gif

1 fold, SB bets $12.50, Hero raises $40, SB raises $120, Hero raises $225, SB raises $869.76 (All-In), Hero calls $727.50 (All-In)

 

Flop: ($1,995) Jheart.gif, 9spade.gif, 3diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: ($1,995) 5spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($1,995) 8diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $1,995

 

Results below:

 

SB had Aspade.gif, 3spade.gif (one pair, threes).

Hero had Aheart.gif, Kheart.gif (high card, Ace).

Outcome: SB won $1,987.26

 

 

 

2eksokl.png

 

Är det bara jag som mår dåligt när en/4 reg skickar river här? Folda känns ju bara LOL. Vad säger ni?

 

Boss No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

Hero (BB) ($1,006.54)

UTG ($207.71)

MP ($1,701.51)

Button ($122.21)

SB ($1,072.90)

 

Preflop: Hero is BB with 10spade.gif, Qspade.gif

3 folds, SB bets $10, Hero calls $8

 

Flop: ($24) 8heart.gif, 3spade.gif, Jspade.gif(2 players)

SB bets $18, Hero raises $48, SB raises $144, Hero calls $114

 

Turn: ($348) 5heart.gif(2 players)

SB bets $200, Hero calls $200

 

River: ($748) 5spade.gif(2 players)

SB bets $698.90 (All-In)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hiss eller diss?

 

Fi: 28/21/8 bara 500 händer.

 

Boss No-Limit Hold'em, $4.00 BB (2 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

BB ($840.01)

Hero (SB) ($1,088.36)

 

Preflop: Hero is SB with 9diamond.gif, 9heart.gif

Hero bets $8, BB raises $36, Hero calls $30

 

Flop: ($80) 5diamond.gif, 6spade.gif, 2heart.gif(2 players)

BB bets $60, Hero calls $60

 

Turn: ($200) 7heart.gif(2 players)

BB bets $130, Hero calls $130

 

River: ($460) 7spade.gif(2 players)

BB bets $610.01 (All-In), Hero calls $610.01

 

Total pot: $1,680.02

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Megafold med QTn, vad sämre ska han dyka upp med? :roll:

 

Är HU-fisk men hatar inte playen, är väl inte överförtjust att dega 1.5x pot 200bb+ deep med ett överpar där i 6max så hans range blir lite tightare. Å andra sidan så träffar det mesta. Kommer nog ner till gameflow och history.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Megafold med QTn, vad sämre ska han dyka upp med? :roll:

 

Är HU-fisk men hatar inte playen, är väl inte överförtjust att dega 1.5x pot 200bb+ deep med ett överpar där i 6max så hans range blir lite tightare. Å andra sidan så träffar det mesta. Kommer nog ner till gameflow och history.

 

Snyggt Rahm! Man har ju saknat dina handanalyser. Du får ta och uppdatera dagboken igen, eller har bruden gulat dig? När kmr du hem från Australien? :)

 

 

Ang 99 handen så gick jag på gameflow och han visade upp AQo. FI kändes en gnutta förvirrad i handen och som du säger så känns det kallt att dega ett överpar där. Men är fortfarande osäker på om det är +ev att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch.. åkte ut ur DM efter ett par flippar. Måste träna på dem. Kom iaf ITM, men tråkigt när man är någon/några flippar från en riktigt bra placering.

 

Slog dock personligt rekord i herocall nyss, känns som att denna blir svår att rubba. Vet att det synen är horribel och riktigt -ev. Men hade känslan och tänkte att det kunde bli en ganska rolig lol-stämning på bordet. Så jag körde bara på. :-D

 

 

Boss No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

Hero (SB) ($1,000.68)

BB ($414.97)

UTG ($803.91)

Button ($824.21)

 

Preflop: Hero is SB with 7club.gif, 4club.gif

2 folds, Hero bets $10, BB calls $8

 

Flop: ($24) 3diamond.gif, 5spade.gif, Kheart.gif(2 players)

Hero bets $16, BB calls $16

 

Turn: ($56) Jheart.gif(2 players)

Hero bets $42, BB calls $42

 

River: ($140) Kdiamond.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $70,

 

1ypyd3.png

 

Hero calls $70

 

Total pot: $280

 

Results below:

 

Hero had 7club.gif, 4club.gif (one pair, Kings).

BB had 6diamond.gif, 2diamond.gif (one pair, Kings).

Outcome: Hero won $273.01

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha fan vad sjuk, nh sir!

 

Är ju den där känslan som gör det roligt att spela poker, nyfikenheten. Dock måste man oftast hålla den i schakt, annars skulle man (jag iaf) syna för mycket. Måste kännas riktigt nice när du ger den helt fria tyglar och har rätt! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trenden är bruten! 17 raka gröna dagar är nu till ända. :rolleyes: Gårdagen blev däremot lika grön som San Marino spelarnas shorts efter 0-8 mot England.

 

30ucr3l.png

 

Mot söt pf-reg som lirar 18/15/6 över 5k händer. Lite chockartat att du dök upp med den handen. Men blamear inte ditt spel, då det är kul när det vevas på borden. :-D

 

Boss No-Limit Hold'em, $5.00 BB (3 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

Hero (BB) ($997.50)

Button ($197.26)

SB ($1,004.76)

 

Preflop: Hero is BB with Aheart.gif, Kheart.gif

1 fold, SB bets $12.50, Hero raises $40, SB raises $120, Hero raises $225, SB raises $869.76 (All-In), Hero calls $727.50 (All-In)

 

Flop: ($1,995) Jheart.gif, 9spade.gif, 3diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: ($1,995) 5spade.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($1,995) 8diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $1,995

 

Results below:

 

SB had Aspade.gif, 3spade.gif (one pair, threes).

Hero had Aheart.gif, Kheart.gif (high card, Ace).

Outcome: SB won $1,987.26

 

 

 

2eksokl.png

 

Är det bara jag som mår dåligt när en/4 reg skickar river här? Folda känns ju bara LOL. Vad säger ni?

 

Boss No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Boss Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

Hero (BB) ($1,006.54)

UTG ($207.71)

MP ($1,701.51)

Button ($122.21)

SB ($1,072.90)

 

Preflop: Hero is BB with 10spade.gif, Qspade.gif

3 folds, SB bets $10, Hero calls $8

 

Flop: ($24) 8heart.gif, 3spade.gif, Jspade.gif(2 players)

SB bets $18, Hero raises $48, SB raises $144, Hero calls $114

 

Turn: ($348) 5heart.gif(2 players)

SB bets $200, Hero calls $200

 

River: ($748) 5spade.gif(2 players)

SB bets $698.90 (All-In)

 

 

 

Någon gång måste man ju gå utanför karaktär :D

 

Grattis till resultatet också, du slaktar /5 gode hårt^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt Rahm! Man har ju saknat dina handanalyser. Du får ta och uppdatera dagboken igen, eller har bruden gulat dig? När kmr du hem från Australien? :)

 

 

Ang 99 handen så gick jag på gameflow och han visade upp AQo. FI kändes en gnutta förvirrad i handen och som du säger så känns det kallt att dega ett överpar där. Men är fortfarande osäker på om det är +ev att syna.

 

Snyggt!

 

Gulat mig själv, i Nya Zeeland atm och glider runt, sen blir det Asien ett par månader innan man kommer hem till svenska sommaren! Pga lite dumma avgångstider på bussar m.m har jag fått lite tid att grinda så blir nog att uppdatera lite smått!

 

Kul att det glider på bra, får hoppas April blir lika bra som din Dec/Jan eller när det nu var du rushade 100k+! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7-4 soot is the magic hand

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Boss

Hero ($1,000)

BB ($2,147)

UTG ($850)

CO ($775)

BTN ($1,059)

 

Dealt to Hero 5:club: Q:diamond:

 

UTG raises to $10, CO calls $10, BTN calls $10, fold, BB raises to $50, UTG calls $40, fold, fold

 

FLOP ($122) 5:diamond: Q:club: 2:spade:

 

BB bets $80, UTG raises to $160, BB raises to $335, UTG calls $175

 

TURN ($792) 5:diamond: Q:club: 2:spade: 9:heart:

 

BB bets $1,762 (AI), UTG calls $465 (AI)

 

RIVER ($1,723) 5:diamond: Q:club: 2:spade: 9:heart: T:heart:

 

BB shows 7:diamond: 4:diamond:

 

BB wins $1,708

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...