Gå till innehåll

High/Love - Med sikte mot stjärnorna


Sunbird88

Recommended Posts

Första boken beställd av ett "spökskrivar-företag". Har även köpt ett omslag av en grafisk formgivare vars portfolie såg lovande ut. Väntar med spänning på resultatet nu!

 

Har två nya titlar som jag skall beställa från två andra plattformar imorgon. Får nog ut 5+ böcker denna månaden så länge dom håller leveranstiden. Gogo.

 

Beställt en ljusblå glaswhiteboard att ha på bakre väggen i kontoret också så nu börjar ju kontoret verkligen se ut som ett kontor, haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen dötrist action denna månaden. Bara spelat 21h so far och det mesta har varit i den lägre änden av grindnivåerna. En rätt kul hand från ipoker pl€100 dock. Körde den klassiska klöverEss-bluffen med en AALX-hand på KJT87ccc-bräda eller vad det va. Potten va 50bb på rivern, FI betar 48 med 60 kvar bakom. Jag får hjärnsläpp och ställer in mina 120 och han snappcallar och muckar. Tack för dom 300 eurosarna liksom.

 

Trökig action ger dock mer tid åt Kindle! Fått tillbaka en 5000 ord lång (kort?) e-bok nu. Korrekturläst allt och är förvånad över hur bra kvalité det var. Omslaget blev också riktigt fräscht! Håller på och fyller i någon skatteblankett åt IRS så att inte amerikanska staten snor åt sig 30% av mina royalties och skall se till att få upp första boken ikväll! Sen äre bara att go to work och spruta ut ytterligare 50 väl valda böcker under året, anställa en promotor, virtuell assistens o rubbet så jag slipper sitta med detta administrativa på varenda bok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första alster ligger du ute på Amazon för världen att sätta tänderna i. Köp till frugan, morsan, eller vem som nu än kan tänkas behöva den. Passa på innan jag höjer priset om 30 dagar! Hahah. Rätt kul detta ändå. Nu skall jag bara hitta marknad för ytterligare 49 böcker i år!

 

http://www.amazon.com/Premenstrual-Syndrome-PMS-Productive-Menstruation-ebook/dp/B013TVOPMK/ref=sr_1_12?s=digital-text&ie=UTF8&qid=1439485175&sr=1-12&keywords=pms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajjjjj... En vanlig träningsvecka brukar jag snitta bland annat 200 burpees. Kört nästan uteslutande kroppsviktsövningar i ett par månad och love it, men nu är min högra handled ofta väldigt öm. Inga probs med vänster alls. Jag är högerhänt och min teori är jag troligtvis landar på högerhanden först så att den snedbelastas? Fett irriterande i vilket fall. Någon som haft liknande erfarenhet av burpees? Jag skulle inte kunna tro att smärtan har rötter i någon annan övning nämligen... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajjjjj... En vanlig träningsvecka brukar jag snitta bland annat 200 burpees. Kört nästan uteslutande kroppsviktsövningar i ett par månad och love it, men nu är min högra handled ofta väldigt öm. Inga probs med vänster alls. Jag är högerhänt och min teori är jag troligtvis landar på högerhanden först så att den snedbelastas? Fett irriterande i vilket fall. Någon som haft liknande erfarenhet av burpees? Jag skulle inte kunna tro att smärtan har rötter i någon annan övning nämligen... :cry:

 

Låter inte som någon jättebelastning med lite burpees om du inte har dålig teknik.

 

Jag hade inte uteslutit att det har att göra med att sitta vid datorn mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt sant. Tänkte inte på de. Ska plugga på lite hur man mest ergonomiskt vilar handlederna. Tack! :)

 

Jag har tappat räkningen på hur ofta jag rekat Evoluent Vertical Mouse här men jag gör det igen :mrgreen: Det är en stor klump till mus som helt enkelt är vänd vertikalt (ldo...) vilket gör att underarmsbenen radius och ulna hamnar i ett naturligt läge. Bästa uppfinningen nånsin typ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan förespråkare av dom mössen här på forumet har gnällt lite på att dom har sjukt usel kvalité, tror han är inne på sin 3e eller 4e på inte så lång tid. Nu förespråkar han ju dom ändå, men ja, finns det flera olika märken kanske?

 

Mig veterligen finns inga andra men hittar du någon billigare (största nackdelen med dessa är priset) så länka jättegärna.

 

Jag är inne på min andra som nu inte funkar på min stationära dator men den funkar på min bärbara vid en snabb titt så jag misstänker att det är datorns fel. Den första musen höll bra imo mtp hur mycket smällar den fick ta när jag spelade högre pokerstakes under den tiden...

 

Spelar din polare måhända onlinepoker och förlorar många stora potter? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ett år sedan jag flyttade in i den lägenheten jag köpte och började grinda från hemmakontoret. En snabb summering visar ungefär 1000 timmar och +500k upp vid sidan av ett heltidsjobb. Såklart nöjd med det men inte speciellt imponerad av vägen jag valt. Det känns lite som jag levt i en illusion att "poker är bra" (vilket jag inte tycker det är längre). Är väldigt glad att jag inte hoppat av jobbet i vilket fall. Tur att jag precis bara fyllt 27 och kan hoppa i livbåten innan skeppet sjunker till botten.

 

Polletten har sakta men säkert ramlat ner och det känns mer som en "ny tid" framöver. Med mer fokus på andra grejer. Boken jag publicerade på Amazon har på en vecka sålt på amerikanske, engelska, japanska och tyska plattformen. Verkligen en eye-opener för att det går att tjäna deg online utanför pokern. Och den degen är troligtvis både större, roligare (in terms av att skapa den jämfört med att spela) och mer automatiserad. Bara tjänat en handfull dollar men jag är ändå glad som ett barn på julafton. Heeelt novis vad gäller online business. Att benämna sig själv som entreprenör/investor är ju så mycket coolare en "pokerspelare". Det är åt det hållet jag tänkte pusha nu och ta action, action, action. Pokern kommer alltid finnas med som ett verktyg att investera i assets. Jag är bra nog att spela in 20-25k i månaden utan större ansträngning. Må det ta flera år att bygga något ordentligt, men den dagen kommer det trumfa alla pokertimmar.

 

Slukade rich dad poor dad på två solspränga balkongkvällar och hamna i en kul diskussion med en brud på jobbet idag. Hon hävdade att hennes lägenhet var hennes största investering. Jag förklarade för henne att en lägenhet du bor i inte är en investering. Hon förstod inte mitt resonemang och avslutade det med att "vi är båda envisa"...

 

Dags för någon trevlig uteservering. Trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Slukade rich dad poor dad på två solspränga balkongkvällar och hamna i en kul diskussion med en brud på jobbet idag. Hon hävdade att hennes lägenhet var hennes största investering. Jag förklarade för henne att en lägenhet du bor i inte är en investering. Hon förstod inte mitt resonemang och avslutade det med att "vi är båda envisa"...

 

Dags för någon trevlig uteservering. Trevlig helg!

 

rekar du den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ett år sedan jag flyttade in i den lägenheten jag köpte och började grinda från hemmakontoret. En snabb summering visar ungefär 1000 timmar och +500k upp vid sidan av ett heltidsjobb. Såklart nöjd med det men inte speciellt imponerad av vägen jag valt. Det känns lite som jag levt i en illusion att "poker är bra" (vilket jag inte tycker det är längre). Är väldigt glad att jag inte hoppat av jobbet i vilket fall. Tur att jag precis bara fyllt 27 och kan hoppa i livbåten innan skeppet sjunker till botten.

 

27 är verkligen ingen ålder (säger någon som fyller 29 i november). Du har som sagt utöver en inkomst och livssituation som pokern gett dig som många avundas, även om det är rättvist att säga att pokerproffslivet inte är så fantastiskt som man kan måla upp det. Du har fattat det fantastiska beslutet gå klart en utbildning som jag tolkar som att du verkligen gillar, och ett jobb på det. Hade situationen istället varit: Är relativt gul, jag vet inte vad jag vill och det enda jag gjort sedan studenten är att spela poker - då hade ångesten ev. fått infinna sig. Att ha hittat både ett yrke och en hobby (bokskrivandet) som man älskar OCH en annan hobby som teoretiskt sett skulle kunna inbringa tillräckliga inkomster för att göra i princip vad du vill med ditt liv är en fantastisk situation att vara i! M.a.o. ditt skepp är inte på väg till botten, det är snarare så att det är en yacht och du kan inte bestämma om du vill lägga till i Cannes eller St Tropez. Dock har du möjlighet att göra båda! ;)

 

Måste jag läsa boken du nämner eller kan du förklara varför en lägenhet inte är en investering? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rekar du den?

 

Yes sir! Gillade den riktigt mycket då den satte ord på de tankar jag haft de senaste månaderna. Helt klart läsvärd!

500K på ett år är bra. Wp!

Tack :)

 

27 är verkligen ingen ålder (säger någon som fyller 29 i november). Du har som sagt utöver en inkomst och livssituation som pokern gett dig som många avundas, även om det är rättvist att säga att pokerproffslivet inte är så fantastiskt som man kan måla upp det. Du har fattat det fantastiska beslutet gå klart en utbildning som jag tolkar som att du verkligen gillar, och ett jobb på det. Hade situationen istället varit: Är relativt gul, jag vet inte vad jag vill och det enda jag gjort sedan studenten är att spela poker - då hade ångesten ev. fått infinna sig. Att ha hittat både ett yrke och en hobby (bokskrivandet) som man älskar OCH en annan hobby som teoretiskt sett skulle kunna inbringa tillräckliga inkomster för att göra i princip vad du vill med ditt liv är en fantastisk situation att vara i! M.a.o. ditt skepp är inte på väg till botten, det är snarare så att det är en yacht och du kan inte bestämma om du vill lägga till i Cannes eller St Tropez. Dock har du möjlighet att göra båda! ;)

 

Måste jag läsa boken du nämner eller kan du förklara varför en lägenhet inte är en investering? :)

 

Bra kommentar!

 

Verkligen inte ångest. Mest en turn i mitt mindset som vill fokusera på att göra andra grejer nu, och pokern kommer vara mitt verktyg till att snabba på en del processer mer än att "bara spela". Poker kommer in i ett större sammanhang nu, som en del i pusslet att bygga min dröm. Det är en skön känsla i och med att jag kan släppa en del press jag lagt på mig själv. När jag menar att skeppet sjunker mena jag att sitta och bara spela utan egentligen sammanhang och bara döda massa tid man kan utnyttja bättre.

 

Det jag kommer fokusera på är att bygga bokserier som kan länka till varandra och även till andra plattformar, typ en blogg/hemsida som jag kommer bygga upp. Där kan man marknadsföra fysiska produkter och agera som en affiliate. På sikt kan man även utveckla egna produkter. Just nu håller jag på med proper research för att hitta rätt område att attackera. Roligt men svårt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kommit upp till 200 400 på SvS än?

Och har det varit nån action där senaste månaderna?

 

Ne, fullt fokus på att bygga min money machine nu. $2/$4 är min högsta regnivå atm. Kör väl iofs 25/50 om det rullar också men 2/400 får vänta lite. Kommer köra där i framtiden dock, övertygad om det.

 

Ingen aning hur det har varit med action där. Har inte de i mitt filter på svs så kikar inte ens..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ett draft på omslaget.. Gjort några ändringar, typ tagit bort ett "and" o lite annat.. Förhoppningsvis släpps den ganska snart!

 

Känns som målgruppen är ganska spot on här... :lol:

 

sunbird88-3.png

 

Alltså, jag skulle kunna tänka mig att köpa den bara för att lämna den framme sådär lite halvt sönderbläddrad på armstödet på soffan när det kommer folk. Enbart för att spela in folks reaktioner :)

 

(om det vore paperback såklart)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...