Gå till innehåll

Howard Lederer


Rosco

Recommended Posts

Är det någon som har koll på vad Howard och "Jesus" har för sig idag?

Vågar dom visa sig ute i pokerscenen nu för tiden eller pågår häxjakten på dem fortfarande.

Jag har inte läst alla hundra trådar om Full Tilt, där av min fråga.

Länka gärna om det finns i någon annan tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag vet så hade inte Howard någon fest i år, om det nu är den BBQ som han brukar hålla på Nugget i samband med WSOP som du menar. Är inte helt säker men tror att han hade den förra året.

 

MVH

 

Murat Sahan

 

enligt D.N.s twitter hade han en fest dit twofaced proffs drog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skall man beskriva sin avsmak för människan utan att spåra ur fullständigt. Går nästan inte.

 

Låter den här videon säga allt. Tänk på att karln spelar på frirulle.

 

Menar du att det är uppenbart att en person som synar en 5-bet med AKs är en vidrig människa? Annars ser jag inte hur videon säger någonting om honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
cliffs?

howard har inte vetat någonting om att det fattas pengar (för än det var försent) och jobbat hårt för att spelarna ska få sina pengar, många av aktieägarna verkar vara riktiga fittor, de som verkar avvika mest från detta är Gus och ferguson som på krismötena varit de som främst satt spelarnas intressen i fokus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

howard har inte vetat någonting om att det fattas pengar (för än det var försent) och jobbat hårt för att spelarna ska få sina pengar, många av aktieägarna verkar vara riktiga fittor, de som verkar avvika mest från detta är Gus och ferguson som på krismötena varit de som främst satt spelarnas intressen i fokus.

 

Tack så mycket.

Verkar trovärdig... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte hörde fel så påstod han också att Full Tilt inte visste att deras "payment processors" ljög för bankerna om vad transaktionerna gällde. Kan hända att jag missuppfattade och att han bara menade att han inte visste det, men jag har för mig att han sa att Bitar har sagt åt honom (i efterhand?) att bankerna definitivt visste vad transaktionerna gällde.

 

Han påstod också att Ray Bitar hade sett till så att amerikanska spelare fick spela på kredit utan att informera styrelsen (som till stor del består av de pokerkändisar vi associerar med Full Tilt). Bitar berättade för Howard och Chris att de hade en "backlog" på över 100M USD på grund av det, bara några dagar innan allt gick åt helvete. Howard hann inte ens sätta in sig i vad det underskottet innebar pga en affärsresa.

 

Jag har lyssnat på del 1-4, så jag vet inte om det tas upp senare. Men jag skulle vilja veta om de någonsin diskuterade att ägarna skulle täcka en del av underskottet genom att sätta tillbaka pengar in i företaget. Man fick verkligen inte det intrycket av del 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom hade väl en backlog för att det blev ett fel med paymentprocessen och spelarnas konton blev aldrig krediterade.

Nja, det felet innebar bara att Full Tilt var tvugna att välja mellan att låta dem spela på kredit eller att inte spela alls tills problemet var löst. Backloggen uppstod för att de valde det förstnämnda alternativet. Enligt Howard så var det Ray Bitar som tog det beslutet. Dessutom så tog han det utan att diskutera det med de andra, och berättade det inte heller i efterhand, förrän någon dag innan åtalen kom. Om det är sant så kan man inte säga att de fick en backlog för att betalningsprocessen inte fungerade. De fick det för att Ray Bitar tog ett av de dummaste affärsbesluten någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...