Gå till innehåll

Probably the best player in the world


Kilo55

Recommended Posts

Ajaj inte roligt att se. :-(

 

Vad händer nu då? Blir det SvS igen?

 

Nu var rullen minimal på stars, spelade bara med det jag hade kvar på kontot sen förut. Det är ändå inte kul att backa.

 

Motivationen att spela är inte den högsta så ska ta en liten paus på några dagar och reflektera/planera inför september.

 

Förmodligen kommer det bli fokus på MTTs ett tag på stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 479
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Suget att spela kom snabbt tillbaka :-) tog ut en tusing från svs och satte in den på stars. Redan tryckt in ca 800 händer på 5NL med ett litet plus.

 

September kommer jag förmodligen mest köra cash, det passar bäst in IRL att kunna börja och sluta hur jag vill. Om jag någon dag vet att jag har flera timmar fria kommer jag testa lyckan i några turneringar. Riktiga mål kommer i månadsskiftet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredagskvällen bjöd på homegame. Är överlag nöjd med mitt spel, var en riktig TAG. Gjorde däremot en mega blunder när jag såg fel på en motstndares chips och trodde han hade 6st blåa = 6kr men det var 6st svarta = 600kr. Jag vill sätta honom allin på turn med toppar därefter gick allt fel och jag förlorade mycket, helt i onödan. Aja en trevlig kväll oavsett :-) slutade break even efter ca sju timmar.

 

 

Inför september har jag några mål

 

[ ] Spela 40000 händer.

[ ] Läs/lyssna en pokerbok.

[ ] Spela stabilt på 10NL Zoom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

September inleds som augusti slutade, med minus. Jag har haft otur med några flippar och AA vs KK pre för 200bb. Jag ska hålla mig från 10NL innan jag har minst $200 också.

 

 

Det dummaste jag gjort än så länge.

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

 

BTN: $5.14 (102.8 bb)

SB: $3.84 (76.8 bb)

BB: $6.70 (134 bb)

UTG: $5 (100 bb)

Hero (MP): $5.17 (103.4 bb)

CO: $11.26 (225.2 bb)

 

Preflop: Hero is MP with Tdiamond4.gif Tclub4.gif

UTG folds, Hero raises to $0.14, 3 folds, BB calls $0.09

 

Flop: ($0.30) 2heart4.gif 8diamond4.gif 5club4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $0.14, BB calls $0.14

 

Turn: ($0.58) Tspade4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $0.30, BB calls $0.30

 

River: ($1.18) 9heart4.gif (2 players)

BB bets $0.84, Hero raises to $3.30, BB calls $2.46

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

September inleds som augusti slutade, med minus. Jag har haft otur med några flippar och AA vs KK pre för 200bb. Jag ska hålla mig från 10NL innan jag har minst $200 också.

 

 

Det dummaste jag gjort än så länge.

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

 

BTN: $5.14 (102.8 bb)

SB: $3.84 (76.8 bb)

BB: $6.70 (134 bb)

UTG: $5 (100 bb)

Hero (MP): $5.17 (103.4 bb)

CO: $11.26 (225.2 bb)

 

Preflop: Hero is MP with Tdiamond4.gif Tclub4.gif

UTG folds, Hero raises to $0.14, 3 folds, BB calls $0.09

 

Flop: ($0.30) 2heart4.gif 8diamond4.gif 5club4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $0.14, BB calls $0.14

 

Turn: ($0.58) Tspade4.gif (2 players)

BB checks, Hero bets $0.30, BB calls $0.30

 

River: ($1.18) 9heart4.gif (2 players)

BB bets $0.84, Hero raises to $3.30, BB calls $2.46

 

bettar större flop o turn spelar river likadant! wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag inte alls om min river-rasie borde synat.

 

Bara för att du fick syn av J7/76 denna gång så betyder det inte att det var dåligt spelat. Jag hade förmodligen raisat river också (mot okänd spelare i varje fall). Mot passiv fisk som donkar ut sådär skulle jag nog kunna syna av, annars tycker jag inte alls att det är dåligt!

 

Han kan dyka upp med många 2par där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har riktigt svårt att inte vara resultat orienterad i mitt tänk. Innan river kan jag i efterhand se oddsen och bedömma spelet där efter, men riverbeslut är ju antingen 0 eller 100 att då hävda att korrekt spel är att förlora kan jag inte greppa.

 

En annan sak HM2 verkar inte registrera när man kör "run it twice". Denna hand körde vi två st riverkort en 9 och en J men bara första visas.

 

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BTN: $5.34 (106.8 bb)

SB: $5.03 (100.6 bb)

BB: $5.51 (110.2 bb)

UTG: $5.20 (104 bb)

Hero (MP): $15.48 (309.6 bb)

CO: $1.91 (38.2 bb)

 

Preflop: Hero is MP with Jspade4.gif Jdiamond4.gif

UTG raises to $0.15, Hero calls $0.15, CO folds, BTN raises to $0.55, 3 folds, Hero calls $0.40

 

Flop: ($1.32) Jheart4.gif 4heart4.gif 5spade4.gif (2 players)

Hero checks, BTN checks

 

Turn: ($1.32) Tspade4.gif (2 players)

Hero bets $0.88, BTN raises to $2.05, Hero raises to $6.76, BTN calls $2.74 and is all-in

 

River: ($10.90) 9heart4.gif (2 players, 1 is all-in)

 

Results:

$10.90 pot ($0.45 rake)

Final Board: Jheart4.gif 4heart4.gif 5spade4.gif Tspade4.gif 9heart4.gif

BTN mucked Adiamond4.gif Aclub4.gif and lost (-$5.34 net)

Hero showed Jspade4.gif Jdiamond4.gif and won $10.45 ($5.11 net)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har riktigt svårt att inte vara resultat orienterad i mitt tänk. Innan river kan jag i efterhand se oddsen och bedömma spelet där efter, men riverbeslut är ju antingen 0 eller 100 att då hävda att korrekt spel är att förlora kan jag inte greppa.

 

här tänker du nog så fel man kan göra.

 

du vet ju inte när du spelar vilken hand du är uppe mot, utan du är uppe mot ett handurval, en range. Vid river har du förhoppningsvis smalnat ner hans range till ett antal möjliga kombinationer av händer.

 

Det är mot detta urvalet du får se hur din hand står. (alltså kan du inte säga att det är 0 eller 100 på river, du vet ju inte vad motståndaren har exakt).

Självklart tas pottoddsen i beaktning med.

har du t.ex. färgdrag på flop och ni bara har en potbet kvar i stacken så måste du syna betten, eftersom:

 

du har ~36% att vinna (givet dina 9 outs vinner dig potten), men det krävs bara att du vinner 1/(1+1+1) = ~33% av gångerna enligt pottoddsen.

 

 

tillsammans har du alltså pottoddsen som gör att du måste syna där du "inte alltid leder" samt rangerna, som kan innehålla missade färgdrag, bluffar etc som gör att ett spel lutar mer mot en syn.

 

Slutligen är vi förstås inte alla synmuppar (jag är iofs) som när vi kommer till river ska syna eller folda. Vi har en massa spel där vi måste betta eller raisa bort en motståndare, även när vi inte har bäst hand. Har jag bara 40% mot en viss range, men räknar med att han foldar ytterligare 25% av gångerna när jag pushar, så har jag över 50% att vinna handen och spelet är åter +ev, dvs profitabelt in the long run.

 

 

vet inte om det var nåt sånt här du var ute efter att höra för att slippa resultattänket, men ja, hjälper mig.

 

mvh pokerbasicz89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

här tänker du nog så fel man kan göra.

 

du vet ju inte när du spelar vilken hand du är uppe mot, utan du är uppe mot ett handurval, en range. Vid river har du förhoppningsvis smalnat ner hans range till ett antal möjliga kombinationer av händer.

 

Det är mot detta urvalet du får se hur din hand står. (alltså kan du inte säga att det är 0 eller 100 på river, du vet ju inte vad motståndaren har exakt).

Självklart tas pottoddsen i beaktning med.

har du t.ex. färgdrag på flop och ni bara har en potbet kvar i stacken så måste du syna betten, eftersom:

 

du har ~36% att vinna (givet dina 9 outs vinner dig potten), men det krävs bara att du vinner 1/(1+1+1) = ~33% av gångerna enligt pottoddsen.

 

 

tillsammans har du alltså pottoddsen som gör att du måste syna där du "inte alltid leder" samt rangerna, som kan innehålla missade färgdrag, bluffar etc som gör att ett spel lutar mer mot en syn.

 

Slutligen är vi förstås inte alla synmuppar (jag är iofs) som när vi kommer till river ska syna eller folda. Vi har en massa spel där vi måste betta eller raisa bort en motståndare, även när vi inte har bäst hand. Har jag bara 40% mot en viss range, men räknar med att han foldar ytterligare 25% av gångerna när jag pushar, så har jag över 50% att vinna handen och spelet är åter +ev, dvs profitabelt in the long run.

 

 

vet inte om det var nåt sånt här du var ute efter att höra för att slippa resultattänket, men ja, hjälper mig.

 

mvh pokerbasicz89

 

Tack för ett jättebra svar. En sak som däremot fortfarande clouds my judgement är att mer än 80% av hela spelarbasen jag möter är icke tänkande passiva fiskar. Att försöka gissa deras range känns omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett jättebra svar. En sak som däremot fortfarande clouds my judgement är att mer än 80% av hela spelarbasen jag möter är icke tänkande passiva fiskar. Att försöka gissa deras range känns omöjligt.

 

det är ju gött att möta såna spelare. de spelar ärligt. höjer när de är starka och synar när de är svaga. asnice. isolera brett å gå light för värde = profit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med om ens spel är plus eller minus ev in the long run tycker jsg fortfarande är sjukt svårt. Om man sätter sin motståndare på en range baserat på stats, bettingmönster och annat man kan räka in i onlinespel är det ju fortfarande 0 eller 100. Antingen har du rätt eller fel.

 

 

Ta denna hand som exempel. Är detta plus ev?

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

 

BTN: $2.62 (52.4 bb)

SB: $5.90 (118 bb)

Hero (BB): $5.75 (115 bb)

UTG: $17.15 (343 bb) VPIP: 40, PFR: 0, 3B: 0, AF: 5,0, Hands: 5

MP: $8.50 (170 bb)

CO: $8.62 (172.4 bb)

 

Preflop: Hero is BB with Qheart4.gif 4heart4.gif

UTG calls $0.05, 4 folds, Hero checks

 

Flop: ($0.12) 9heart4.gif Qspade4.gif 7diamond4.gif (2 players)

Hero checks, UTG bets $0.05, Hero calls $0.05

 

Turn: ($0.22) 7heart4.gif (2 players)

Hero bets $0.12, UTG calls $0.12

 

River: ($0.46) 5club4.gif (2 players)

Hero checks, UTG bets $0.30, Hero calls $0.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vissa fall kan någons range vara antingen 100% för värde eller 100% bluffar, men oftast är det inte så svart eller vitt.

Det kan till exempel vara så att du har KK och din motspelare AA. Mot hans specifika hand ligger du dåligt till men mot den range av händer han spelar på samma sätt kan du vara tex 62% favorit om han spelar JJ+ och AK på samma sätt.

Då är det inget misstag även om du inte fick in pengarna som favorit den specifika handen.

 

Det är liknande när du funderar på att syna ett river bett. Ofta kommer den range din motspelare bettar vara de händer han värdebettar och de händer han känner sig behöva bluffa med. Utfallet i den specifika handen avgör inte om du spelat rätt, utan det handlar om huruvida du fattat rätt beslut i förhållande till hans range.

Om en spelare aldrig bluffar ska du dock alltid folda en bluff fångare.

 

Tycker f.ö handen ser ok ut, men jag skulle hellre checka turn och låta han fortsätta med sina bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

September har börjat bra volymmässigt men inte resultatmässigt.

vkK29j8.jpg

 

Något som inte hände mig tidigare när jag inte spelade så många händer är att jag nu råkar ut för set över set situationer förhållandevis ofta (två gånger i veckan kanske) är detta något jag bör vänja mig vid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

September har börjat bra volymmässigt men inte resultatmässigt.

vkK29j8.jpg

 

Något som inte hände mig tidigare när jag spelade så många händer är att jag nu råkar ut för set över set situationer förhållandevis ofta (två gånger i veckan kanske) är detta något jag bör vänja mig vid?

 

om du tänker ett litet steg längre så betyder det att du själv settar över andra lika ofta i längden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska man veta om det är EV+ i Q4s-handen tänkte du? :P .. Du har spelat 5 händer emot honom. Man behöver lite mer information än så, donk turn är inte bra öht. Känns som jag och många andra har sagt till dig hur många gånger som helst att du inte borde donka i onödiga spots. Behöver inte vara dumt att donka, men i den situationen och en del andra ser jag inte poängen öht. Som spelad foldar jag river iaf, orkar inte syna för splitt. Någon gång har han väl ett bustat stegdrag, men folk bluffar sällan missade drag på dessa stakes.

 

Det med set över set har jag ingen aning om vad du vill få fram riktigt :-P Man ska inte/bör inte tänka på varians öht. Fokusera på det som går att påverka istället. Skulle du vinna mer/respektive mindre tänker du om du blev "van" vid en viss situation i poker? Vill man ha mindre varians så är det bara att fokusera mer på sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du tänker ett litet steg längre så betyder det att du själv settar över andra lika ofta i längden

 

Det med set över set har jag ingen aning om vad du vill få fram riktigt :-P Man ska inte/bör inte tänka på varians öht. Fokusera på det som går att påverka istället. Skulle du vinna mer/respektive mindre tänker du om du blev "van" vid en viss situation i poker? Vill man ha mindre varians så är det bara att fokusera mer på sitt spel.

 

Jag är bara ovan att se det så ofta som jag gör nu, därför jag nämner det. Jag har nog sett fler set över set senaste månaden än under hela min pokerkarriär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om dessa händer? Kan ni gissa vilka jag vann och vilka jag förlorade ;-)

 

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

 

BTN: $5.09 (101.8 bb) VPIP: 12, PFR: 7, 3B: 3, AF: 1,0, Hands: 94

Hero (SB): $7.59 (151.8 bb)

BB: $6.33 (126.6 bb)

UTG: $5 (100 bb)

MP: $2.53 (50.6 bb)

CO: $7.96 (159.2 bb)

 

Preflop: Hero is SB with Qspade4.gif Jspade4.gif

3 folds, BTN raises to $0.15, Hero calls $0.13, BB folds

 

Flop: ($0.35) 6club4.gif 9heart4.gif Qdiamond4.gif (2 players)

Hero checks, BTN bets $0.20, Hero calls $0.20

 

Turn: ($0.75) 9diamond4.gif (2 players)

Hero checks, BTN bets $0.40, Hero raises to $1.40, BTN calls $1.00

 

River: ($3.55) 2spade4.gif (2 players)

Hero bets $2.24, BTN calls $2.24

 

----------------------------------------------------------------------------

 

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

 

BTN: $2.80 (56 bb)

SB: $4.74 (94.8 bb)

BB: $5.79 (115.8 bb)

Hero (UTG): $5 (100 bb)

MP: $5.59 (111.8 bb)

CO: $2.97 (59.4 bb)

 

Preflop: Hero is UTG with 9club4.gif 9heart4.gif

Hero raises to $0.14, 3 folds, SB raises to $0.23, BB folds, Hero calls $0.09

 

Flop: ($0.51) 7heart4.gif Theart4.gif Tclub4.gif (2 players)

SB bets $0.30, Hero calls $0.30

 

Turn: ($1.11) Qheart4.gif (2 players)

SB bets $0.30, Hero calls $0.30

 

River: ($1.71) 5heart4.gif (2 players)

SB bets $1, Hero calls $1

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

 

BTN: $11 (220 bb) VPIP: 24, PFR: 16, 3B: 0, AF: 1,8, Hands: 62

SB: $6.94 (138.8 bb)

BB: $2.71 (54.2 bb)

UTG: $3.91 (78.2 bb)

Hero (MP): $6.97 (139.4 bb)

CO: $4.93 (98.6 bb)

 

Preflop: Hero is MP with Aclub4.gif Adiamond4.gif

UTG folds, Hero raises to $0.14, CO folds, BTN calls $0.14, 2 folds

 

Flop: ($0.35) 2spade4.gif 5heart4.gif 7spade4.gif (2 players)

Hero bets $0.22, BTN calls $0.22

 

Turn: ($0.79) Qheart4.gif (2 players)

Hero bets $0.50, BTN calls $0.50

 

River: ($1.79) Jdiamond4.gif (2 players)

Hero bets $1.10, BTN calls $1.10

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Poker Stars, $0.02/$0.05 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

 

BTN: $7.17 (143.4 bb)

SB: $7.44 (148.8 bb)

Hero (BB): $6.48 (129.6 bb)

UTG: $5.05 (101 bb)

MP: $7.98 (159.6 bb)

CO: $7.48 (149.6 bb)

 

Preflop: Hero is BB with Qclub4.gif Kclub4.gif

4 folds, SB raises to $0.15, Hero calls $0.10

 

Flop: ($0.30) 9spade4.gif Tclub4.gif 9heart4.gif (2 players)

SB bets $0.15, Hero calls $0.15

 

Turn: ($0.60) Qspade4.gif (2 players)

SB bets $0.30, Hero calls $0.30

 

River: ($1.20) 6heart4.gif (2 players)

SB bets $1.50, Hero calls $1.50

 

 

EDIT:TÄVLING MED PRIS

Omgång 1

 

Första pris en trisslott! Om detta blir lyckat kommer jag hålla fler liknande tävlingar. Om detta blir lyckat kommer jag hålla fler liknande tävlingar.

 

Regler:

 

  • Gissa rätt vilka av de fyra händerna jag postade i inlägg #420 jag vann eller förlorade.
     
  • Minst sex deltagare per omgång.
     
  • Vinnaren måste vara registrerad och aktiv på forumet, jag skickar ett PM med länk till SvenskaSpel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TÄVLING MED PRIS

Omgång 1

 

Första pris en trisslott! Om detta blir lyckat kommer jag hålla fler liknande tävlingar.

 

Regler:

 

  • Gissa rätt på vilka av de fyra händerna jag postade i inlägg #420 jag vann eller förlorade.
     
  • Minst sex deltagare per omgång.
     
  • Vinnaren måste vara registrerad och aktiv på forumet, jag skickar ett PM med länk till SvenskaSpel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...