Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 154
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Synd Ector, så länge du är nöjd med ditt spel så......slaskade han med 3-4 eller hade han blind ?? Riktigt risigt om han spelade 3-4.....

Det är verkligen inte risigt att spela 34 om man vet vad man håller på med. Och det visste han ju uppenbarligen. Riktigt imponerad av hans spel hela dagen.

Edit: Han hade BB och betalade 400 för att vinna mina 12k. Så spelar man no limit.

Postad
Det är verkligen inte risigt att spela 34 om man vet vad man håller på med. Och det visste han ju uppenbarligen. Riktigt imponerad av hans spel hela dagen.

PRESSTOP! Ector tycker att någon annan än han själv spelar bra poker! PRESSTOP!

Postad

Till Ector:

Du skrev att du tänkte modifiera ditt turneringsspelande mer mot ditt cashgamespelande i början utav turneringen då du b.la. skrev att alla råd du hörde var att man skulle köra tight i början.

Varenda artikel med tips man har läst säger att första dagen ska man spela tight och inte ta några risker. Ska se om det går att utnyttja det genom att justera mitt spel från mitt normala turneringsspel och mer mot mitt normala cashgamelir.

Då till mina frågor: Hur skiljer sig ditt ordinarie turneringsinställning och cashgame och anser du att din taktik var den rätta i WSOP?

Och en tanke är om alla goda råd är att spela tight då jag personligen tror att det är en del amatörer i turneringen som har svårt att hålla koncentrationen uppe och vill spela många händer, varför hörsammade du då inte till dessa råden?

Och hade du någon read på killen du gick all-in emot?

Postad

Ector spelar mycket mer loose i cashgame och ser många floppar för att träffa och dubbla upp mot spelare som har svårt att släppa överpar t ex. Loose kontrar tight. Alla artiklar förespråkar tight ibörjan, så alla kommer spela så. Därför spelade Ector loose för att kunna sno många potter och därmed bygga sin stack. Sedan när blindsen blir högre kan han ta det lite lugnare och fortfarande ha samma image, de sämre spelarna på hans bord kommer inte uppmärksamma detta och kommer förmodligen betala av med en sämre hand.

Det är iaf min teori.

Postad

Ugefär så ja, Blado. Det funkade perfekt. Roffade åt mig ca 8k i princip osynad innan jag fick vika ner AK AQ och AQ och på sätt halka ner till 12.

Read nej, jag fattar ju att han har en hand. Och att han i värsta fall har 89 men jag trodde det va rimliga chanser att han kunde ha överpar TT JJ eller par och något drag osv osv. TT eller JJ hade han nog lagt och mot nästan alla andra händer har jag ett tjog outs. Har tänkt en del på handen och kommit fram till att jag är nöjd med det spelet även så här i efterhand.

Postad

Fick snackat en hel del med nagra av de stora pokerspelarna nar jag var i Vegas o jobbade i hostas.

De sa alla samma sak: spela tight i borjan. Detta radet kom aven fran spelare som ar kanda for att vara valdigt, valdigt loosa.

Deras motivering ar att det ar manga unga internetlirare som kommer till turneringen, och det ar mkt loose aggressive som galler hos dessa.

fast som sagt, jag har inte spelat main eventet, sa jag vet ju inte. Detta ar ju bara vad jag hort.

Postad

Om du nu är så nyfiken så räkna lite på det själv.

200*1000 tot prispott, så tar du o tittar upp hur många procent 6an brukar få i en sådan tour. 10% brukar få pris på ett ungefär.

Postad
Om du nu är så nyfiken så räkna lite på det själv.

200*1000 tot prispott, så tar du o tittar upp hur många procent 6an brukar få i en sådan tour. 10% brukar få pris på ett ungefär.

jo men det kan ju variera så mycket på olika tours!

Postad
Till slut tar han ett kort från en annan spelare och säger att det är märkt, varpå han viker kortet för att det ska tas ur spel.

Man får vara en riktigt stor idiot för att ens komma på tanken att göra något sånt. Helt omotiverat gå fram till ett annat bord, sno ett kort och vika det? Jäkligt snäll floor manager. Man får inte säga fuck, men man får plocka upp andra spelares kort och förstöra dem :)

Postad

Jo, det ska väl kunna bli lite WPT i framtiden... Inget bestämt. Har bestämt mig för att åka till Amsterdam i november och spela Master Classics, sen får vi se om jag hinner med ytterligare något event. WPT blir nog inte förrän till våren i så fall.