Gå till innehåll

Jagar SkV heltidsknegare?


Ignatius

Recommended Posts

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tur han inte är jurist då.

 

 

Ska hålla mig undan sakfrågan för det är inte min business, och dessutom är jag jävig eftersom jag är god vän med mendi men aldrig har träffat Cyntax. Men kort sagt kan man väl säga att mendi har absolut ingenting att vinna på att tala om det här "offentligt", och har heller ingen anledning att söla ner Cyntax rykte så varför skulle han hitta på hela den här storyn liksom.

 

Givetvis kan man tycka att det är fult att tala om summor såhär öppet och det är självklart inget man normalt sett gör, men det var ju just ändrandet av prisförslaget och den enorma skillnaden mellan första och sista prisförslaget och vägen dit som inte kändes helt reko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså lol, småbarn... Okej att man berättar för några i sitt umgänge vad det skulle kosta, men skriva publikt på ett forum, vad en "jurist" tar för sina tjänster är nästan värre än att outa någon.

 

Är väll just med betoningen på "jurist" som gör det hela intressant, lär finnas många pokerspelare som har väldigt dålig koll på hur de ska hantera sin skattesituation och då är det ju väldigt viktigt att få hjälp av en seriös aktör. Känns väldigt oseriöst att någon ska kunna missuppfatta prissättningen så grovt och att det sedan blir tal om "kompispris" och liknande saker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väll just med betoningen på "jurist" som gör det hela intressant, lär finnas många pokerspelare som har väldigt dålig koll på hur de ska hantera sin skattesituation och då är det ju väldigt viktigt att få hjälp av en seriös aktör. Känns väldigt oseriöst att någon ska kunna missuppfatta prissättningen så grovt och att det sedan blir tal om "kompispris" och liknande saker..

 

Jo men skriv då snarare att han har väldigt skum prissättning. Att han gick ner 80% från sitt ursprungspris. Den faktiska summan är väl hur som helst inte intressant? Den kan ju endast och faktiskt endast var intressant för en eventuellt konkurrent när han skall prissätta.

 

Du som köpare kan oavsett ta in offert från flera och därifrån förhandla och avgöra vem du vill gå vidare med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog tycka att det är värt att belysa sjukheten i att en icke färdigutbildad jurist försöker ta över en miljon för att driva ett basic skattemål. Kanske hade det att göra med att mendieta19 en kort tid innan dingade ett jättebelopp (på pappret, alla vi turrespelare vet hur det är med byten, prolleförsäljning osv) och kunde tänkas betala det höga priset bara för att få saken ur världen, nyrik som han kunde tänkas vara.

 

 

Edit: Rolig frågeställning. Var priserna inkl eller exkl moms?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men skriv då snarare att han har väldigt skum prissättning. Att han gick ner 80% från sitt ursprungspris. Den faktiska summan är väl hur som helst inte intressant? Den kan ju endast och faktiskt endast var intressant för en eventuellt konkurrent när han skall prissätta.

 

Du som köpare kan oavsett ta in offert från flera och därifrån förhandla och avgöra vem du vill gå vidare med.

 

Håller med om att ändringen av priset är det mest intressanta.

 

Men tycker även en diskussion om vad som är en rimlig prisättning är väldigt intressant. Dold prissättning i ett läge där konsumenten troligtvis både är rätt desperat och väldigt dåligt insatt känns inte så lyckat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men skriv då snarare att han har väldigt skum prissättning. Att han gick ner 80% från sitt ursprungspris. Den faktiska summan är väl hur som helst inte intressant? Den kan ju endast och faktiskt endast var intressant för en eventuellt konkurrent när han skall prissätta.

 

Du som köpare kan oavsett ta in offert från flera och därifrån förhandla och avgöra vem du vill gå vidare med.

 

cyntax pappa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.15M kr! :lol:

 

Det är viktigt att ankra priset högt när den generella prisbilden är oklar så man har ordentligt med spelutrymme i de efterföljande förhandlingarna.

Haha... jag har faktiskt hittat chatten!
Alltså lol, småbarn... Okej att man berättar för några i sitt umgänge vad det skulle kosta, men skriva publikt på ett forum, vad en "jurist" tar för sina tjänster är nästan värre än att outa någon.
Är det okay för mig att skriva vad uppdraget gick ut på? Hur mycket han vunnit och hur mycket SKV ville upptaxera honom, hur mycket skattetillägg (straffskatt) som pappa-staten tog från honom?
tur han inte är jurist då.
Är jag väl. Är inte jur.kand eller advokat. Har nog fler hp i juridik än de flesta jur.kands och advokater. Läste sommarkurser och har kört alla kurser i skatterätt + kriminologi, börsrätt och affärsjuridik.

Jurist är ingen skyddad titel. Man kan ta 1 poäng juridik på Univ och kalla sig jurist.

Ska hålla mig undan sakfrågan för det är inte min business, och dessutom är jag jävig eftersom jag är god vän med mendi men aldrig har träffat Cyntax. Men kort sagt kan man väl säga att mendi har absolut ingenting att vinna på att tala om det här "offentligt", och har heller ingen anledning att söla ner Cyntax rykte så varför skulle han hitta på hela den här storyn liksom.
Han kanske är sur på sig själv som inte tog mitt erbjudande? Jag har ingen aning, han får svara själv?

Jag har kvar chatten och i stort så är det sant. Men här i tråden utelämnas flera fakta för att man kan göra en korrekt bedömning.

Givetvis kan man tycka att det är fult att tala om summor såhär öppet och det är självklart inget man normalt sett gör, men det var ju just ändrandet av prisförslaget och den enorma skillnaden mellan första och sista prisförslaget och vägen dit som inte kändes helt reko.
Kom ihåg att det var inget fast pris. Om jag inte lyckades så skulle det bli noll. Tror att jag gjorde bedömningen att en advokat skulle kosta ca 50k-200k, oavsett utfall!

 

dessutom skulle Mendi få tillbaka pengar från staten för sina kostnader om jag/vi vann. Tror aldrig han förstod det...

http://www.dagensjuridik.se/2009/06/lattare-fa-ersattning-bitrade-i-skattemal

http://skattejuridik.blogg.se/2009/june/lattare-fa-ersattning-for-bitrade-i-skattemal.html

 

Jag brukar ta 30% av det jag sparar, sparar jag inget åt kunden = inga pengar till mig. Jag tog det som exempel för Mendi och han uppfatta det som en offert.

Och när staten förlorar har man rätt att få sina juridiska kostnader ersatta av staten. Var svårare i skatteärenden förr, men lättare nu.

 

Och eftersom han redan avslöjat vad jag först skulle ta i normalfall, 1,15M, så kan ni räkna ut att SKV ville upptaxera Mendi med ca 9,5M. Alltså ca 2,85M i skatt + ca 1,15M (40% skattetillägg).

2,85+1,15=4M * 0,3 = 1,2M.

 

Nu tror Mendi att jag vill ha 30% av honom också, detta var ca kl 17 den 11/10 2010. Ca en halvtimma senare förklarar jag (MSN) att detta självklart inte är rimligt, då inte heller staten skulle kompensera sånna summor till han.

Så 20 min senare skriver jag 7% på skatten och 10% på tillägget.

Tre min senare missförstår han mig igen och frågar om "320k + procent mao". Han frågar flera ggr och jag förklarar om igen att han ska glömma första %'en.

Sista gången skriver han "okej men fattar nog inte fullt ut, så måste ställa följdfråga igen"

Allt är alltså ett missförstånd, men nu har vi iaf en rolig tråd om detta!

Jo men skriv då snarare att han har väldigt skum prissättning. Att han gick ner 80% från sitt ursprungspris. Den faktiska summan är väl hur som helst inte intressant? Den kan ju endast och faktiskt endast var intressant för en eventuellt konkurrent när han skall prissätta.

 

Du som köpare kan oavsett ta in offert från flera och därifrån förhandla och avgöra vem du vill gå vidare med.

Precis, en fri marknad?

 

Om spelare A är upptaxerad med 300 k och SKV vill ha 90k Skatt + 36k skattetillägg, om jag då tar 30% = 30k + 10,8k i provision för exakt samma jobb som av Mendi, men då 7% + 10%... men som båda får ersatta av staten. Win-win-win.

Saftigt betalt, men han behöver ju inte betala allt. Vad är problemet?

Kan nog tycka att det är värt att belysa sjukheten i att en icke färdigutbildad jurist försöker ta över en miljon för att driva ett basic skattemål. Kanske hade det att göra med att mendieta19 en kort tid innan dingade ett jättebelopp (på pappret, alla vi turrespelare vet hur det är med byten, prolleförsäljning osv) och kunde tänkas betala det höga priset bara för att få saken ur världen, nyrik som han kunde tänkas vara.

 

Edit: Rolig frågeställning. Var priserna inkl eller exkl moms?

Inklusive, jag hade momsreggad firma då. Inte nu, så ingen moms, men betalar skatt. Oroa dig inte.
Håller med om att ändringen av priset är det mest intressanta.

 

Men tycker även en diskussion om vad som är en rimlig prisättning är väldigt intressant. Dold prissättning i ett läge där konsumenten troligtvis både är rätt desperat och väldigt dåligt insatt känns inte så lyckat.

Han skulle ju ändå inte betala allt!
inte första gången jag hör skit om cyntax och hans tillvägagångssätt ... och förmodligen inte sista heller
:heart:
cyntax pappa?
Nej mamma.

 

-----

Alltså, för att förtydliga var det ingen ändring av prissättning, det som han uppfattade som en första offert var i själva verket ett exempel på vad jag ibland kan ta... för att liksom motivera det lägre priset (som ändå var högt). Allt tror jag skedde inom ca 35 min på msn. Kan inte komma ihåg att jag skulle ha kommit med något annat erbjudande efter att vi träffats.

 

Läs läs läs!

http://www.dagensjuridik.se/2009/06/lattare-fa-ersattning-bitrade-i-skattemal

http://skattejuridik.blogg.se/2009/june/lattare-fa-ersattning-for-bitrade-i-skattemal.html

 

----

 

Om någon erbjuder dig att spara dig 4M och ett åtal för skattebrott, hur mycket är det värt för dig? (ingenting om han misslyckas)

1k? 5k? 10k? 50k? 100k? 300k? 500k? 1M?

 

Till sist, hur gick det då? Vad blev slutsumman i skatt+tillägg för Mendi?

Betalade Mendi för annan rådgivning? Vad kostade kalaset? Var det värt det? Provision eller fast pris oavsett utfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kittlande vänstra stortå säger mig att någonstans därute finns det jurister, riktiga jurister, som har tillräcklig hjärnkapacitet för att inte konstant i sex års tid misslyckas med att slå micro stakes nlhe online.

 

Om man behöver juridisk hjälp, varför nöja sig med (mycket) mindre än så?

Troligen. Men var är dom?

Jag har inte spelat internetpoker sedan 2007.

Poker är ändå inte kul. Booring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha... jag har faktiskt hittat chatten!

Är det okay för mig att skriva vad uppdraget gick ut på? Hur mycket han vunnit och hur mycket SKV ville upptaxera honom, hur mycket skattetillägg (straffskatt) som pappa-staten tog från honom?

Är jag väl. Är inte jur.kand eller advokat. Har nog fler hp i juridik än de flesta jur.kands och advokater. Läste sommarkurser och har kört alla kurser i skatterätt + kriminologi, börsrätt och affärsjuridik.

Jurist är ingen skyddad titel. Man kan ta 1 poäng juridik på Univ och kalla sig jurist.

Han kanske är sur på sig själv som inte tog mitt erbjudande? Jag har ingen aning, han får svara själv?

Jag har kvar chatten och i stort så är det sant. Men här i tråden utelämnas flera fakta för att man kan göra en korrekt bedömning.

Kom ihåg att det var inget fast pris. Om jag inte lyckades så skulle det bli noll. Tror att jag gjorde bedömningen att en advokat skulle kosta ca 80k, oavsett utfall!

 

dessutom skulle Mendi få tillbaka pengar från staten för sina kostnader om jag/vi vann = nollsummespel för Mendi. Tror aldrig han förstod det...

http://www.dagensjuridik.se/2009/06/lattare-fa-ersattning-bitrade-i-skattemal

http://skattejuridik.blogg.se/2009/june/lattare-fa-ersattning-for-bitrade-i-skattemal.html

 

Jag brukar ta 30% av det jag sparar, sparar jag inget åt kunden = inga pengar till mig. Jag tog det som exempel för Mendi och han uppfatta det som en offert.

Och när staten förlorar har man rätt att få sina juridiska kostnader ersatta av staten. Var svårare i skatteärenden förr, men lättare nu.

 

Och eftersom han redan avslöjat vad jag först skulle ta i normalfall, 1,15M, så kan ni räkna ut att SKV ville upptaxera Mendi med ca 9,5M. Alltså ca 2,85M i skatt + ca 1,15M (40% skattetillägg).

2,85+1,15=4M * 0,3 = 1,2M.

 

Nu tror Mendi att jag vill ha 30% av honom också, detta var ca kl 17 den 11/10 2010. Ca en halvtimma senare förklarar jag (MSN) att detta självklart inte är rimligt, då inte heller staten skulle kompensera sånna summor till han.

Så 20 min senare skriver jag 7% på skatten och 10% på tillägget.

Tre min senare missförstår han mig igen och frågar om "320k + procent mao". Han frågar flera ggr och jag förklarar om igen att han ska glömma första %'en.

Sista gången skriver han "okej men fattar nog inte fullt ut, så måste ställa följdfråga igen"

Allt är alltså ett missförstånd, men nu har vi iaf en rolig tråd om detta!

Precis, en fri marknad?

 

Om spelare A är upptaxerad med 300 k och SKV vill ha 90k Skatt + 36k skattetillägg, om jag då tar 30% = 30k + 10,8k i provision för exakt samma jobb som av Mendi, men då 7% + 10%... men som båda får ersatta av staten. Win-win-win.

Saftigt betalt, men han behöver ju inte betala. Vad är problemet?

Inklusive, jag hade momsreggad firma då. Inte nu, så ingen moms, men betalar skatt. Oroa dig inte.

Han skulle ju ändå inte betala!

:heart:

Nej mamma.

 

-----

Läs läs läs!

http://www.dagensjuridik.se/2009/06/lattare-fa-ersattning-bitrade-i-skattemal

http://skattejuridik.blogg.se/2009/june/lattare-fa-ersattning-for-bitrade-i-skattemal.html

 

 

Först och främst kan jag säga att jag inser att det var ett misstag att nämna några summor, jag tyckte bara det var konstigt att du inte verkar tycka dig tjäna nog inom den här tjänsten med tanke på den raten samt andel lyckade fall du säger dig ha.

 

Jag känner mig inte så sugen att diskutera mitt eget fall innan det är avslutat i en öppen tråd, men den summan på 9.5 miljoner(har inte papprena tillgängliga men får väl lita på dina uppgifter) de fick fram kan väl nämnas var ett rejält hopplock med allt de kunde hitta från cardplayer och alla möjliga siter, t.ex. så hade de med en hand history från ett finalbord jag hade spelat på pokerstars där jag vann en pott på $350 000 eller dylikt, den tyckte de skulle beskattas bl.a.

 

Det stämmer att beloppet du angav var summan av alla olika punkter vi tyckte borde överklagas, och att det var osannolikt att det beloppet skulle uppnås då vissa punkter var orimliga, men om jag förstår det rätt så iom att du tar 30% av det jag sparar, så tjänar du väl ett antal 100k redan på hand historyn nämnd ovan? Och jag har svårt att tro att skv skulle godta ersättning på de

summor du begärde beroende på hur väl du kände klienten i fråga, så "nollsummespel" köper jag inte riktigt : - )

 

Även om jag är nyfiken på vissa saker du har sagt i tråden har jag inga intentioner att fortsätta diskussionen, då jag dels vet hur bra du är på "ordbajsande" och dels själv är väldigt okunnig i området, meningen med mina poster var bara att ifrågasätta den trovärdighet profilen Cyntax får på pf, då det kan vara ett viktigt område för många icke bättre vetande pokerspelare.

 

sådär, nu går jag tillbaka till oneliners.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst kan jag säga att jag inser att det var ett misstag att nämna några summor, jag tyckte bara det var konstigt att du inte verkar tycka dig tjäna nog inom den här tjänsten med tanke på den raten samt andel lyckade fall du säger dig ha.
Ger man sig in i "leken" får man leken tåla. Om någon börjar hacka på mig och ge mig kritik som jag tycker är fel så har jag rätt att försvara mig och det tänker jag göra stenhårt.

Nu har jag även hittat konversationen från pf mellan oss. Allt började redan i januari 2009. Tur att jag sparat allt!

Jag känner mig inte så sugen att diskutera mitt eget fall innan det är avslutat i en öppen tråd, men den summan på 9.5 miljoner(har inte papprena tillgängliga men får väl lita på dina uppgifter) de fick fram kan väl nämnas var ett rejält hopplock med allt de kunde hitta från cardplayer och alla möjliga siter, t.ex. så hade de med en hand history från ett finalbord jag hade spelat på pokerstars där jag vann en pott på $350 000 eller dylikt, den tyckte de skulle beskattas bl.a.
Siffrorna stämmer hyffsat bra, lite avrundat för enkelhetens skull.

Och som sagt, du/ni nämde 1,15M och om jag då skulle nämna mina % så kunde ändå någon med hyfsat goda kunskaper i matematik räkna ut allt.

 

 

Det stämmer att beloppet du angav var summan av alla olika punkter vi tyckte borde överklagas, och att det var osannolikt att det beloppet skulle uppnås då vissa punkter var orimliga, men om jag förstår det rätt så iom att du tar 30% av det jag sparar, så tjänar du väl ett antal 100k redan på hand historyn nämnd ovan?
Som jag sagt tidigare så, nej jag tar inga 30% på så stora summor.

Hela diskussionen om vad jag tar är ointressant iom att det är % med risk att jag får 0. Vad är det värt för en person om jag kan spara XM åt honom? Min åsikt är att det är de enda intressanta och jag är sjukt nyfiken också.

 

Och jag har svårt att tro att skv skulle godta ersättning på de summor du begärde beroende på hur väl du kände klienten i fråga, så "nollsummespel" köper jag inte riktigt : - )
Jag postade inlägget kl 1:14 och efter det så ändrade jag texten flera gånger. Säkert 3-4 ggr. Sista ändring gjordes 4:08 och det var då jag la till länkarna.

Ditt svar postades kl 4:06 och tog väl några minuter att skriva.

Jag hade ändrat "nollsummespel", det var ett dåligt uttryck. Skyller på sena timmen och glöggen. Men 30-50% tillbaka kan det absolut röra sig om.

 

Även om jag är nyfiken på vissa saker du har sagt i tråden har jag inga intentioner att fortsätta diskussionen, då jag dels vet hur bra du är på "ordbajsande" och dels själv är väldigt okunnig i området, meningen med mina poster var bara att ifrågasätta den trovärdighet profilen Cyntax får på pf, då det kan vara ett viktigt område för många icke bättre vetande pokerspelare.

 

sådär, nu går jag tillbaka till oneliners.

Jag är inte omöjlig och är beredd att sluta fred.

Är inte den enda som är duktig på att ordbajsa här, vi är ganska många som är tuffa bakom våra skärmar.

 

Ligger ditt ärende hos Förvaltningsrätten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla hoppar snabbt fram från under sina stenar och försöker bränna vid bål, bålet dog dock då han är en lurig attan som sparar alla sina göromål!

 

--- Trodde den här sidan premierade kapitalister, har han ingen konkurrens så sätter han ju sin egen prisbild, givetvis skjuter han högt som attan först och får han ingen respons så får han väl hitta var marknadsvärdet ligger genom att lägga sig lägre, hamnar han lägre än vad själv anser är värt så får de väl gå till någon annan.

 

Grabbar, kom ihåg att rösta rött i nästa val!! Vänstern perhaps? Vem skall annars hjälpa mormor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla hoppar snabbt fram från under sina stenar och försöker bränna vid bål, bålet dog dock då han är en lurig attan som sparar alla sina göromål!

 

--- Trodde den här sidan premierade kapitalister, har han ingen konkurrens så sätter han ju sin egen prisbild, givetvis skjuter han högt som attan först och får han ingen respons så får han väl hitta var marknadsvärdet ligger genom att lägga sig lägre, hamnar han lägre än vad själv anser är värt så får de väl gå till någon annan.

 

Grabbar, kom ihåg att rösta rött i nästa val!! Vänstern perhaps? Vem skall annars hjälpa mormor?

Hahaha, jag lovar, nästa gång jag är hemma i Pite ska vi dricka öl på Challange! Februari/mars kanske?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--- Trodde den här sidan premierade kapitalister, har han ingen konkurrens så sätter han ju sin egen prisbild, givetvis skjuter han högt som attan först och får han ingen respons så får han väl hitta var marknadsvärdet ligger genom att lägga sig lägre, hamnar han lägre än vad själv anser är värt så får de väl gå till någon annan.

 

Grabbar, kom ihåg att rösta rött i nästa val!! Vänstern perhaps? Vem skall annars hjälpa mormor?

 

Ja det är synnerligen ironiskt att somliga klagar på att en viss person försöker tjäna en enligt honom skälig peng, samtidigt som somliga tjänar sitt levebröd på att bluffa och göra overbets...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att det låter som en helt orimlig prissättningsmodell.

 

Säg att en SKV påstår att en spelare ska betala $10 miljoner i skatt genom att de plockat ihop olika saker att basera det på, t ex rimliga turneringsvinster, orimliga potter från turneringar, nån forumpost etc etc. Så långt är det inga konstigheter.

 

Nu kommer en konsult in och säger att han tar 30% på allt han kan spara åt spelaren. Konsulten upptäcker att hälften av den påstådda summan är helt orimlig, bland annat turneringspotten. Andra hälften är en juridisk snårskog. Han skiter helt i del B och lyckas genom ett par brev reda ut del A. Spelaren är nu skyldig $5 miljoner i skatt, och $1,7 miljoner till konsulten. Visst har spelaren "sparat" $3,3 miljoner, men just de $3,3 miljonerna borde - för att använda en polisiär term - uppklarningsprocenten vara enorm på? Konsulten kan sikta in sig på det enkla jobbet utan några större incitament att göra det svåra. Han kan till och med kohandla sig till det enkla mot det svåra när han pratar med SKV, för att han tjänar stort och har inget att förlora. På pappret har spelaren inte heller något att förlora, men i realiteten massor med det här systemet.

 

Med den prissättningsmodellen är risken att få noll extremt liten.

 

Jag må vara oklar, men jag hoppas ni förstår vad jag tycker är det orimliga.

 

NINJAEDIT: In, before the shitstorm: Det är ett hypotetiskt exempel för att beskriva vad jag inte gillar med prissättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det hypotetiska exemplet ligger ju i att både skv och pokerspelaren inte har någon aning om vad de pysslar med och inser inte att juristen anglar dem båda och gnider sedan händerna mot varandra medan denne utstöter ett litet ondskefullt hånskratt.

 

OM pelle skapar en sng med polarna på en site med $10 inköp, och väljer att starta med 2 miljoner chips på blindarna 10,000/20,000 för att de gillar att spela med stora siffror för det är coolt och man känner sig som james bond, en pott utspelar sig där nån skeppar hem 10 mille.

 

några mån senare kommer kravet hem till pelle från dorotea som mekar på sin punch dakota, mamma kommer och springer ut för att pelle bor ju givetvis ännu hemma med kravbrevet viftandes.

 

han är skyldig skv 3 miljoner dollar!!!!111 (juristen kliver in nu och vinner målet och tar endast ut $900,00 för besväret av pelle.)

 

 

--- detta hypotetiska exempel är ju direkt löjligt och hade klarifierats med ett telefonsamtal för vem som helst i hela världen.

 

Skillnaden blir ju inte annorlunda bara för att det råkar vara mendieta19 och att dem har bakat in detta med massa faktiska turrevinster. Om nu varken SKV eller pokerspelaren aldrig inser detta, och juristen kommer undan med att lösa del A i valteregos exempel utan att ens bemöda sig med del B så är det ju lite av en scam, och karln kan säkerligen åka i fängelse för detta på något vis medan som i alla scams så måste man ju ta något ansvar själv också, i synnerhet när vi pratar om en kille som inte ens jobbar på ett juridiskt kontor.

 

Löser han Del A+Del B och tar även ut lön för att han löste del A så blir det ju svårare för mendieta19 om han inte bemödar sig följa ärendet själv eller är helt enkelt oförmögen att läsa innantill.

 

Jag är hyfsat godtrogen som människa och tror gott om alla, men jag hävdar att de flesta människor, även cyntax löser mendieta19's ärende som delA+delB ihop men tar bara ut lön för de pengar han sparar som ligger i delB som faktiska är det enda relevanta upptaxeringskrav skv egentligen ställer, resten är ju bara ren och skär okunnighet.

 

Lite jävla koll själv måste man väl ändå ha som pokerspelare, man vet ju hur mycket man har klonkat i turrar på ett ungefär, och hur mkt skv kan rimligen enligt de %satser som tidigare har använts sig av i turneringsklonkskrav, och sticker summan en bra bit över det måste man väl ändå för böveln syna det lite själv också när det handlar om flertalet miljoner?

 

för att cliffa lite, som jag ser det så är cyntax lön:

 

mendieta delA består av 10miljoner chips men han vann $10 i turneringar för året, skv kräver honom på ~3 mille, men den gode juristen ser ju att han har ju bara vunnit 10 dollar, och i realiteten är deras krav egentligen bara $3 men han vinner fallet och sparar honom de pengar, och tar sen i sin tur ut 30% på de $3 han sparade.... i runda slängar $1.

 

Ganska kass lön för den gode juristen i det här fallet men så är det ju om man jobbar med den här prissättningsmodellen, ibland storklonkar dom och ibland så failar dom, se bara på juristerna i USA som jobbar med att försöka stämma storföretagen direkt de får chansen, de jobbar också på %.

 

En gång lyckades en jurist klämma nåt random ciggföretag på ett par hundra miljoner dollar, det var en lyckad dag för honom. edit: Och för klienten!

 

edit: jag är trött, vet inte egentligen vad jag ville ha sagt med detta. Men låter det stå. Kan ju vara så att jag har helt fel uppfattning om cyntax, men att han skall vara nån utstuderad scamartist som livnär sig på pojkar som t.ex. IFS och med flera känns i mina ögon som lite skeptiskt, däremot att han försöker sko sig så hårt han bara kan med en väl tilltagen %modell som han sen är beredd sänka rätt hårt om de visar sig att hans klient inte är född i det blå skåpet är en sak, han är ju nämligen ensam på marknaden så han har ju rätt så "fri reign" på det sättet.

 

edit2: skulle han nu ha försökt ta ut lön för jobb på delA utan att göra delB, eller ta ut lön på även delA i jobb delA+delB så är han rätt så lömsk, nästan lite småond det kan jag nog hålla med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

edit2: skulle han nu ha försökt ta ut lön för jobb på delA utan att göra delB, eller ta ut lön på även delA i jobb delA+delB så är han rätt så lömsk, nästan lite småond det kan jag nog hålla med om.

 

Det var just din edit två som var min poäng angående betalningsmodellen med procent på sparade pengar. Enligt mig främjar en sådan modell just detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...