Gå till innehåll

Road to PLO1000 - Svs


DickNiaz

Recommended Posts

Blah.. Verkligen dödsless på hur det gått de senaste dagarna och är rätt besviken på hur jag har hanterat det också. Lite tilt-tendenser samtidigt som spelet inte har varit speciellt bra heller. Det var väl bara en tidsfråga innan jag gick in i en vägg mtp hur bra det gått såhär långt, men trodde faktiskt att jag skulle sköta det bättre än jag gjort. Men men men, det är ingen mening att gråta över spilld mjölk utan läget är som det är och det är bara att hantera skiten så gott det går.

 

Ett steg i rätt riktning tror jag iaf är att kliva ner i nivå på riktigt och inte acceptera några undantag. Det innebär att jag från nu inte får spela en hand över /2 förrän jag har plussat 15k där, det får ta den tid det tar helt enkelt. Jag har filtrerat bort alla bord över 1/2 och hoppas att det ska underlätta. Om någon av er som är bekanta med mitt nick ser mig spela högre än 1/2 den här månaden, så säg till här så skickar jag 100sek till den välgörenhet ni väljer.

 

Ska kika igenom lite gamla videos också för att eventuellt täppa till någon läcka. Det känns dock inte som att mitt spel avvikit speciellt mkt från det normala och mina stats är i princip samma som alltid. Men det skadar aldrig att gå lite djupare än så.

 

Svs rullen ligger i skrivande stund på 17.5k vilket ska vara mer än nog för att klara sig bra på 1/2. Jag har ingen som helst lust att göra fler insättningar utan ska se till att bygga upp rullen igen härifrån, om det så innebär att kliva ner ännu längre igen.

 

Så detta gäller alltså från nu:

 

:s: INGA händer över /2 nu i december

:s: INGA händer över /2 förrän jag har plussat 15k

:s: Inget jävla spew.

:s: Stoploss på 1000bb, minst 6 timmars break om den nås.

:s: Inte titta något på månadsgrafen, sessionerna som har varit utan se resten av månaden som en nystart.

 

Thats about it tror jag.. Tror inte jag spelar något idag utan ser till att komma tillbaka taggad imorgon istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 993
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du har problem med dålig impulsontroll så funkar TiltBreaker till HM/OM ganska bra faktiskt. Bara ett tips. Finns som 15dagarstest.

Där kan man porta sig själv från vissa nivåer, ställa in stop loss etc. Har man väl sprungit in i en gräns kan man inte göra något åt det. Försöker man öppna ett bord innan man kommit ur karantän så stänger programmet ner automagiskt.

 

(obs, sjuuuukt tiltande om man ställer in den fel i början och råkar porta sig själv 6 timmar en söndag när man tänkt spela hela kvällen.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har problem med dålig impulsontroll så funkar TiltBreaker till HM/OM ganska bra faktiskt. Bara ett tips. Finns som 15dagarstest.

Där kan man porta sig själv från vissa nivåer, ställa in stop loss etc. Har man väl sprungit in i en gräns kan man inte göra något åt det. Försöker man öppna ett bord innan man kommit ur karantän så stänger programmet ner automagiskt.

 

(obs, sjuuuukt tiltande om man ställer in den fel i början och råkar porta sig själv 6 timmar en söndag när man tänkt spela hela kvällen.)

 

Jag tror snarare att mitt problem ligger i att jag är väldigt snabb med att sätta upp orealistiska eller onödiga regler som jag sedan bara skiter i. När jag väl har bestämt mig (som nu) så brukar det inte vara några större problem dock. Tack för tipset hur som helst!

 

Jag tycker du ska gå upp i nivå så att du vinner tillbaka fortare istället.

 

Provat och misslyckats, dags att omgruppera :-)

 

Ja för om du alltid går upp i nivå när du förlorar kan du aldrig gå gul...

 

Martin Gale i poker, genialt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit en riktigt händelserik jul såhär långt, det mesta involverar dock större mängder alkohol blöta kvällar. Har inte spelat en pokerhand på riktigt länge och privatekonomin har varit utom kontroll. Börjar verkligen att märkas på bankkontot också. Som att det inte var nog så är det 4 dagar i fjällen på schemat nu över nyår. Förhoppningsvis så hinner jag spela och vinna lite innan vi åker, annars så blir det intressant :-) När jag kommer hem från skidresan så ska jag försöka få ordning på tillvaron igen och komma igång med grinden på allvar. Kanske ska försöka hitta mig ett jobb också, men det återstår att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på bussen hem från fjällen nu. Varit riktigt roliga dagar men nu mår man som ett annat as. Ska skriva ett längre inlägg imorgon om hur situationen ser ut för tillfället. Kommer förmodligen att söka stejk för mitt framtida spel, helt enkelt för att jag har irl-spewat bort så sjukt mkt pengar nu i december och jag känner att jag vill minska min personliga risk i spelet. Ni som känner att det skulle kunna vara en intressant grej kan hålla lite koll i stejkforumet de kommande dagarna. Det ska som sagt bli jävligt skönt att komma hem och få ordning på tillvaron igen och komma igång med träningen, har samlat på mig mer än ett fåtal överflödiga kilon över jul och nyår som magiskt ska gå upp i rök lagom till sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stejk är hittad och jag hoppar på borden nån gång under nästa vecka! Känns skitbra och jag är heltaggad på att komma igång. För att bli av med lite ringrost från min semilånga frånvaro så har jag grindat lite lågt för att komma på banan igen. Har varit lite upp och ner men överlag så tycker jag att spelet har funkat okej. Dock så måste jag säga till alla er /2 grinders att jag lider med er.. Nivån är ju stört omöjlig att vinna på :roll:

 

Är iaf upp 2.4k på 5k spelade händer, dock det mesta från lite högre spel. Känns som att jag har sprungit riktigt kasst de senaste dagarna och ev grafen på svs glappar bra mkt mer än vanligt, vad man nu kan dra för slutsatser av detta om ens några alls. Jag hoppas iaf att jag förbrukar det kassa springet nu medan jag värmer upp så att stejken förhoppningsvis får en fin start när det väl är dags!

 

Jag är lite osäker på om jag kommer att fortsätta skriva här när jag är igång med liret. Måste väl dels höra med stejkaren vad han tkr, men jag känner också att jag har fått ut så mycket jag kan av dagboken och att det kanske är dags att gå vidare. Vad som än händer så har det varit väldigt roligt och jag hoppas att 2013 blir ett superår för allihopa :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...