Gå till innehåll

Road to PLO1000 - Svs


DickNiaz

Recommended Posts

Fick ett sporadiskt infall att starta en dagbok här. Kan bero på att jag i skrivande stund befinner mig i Luleå på besök hos mina kära morföräldrar över helgen och naivt trodde att jag inte behövde min bärbara kompis för att fördriva tiden. Behövde nåt att göra, så varför inte knappa in några rader via nallen helt enkelt?

 

Jag är en nygammal pokerkid som vistats i dessa kretsar förr men varit frånvarande väldigt länge. Jag slutade hänga/läsa/skriva här när jag la kortleken på hyllan för knappt ett år sedan. Pokern hade gjort mig destruktiv och jag gillade inte vart jag var på väg i livet. Jag cashade ut det som var kvar av en sargad bankrulle som en gång i tiden var respektabel. Jag cashade en utbildning, la in resten i min nuvarande lägenhet och började att jobba. Jag började träna och tog tag i mitt liv. Med facit i hand var det ett cp-najs beslut. Nu nästan ett år senare är jag klar med min utbildning, har ett jobb som jag trivs med och tränar 5 gånger i veckan. Jäkligt nöjd med var jag är i dagsläget även om jag inte varit såhär pank sen jag var 16 bast :)

 

Finns inte mycket jag känner att jag saknar för närvarande. Dock så saknar jag möjliheten att spontant kunna sticka iväg utomlands, kolla fotboll, supa skallen av sig osv utan att behöva vända på varenda krona. Och nu när Sverige blev klara för Em så kände jag att jag ville dit och kröka med resten av den svenska mobben. Började pilla lite lätt på pokern igen och jag kände att tiden var mogen för en comeback. Det var kul att spela igen, pengarna eller nivån spelade ingen roll utan det var tävlingsmomentet som var roligt. Pokern var inte längre vad jag identifierade mig med, det var inte mitt liv, min enda inkomst som förut. På den tiden var tillvaron inte komplicerad. Gick pokern kasst=livet gick kasst. Så är det inte längre utan pokern är bara ett verktyg vid sidan som kan ge mig möjligheten att vara mer spontan i livet och uppleva lite roliga saker. Känner jag att mitt gamla beteende infinner sig så kommer jag dra i handbromsen och lägga i backen snabbt som bara fan så vem vet hur långlivad den här dagboken blir? ;)

 

Satte in 1000kr för en månad sedan och spelade PLO50 på Svs. Nu är rullen närmare 7500 efter ett litet uttag som ska finansiera en tripp till London i början av tjugohundrarolv. Kommer vårda bankrullen som ett spädbarn då jag varken har intensioner eller dineros att dega in mer om det skiter sig. Kommer spela uteslutande PLO och nivåer mellan 50-200 tills rullen nått minst 25k då blir det utvärdering och nya planer :)

 

Målen är egentligen ganska vaga.

1. Ha kul

2. Finansiera resa till EM

3. Aldrig låta pokern ta tid ifrån eller gå ut över något annat i livet. (sker detta blir detta inte långvarigt)

 

Nu är jag sjukt impad av mig själv.. Otroligt vad uttråking kan göra i form av produktivitet. Allt detta har jag knappat ihop på min iphone. Sug på den ni speltorskar.

 

Är det något ni undrar så fråga på. Dock kommer jag hålla nickat hemligt tills vidare så skippa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 993
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

First!

 

GL, sjukt diciplinerat att quitta tidigare förövrigt!

 

Tyty

 

Jo jag är väldigt nöjd med att jag klarade det. Dock så gick det väl inte riktigt så smärtfritt som det lät i OP. Kan dra en mer ingående redogörelse för allt när jag kommer hem på söndag kväll och återigen har dator att leka med.

 

Glömde säga att jag är ett stort MMA fan, kanske framgår lite av nicket iofs. Laddad som få inför Fox-eventet inatt. Eftersom jag dock inte kommer kunna se den förrän imorgon kväll så ber jag snällt att ingen får för sig att spoila något av hur det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyty

 

Jo jag är väldigt nöjd med att jag klarade det. Dock så gick det väl inte riktigt så smärtfritt som det lät i OP. Kan dra en mer ingående redogörelse för allt när jag kommer hem på söndag kväll och återigen har dator att leka med.

 

Glömde säga att jag är ett stort MMA fan, kanske framgår lite av nicket iofs. Laddad som få inför Fox-eventet inatt. Eftersom jag dock inte kommer kunna se den förrän imorgon kväll så ber jag snällt att ingen får för sig att spoila något av hur det gick.

 

Alltid kul med MMA fans, Mitt tips är hålla sig borta från Metaddict och starfitters dagbok om du inte vill ha eventet spoilat. Det finns en dagbok till som brukar prata MTT, men jag kommer inte ihåg vad den heter. Jaja, GL med liret iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid kul med MMA fans, Mitt tips är hålla sig borta från Metaddict och starfitters dagbok om du inte vill ha eventet spoilat. Det finns en dagbok till som brukar prata MTT, men jag kommer inte ihåg vad den heter. Jaja, GL med liret iaf.

 

Tackar för tipset! Den gode Meta får klara sig utan en läsare tills jag är up to speed så att säga. Tackar för lyckönskningar. Ganska sugen på att lira nu. Hmm trist att det måste vänta tills imorgon. Ska försöka på igång mitt gamla omahamanager så fort som möjligt när jag kommer hem också. Funkar på bärbara datorn, men på stationära vill det inte importa händer från i år av nån oklar anledning. Alltid är det något med det där satans programmet. Ska iaf få upp lite händer så ni får se vad 9 månaders pokerpaus gör med ert spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat Ace Ventura på tv idag och har kommit fram till några saker.

 

1. Jim Carrey är awesome och måste blivit tappad ofta som barn.

2. Jim Carrey slog säkert huvudet på annat sätt när han blev för gammal för att bli tappad.

3. Jim carrey är helt klart på min top-10 önskeliska att ta en öl eller 17 med.

4. Reklam på tv är ett seriöst hot mot befolkningens sinnestillstånd och välmående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strax så rullar Arlanda Express in på stationen i vår kära storstad som också är mitt hem. Haft en mycket trevlig helg och ätit tillräckligt av mormors goda mat för att stå mig nån vecka. Blir några extra kilon att förbränna på gymmet den här veckan :)

 

Först på agendan när jag väl är hemma blir att tanka nattens UFC och smälla upp 5 bord PLO100. Ni ska också få ta del av några händer jag har sparade i omahamanager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer några få händer som omahamanager lyckats importera på den bärbara datorn. Feel free att såga, kommer ändå inte att ta åt mig :mrgreen:

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 1516538

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN/SB: $361.68

Hero (BB): $373.68

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 8 :spade: K :spade: T :spade: K :club:

BTN/SB raises to $3, Hero raises to $9, BTN/SB calls $6

 

Flop: ($18.00) 6 :spade: 5 :spade: 6 :club:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $13.50, Hero calls $13.50

 

Turn: ($45.00) 3 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $33.75, Hero calls $33.75

 

River: ($112.50) K :heart:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $112.50, Hero raises to $317.43, BTN/SB calls $192.93 all in

 

Party Poker $200.00 Pot Limit Omaha Hi - 5 players - View hand 1516539

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $317.97

UTG: $425.85

CO: $642.24

BTN: $385.19

Hero (SB): $570.44

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with A :club: Q :club: 9 :heart: K :heart:

UTG raises to $7, CO calls $7, 1 fold, Hero raises to $30, 1 fold, UTG calls $23, CO calls $23

 

Flop: ($92.00) 8 :club: T :diamond: 3 :club:(3 players)

Hero bets $54.00, UTG calls $54, CO calls $54

 

Turn: ($254.00) J :diamond:(3 players)

Hero bets $192.00, UTG folds, CO calls $192

 

River: ($638.00) 2 :diamond:(2 players)

Hero bets $294.44, CO calls $294.44

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 2 players - View hand 1516545

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN/SB: $265.88

Hero (BB): $216.18

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with Q :spade: K :heart: K :diamond: J :diamond:

BTN/SB raises to $3, Hero raises to $9, BTN/SB calls $6

 

Flop: ($18.00) T :spade: 5 :club: 7 :diamond:(2 players)

Hero bets $13.50, BTN/SB raises to $36, Hero calls $22.50

 

Turn: ($90.00) A :diamond:(2 players)

Hero bets $57.00, BTN/SB raises to $220.88, Hero calls $114.18 all in

 

River: ($432.36) 4 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $432.36

BTN/SB shows 5 :heart: 5 :diamond: T :heart: J :heart:

BTN/SB wins $427.36

(Rake: $5.00)

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 4 players - View hand 1516549

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $199.00

Hero (BB): $212.48

CO: $228.17

BTN: $651.80

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with 7 :heart: J :club: T :club: Q :heart:

CO calls $1, BTN raises to $4.50, 1 fold, Hero raises to $15, CO calls $14, BTN raises to $25.50, Hero calls $10.50, CO calls $10.50

 

Flop: ($77.00) 9 :club: 8 :heart: 3 :heart:(3 players)

Hero checks, CO checks, BTN bets $77.00, Hero raises to $186.98, CO folds, BTN calls $109.98

 

Turn: ($450.96) 8 :diamond:(2 players)

 

River: ($450.96) A :spade:(2 players)

 

Final Pot: $450.96

Hero shows 7 :heart: J :club: T :club: Q :heart:

BTN shows 9 :diamond: K :diamond: K :spade: A :heart:

BTN wins $439.69

(Rake: $11.27)

 

Glömde kryssa i att visa resultat de första händerna. Säg till om ni vill veta osvosv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna db kommer följas, måste säga att ja e sjukt impad på ditt beslut att quitta.

Får man fråga va du gick för 1 års utbildning, och vad du jobbar me nu?

 

Finns viss risk för att jag outar mig själv genom att dela med mig allt för mycket. Och jag håller mig gärna anonym så länge det går iaf :-) Men jag utbildade mig hur som helst till Personlig tränare. Och det jobbar jag än så länge inte med, planen är att börja söka lite lätt inom en snar framtid iaf.

 

Angående mitt beslut att lägga ned så kan jag utveckla det lite eftersom jag inser att ämnet är ganska intressant.

 

Det framgick lite i OP som att det var superenkelt och att jag lyckades över en natt. Så var det självklart inte. Det var många små återfall på vägen, många tvivel och mycket frustration. Tror jag måste ta denna historia från början om det ska bli begripligt alls, om jag känner att jag rinner iväg allt för långt med detta så slänger jag in lite cliffs i slutet för den som inte orkar.

 

Började med pokern i 17-årsåldern och spelade under morsans namn (hej hej fuskarn) Inga stora resultat men lyckades vinna en turre som gav ca 13k sek. I samband med denna vinst klonkade jag och ett gäng polare europatipset för 230k-ish där jag hade 10%. Detta var självklart massiva pengar för en 17-åring och efter detta tittade jag inte tillbaka. När jag fyllt 18 grindade jag lågt på svs och krossade NL500 där ganska så länge. Hoppade upp på NL1000 där jag också hade fina resultat. Som högst lirade jag NL2000 på svenska regelbundet med skott på NL5000 ganska så ofta. Tror det tog mig runt 2 år innan jag bockade mig första backmånad, så livet var bra på den ekonomiska fronten.

 

Det som dock inte var så bra var att pokern i stort sett blev mitt allt. Jag blev isolerad, lättretlig och började gå upp i vikt. Jag har alltid varit i bra form och idrott var mitt liv. Men efter en period av mindre depression där jag enbart ägnade mig åt pokern så visade vågen nästan 100kg. Det var en sorts väckarklocka att detta inte var hållbart. Jag hade mer pengar än någonsin och tjänade vissa månader mer än morsan och farsan tillsammans, men jag hade aldrig varit olyckligare. Jag började i denna veva ta tag i de där med vikten. Stenhård diet och motion var det som gällde och jag fick ganska snabba resultat. Var väl nere kring min matchvikt (ca 75kg) efter ett halvår. Det hade blivit betydligt mindre poker redan under den här perioden.

 

Med ett återfunnet självförtroende och en nytändning på livet så bestämde jag mig att hälsa på några kompisar som jobbade söderut. Åkte dit utan egentlig plan och det slutade med att jag stannade. Klimatet, människorna, festandet var awesome. Internetanslutningen=not so awesome. Blev mindre och mindre och mindre poker med tanke på att internet fungerade så dåligt. Det var på gott och ont. Det positiva var att jag fick mer distans till pokern och trivdes som fisken i vattnet. Det negativa var att jag levde som en kung utan direkt inkomst + att när jag väl kunde spela så försökte jag forsera resultaten. Jag spelade högre och mer chansartat. Vid den här tidpunkten spelade jag uteslutande PLO och huserade så högt som $2/4-$3/6 på FTP. Jag var inte i närheten av tillräckligt bra för nivån på den tiden. Det tillsammans med det forserade spelet och känslan att jag ''måste'' vinna gjorde inte saken bättre. Jag backade ganska mycket under den här perioden.

 

Väl hemma i Sverige igen efter nästan ett år av levande på sparade pokerpengar och dåliga resultat så mådde inte rullen nåt vidare bra. Försökte ta upp det lite igen hemma, men de uteblivna resultaten gjorde mig arg och frustrerad som fan. Tilten släppte inte när jag stängde ner borden, det påverkade min sömn och mitt liv lite på samma sätt som under den perioden jag lyckades bli fet. Försökte och försökte men jag lyckades inte hitta tillbaka till mitt vinnande sätt. Natten där jag tog det absoluta beslutet och insåg att jag tappat kontrollen kommer jag aldrig att glömma. Satt då med en 35k rulle på svs. Hade pengar vid sidan men kunde liksom inte förlora 30k utan att det seriöst skulle påverka mig ekonomi. Spelade PLO1000 till en början. Sprang kaosdåligt och var runt 5-8k back från i princip första handen och 4 timmar framåt. Klockan var mitt i natten och jag var helt slut när borden dog. Men istället för att sova så fick tilten mig att styra kosan uppåt i stakes. Innan jag visste ordet av så satt jag på 4st PLO2000 HU bord med Bareev.

 

Efter ett tag var jag ner 28k för dagen och hade den sista degen utspritt över borden. Var inte ens lack längre. Fråga mig inte hur det gick till, men jag lyckades hämta igen detta och stannade 2k ner för natten. Här bestämde jag mig för att det var nog. Cashade ut allt som låg inne och morgonen därpå sökte jag till utbildningen. Fick några dagar senare ett samtal att jag kommit in, jag accepterade och betalade anmälningsavgiften. Efter det har jag inte tittat tillbaka. Jag investerade alltså i stort sett alla pengar jag hade i utbildningen + lägenheten jag har idag. Så jag hade liksom inte möjlighet att spela, iaf inte på en nivå jag hade lust med. Det är väldigt svårt att kliva ner i nivå. Det är svårt att ta spelet och pengarna seriöst när det är en bråkdel av vad man är van vid.

 

I dagsläget känns det återigen precis som det bör kännas. Pokern är kul och ett komplement till det riktiga livet. Det är bara en bonus och ingenting som påverkar mitt välmående. Går pokern kasst så har jag massa annat att ägna mig åt. Går pokern bra så kan jag förhoppningsvis ta mig till EM i sommar :-)

 

Vet inte om jag fick med det intressanta egentligen. Men det var iaf en liten inblick i hur det gick till. Var som sagt ingen dans på rosor, men vad fan är det här i livet? Däremot är jag övertygad om att man kan lyckas med precis vad som helst bara man ger sig fan på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar ditt nick OP

 

mvh train all day, joe rogan podcast all night

 

Muchas gracias hombre, jag gillar det med. Gillar även Joe Rogan och hans snack.

 

Alright fin uppryckning och väl skrivet!:)

"Train by day joe rogan podcast by night" kan va de skönaste quotet nånsin!:D Joe rogan har ju klippt in de i sin jingel på podcasten nu låter riktigt fett. Kommer förövrigt gråta blod om han blir utgniden av fitt gsp.

 

Tror inte Diaz kan hamna i en sån fight. Han är alldeles för tjurig, elak och aggressiv för att ligga kvar i guard och bli torrjuckad i 5 ronder. Nej.. Det kommer bli blodigt och den gode GSP borde vara orolig.

 

Bra dag än så länge. Bra pass på gymmet följt av mästerligt tillagad kycklingwook (ja jag gjorde den själv). Nu på väg till jobbet och sen blir det UFC och kanske lite pokrande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite lir igår trots att det inte var planerat. Höll till mest på PLO200 och jag tycker att jag spelade helt okej. Fortfarande nåt litet som saknas dock.. Tror det mest är det lite grundare spelet jag har problem med för tillfället går nog miste om en del värde i vissa standardspots som jag missar. Kanske ska börja köpa in 200bb istället.

 

Slutade 275kr back efter mycket om och men. Resultatet var nog ganska så rättvist sett till händerna jag spelade, möjligtvis hade even varit helt enligt ev men skit samma.

 

Ikväll kommer det bli mycket spel. Tjejen är på nåt så larvigt som ''TwiDay''. Det innebär att man går på bio och kollar alla Twiligtfilmer på rad och avslutar det med premiären av den nya filmen som drar igång vid 00 tiden inatt. Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta. Gör lite av båda tror jag. Jag gråter en skvätt eftersom min tjej är en sån total ultrafjolla men skrattar mig lycklig över att jag slipper genomlida skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blitt en svängig förmiddagssession än så länge. Började med att springa normalt, sen sprang jag anus och sen sprang jag bra. Resultatet av detta blev att jag var back en laxmacka för att sedan vinna tillbaka en laxmacka deluxe (lite extra kaviar eller nåt). Blev väl nåt inköp +.

 

Denna gick på repeat under hela grinden. Blir duktigt taggad måste jag säga. Skulle inte förvåna mig om det blir stenhård utgång till helgen.

 

 

Eftersom jag refererade till rullen som mitt spädbarn i OP så känner jag att jag har varit en lite dålig förälder på den senaste tiden. Inte så att socialtjänsten behöver kopplas in riktigt än, men lite oansvarig. 8k på PLO200 är i minsta laget, 40 inköp är en ganska sårbar rulle i PLO. Tänkte jag ska hålla mig främst till PLO100 framöver tills rullen nått åtminstone 12k. Jag kommer att fylla ut med PLO200 om det är dåligt med action, men endast lira dessa tills jag har spel på 100 borden. Onödigt att riskera EM resan liksom.

 

Nu blir det att svettas nån timme på gymmet. Tror det blir strandmuskler i form av biceps och rygg idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter här och krigar med mitt förbannade omahamanager.. Försöker få det att importera händerna jag lirar just nu och de jag spelat tidigare i år. Självklart vägrar det. Även när jag hittat ett gäng nya händer via HH converter och importerar dessa så blir det helt blankt när jag sorterar efter ''This Year''. Någon som haft liknande problem? Någon som vet vad jag ska göra? Vore skoj att kunna dela med sig av lite händer och grafer osv.

 

Tills vidare kan ni få se lite gammalt och se hur jag turat tidigare :)

 

Party Poker $1500.00 Pot Limit Omaha Hi - 5 players - View hand 1518356

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $4118.11

CO: $4960.67

BTN: $490.65

Hero (SB): $2623.14

BB: $3381.57

 

Pre Flop: ($22.50) Hero is SB with 6 :club: 8 :heart: 7 :club: T :heart:

UTG raises to $52.50, 1 fold, BTN raises to $180, Hero raises to $607.50, BB raises to $2055, 1 fold, BTN calls $310.65 all in, Hero raises to $2623.14, BB calls $568.14

 

Flop: ($5789.43) 8 :diamond: T :diamond: 3 :club:(3 players - 1 is all in)

 

Turn: ($5789.43) 8 :spade:(3 players - 1 is all in)

 

River: ($5789.43) 4 :diamond:(3 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $5789.43

Hero shows 6 :club: 8 :heart: 7 :club: T :heart:

Hero wins $4257.48

Hero wins $1516.95

(Rake: $15.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då stängde svs för dagen då. Hade glömt att de sysslade med sånt. Kanske var lika bra dock då jag började känna mig lite trött i huvudet. Blev en mycket trevlig session på PLO100. Tycker jag spelade näst intill felfritt den här sessionen vilket självklart känns bra. Känns inte som jag sprang överdrivet bra heller vilket gör resultatet ännu trevligare. Stannade 1004kr upp och dagen landar alltså på dryga 1.2k upp. Inte illa för en mikrokrigare :-)

 

Hoppas att flytet håller i sig så jag kan kliva till PLO200 snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en liten förmiddagssession på bärbara liggandes naken i sängen. Alltid lika skönt imo. Eftersom liret var på laptopen kan jag dela med mig av lite händer. Jag sprang bra och KKxx var särskilt snäll mot mig.

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 5 players - View hand 1519182

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $96.98

BTN: $200.00

SB: $97.29

BB: $694.44

Hero (UTG): $146.15

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with K :spade: K :heart: 3 :heart: 5 :heart:

Hero raises to $3.50, CO calls $3.50, BTN raises to $15.50, SB calls $15, BB calls $14.50, Hero calls $12, CO calls $12

 

Flop: ($77.50) K :diamond: 2 :heart: 7 :spade:(5 players)

SB checks, BB checks, Hero checks, CO bets $77.50, BTN folds, SB raises to $81.79, BB folds, Hero raises to $130.65, CO calls $3.98 all in

 

Turn: ($322.56) 4 :spade:(3 players - 1 is all in)

 

River: ($322.56) 5 :club:(3 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $322.56

Hero shows K :spade: K :heart: 3 :heart: 5 :heart:

Hero wins $317.91

(Rake: $4.65)

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 5 players - View hand 1519184

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $243.07

Hero (UTG): $100.74

CO: $93.59

BTN: $341.70

SB: $174.97

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with K :spade: 7 :heart: K :club: T :diamond:

Hero raises to $3.50, 2 folds, SB calls $3, BB calls $2.50

 

Flop: ($10.50) K :heart: 5 :spade: Q :heart:(3 players)

SB checks, BB bets $10.50, Hero raises to $34.12, SB calls $34.12, BB calls $23.62

 

Turn: ($112.86) 4 :club:(3 players)

SB bets $56.43, BB raises to $205.45, Hero calls $63.12 all in, SB calls $80.92 all in

 

River: ($450.68) 3 :diamond:(3 players - 2 are all in)

 

Final Pot: $450.68

BB shows K :diamond: Q :spade: A :heart: 4 :spade:

Hero shows K :spade: 7 :heart: K :club: T :diamond:

SB shows 5 :diamond: Q :diamond: 5 :club: 9 :heart:

SB wins $142.83

Hero wins $296.59

(Rake: $11.26)

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 5 players - View hand 1519187

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $343.57

CO: $312.58

BTN: $340.68

Hero (SB): $107.15

BB: $144.17

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 5 :spade: T :spade: Q :heart: J :heart:

2 folds, BTN calls $1, Hero calls $0.50, BB raises to $4, BTN calls $3, Hero calls $3

 

Flop: ($12.00) 8 :heart: 9 :heart: 3 :diamond:(3 players)

Hero checks, BB bets $12.00, BTN folds, Hero raises to $48, BB calls $36

 

Turn: ($108.00) 4 :heart:(2 players)

Hero bets $55.15, BB calls $55.15

 

River: ($218.30) 7 :heart:(2 players)

 

Final Pot: $218.30

Hero shows 5 :spade: T :spade: Q :heart: J :heart:

Hero wins $212.85

(Rake: $5.45)

 

Här var utan tvekan morgonens felsteg och egentligen den enda handen jag är missnöjd med hur jag spelade.

 

Party Poker $100.00 Pot Limit Omaha Hi - 5 players - View hand 1519189

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $361.49

Hero (CO): $117.61

BTN: $26.66

SB: $188.17

BB: $75.25

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with A :club: Q :heart: 9 :heart: A :diamond:

1 fold, Hero raises to $3.50, BTN calls $3.50, SB calls $3, BB calls $2.50

 

Flop: ($14.00) T :heart: 8 :club: K :heart:(4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $10.50, BTN folds, SB raises to $45.50, BB folds, Hero calls $35

 

Turn: ($105.00) T :club:(2 players)

SB bets $105.00, Hero calls $68.61 all in

 

River: ($242.22) T :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $242.22

SB shows T :spade: 8 :heart: 7 :diamond: K :diamond:

SB wins $236.17

(Rake: $6.05)

 

Upp 460kr slutade kalaset. Strax bär det av till gymmet. Axlar på schemat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...