Gå till innehåll

Road to PLO1000 - Svs


DickNiaz

Recommended Posts

Tankar om galan ikväll? :) Ska bli skoj! Fast jag lär se den imorrn dock.

 

Kul för Nate Diaz att han får möta vinnaren med iaf, blir en tung match vem som än vinner mellan Bendo och Edgar. Men jag tror och hoppas att Bendo tar hem även denna, jag stör mig rätt mycket på att Edgar whinar om domslutet i deras första match, det var inte ens speciellt nära IMHO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 993
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tankar om galan ikväll? :) Ska bli skoj! Fast jag lär se den imorrn dock.

 

Kul för Nate Diaz att han får möta vinnaren med iaf, blir en tung match vem som än vinner mellan Bendo och Edgar. Men jag tror och hoppas att Bendo tar hem även denna, jag stör mig rätt mycket på att Edgar whinar om domslutet i deras första match, det var inte ens speciellt nära IMHO.

 

Håller med helt om att det inte kändes close alls i senadte matchen och jag känner spontant att det är larvigt med en rematch.. Han får den enligt mig enbart av sympati och för att Dana har pratat så högt om honom tidigare. Så för egen delser jag inte fram så mycket emot matchen även om jag såklart kommer att se galan när tillfälle ges. Är rätt övertygad om att Benson kommer att vinna, förmodligen ännu mer övertygande än förra gången, jag hoppas också att så blir fallet så vi kanske kan få se en riktig utmanare till Aldo istället.

 

Grymt skoj att se Nate i en så stor match sen. Hans utveckling har varit otrolig de senaste matcherna imo och det ska bli jävligt kul att se hur han står sig mot en så bra brottare som Benson om han nu vinner. Han är ju aldrig inblandad i en tråkig match iaf. Intressant divison LW måste man ju säga.. Väldigt många starka namn och det känns lite som att alla kan slå alla en bra dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stängde inte ner verksamheten helt ;) Satte in 300 amerikanska i morse och sprang dåligt från början, var nere på $16 som minst och stoppade in med lite allt möjligt där ett tag. Sen vände det helt pch nu sitter jag på $590 fräsha på kontot, plo är skoj ibland.

 

Fortfarandei malmö och gör staden osäker. Åter i sthlm på tisdag, då hoppas jag att komma in i grindmode så snabbt som möjligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på tåget på väg hem ifrån malmö nu. Haft en riktigt trevlig vistelse med mycket god mat och festligheter. Gått åt lite för mycket pengar kan jag tycka, men klart att flickebarnet ska ha fina födelsedagspresenter :)

 

Som det verkar just nu så kommer det att skita sig med jobbet som jag i princip var lovad för några veckor sedan. Jävligt skum stil från deras sida då jag knappt hört ifrån dem alls. Inte fått ett öre för veckan jag provjobbade heller och jag antar att jag får ringa dit imorgon och kräva besked samt ersättning för det jobbet jag ändå har gjort.. Suck jag hatar att prata i telefon.

 

Vad detta innebär är ju dock att jag hat fasansfullt mycket tid för poker. Kommer obv att söka jobb vid sidan, men inte hoppa på första skitjobb som presenterar sig. Kommer försöka grinda riktigt mycket nu månaden ut för att stabilisera ekonomin och förhoppningsvis kunna nå mitt mål med /10 spel till årsskiftet.

 

Ska inte sätta några resultatmål för månadens sista veckor men ska absolut försöka få in 40-50 timmars spel och jag hade ju inte klagat om det fanns 60k på svenska spel när krutröken har lagt sig :)

 

Lämnat in båda mina datorer på reparation nu också, så förhoppningsvis kan jag få tillbaka dem i veckan och få ordning på omahamanager igen.. Då kan jag börja posta lite händer så ni slipper tråkas ut av mitt övriga tjatande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underskattad klonk för pokervärlden med full tilt för övrigt! Mycket pengar som kommer tillbaka till pokern tack vare det! Vet själv inte om jag hade någon deg inne kring BF.. Förmodligen en mindre summa. Vad jag dock vet är att jag hade 2-3 tickets till sunday brawl liggande. Motsvarar ändå ca $750 i turrepengar som jag nu kommer att få frirulla för. Grymt skoj att ges en möjöighet att klonka till sig en $ rulle när det väl öppnar upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vevade 4 bord PLO50 zoom på stars idag. Det ska jag aldrig göra igen trots det gröna resultatet jag lyckades tura till mig. Jag har sagt det förr och säger det igen, jag kan inte spela med $.. Spewar och kastar pengar kring mig precis varje gång. Cashade ut de $$$ jag hade inne på stars så när som på $70 som jag tänkte bränna av på turrar någon dag då jag känner för det. Men tills vidare blir det bara att battla på svenska spel!

 

Här var ju en trevlig rackare som man sprang ultrabra i. Exempel på en typisk $ hand för mig :-)

 

 

Poker Stars $0.25/$0.50 Pot Limit Omaha Hi - 6 players - View hand 1855940

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN): $227.02

SB: $36.92

BB: $50.00

UTG: $63.68

MP: $245.45

CO: $93.31

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with 7 :heart: T :spade: 8 :spade: Q :spade:

1 fold, MP raises to $1.50, CO calls $1.50, Hero raises to $6.75, 2 folds, MP calls $5.25, CO calls $5.25

 

Flop: ($21.00) 5 :spade: 7 :spade: 8 :club:(3 players)

MP checks, CO checks, Hero bets $12, MP raises to $56, CO folds, Hero calls $44

 

Turn: ($133.00) 8 :diamond:(2 players)

MP bets $130.50, Hero raises to $164.27 all in, MP calls $33.77

 

River: ($461.54) 7 :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $461.54

Hero shows 7 :heart: T :spade: 8 :spade: Q :spade: (a full house, Eights full of Sevens)

MP shows 6 :spade: 9 :spade: 9 :club: T :club: (a straight, Five to Nine)

Hero wins $459.04

(Rake: $2.50)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju inte jättetorsk på flopp, inte långt ifrån en flipp, men fint att den sitter :)

 

De har du rätt i, och några flipps har man väl innestående tror jag :-)

 

Blev en kortare visit på svs borden nu på kvällen. Var ganska otaggad egentligen och trött i huvudet, därav den korta sessionen. Vann ca 850kr iaf och jag är så klart väldig nöjd med alla nya pengar jag kan få tag i! I morgon ska jag försöka få in fler timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En snubbe jag har väldigt svårt att sätta fingret på är Borj17.. Tycker att han ständigt springer upp stora stacks och träffar allt till höger och vänster.. Spelat för lite med honom för att avgöra om han är bra eller inte, vad tycker ni andra regs som huserar på nivån?

 

Precis vaknat nu och tänkte att detta ska bli dagen då jag tar tag i livet igen.. Ska släpa mig till gymmet för det första passet på evigheter och sen tänkte jag försöka köpa mig en kontorsstol också. Förhoppningsvis lyckas man genomföra någon av de planerade sakerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vaknat nu och tänkte att detta ska bli dagen då jag tar tag i livet igen.. Ska släpa mig till gymmet för det första passet på evigheter och sen tänkte jag försöka köpa mig en kontorsstol också. Förhoppningsvis lyckas man genomföra någon av de planerade sakerna.

 

Tja!

 

Har säkert förväxlat dig med någon eller var det så att du arbetade på ett gym/sportanläggning förut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänker förmodligen på någon annan då jag aldrig har haft ett sånt jobb :)

 

Tänkte gå till gymmet men fastnade vid borden istället.. Kände för att ta ett skott på /10 idag. Det positiva var att jag spelade riktigt bra och att det finns gott om fisk också på den nivån. Det negativa är att jag valde en dag då jag sprang riktigt dåligt :) Inledde med att torska set mot öppet + fd på turn för 4k, sen stege mot set, också den på turn. Så jobbade mest för att täppa till hålet. Var uppe på even för en sekund men sen tappade jag några snabba igen och var tvungen att stänga nu med 4k mindre på kontot. Segt men ingen katastrof. Ska försöka hålla mig från /10 spel framöver då jag inte är rullad för detta ännu.

 

Ska till Ikea nu och se om jag hittar någon skön kontorsstol :)

 

Ca 13k upp för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänker förmodligen på någon annan då jag aldrig har haft ett sånt jobb :)

 

Tänkte gå till gymmet men fastnade vid borden istället.. Kände för att ta ett skott på /10 idag. Det positiva var att jag spelade riktigt bra och att det finns gott om fisk också på den nivån. Det negativa är att jag valde en dag då jag sprang riktigt dåligt :) Inledde med att torska set mot öppet + fd på turn för 4k, sen stege mot set, också den på turn. Så jobbade mest för att täppa till hålet. Var uppe på even för en sekund men sen tappade jag några snabba igen och var tvungen att stänga nu med 4k mindre på kontot. Segt men ingen katastrof. Ska försöka hålla mig från /10 spel framöver då jag inte är rullad för detta ännu.

 

Ska till Ikea nu och se om jag hittar någon skön kontorsstol :)

 

Ca 13k upp för månaden.

 

Stolen Marcus är guld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kört en del mot Borj17 på 5/10..

super agro/spewy. inte bra på något sätt men jobbig att ha till vänster 200bbs

 

Han är säkert vinnande. har honom på typ 43/45/50 i utg/Co/knapp

sen typ 8/4 i blindsen

samt 17/22/3/5 i 3b stats% sen skjutar han över 70% cb. som sagt sjuk svårfångad snubbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas jag kan få in lite mer händer mot Borj framöver så jag kan bilda mig en egen uppfattning också.. Verkar vara en knepig rackare dock, tur att man gillar utmaningar :-)

 

Spelat en session på dryga 3h nu på natten. Tycker själv att jag spelade ruskigt bra vilket var skitkul. De ända stora potterna jag torskade var i princip flipps i relativa setupspots. Stannade iaf 3.9k upp vilket innebär even för dagen! Ska se till att hålla mig på /4 och /5 nu framöver så kan säkert även den här månaden bli mycket trevlig :-)

 

Köpte för övrigt stolen Markus på Ikea idag, förbannat skön måste jag säga! Kommer bli en dröm att sitta och grinda framöver :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att stolen känns extra skön mtp att jag suttit på en köksstol under några månader nu :)

 

Hade en riktig mardrömssession nu på dagen.. Spelade riktigt bra i början men kunde inte vinna en hand. Var ner 3-4k ganska snabbt. Sen blev spelet helt sjuuukt aggro och spewigt på alla bord. Lite semisteamad som jag var så adjustade jag inte som jag borde ha gjort utan rycktes med i galenskaperna. Hamnade i många högvariansspots där jag drog det kortaste strået. Och vips var jag ner 10k för sessionen utan en hand högre än /5. Bet ihop mot slutet och höjde spelet igen. Stängde nu för en halvtimme sedan med ett back på 4,8k. Man kan säga att jag är både nöjd och missnöjd med det.

 

Funderar på att börja köra med stoploss för att undvika dessa sessioner helt. 3k blir nog lagom tror jag :)

 

Idag ska jag på Uggla på gröna lund, nostalgi på hög nivå! Blir nog inget mer spel idag då jag redan börjat dricka. Laterz!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uggla sög igår så den här brutala bakfyllan känns lite ovärd på nåt sätt.. Idag ska jag se mitt kära Arsenals premiärmatch i årets pl! Ska kolla med resten av Arsenal sweden på Olearys, kommer bli nice! Hoppas att jag kan undvika utgång i kväll så att jag kan trycka in lite händer istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...