Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

kan du gissa låtarna ?

 

863210956.jpg

 

Här kommer mina förslag. Även kända som facit=)

 

 

1: Stairway to heaven - Led Zeppelin.

2. Freak on a leash - Korn

3 Rock you like a hurricane - Scorpions

4. Paranoid Android - Radiohead.

5. November rain - Guns n roses

6. Somebody to love - Queen

7. Twist and shout - The Beatles

8. No women no cry- Bob Marley.

9. Earth song - Michael Jackson

10. Baby - Justin Bieber.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner direkt att jag kommer missa ganska mycket här, är inte inloggad på en dag och har tre sidor att läsa igen...

Kan uppdatera lite från resan iallafall.

Livet på Gili är ganska soft kan man väl säga. Även om många infödingar är ganska osköna och försöker lura en hela tiden så finns det givetvis undantag. Vi hittade våra på den "icke turistiska" sidan av ön.

Vi var påväg för o kolla solnedgången men kom aldrig runt uddaspettsen typ 200m bort där vi kunde se den för att vi blev för stenade hos dom. Satt och lyssnade på deras band när dom repade istället medan det sprang runt massa infödingar och pratade med imagionära personer här och var. Dom duggade helt off iallafall :)

 

Annars har vi mest varit på kuta och försökt lära oss surfa och festat typ... Gjort massa turist grejer runt ön ett par dagar också, typ kollat på vattenfall, tempel o djurparker o sånt shit...

Ska som sagt försöka lägga upp lite bilder men de går tydligen inte från mobilen så får lägga upp dom från datorn sen någon dag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner direkt att jag kommer missa ganska mycket här, är inte inloggad på en dag och har tre sidor att läsa igen...

Kan uppdatera lite från resan iallafall.

Livet på Gili är ganska soft kan man väl säga. Även om många infödingar är ganska osköna och försöker lura en hela tiden så finns det givetvis undantag. Vi hittade våra på den "icke turistiska" sidan av ön.

Vi var påväg för o kolla solnedgången men kom aldrig runt uddaspettsen typ 200m bort där vi kunde se den för att vi blev för stenade hos dom. Satt och lyssnade på deras band när dom repade istället medan det sprang runt massa infödingar och pratade med imagionära personer här och var. Dom duggade helt off iallafall :)

 

Annars har vi mest varit på kuta och försökt lära oss surfa och festat typ... Gjort massa turist grejer runt ön ett par dagar också, typ kollat på vattenfall, tempel o djurparker o sånt shit...

Ska som sagt försöka lägga upp lite bilder men de går tydligen inte från mobilen så får lägga upp dom från datorn sen någon dag :)

 

Trevlig att höra av dig=) Hoppas ni hade sjukt najs.!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså jag vet verkligen inte var jag står här,

hur ska jag agera på flopp, och vågar man skjuta turn??

e de ok att vara passiv och syna ner typ 3 gator?

 

Vi är iaf ungefär 68 kvar utav 1165

 

PokerStars Game #69639520774: Tournament #457919429, $2.00+$0.20 USD Hold'em No Limit - Level XIX (600/1200) - 2011/10/28 11:01:26 CET [2011/10/28 5:01:26 ET]

Table '457919429 17' 6-max Seat #1 is the button

Seat 1: borisoreilly (51042 in chips)

Seat 2: marikaaa79 (25045 in chips)

Seat 3: Foety13 (88896 in chips)

Seat 4: PvPapco (66910 in chips)

Seat 5: donnymacq (50487 in chips)

Seat 6: allin846 (86621 in chips)

borisoreilly: posts the ante 150

marikaaa79: posts the ante 150

Foety13: posts the ante 150

PvPapco: posts the ante 150

donnymacq: posts the ante 150

allin846: posts the ante 150

marikaaa79: posts small blind 600

Foety13: posts big blind 1200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to PvPapco 8 of Diamonds8 of Spades

PvPapco: raises 1800 to 3000

donnymacq: folds

allin846: folds

borisoreilly: folds

marikaaa79: calls 2400

Foety13: calls 1800

*** FLOP *** 4 of SpadesKing of HeartsKing of Spades

marikaaa79: checks

Foety13: bets 4800

PvPapco: calls 4800

marikaaa79: folds

*** TURN *** 4 of SpadesKing of HeartsKing of Spades6 of Hearts

Foety13: checks

PvPapco: checks

*** RIVER *** 4 of SpadesKing of HeartsKing of Spades6 of Hearts6 of Diamonds

Foety13: bets 7200

PvPapco: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill på förhand be om ursäkt för en lång post. Men denna dagen har varit så sjuk att den måste delas med er alla.

 

Det börjar med att jag och min familj har flyttat idag. För detta projekt hade vi hyrt in flyttfirma som gett oss offert på 5000kr för både flytten och flytt städningen. (Sjukt billigt för er som inte har någon verklighets uppfattning.)

 

Flytten var bokad till Fredag och städningen på Söndag. Onsdag kväll ringer damen som äger flytt firman upp och berättar att dom måste ta flytten redan på Torsdag. Jag tänker inte nämna hennes namn för Susanne vill vara anonym. Vi accepterar ändringen och packar i il fart. Vi bestämmer tid klockan 13:00. Vi pratar om hur skönt det ska bli att flytta utan att behöva släpa en massa möbler själva.

 

Klockan 16:30 kom flytt gubbarna. Tre stycken män av dåligt pratande svenska sorten. Den ena är så tjock så att jag såg ut som ett vitt Somalia barn på hårddiet. Han gjorde ungefär lika mycket nytta för vår flytt som en Teletubbie hade gjord för kriget i Irak. De två andra var utan tvekan hans söner. Den ena av dem hade en spricka i handen så han var allt utom effektiv. Den tredje jobbade dock hårt som en gnu. Självfallet fick vi ju hjälpa till. Jag min bror, farsan och min systers pojkvän.

 

Hittills kan man väl säga att vi har varit ganska tålmodiga och då har jag ändå inte berättat att dom kom i en Hästlastbil. Dvs en sådan som man transporter djur i. Den luktade lätt av ammoniak och var plask blöt på golvet eftersom dom hade spolat av den tidigare med en högtryckstvätt. De täcker golvet med filtar och täcken och vi lastar in i 200km i timmen eftersom att det snart blir mörkt och det inte finns mycket belysning i de nya huset. Man kan ju lugnt påstå att vi stod för 75% av arbetet. Har ni någonsin hört talas om en flytt firma som inte har bärselar eller någon forma av kärror att köra lådor med??? Det hade iaf inte jag innan idag.

 

När allt väl är in släpat i den nya lyan märker vi att en lite metall krok på soffan har lossnat så soffan går inte att montera ihop. Inget större problem med det egentligen eftersom det lätt kan lösa sig dan efter då det finns att köpa över allt. Men vi påpekade det ändå för killarna. Han pratar med sin chef (tidigare nämnda fruntimmer.) hon bestämmer sig för att komma förbi då hon var i krokarna.

 

Väl där börjar hon med att be om ursäkt för att det hela hade blivit försenat och berättar att det beror på två st sjukskrivningar. Min pappa, som är företagare, säger att han har full förståelse för att sånt här kan hända. Sedan tar hon fram sin mobil och letar upp någon form av mail där alla uppgifterna om vår flytt står och berättar att hon med tanke på omständigheterna tänker rabattera 800kr från 5000 till 4200. Dels för bristen på personal och för skadan på soffan. För ett par sekunder trodde jag verkligen att hon var normal. Till och med en vettig människa, men den illusionen skulle alldeles strax spricka hårdare än en ballong under Babben Larssons fötter.

 

Det hela började ju bra och samtliga verkade vara överens. Tills hon helt plötsligt ville ha betalt. Pappa sa att han inte tänkte betalt fören städningen var avklarad eftersom det inte lämnats något krav på handpenning. Hon säger att hon alltid tar betalt efter varje avslutat jobb.

-"Ja, men jobbet är ju inte klart. Ni ska ju städa också".

-"Ja men det är ju ett annat uppdrag"

-"Det är det ju inte, vi har ju fått alla uppgifter på samma offert."

-"Nej flytten för 5000 är ett jobb och städningen för 2400 är ett jobb"

-"Vi ska ju inte betala för städningen. Den har ni ju bjudit på. Det står till och med "städning 2400kr 100% rabatt" på offerten"

I sann dagisbarns anda svarar hon;

-"Nä"....

Farsan tittar något generat och svarar mycket klyftigt;

-"Jo"

 

Såhär pågick det ett tag. Tills kvinnan till slut fick total bryt! Hon viftade och skrek att det är för fan inte möjligt då backar jag ju på de här jobbet. Pappa påpekade att som företagare får man stå för sina misstag. Hon ringde någon och fick bekräftat att uppgifterna som hon tagit del av stämde. Något förvirrad efter samtalet säger hon;

-"Jaha, men om ni ska få städningen gratis får ni allt betala fullt pris för flytten" (5K)

Pappa svarar;

- "nä".

Hon:

-"Jo"

Och så vart det igång igen.

 

Måste säga att jag är enormt stolt över min far, som normalt har ett väldigt het temperament. Han höll sig lugn och framförde sina åsikter sakligt. Det gjorde inte hon. Hon skrek och skällde och när ingenting funkade började hon ta mig fan gråta.

Att ha en främmande, vuxen kvinna, stående i sin hall och tjuta som en 14 årig flicka som just hört att En av Jonas bröderna skaffat flickvän, är en väldigt underlig upplevelse kan jag lova. Hon sparade inte på krutet heller. Vid ett tillfälle var jag helt övertygad om att hon skulle slänga sig på golvet och börja banka med händerna, men precis då samlade hon sina krafter och stirrade stint in i min mors ansikte och yttrade frasen "Ni är ta mig fan hemska människor. Hemska!!!" Mamma tar på riktigt illa vid sig och jag märker att hon vill försöka trösta henna. Samtidigt sitter jag längst in i köket och håller mig hårt för munnen för att kväva det gap skratt som precis var på väg ut. Jag lyckades inte jätte bra, då lufttrycket från munhålan blir för högt. Vilket betyder att trycket från luften mot mina händer bildar en så kallad låtsas fis. Det lustiga ljudet från mitt försök att häva skrattet gjorde inte mitt skrattanfall lättare att kontolera vågar jag lova.

 

Till slut gick jag helt sonika och tog på mig mina skor skrek hej då och gick hem till Scaniac. Jag kunde helt enkelt inte vara där längre....

 

Hemma hos Scaniac var det någon som föreslog att vi skulle spela online minigolf mot varandra. Scaniac, vars ego har samma som storlek Gary Busey´s vansinne, börjar såklart jiddra om att han ska piska mitt arsle lika hårt som City slog United sist. Jag föreslog att vi skulle krydda spelet med en hundring per skalle. Så vart det igång. Efter ett par rundor anslöt även Soni, via skype, till golf grinden. Sjukt kul!!! Vi skrek, skrattade och pratade om att mörda folk för pengar och om att dricka blod. Över 7 timmar höll vi på! jag plussade såklart rätt ut=) Soni flytade också in en vinst och gick också ifrån bataljen med lite extra flis i fickan. Fukking great day med andra ord=) Tack alla som förgyllde den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag matar händer men denna handen är riktigt spårad,

 

PokerStars Game #69639959960: Tournament #457919429, $2.00+$0.20 USD Hold'em No Limit - Level XXI (800/1600) - 2011/10/28 11:20:52 CET [2011/10/28 5:20:52 ET]

Table '457919429 17' 6-max Seat #5 is the button

Seat 2: marikaaa79 (37045 in chips)

Seat 3: XeMa_PaN (81237 in chips)

Seat 4: PvPapco (80248 in chips)

Seat 5: donnymacq (131291 in chips)

Seat 6: mdorekid (138899 in chips)

marikaaa79: posts the ante 200

XeMa_PaN: posts the ante 200

PvPapco: posts the ante 200

donnymacq: posts the ante 200

mdorekid: posts the ante 200

mdorekid: posts small blind 800

marikaaa79: posts big blind 1600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to PvPapco 6 of Spades3 of Spades

XeMa_PaN: folds

PvPapco: raises 2550 to 4150

donnymacq: folds

mdorekid: calls 3350

marikaaa79: calls 2550

*** FLOP *** 2 of Spades6 of Diamonds7 of Spades

mdorekid: bets 4165

marikaaa79: raises 28530 to 32695 and is all-in

PvPapco: ??

 

Här är det shove eller fold imo , jag vill shova här för att få bort mdorekid som openraisa, Och om marika har FD så har jag träffen, men

har han set kan jag dra ut med flush.

inputs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...