Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har satt in en session idag med. Ganska nöjd även om det inte blev något stor plus. Men 30$ upp är alltid nått=)

 

Har ett par händer som jag skulle vilja ha lite input på.

 

 

Hand 1:

 

ILok77: lägger small blind 30

boss801: lägger big blind 60

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Jack8MF [Qd Ah]

JKB2804: fold

Franta_slama: fold

zorgusik: fold

buck.198205: fold

Jack8MF: raise 120 till 180

heuffie2000: fold

ILok77: call 150

boss801: call 120

*** FLOPP *** [5c 8h 7d]

ILok77: check

boss801: check

Jack8MF: check

*** TURN *** [5c 8h 7d] [Qs]

ILok77: check

boss801: check

Jack8MF: bet 360

ILok77: raise 360 till 720

boss801: fold

Jack8MF: call 360

*** RIVER *** [5c 8h 7d Qs] [3c]

ILok77: bet 1980 och är all-in

Jack8MF: fold [Qd Ah]

Ej synad satsning (1980) returnerad till ILok77

ILok77 vann 1980 från potten

ILok77: visar [5d 5h] (triss, femmor)

 

Känns som standard att folda. Frågan är ska man vika redan på turn eller är det sjukt vekt?

 

Hand 2:

 

haluzar11: lägger ante 30

Jack8MF: lägger ante 30

TheRZA08: lägger ante 30

zackmorris99: lägger ante 30

CasperSana: lägger ante 30

B.B.C.news: lägger ante 30

CasperSana: lägger small blind 125

B.B.C.news: lägger big blind 250

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Jack8MF [As Qd]

anuschka666: fold

bad lucky123: fold

Franz_crimea: raise 250 till 500

haluzar11: fold

Jack8MF: call 500

TheRZA08: fold

zackmorris99: fold

CasperSana: fold

B.B.C.news: call 250

*** FLOPP *** [Ah Tc 3h]

B.B.C.news: check

Franz_crimea: bet 895

Jack8MF: call 895

B.B.C.news: raise 1355 till 2250

Franz_crimea: raise 8872 till 11122 och är all-in

Jack8MF: fold

B.B.C.news: call 4909 och är all-in

Ej synad satsning (3963) returnerad till Franz_crimea

*** TURN *** [Ah Tc 3h] [Ts]

*** RIVER *** [Ah Tc 3h Ts] [7d]

*** VISNING ***

B.B.C.news: visar [2h Th] (triss, tior)

Franz_crimea: visar [Td Ac] (kåk, tior över ess)

Franz_crimea vann 17108 från potten

B.B.C.news avslutade turneringen på 2234:e plats

 

Denna handen stör mig enormt att jag inte trebetar pre. Min fråga är om det kan vara rätt att ta denna linjen mot en aggro spelare?? Nu spelar ju dom ut mig ur potten men annars?

 

Hand 3:

 

Detta är ett skumt läge tidigt i en turre. Som ni kan se foldar jag min hand rätt ut. Stekte ett bra tag men visste inte vad som var rätt. Vill inte 4-beta när jag tror att jag har 0 fold eq. Vill inte flatta då det finns en chans att Utg kommer pusha. Så jag alde att folda. Är det ok att göra det här?? Eller är det bara sjukt passivt.

 

PokerStars spel #69563645405: Turnering #544010493, $10+$1 USD Holdem No limit - Nivå VI (40/80) - 2011-10-26 20:50:58 CET [2011-10-26 14:50:58 ET]

Bord '544010493 283' 9-max Plats #7 har knappen

Plats 1: oakblack (3205 i marker)

Plats 2: onlyflopnutz (3815 i marker)

Plats 3: Franz_crimea (8395 i marker)

Plats 4: haluzar11 (4743 i marker)

Plats 5: Jack8MF (2920 i marker)

Plats 6: 777RENGEN777 (5215 i marker)

Plats 7: zackmorris99 (6315 i marker)

Plats 8: CasperSana (6582 i marker)

Plats 9: B.B.C.news (1370 i marker)

oakblack: lägger ante 10

onlyflopnutz: lägger ante 10

Franz_crimea: lägger ante 10

haluzar11: lägger ante 10

Jack8MF: lägger ante 10

777RENGEN777: lägger ante 10

zackmorris99: lägger ante 10

CasperSana: lägger ante 10

B.B.C.news: lägger ante 10

CasperSana: lägger small blind 40

B.B.C.news: lägger big blind 80

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Jack8MF [Kc Ah]

oakblack: raise 120 till 200

onlyflopnutz: raise 360 till 560

Franz_crimea: fold

haluzar11: fold

Jack8MF: fold

777RENGEN777: fold

zackmorris99: fold

CasperSana: fold

B.B.C.news: fold

oakblack: call 360

*** FLOPP *** [Jh Kh 9h]

oakblack: check

onlyflopnutz: bet 1040

oakblack: fold

Ej synad satsning (1040) returnerad till onlyflopnutz

onlyflopnutz vann 1330 från potte

 

Nöt flopp för min hand tyvärr men vad ska man göra.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha Dock borde du inhandla outfiten inför Berga Open oavsett vikt, kung hade du vatt :)

 

Hehehe ja det hade varit episkt=) Hur funderar du kring händerna jag postade??? kan ju vara intressant att få din input. Respekterar ju trotts allt ditt lir även om jag hatar att erkänna det=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det här helt sant? Under 3år och 40kg+, behövde du inte större byxor någon gång under den perioden? :shock:

 

Eller körde du med sådana här:

 

e10c96ed9e45af0e1611fc9d0d022e5b.image.300x450.jpg

 

40 kg på 3 år är fan inget. Själv gick man från 104 kg till 175 från Oktober 2008 till Maj 2010... Not the best time in my life...

 

För min del har jag alltid varit stor.

 

2003 bantade jag ner mig från 144 kg till 94 kg. 94 kg är för övrigt på tok för lite för min kropp. När jag vägde 104 kg, blev jag kallad skelettet...

 

2008 bantade jag ner mig från 152 kg till 104 kg

 

2010 gjorde jag en magsäcksoperation vid vikt 175 kg och är nu nere på 134 kg. Orkade helt enkelt inte göra det själv en gång till.

 

Det kan låta konstigt, men har man väl kommit över en viss vikt så orkar man inte ta tag i det utan bara skiter i allt. Så är det i alla fall för mig. Levde på nedan diet i ett år i alla fall fem dagar i veckan.

 

Frukost: 3-4 frallor med ost/skinka

Lunch: Nån Lunchbuffé

Middag: Pizza, kebab eller nån annan flottig utemat

Kvällsmat: 1/2 kg godis och 2 liter cola

 

Under dagen blev det även mer cola och en massa snacks och allmänt skit. Att hälsan gick åt helvete säger ju sig själv, men det gick också 300 spänn om dan på mat, vilken inte är helt billigt...

 

Jaja, those were the golden years...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe ja det hade varit episkt=) Hur funderar du kring händerna jag postade??? kan ju vara intressant att få din input. Respekterar ju trotts allt ditt lir även om jag hatar att erkänna det=)

 

Få in lite bilder på korten du hade så orkar kanske jag kolla också, inte för att min åsikt är speciellt värdefull men ändå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår skulle vi få våra möbler från IKEA hemkörda mellan kl 18-22. Givetvis kommer dom 21:30 och såklart kunde man ju inte vänta till idag på att börja, nädå, sambon ville annat...

 

Det är ett grymt test för tålamodet att bygga IKEA-möbler med damer. Utan att generalisera här men innan man kan börja så måste man väldigt noga räkna så att alla 150 skruvar är med i paketen, och det ska jämföras med bilden så att allt finns med. Bara det tog 20 min. Sånt märker man väl under tiden känns det som...

 

Jaja, vi började i alla fall och det var en hel del sura miner fram och tillbaka, vi var helt enkelt vana vid att approacha det här bygget på två olika sätt.

 

Vi slutade runt midnatt på balkongen där jag tog mig en stadig whisky och sambon var tvungen att röka för att lugna nerverna.

 

Om vi är färdiga? Nä, inte på långa vägar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår skulle vi få våra möbler från IKEA hemkörda mellan kl 18-22. Givetvis kommer dom 21:30 och såklart kunde man ju inte vänta till idag på att börja, nädå, sambon ville annat...

 

Det är ett grymt test för tålamodet att bygga IKEA-möbler med damer. Utan att generalisera här men innan man kan börja så måste man väldigt noga räkna så att alla 150 skruvar är med i paketen, och det ska jämföras med bilden så att allt finns med. Bara det tog 20 min. Sånt märker man väl under tiden känns det som...

 

Jaja, vi började i alla fall och det var en hel del sura miner fram och tillbaka, vi var helt enkelt vana vid att approacha det här bygget på två olika sätt.

 

Vi slutade runt midnatt på balkongen där jag tog mig en stadig whisky och sambon var tvungen att röka för att lugna nerverna.

 

Om vi är färdiga? Nä, inte på långa vägar...

 

 

Haha :D Det lilla extra man får med ikea-möbler :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår skulle vi få våra möbler från IKEA hemkörda mellan kl 18-22. Givetvis kommer dom 21:30 och såklart kunde man ju inte vänta till idag på att börja, nädå, sambon ville annat...

 

Det är ett grymt test för tålamodet att bygga IKEA-möbler med damer. Utan att generalisera här men innan man kan börja så måste man väldigt noga räkna så att alla 150 skruvar är med i paketen, och det ska jämföras med bilden så att allt finns med. Bara det tog 20 min. Sånt märker man väl under tiden känns det som...

 

Jaja, vi började i alla fall och det var en hel del sura miner fram och tillbaka, vi var helt enkelt vana vid att approacha det här bygget på två olika sätt.

 

Vi slutade runt midnatt på balkongen där jag tog mig en stadig whisky och sambon var tvungen att röka för att lugna nerverna.

 

Om vi är färdiga? Nä, inte på långa vägar...

 

Våga vägra göra grejer tillsammans ;-)

 

För egen del hade jag hellre tagit tvätten en månad än skruva ihop ett lass ikea-pryttlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...