Gå till innehåll

Team Bustgatan


schumme

Vilken logo är bäst? Inlägg #145  

48 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken logo är bäst? Inlägg #145

    • Logo 1
      12
    • Logo 2
      15
    • Logo 3
      11
    • Logo 4
      10


Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Då kan jag tillägga att det hade han garanterat gjort, läsk innehåller väldigt lite kalorier ett knäckebröd innehåller fler /100g . Dock gör sockret att man blir sugen på mer att äta, men detta gör även andra sötningsmedel så Lightläsk är typ den största bluffen ever.

Så hade han käkat samma och druckit vanlig läsk istället för lightläsk är jag 99% säker på att slutresultatet blivit detsamma.

 

Dock inte fel åh skippa massa onödigt socker i kroppen så vatten är att föredra.

 

Vågar knappt såga inlägget eftersom jag inte är säker på att ni inte kör någon internlevling men annars var det helt klart bland det sämsta som skrivits :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zebra, jag litar nog mer på en dietist än dig ;)

 

 

Vi snackar viktminskning och bantning, dietisten förespråkar oftast ett sunt matförhållande överlag. Dessutom finns där rätt gott om sunkiga dietister också.

 

Bantar man med lågt kaloriintag som grund spelar läsken ingen som helst roll förutom att man blir sugen på o småkäka pga av ständiga sockerrusher...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar knappt såga inlägget eftersom jag inte är säker på att ni inte kör någon internlevling men annars var det helt klart bland det sämsta som skrivits :(

 

Haha ingen levling, dock kan jag vara väldigt inriktad på just lågkalorisdieter och kör man en lågkalorisdiet så är 45 kcal/100g väldigt lite och försumbart dock är så klart 0 kcal ännu bättre, men såvidda Clown dietar med lågt kaloriintag vet jag inte bara tog detta för givet eftersom det brukar vara vanligast.

 

Sköter man kaloriintaget över dygnet spelar megaboosten av kolhydrater ingen som helst roll. Nu pratar jag ren viktminskning ej att förvecklas med vad som är bra eller dåligt för en.

 

 

Kan också rekomendera en ypperlig sida för er som räknar kalorier, eller bara är allmänt nyfikna använde sidan flitigt när jag själv höll på snart dags igen :(

 

http://www.fineli.fi/index.php?lang=sv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan jag tillägga att det hade han garanterat gjort, läsk innehåller väldigt lite kalorier ett knäckebröd innehåller fler /100g . Dock gör sockret att man blir sugen på mer att äta, men detta gör även andra sötningsmedel så Lightläsk är typ den största bluffen ever.

Så hade han käkat samma och druckit vanlig läsk istället för lightläsk är jag 99% säker på att slutresultatet blivit detsamma.

 

Dock inte fel åh skippa massa onödigt socker i kroppen så vatten är att föredra.

 

Eftersom jag kör en diet med lågt kolhydrat men högt fet intag kan jag lova att det inte hade funkat då socker binder fett. Jag har valt den formen av diet eftersom jag hatar att inte kunna äte goda saker, så som bacon eller bacon;) Har dock tänkt att jag skulle slänga in en "sopp" månad. Mest för att jag tror att det kommer bli riktigt svårt. Gillar utmaningen lixom.

Kan också berätta att jag slutat röka idag. Denna gången för evigt. Är sjukt trött på alla saker som jag är beroende av. Ska så småningom även fimpa snusen men förtillfället är det de ände som hålle uppe livs gnistan. Orkar inte att man typ måste ta livet av sig om man slutar med allt cold turkey. Så det får bli steg för steg istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår var jag på IKEA. Börjar gilla Malmö mer och mer... Man kan få rubbet hemkört till dörren för 249:- inom Malmö.

 

Att jag då handlade prylar på 160 kg, inte har dragkrok på bilen och är allmänt lat gjorde beslutet ännu mer enkelt.

 

Tyvärr får jag väl bygga ihop skitet själv, men man är väl inte född med tummen mitt i näven, så det ordnar vi ikväll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoyo!

Orkar inte kladda ner så mycket om mig och mitt pokerspelande då, räcker med att säga att jag harvar i mikroträsket men iallafall går plus där ^^

Befinner mig på Asian tour fram till i början av April så får se hur mycket poker och skrivande det blir under resan. Ska försöka hutta upp lite bilder såsmåningom iallafall!

Peace out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP ;)

 

Nä men det finns såvitt jag vet inte långa studier på människor och sötningsmedel. Aspartam har väl framkallat cancer hos råttor men jag har för mig att det var enorma mängder dock.

 

Men om du med "ingen fara" menar att det inte påverkar vikten så lär det ju stämma ja.

 

Ja Soni, klart vatten är GTO men det är fan lite tråkigt i längden att bara dricka vatten ;)

 

Cola zero är magiskt fint. Tycker den är hästlängder godare än Cola light, och vanlig cola också för den delen. Dock så blir jag fan mer sötsugen av läsk och tenderar då att trycka i mig en massa andra onyttigheter av bara farten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig dricka något lightprodukt från Coca-Cola, tycker de smakar vedervärdigt. Jag rör hellre på mig lite extra än plågar mig själv. ;)

 

Sitta still hela dagarna men byta ut Coca-Colan mot någon lightprodukt och tro kilona ska försvinna är bara naivt.

 

Enda anledningen att jag dragit ner på mitt intag är tänderna, men skulle tippa att jag snittar i.a.f. en burk om dagen, och jag blir inte tjock för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig dricka något lightprodukt från Coca-Cola, tycker de smakar vedervärdigt. Jag rör hellre på mig lite extra än plågar mig själv. ;)

 

Sitta still hela dagarna men byta ut Coca-Colan mot någon lightprodukt och tro kilona ska försvinna är bara naivt.

 

Enda anledningen att jag dragit ner på mitt intag är tänderna, men skulle tippa att jag snittar i.a.f. en burk om dagen, och jag blir inte tjock för det.

 

De sa ju inte att kilona försvinner bara för man dricker light. Men att man går ner "snabbare" om man dricker light istället för vanlig cola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ganska mycket turrar i natt. Säkert en 20 stycken totalt. Hittade ett final bord där jag tyvärr blev tre outad två gånger tidigt för att tillslut busta med JJ mot AA. 7:a gjorde mig mer eller mindre breakeven för dagen. Nya tag imorgon. Är ganska sjuka utdragningar jag åkt på i många lägen men är överlag mycket nöjd med mitt spel idag. Trotts att man riktat stundtals har man lyckats fokusera på spelet utan att det har påverkat alldeles för mycket.

 

Håll till godo. Kommer fler uppdateringar imorgon! Puss o god natt. Sjukt att man ska träffa Schumme för en tränings date redan om 6 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig dricka något lightprodukt från Coca-Cola, tycker de smakar vedervärdigt. Jag rör hellre på mig lite extra än plågar mig själv. ;)

 

Sitta still hela dagarna men byta ut Coca-Colan mot någon lightprodukt och tro kilona ska försvinna är bara naivt.

 

Enda anledningen att jag dragit ner på mitt intag är tänderna, men skulle tippa att jag snittar i.a.f. en burk om dagen, och jag blir inte tjock för det.

 

En burk om dagen, ROOKIE!!! När mitt Cola beroende var som värst tryckte jag utan att överdriva minst 2 liter om dagen. Det är ju just därför som jag slutat helt. Vet att om jag tillåter mig själv att dricka en burk om dagen så sitter jag snart i rävsaxen igen. Samma med allt annat för den delen. Vet många som bantat framgångsrikt med "ätar dagar" själv skulle jag aldrig klara det. Har provat och det slutar alltid med att mina "dagar" blir veckor. Har väl för dålig själv disciplin antar jag. Bättre för mig att skippa allt istället. Sallad o kyckling i stort sätt. Träna så ofta som möjligt och inte ursäkta sig med att "det är ok, det är ju bara denna gången"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En burk om dagen, ROOKIE!!! När mitt Cola beroende var som värst tryckte jag utan att överdriva minst 2 liter om dagen. Det är ju just därför som jag slutat helt. Vet att om jag tillåter mig själv att dricka en burk om dagen så sitter jag snart i rävsaxen igen. Samma med allt annat för den delen. Vet många som bantat framgångsrikt med "ätar dagar" själv skulle jag aldrig klara det. Har provat och det slutar alltid med att mina "dagar" blir veckor. Har väl för dålig själv disciplin antar jag. Bättre för mig att skippa allt istället. Sallad o kyckling i stort sätt. Träna så ofta som möjligt och inte ursäkta sig med att "det är ok, det är ju bara denna gången"

 

Jag drack också väldigt mycket förr, men blev inte tjock då heller. Nu blir det bara till lunchen när jag är i skolan.

 

Edit:

 

Fråga: Hur gick det till när ni blev så stora som ni blev? Ni verkar ju obv inte trivas med det då ni vill gå ner nu. Varför tillät ni det från början?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga: Hur gick det till när ni blev så stora som ni blev? Ni verkar ju obv inte trivas med det då ni vill gå ner nu. Varför tillät ni det från början?

 

I det stora hela, för mycket skräpmat och läsk, speciellt sockerläsk.

Har varit fet sen jag var typ 8-9

Rätt så roligt mtp att jag var modell för brio när jag var 6-7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drack också väldigt mycket förr, men blev inte tjock då heller. Nu blir det bara till lunchen när jag är i skolan.

 

Edit:

 

Fråga: Hur gick det till när ni blev så stora som ni blev? Ni verkar ju obv inte trivas med det då ni vill gå ner nu. Varför tillät ni det från början?

 

Mycket intressant fråga. Svår att svara på men jag ska försöka. Var faktiskt aldrig den fetaste killen i skolan. Men var alltid lite större än medel. Men jag hade från det att jag var 16 alltid för mig att jag var gigantiskt fet. Mest för att alla berättade för en att man var det hela tiden. När jag började på gymnasiet bestämde jag mig för att sluta vara fet och började träna som en vettvilling. Det höll hela gymnasiet. Vissa veckor tränade jag tio pass i veckan. Men jag blev aldrig smal. Låter som en kliché men jag är uppväxt på gård och är därför väldigt grov i kroppen. Därför antar jag att jag aldrig såg smal ut i jämförelse med mina kamrater. Så samtidigt som jag var enormt tränad trodde jag alltid ändå att jag var enormt fet. Gick alltid i hip hop kläder för att inte kläderna skulle smita åt. Så jag antar att jag såg fetare ut än vad jag var. Sen när gymnasietiden tog slut och det var dags att börja jobba. Skaffade jobb i en Lidl butik. Blir lätt så när man går samhällsprogrammet. Då fick jag sluta spela och döma fotboll. Vilket jag gjorde väldigt mycket under gymnasietiden. Alltså blev det jobb jobb jobb som gällde. Men ens enorma aptit fanns ju kvar. Ingen bra kombination. Tänkte faktiskt aldrig tanken att jag hade gått upp i vikt fören det var för sent. Detta kommer låta sjukt, jag vet men det är sant. De 40kg jag lade på mig på 3år gick så sjukt fort att jag inte ens reflekterade över det. Alla i min närvaro gjorde säkert det. Men jag var ju så sjukt van vid att jag var "fet" det hade jag ju hört i 5 år i skolan. Fick en brutal chock när jag ställde mig på vågen och såg sanningen.

 

Missförstå mig inte nu. Jag var inte en av de sorgliga tjockisarna som inte hade några vänner. Tvärtom var jag mycket populär. Har alltid haft mycket vänner och har nog till hört den klicken människor alltid som alla andra ville tillhöra. Det har jag min humor och personlighet att tacka för.

 

Det hjälpte inte heller att man gick och skaffade flickvän. En riktig feeder faktiskt. En söt tjej på 152cm och 45 kilo. Hon gillade mig fet. Så då fanns det ingen anledning att ändra på något. Jag menar jag var socialt accepterad och omtyckt och jag hade en flickvän som gillade det. Varför banta då lixom.

 

Pokern har inte heller hjälpt till. Många långa sessioner med skräpmat och läsk har ersatt min träning de senaste åren.

 

Innan sommaren detta året hade det nått den gränsen där det börjar bli sorgligt dock. Mådde så fruktansvärt dåligt av det. Är helt säker på att jag vägde iaf 160kg i maj månad. Sen började sommaren och jag bestämde mig för att tacka ja så fort mina vänner ringde och ville lira boll. Vägde mig dock aldrig men är säker på att jag tappat 10 pannor innan jag vägde in för vikt vadet.

 

Nu har jag slutat att hitta ursäkter. Jag äter vettigt och jag har spolat kröken fullständigt. Träning flera pass i veckan och jobb på helgerna hjälper mycket kan jag berätta.

 

Blev ett långt inlägg.... Men det var en svår fråga=) Hoppas svaret är till belåtenhet=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...