Gå till innehåll

NLT - SNG, all in/fold med AK här?


aglo

Recommended Posts

I början av en SNG på prima.

9 spelare kvar.

Blinds 20/40.

Jag har 700 i marker.

 

Delat till aglo: A :diamond: K :spade:

 

aglo posts small blind (20)

likeadawolf posts big blind (40)

kattsand2 folds

magnificat raises for 160

kevbo0531 folds

rodssonzorz folds

JoeB calls for 160

mrcoolman folds

FuZzE went all-in for 1590

 

Inga reads.

- Hur gör jag här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enkel fold anser jag.

 

Tror man att FuZzE är redo att gå all-in med vilka två kort som helst kanske det ser annorlunda ut, men mot någon som inte är helt från vettet känns det väldigt tveksamt. Dessutom har du två personer kvar som skall agera som båda två kan sitta på riktigt feta händer. Jag tror att man alldeles för ofta stöter på AA/KK för att det skall vara befogat att syna här. Dessutom gillar jag inte att riskera alla mina chips på en hand som med största sannolikhet inte har mer än 50% vinstchans. Invänta bättre tillfälle och ta deras chip genom att spela bra istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold. Det är 3 efter dig som inte agerat som kan syna.

 

Varför syna när man med stor sannorlikhet är uppe mot ett par och därmed underdog då det kan bli 3 upp till 5-vägspott.

Med tanke på det tidigare spelet så är det inte alls osannolikt

att flera outs är borta.

 

Du har fortfarande 680 marker kvar och har du tur så försvinner

en motståndare - bättre fly än illa fäkta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var precis så jag tänkte.

Jag lade mig och så gjorde även resten :shock:

 

Han som gick all in visade sin hand...55!

Även om jag hade haft en read på honom är jag inte 100% på att jag skulle synat här iaf, pga att det är tre personer efter mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FETFOLD som blado sa.

 

Förmodligen har han som ställer in ett pocket par eller AK, enda tänkbara handen du är favorit mot skulle vara AQ (ev AJ)....

 

Hursomhelst är det onödigt att riskera hela sin stack så här tidigt med AK, i slutet när man är färre spelare och blindsen är så höga så folk börjar ställa in med alla möjliga händer då tvekar jag inte o syna med AK.

 

Alltid bättre o vara den som ställer in själv eftersom man så ofta plockar upp blindsen (+marker från folk som limpar) än att syna allins.

 

Det kan ju tilläggas att man får anpassa sig efter situationen oxå, om nån börjar gå all in varje hand (spelar som tiltar, eller har bråttom nånstans, sånt händer iaf) så synar jag ner han om jag får en stark hand som AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...