Gå till innehåll

wow jonny chan checkfoldar AA


archtila

Recommended Posts

hahaha so sick.

 

Det här är nog i särklass det sjukaste jag sett i pokerväg, sjukare än Tillys checka-bakom med kåken och Hellmuth fold med QQ i bb vs shortpush i sb.

 

jag såg en sjukare nyss faktiskt men postade denna sitället för den andre verkade vara en mer fiskig fold kontra detta "geni" spel av chan.

 

Tanken slår en att chan borde vara ganska lättbluffad men med senaste dusterna i highstakespoker mot Galfond OOP så verkar chan kusligt solid. Spelar han ingenting online?

 

här är den andre:

http://www.youtube.com/watch?v=MvXep7WPzew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

sjuk read och sjuk disciplin?

 

Okej att han checked flop+turn, men att inte ens syna river är ju helt underbart. Ok att det var lite av ett överbett av Huck, men jag hade nog varit tvunga att syna där ändå, även om det är SnG och inte cash game. Är väl det som är skillnaden mellan proffs och proffs...

 

Hoppas bara att insta-folden var lika snabb som den ser ut och att dom inte hade klippt bort några sekunders funderande av Chan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej att han checked flop+turn, men att inte ens syna river är ju helt underbart. Ok att det var lite av ett överbett av Huck, men jag hade nog varit tvunga att syna där ändå, även om det är SnG och inte cash game. Är väl det som är skillnaden mellan proffs och proffs...

 

Hoppas bara att insta-folden var lika snabb som den ser ut och att dom inte hade klippt bort några sekunders funderande av Chan.

 

Ja man tror han checkar för att inte bygga pott mot JX och för att inducera bluff men att han sen blixfoldar är ju galet. Hur kan han sätta Huck på en sån 0% bluff range så snabbt. Måste vara en super tell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha so sick.

 

Det här är nog i särklass det sjukaste jag sett i pokerväg, sjukare än Tillys checka-bakom med kåken och Hellmuth fold med QQ i bb vs shortpush i sb.

 

Finns en riktigt sjuk där någon (minns inte vem, men name player i alla fall) checkar bakom med ett A på brädan KKKKX. Tror att är mot Anette Obrestad, eller om det är hon som checkar. Från någon HU-turre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en riktigt sjuk där någon (minns inte vem, men name player i alla fall) checkar bakom med ett A på brädan KKKKX. Tror att är mot Anette Obrestad, eller om det är hon som checkar. Från någon HU-turre.

 

Denna hand du tänker på. Nbc heads up poker kristy gazes vs chad brown. Chad checkar bakom A2 på 6666x. Gazes har 99 och tror dom splittar potten då båda har fyrtal.

 

http://www.youtube.com/watch?v=gRIRembBbE0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johnny är otroligt underskattad i mångas ögon enligt mig.... jag tycker han är grymt bra och stabil, man ser väldigt sällan honom göra några misstag....
Han är en nit som spelar femton år gammal poker, dock tycks många andra göra en jäkla massa misstag mot honom. Snygg frisyr dock.

 

Fake edit: han skulle ju inte ha en chans på HUNL50 va.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju svårt att veta om det där är bra eller skitdåligt. Om Jonny Chan postade på PF skulle han bortfärdas som ett leveltroll för att ingen kan göra så dåliga analyser och tro på dem själv.

 

Han verkar ju ändå vara duktig - kanske kan man kalla de undermedvetna analyserna för exremt bra "känsla" - med det innebär ju inte att varje individuellt val är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna hand du tänker på. Nbc heads up poker kristy gazes vs chad brown. Chad checkar bakom A2 på 6666x. Gazes har 99 och tror dom splittar potten då båda har fyrtal.

 

http://www.youtube.com/watch?v=gRIRembBbE0

 

Ja, exakt den. Jag hade tydligen inte ett rätt på detaljerna, men principen är densamma.

 

Sjukt att hon sitter och rantar ett bra tag efter handen, men verkar inte fatta vilket rubbat spel han gör, trots att han säger det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han såg förmodligen precis som jag att Huck Seed höll på att spricka av extas.

 

Japp, och med tanke på det så har nog Huck godset minst hälften av gångerna där. Jag tycker vi byter vinkel och börjar whina på hur urbota DÅLIGT Huck Seed spelade handen! Fyfan vilken fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen som reflekterar över att detta kan vara livetellsbaserat? Jonny har spelat för alltid och mött otaliga spelare och har säkert spelat ett bra gäng händer mot Huck. Jag säger inte att det är så men skulle det inte finnas en möjlighet att Jonny såg något som gjorde honom nästan säker?

 

Ang hand 2 är det ju faktiskt en del som händer. Vad reppar en reraise på river, inte Q i alla fall, inte heller triss, då finns bara kåk kvar och preflopspelet säger att det är troligare att han har KK/AA på hand än K10 eller A10. Så folden är inte super mega jättekonstig. Dessutom spelar ju Keller apa vilket också måste vägas in i beslutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen som reflekterar över att detta kan vara livetellsbaserat? Jonny har spelat för alltid och mött otaliga spelare och har säkert spelat ett bra gäng händer mot Huck. Jag säger inte att det är så men skulle det inte finnas en möjlighet att Jonny såg något som gjorde honom nästan säker?

 

Snacka om att slå in öppna dörrar! Till och med jag såg att Huck hade nåt, men många av oss är så kassa att vi hade synat river ändå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...